| Forfatter |
|
bittermand Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1294
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|

Low Budget Blues Band - Low Budget Blues Band vol. II (CD)

Walter Trout Band - Life in the Jungle (CD)

Kenny Wayne Shepherd Band - Live On (CD)

Gov't Mule - Gov't Mule (CD)

Led Zepplin - Presence (CD)
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bootleg spolebånd fra div. Greatfull Death koncerter - ikke helt bootleg for stam-fans EDIT "deadbeats" " Dead Heads" (tak bittermand) måtte godt optage til ikke komercielt brug - de blev kaldt "tapers"
En tur "down memory lane" med mit "nyeste containerfund" en 2 spors mono Nagra 4.2 - jeg kan ikke lytte til Greatful Death båndene på min to spors Revox da den kun kører 7½ og 15 og de er indspillet på 31/4
Anyway - det er godt nok nogle lange soli det band kunne præsterer - og en fed lyd med deres "wall of sound" - over 80 transistor amps og en portion rør fætre ...
På de officielle liveoptagelser er ikke alt keyboard med da det ikke kunne komme med ind over mixeren pga "wall of Sound" systemet men det er så med på bootleg optagelserne. (ikke at jeg lige kan høre det )
"Wal of sound" koncert anlægget med sine 23-24000 watt rms, blev af logistiske årsage udskiftet i efter nogel år men siges at kunne producerer ren lyd der kunne høres på 1000 fods afstand - eller godt 3 fodboldbaner
Nok om teknik - nu skal der lyttes videre, jeg har godt 20 bånd der skal opleves
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
Bootleg spolebånd fra div. Greatfull Death koncerter - ikke helt bootleg for stam-fans "deadbeats" måtte godt optage til ikke komercielt brug - de blev kaldt "tapers"
En tur "down memory lane" med mit "nyeste containerfund" en 2 spors mono Nagra 4.2 - jeg kan ikke lytte til Greatful Death båndene på min to spors Revox da den kun kører 7½ og 15 og de er indspillet på 31/4
Anyway - det er godt nok nogle lange soli det band kunne præsterer - og en fed lyd med deres "wall of sound" - over 80 transistor amps og en portion rør fætre ...
På de officielle liveoptagelser er ikke alt keyboard med da det ikke kunne komme med ind over mixeren pga "wall of Sound" systemet men det er så med på bootleg optagelserne. (ikke at jeg lige kan høre det )
"Wal of sound" koncert anlægget med sine 23-24000 watt rms, blev af logistiske årsage udskiftet i efter nogel år men siges at kunne producerer ren lyd der kunne høres på 1000 fods afstand - eller godt 3 fodboldbaner
Nok om teknik - nu skal der lyttes videre, jeg har godt 20 bånd der skal opleves
|
|
|
Wow, lyder syret..... det er sku lækkert at finde sådan nogle gamle guldfund frem... __________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
|
Bootleg spolebånd fra div. Greatfull Death koncerter - ikke helt bootleg for stam-fans "deadbeats" måtte godt optage til ikke komercielt brug - de blev kaldt "tapers"
|
|
|
Det var nu "Dead HEADS", de blev kaldt. Den anden betegnelse (dovenlars, døgenigt) tror jeg, de vil betakke sig for. Tillykke iøvrigt med de arkæologiske udgravningers resultater.
|
| Til top |
|
| |
bjerager Udelukket fra forum

Bruger siden: 17 Marts 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 787
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bon Iver:

For Emma, Forever Ago på vinyl - var til forrygende koncert med dem i Vega
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
bittermand skrev:
r-l-b skrev:
|
|
|
|
Det var nu "Dead HEADS", de blev kaldt. Den anden betegnelse (dovenlars, døgenigt) tror jeg, de vil betakke sig for. Tillykke iøvrigt med de arkæologiske udgravningers resultater. |
|
|
tak det skulle være rettet nu  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
santashooter Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 937
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg linker lige til et stort billede af "Wall of sound" som R-L-B snakkede om tidligere hersamt en side med masser af billeder og forklaringer til "wall of sound" her
__________________ Mit setup
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 13:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
fedt billede santa!
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
| Bootleg spolebånd fra div. Greatfull Death koncerter - ikke helt bootleg for stam-fans EDIT "deadbeats" " Dead Heads" (tak bittermand) måtte godt optage til ikke komercielt brug - de blev kaldt "tapers" |
|
|
Hvis du er ude efter bootlegs, så er der så rigeligt af det her... http://www.dimeadozen.org/index.php
|
| Til top |
|
| |
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:21 | IP-adresse registreret
|
|
|

