Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 09:26   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Kommentarer til nyheder
 HIFI4ALL Forum : Kommentarer til nyheder
Emne Emne: Neeper Acoustics - Nyt High End mærke! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 20
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

woow ja det er sgu et syn for guder .....langt over hvad min pension kan klare  .....gad vide hvad min bankrådgiver siger hvi jeg tager et foto med  ....de passer jo også perfekt ind i min campingvogn...er svært at sige noget andre ikke har sagt endnu ..så tager et par minutters stilhed og nyder billederne istedet
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Hold da op Neeper og Hejsa. I kom da vidst sent i seng
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Jesse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:35 | IP-adresse registreret  

Tillykke med projektet Neeper.

Kan kun sige WOW

Måske sparegrisen skulle lade livet

Til top Vis Jesse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesse

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Jesse skrev:

Tillykke med projektet Neeper.

Kan kun sige WOW

Måske sparegrisen skulle lade livet

Tror slet ikke de bliver så dyre igen ud fra de svar der er givet fra "Neeper"

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 18:32 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Milu skrev:
Rigtig lækker kvalitet ser det ud til. Tillykke med dem! Personligt er jeg dog ikke helt vild med designet. Synes den tynde/slanke nedre del kontra den brede/buttede øvre del af af højttaleren får den designmæssigt til at "vælte". Mvh.

Hej Milu

He he... Det er sjovt du siger det, for jeg er heller ikke helt tilfreds endnu.

Det er rigtigt at den godt kan blive lidt mere vel propotioneret end den er nu. Dette er igen på grund af Kina.

Da formen er en radius jeg har væltet bagover, og bagsiden er tippet endnu mere bagover end fronten, så passer kabinettet ikke helt sammen. For at få det til at passe sammen uden noget vred i siderne, så skal bagsiden være en ellipse, som er sammensat af hundredevis af små radiuser.

Hornslet kabinettet bliver rigtigt udformet, og dermed endnu mere strømlinet end de Kina kasser der er vist her. Toppen bagtil bliver 10.4 mm smallere end den er i dag, og det gør den faktisk noget flottere end den er nu.  

Det kan selvfølgelig være det stadig ikke er et design i din smag, men det står indtil videre 50 - 1 og det kan jeg sådan set godt lige leve med... 98 % der synes den er flot, mere plet kan man nok ikke ramme... 

Mvh Kim  

Jeg er meget imponeret!
Og jeg synes det er helt i top med valget af Hornslet, og at du ikke henfalder til det billige kineser model. Det gør GamuT og det kan bestemt ses og føles...
Glæder mig til at høre dem!

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

tarup 13
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:09 | IP-adresse registreret  

Pas nu på med hvad du skriver Milu. Bare et godt råd.

vh. Henrik

hi-sonny-fi
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 01 September 2004
Sendt: 17 Oktober 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Milu du er langt ude når du siger at Gamut's kabinetter er af dårlig kvalitet. Det er da en gang plader!!!
Til top Vis hi-sonny-fi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hi-sonny-fi

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 09:15 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Er der egentlig frontstof til højttaleren? Jeg kan ikke se det på nogen af billederne. 

Og hvordan bliver subwooferen bestykket? Bliver det også et skævt kabinet?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 11:46 | IP-adresse registreret  

Hi-Sonny-Fi skrev:
Milu du er langt ude når du siger at Gamut's kabinetter er af dårlig kvalitet. Det er da en gang plader!!!

Hehe, det mener jeg nu ikke.
De GamuT ht. jeg har set, 4 par, har alle haft et eller anden fejl.
Det bør de ikke til den pris.
Jeg tror ikke det hører hjemme i Neepers tråd. Sorry.

Mvh.
Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 12:24 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

For at sammenligne med noget nogle måske kender, så kan den her 5.5" basenhed flytte mere luft lineært end den 6.5" Vifa Xt basenhed der blandt andet sidder i Dali Euphonia. Så Perfection One kan mere i basområdet end en Dali Euphonia MS4, på trods af den flyder noget mindre... 

Mvh Kim 

Højttaleren hører bestemt til blandt de flotteste. Håber den lyder ligeså godt, som den ser ud og glæder mig til ovenstående eksempel med Euphonia MS4 skal testes :)

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

bygger hornslet til private og i såfald hvor dybt skal man så dykke i sine lommer ....
Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

miju
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 31 Oktober 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:

Hej Hattori Hanzo

Synes du foden ser skrøbelig ud? Det har taget mig 6 måneder uden søvn at designe den færdig, og tro mig! Den er ikke skrøbelig! Man kan slå folk ihjel med den ;) Du kan jo prøve at sparke til den. Så finder du ud af hvilken fod der er mest skrøbelig :)

Og til Andre: Diskanten går op til over 50K Hz, men der er selvfølgelig ikke meget spredning tilbage deroppe... Pointen er, at den på intet tidspunkt bryder op... Det gør alle dome diskanter derimod... Og nej, magnet systemet er ikke fræst, men derimod drejet ud af neodynium. En meget dyr process, og medvirkende til at den er 5 gange dyrere i indkøb end Vifa varianten som er med ferrit magnet. Og nej der er ikke 25 gange mere flux i magnet gabet, men neodynium er 25 gange kraftigere end ferrit. Magneten er ca.5 gange mindre en den der sidder i f. eks. 9700, og er dermed "kun" 5 gange kraftigere... 

Mvh Kim

Har du prøvet de nye D3004/6600???

They kick ass!!

De spreder bedre.

De går lige så langt op.

De kan deles lavere. (mere energi nedefter, noget der lidt er "akilleshælen" på Ringradiatorene) 

De er mere liniære, og nemmere at få til at summere helt optimalt med en hver given mid, lige fra en 8" til en 3" og alt her i mellem.

Og så lyder de sjofelt godt.

Precis så dynamiske, velopløste, frigjorte, micro dynamiske og micro detaljerede som ringradiatorene ellers er kendt og elsket for.

Har du ik haft dem med i overvejelserne og afprøvning, så check dem ud til en eventuel mk.II vers..

Mega gode diskanter!...

mvh.

Til top Vis miju's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af miju

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Sendt: 18 Oktober 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Ja der er sat et "til salg" skilt i ruden på min bil..... Mon ikke jeg lige kunne få af vide hvad jeg skal forlange for, at kunne dække indkøbet af nye højtalere   ..

btw min bil er blå :-) hvis nogen hellere vil have sådan en, fremfor sådanne to skønheder i stuen.

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Bruger siden: 11 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 00:48 | IP-adresse registreret  

Hej alle...

Jeg har ikke lige fulgt med, da jeg har lidt travlt med at få nogle højttalere klar til udstillingen, så hvis der er nogle ubesvarede spørgsmål jeg har overset, så spørg endelig løs.

Og til dig Svend P: Har du ikke læst mit nyhedsbrev?  For jo, selvfølgelig er der frontstof til den. Der sidder fræset 8 neodynium magneter ind i fronten bagfra, og så er der en alu ramme, hvorpå der er monteret 8 alu "kopper" hvori der er lagt en neo ringmagnet ned, og så en skrue i gennem det hele.

Folk brokker sig altid over de huller eller pinde der er i fronten af en højttaler når frontstoffet tages af, og det problem er så løst med denne lidt ekstreme løsning... 32 neo magneter til et sæt højttalere, bare for at holde et frontstof som man alligevel ikke har på når man lytter...  Men så kan kæresten / konen få sin vilje når der er gæster på besøg... :) Og uden vi skal kigge på de grimme huller i fronten...

Her er rammen... Dog ligger stoffet oven på højttaleren, men det er for at give bedre lyd, lidt i stil med de der rotter man kan sætte oven på sine højttalere... :)

Mvh Kim

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 01:20 | IP-adresse registreret  

Hej miju

Jeg har ikke hørt den nye D3004/6600, men flere siger den er rigtig god... Men jeg er forelsket i SS ringradiatoren! :) Den nye (mellemklasse!) D3004 skulle være noget nemmere at arbejde med, men en R29 er nok også en af de sværeste at få til at snakke sammen med en mellemtone... Dog... Når det lykkedes, som det er nu for mig, så kan en R29 noget jeg aldrig har hørt i andre højttalere... Den er bare "sort" og siger kun det den skal..