Har lige fået den her ind af døren... Må nok være den bedst lydende LP jeg nogensinde har hørt.
__________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahania skrev:

Har lige fået den her ind af døren... Må nok være den bedst lydende LP jeg nogensinde har hørt.
|
|
|
Hvis den har den plast/skum inderlomme som de plejer at have så vil jeg bytte den ud med alm. papir med plast foer - de er ikke nær så statiske
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
r-l-b skrev:
| Bootleg spolebånd fra div. Greatfull Death koncerter - ikke helt bootleg for stam-fans EDIT "deadbeats" " Dead Heads" (tak bittermand) måtte godt optage til ikke komercielt brug - de blev kaldt "tapers" |
|
|
Hvis du er ude efter bootlegs, så er der så rigeligt af det her... http://www.dimeadozen.org/index.php |
|
|
bootlegs på originale bånd - jeg skal ikke nyde noget af at downloade "ulovligt" materiale - jeg kan ikke engang finde ud at at snyde med s-toget  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
soka Lukket konto

Lukket efter eget ønske!
Bruger siden: 19 Maj 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 05 Oktober 2008 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
 Neil Young "Freedom"
 Neil Young "Silver & Gold"
Manfred Mann's Earth Band "Solar Fire"
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
L.B. skrev:
r-l-b skrev:
|
|
Hvis du er ude efter bootlegs, så er der så rigeligt af det her... http://www.dimeadozen.org/index.php
|
|
|
bootlegs på originale bånd - jeg skal ikke nyde noget af at downloade "ulovligt" materiale - jeg kan ikke engang finde ud at at snyde med s-toget
|
|
|
Det vil jeg absolut heller ikke opfordre til. På Dime er kun materiale som ikke er udgivet officielt. Det er ikke "pirat-musik".
Der er tapere til så godt som alle koncerter. Nogle gange opdages de ikke og andre gange ser man gennem fingre med det. Nogle kunstnere tillader ligefrem "tapers" at plugge sig ind på soundboardet ved koncerten.
|
| Til top |
|
| |
r-l-b Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Det vil jeg absolut heller ikke opfordre til. På Dime er kun materiale som ikke er udgivet officielt. Det er ikke "pirat-musik".
Der er tapere til så godt som alle koncerter. Nogle gange opdages de ikke og andre gange ser man gennem fingre med det. Nogle kunstnere tillader ligefrem "tapers" at plugge sig ind på soundboardet ved koncerten. |
|
|
Super så er jeg mere rolig  __________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
| Til top |
|
| |
Stanley Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3344
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
|
Der er tapere til så godt som alle koncerter. Nogle gange opdages de ikke og andre gange ser man gennem fingre med det. Nogle kunstnere tillader ligefrem "tapers" at plugge sig ind på soundboardet ved koncerten.
|
|
|
Hvis det er optaget uden kunstnernes accept, er det vel en slags "pirat-musik". Du skriver jo også selv " nogle gange opdages de ikke ", hvilket indikerer at det ikke er helt legalt. 
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|

Eels - Daisies of the Galaxy (CD)

Eels - Shootenanny! (CD)

Justin Currie - What Is Love For (CD)
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stanley skrev:
L.B. skrev:
| Det vil jeg absolut heller ikke opfordre til. På Dime er kun materiale som ikke er udgivet officielt. Det er ikke "pirat-musik".
Der er tapere til så godt som alle koncerter. Nogle gange opdages de ikke og andre gange ser man gennem fingre med det. Nogle kunstnere tillader ligefrem "tapers" at plugge sig ind på soundboardet ved koncerten. |
|
|
Hvis det er optaget uden kunstnernes accept, er det vel en slags "pirat-musik". Du skriver jo også selv " nogle gange opdages de ikke ", hvilket indikerer at det ikke er helt legalt.  |
|
|
Nah, det har du ret i. Prøv at læser "disclaimer" nederst på Dime's site - det forklarer det vel meget godt.
Der er meget god musik der aldrig ville se dagens lys hvis ikke der fandtes tapere.
|
| Til top |
|
| |
bittermand Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|

John Cale - Music for a New Society (CD)

John Cale - Honi Soit... (CD)

John Hiatt - Bring the Family (DVD-A)
|
| Til top |
|
| |
747DK Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 488
|
| Sendt: 06 Oktober 2008 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
FM
NDR2
A Fine Frenzy.. live konceret
Sing a song writer. der faktisk har noget at byde på. smukt
Ndr2 gør alle ens oplevelser med tysk radio til skamme.
__________________ Teknikken er midlet ikke målet.
|
| Til top |
|
| |