At have en så ultra detaljeret diskant, samtidig med den ikke siger Ssss, er ikke noget jeg har hørt diskanter gøre efter...

Men er filteret ikke 100 % rigtigt, så bliver den tynd og ligegyldig... Ekstreme enheder som disse, er ekstremt svære at lave et filter til, som for alvor dur... 

Men mine spiller nu... Sådan for alvor godt endda... Jeg har aldrig hørt noget det lød så godt som det her gør nu... Jeg kom hjem til firmaet i går aftes kl 22, med en højttaler som er blevet trimmet på plads, og skulle lige høre et nummer... 10 timer efter, kl 8 om morgenen tog jeg hjem... Man sidder altså ikke og lytter hele pladesamlingen igennem i MONO (ja, det var kun en højttaler som var voice'et på plads) hvis den ikke er sådan, ved at være der :) 

Instrumenter lyder som instrumenter gør IRL, en sax har "bid" uden at "råbe" og stemmer har krop og fylde... Og et bækken lyder som ja, et bækken... Den er vidst ved at være der.. :)

Højttaleren er nu også teknisk i orden, fasen og frekvensgangen er der, og ikke kun lige på aksen, men også op og til siderne.  Men det skal da ikke undre mig at det lyder skod dårligt inde på udstillingen, da det jo er en åben stand. Jeg tror ikke rigtigt de kan koble til et 5000 M2 rum, men vi må jo se hvor galt det kommer til at gå... ;)

Mvh Kim  

Til top Vis Neeper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Neeper Besøg Neeper's Websted

Hattori Hanzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 01:21 | IP-adresse registreret  

Slet ikke en tosset løsning med frontstof nej nej

Til top Vis Hattori Hanzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hattori Hanzo

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 01:27 | IP-adresse registreret  

Hej Hattori Hanzo

Mange tak! :)

Nå jeg må vel til det... Skal til at klistre et filter på den anden højttaler, og se om den ikke er dér... Jeg er nok lidt træt når der er stillet op på udstillingen i overmorgen... Jeg håber jeg når at sove lidt inden det går løs...

Stengaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

Neeper skrev:
Men det skal da ikke undre mig at det lyder skod dårligt inde på udstillingen, da det jo er en åben stand. Jeg tror ikke rigtigt de kan koble til et 5000 M2 rum, men vi må jo se hvor galt det kommer til at gå... ;)

Mvh Kim

Hej Kim/Neeper !

Hold da op et flot stykke arbejde, du har fået lavet der ! Jeg er dyb dybt imponeret..

Nu siger du ovenfor "et 5000 M2 rum". Betyder det, at du ikke har fået et af de små rum, som de plejer at have?
Uanset hvad så glæder jeg mig i hvert fald til at komme forbi og kigge/lytte på lørdag.

Hvilket grej er de forresten udviklet på?
Til top Vis Stengaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stengaard

Neeper
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske

Sendt: 19 Oktober 2006 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Hej Stengaard

Der har været anvendt noget meget stort og dyrt noget til at voice dem på... Men det jeg selv bruger er "kun" GamuT DI150 og CD3 som jeg synes er nogle helt igennem fantastiske produkter :) Men jeg har jeg jo også selv været med til at lave dem, så måske indlysende jeg synes de er gode... :)

Og ja, der var desværre ikke flere rum tilbage da jeg meldte mig til, så det er lidt noget skod.. Hvis det lyder alt for dårligt kan det være jeg bare slukker for musikken... He he...

Ej, pointen er bare, at de dur i 20 - 50 M2 rum, så hvis det ikke lyder helt optimalt inde på udstillingen, så er det derfor. Alle som er interesseret, vil selvføgelig kunne komme til at høre dem i deres egen stue, når den første produktion er færdig engang til januar. 

Og tak...

Mvh Kim

Adamfelix
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2006
Lokalitet: København
Sendt: 27 Oktober 2006 kl. 15:22 | IP-adresse registreret  

Hej Neeper og jer andre!

Har der været en udstilling? og i så fald hvordan skal disse vidundere bedømmes?!

Til top Vis Adamfelix's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Adamfelix

<< Forrige Side af 20 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes