| Forfatter |
|
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 06:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
1 langt bip og 3 korte kan betyde forskellige ting alt efter hvilken bios der sidder på dit motherboard. Vi skal derfor vide hvilket motherboard du har.
__________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 288
|
| Sendt: 10 Januar 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Det er ikke sikkert at grafikkortet er defekt.... Der kan være mange ting galt.....Hvis fx det ikke sidder ordentligt i, hvis ikke pci/PCIe er locked til 33/66 under overclock, hvis du ikke har indstillet "init" relevant grafikkort først, hvis ikke grtafikkort har fået strøm fra molex, hvis grafikkortet bliver for varmt, blot for at nævne nogle få... Desuden kan SLI mode Slåes fra i bios som regel(Hvilket er en god ide når man ikke bruger det), og nogle bios'er kan styre hastigheden på PCIe porten(Indstilles ift grafikkortets manual) Grafikkortets spæning kan ligeledes være kilden(tjek at det får den rigtige) Fjern evt Pci kort fra Pci porten ved siden af PCIe porten(Disse porte deler irq, hvilket kan skabe konflikter.) Tjek at din strømforsyning leverer NOK strøm til HELE systemet.....Kræver lidt udregninger volt*ampere=watt.... mvh Anders
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pil alt ud untagen én ramblock, én processor, én harddisk, og ét grafikkort...Se om det virker....Tag grafikkortet af og sæt det i igen før du prøver.......Tjek også om du har sat BÅDE det store ATX stik og 4pins connecteren til bundkortets powerinput...
|
| Til top |
|
| |
lpm76 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 697
|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fint nok men er det ikke en AMI bios der er i det bundkort? I så fald betyder en lang og tre korte at der er problemer med dine ram. __________________ Mvh
Lars P. Madsen
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Good point det er det:)
Citér:
| 8 Mb Flash ROM,AMI BIOS, PnP, DMI2.0, WfM2.0, SM BIOS 2.3 |
|
|
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Rammene er rigtige.....Men har du prøvet at teste begge moduler ? Måske er der kun problemer med den ene eller ét ram slot.
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Glemte lige at sige at det som regel er en MEGET god ide at CLEARE CMOS(Resette Bios red.) når man har skiftet ram processor og grafikkort........Find Clear Cmos jumperen i din manual......Før du gør det husk da at tage strømmen fra(hiv lysnet stikket ud af computeren) flyt jumperen på bundkortet.... Lad jumperen side et minuts tid for at være sikker....Og flyt den så tilbage. mvh Anders
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 11 Januar 2007 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så nu har jeg været igang med at prøve begge RAM stænger hver for sig og den melder RAM fejl hver gang. Jeg har også cleared Cmos'en, men det hjælper desværre ikke noget. Så om det er pga. fejl på motherboardet el. fejl i RAM stængerne det finder jeg kun ud af ved at teste dem i en anden sammenhæng/anden computer.
...men det er da vel ikke så særligt tit at der er fejl på nyindkøbte RAM-blokke?? __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 12 Januar 2007 kl. 01:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
Så nu har jeg været igang med at prøve begge RAM stænger hver for sig og den melder RAM fejl hver gang. Jeg har også cleared Cmos'en, men det hjælper desværre ikke noget. Så om det er pga. fejl på motherboardet el. fejl i RAM stængerne det finder jeg kun ud af ved at teste dem i en anden sammenhæng/anden computer.
...men det er da vel ikke så særligt tit at der er fejl på nyindkøbte RAM-blokke?? |
|
|
Jeg har oplevet det 2 gange  Men normalt ikke, men det kan jo ske. Men jeg tror nu mere på det er dit bundkort, dem har jeg også haft et par stykker af med fejl på fra fabrikken. __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 13 Januar 2007 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kpach skrev:
|
Jeg har selv haft det samme problem med strømforsyningen til HFX mini, fået den bytte to gange. Så selv om lys dioden lyser er det ikke sikert at der er strøm nok. Prøv med en anden strømforsyning. Jeg bruger iøvrigt det samme motherboard
Hvilken type strømforsynuing er det du bruger den store eller den lille. Den lille brændt sammen efter et par dage og den store holdt ca. 4 timer. Har nu fået den store byttet og den virker stadig.
Mvh. Anders
|
|
|
Jeg går lidt og tænker på om det stadigvæk kan være en strømfejl, for hvis bundkortet ikke får nok strøm, så vil RAM-blokkene heller ikke kunne starte op. Du skriver at du har samme bundkort, men hvordan har du sat strømstikkene sammen, kan det godt passe at det stik der sidder i bundkortet er bredere (24 pins) hvorimod det stik der kommer i kun er 20 pins og mangler den så derved noget strøm??
Jeg har lige taget nogle billeder at setuppet:
Billede 1 Billede 2 Billede 3
Den anden strømforsyning jeg prøvede med, var egentlig heller ikke en EATX strømforsyning, ved ikke om det gør en forskel __________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
Min hjemmebio: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=18095&KW=ml arsen
|
| Til top |
|
| |
kpach Forum Bruger

Bruger siden: 20 Maj 2005
Status: Offline Indlæg: 20
|
| Sendt: 16 Januar 2007 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser ud som om du har tilsluttet strømmen rigtigt. 20 pin til 24 pin er ok. Tror iøvrigt også kun de kan vende på en måde. Men hvis bare en af lederene ikke levere det den skal så virker det vel ikke. (Du har vel ikke byttet om på + og - ved tilslutningen på printkortet).
Mht. den anden strømforsyning du prøvede. Det skal være en ATX 12 V Specification 2.0. Tror der er forskel på hvor mange Amp. der er til henholdvis 12V 5V osv. på de forskellige specificationer(huskede du at tilslutte det 4 pins stik).
Tror iøvrigt godt du kan komme til bios opsætningen uden ram monteret, har dog ikke selv prøvet.
Har du prøvet at benytte HFX strømforsyningen i din anden pc ?
|
| Til top |
|
| |
Karlshoj Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 35
|
| Sendt: 18 Januar 2007 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mlarsen skrev:
|
Ja mit motherboard har desværre ingen onboard grafikkort og mit grafikkort der sidder i min anden computer, det er selvfølgelig et AGP kort som ikke passer deri. Den diode der sidder på motherboardet lyser bare konstant, så der er ikke meget at hente dér.
Det er sådan et motherboard som det her, jeg har i: http://www.asus.com.tw/products4.aspx?modelmenu=2&model= 1198&l1=3&l2=11&l3=248
Der står godt nok noget med at bios'en skal være opdateret til en Core 2 duo processor, men fik at vide fra der hvor jeg købte kortet, at det ikke længere skulle være et problem...
|
|
|
Selvom forhandler siger at BIOS version og Core Duo 2 ikke længere er et problem, er det selvfølgelig rigtigt når vi snakker nye bundkort.. Men hvor længe har dit bundkort mon været på lager ved butikken / distributøren??? Kan nemt have en gamle bios der ikke har Core Duo 2 support...
Hvis du ikke kan finde din BIOS version nogen steder på enten kassen / chippen vil jeg prøve at få sætte en alm. Pentium i og se om den booter og hvilken BIOS version den har.
|
| Til top |
|
| |
Mlarsen Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter en flytning er jeg nu tilbage i mit media center helvede. Jeg har nu fået købt mig en strømforsyning der helt klart er ATX 2.0 kompatibel, og første indtryk er at den heller ikke virker. Jeg er dog kommet i tvivl om, jeg har sat det rigtigt sammen og jeg har derfor taget nogle billeder af det.
Når man køber en HFX strømforsyning så er det et 20 pins han stik der følger med og så er der et løst 4 pins stik. Samtidig følger der et adapter kabel med, som er et 24 pins hun stik i den ene ende (beregnet til det 20 pins stik der følger med strømforsyningen) og så er der et 20 pins han stik sammen med et løst 4 pins stik i den anden ende af adapteren beregnet til bundkortet.
Jeg er lidt i tvivl om jeg sætter strømforsyningen rigtigt nok til. Kpach sagde at det var rigtigt nok, at det skulle være et 20 pins til 24 pins stik, men hvad med nede på bundkortet, skal det ekstra 4 pins stik også sættes derpå selvom det ikke bliver brugt i den anden ende eller skal der bare være nogle tomme huller på bundkortet? Hvis man sætter både 20 + 4 pins stikkene i bundkortet gør det ikke nogen store forskel, da der jo kun er 20 pins i 24 pins stikket i den anden ende af adapteren.
På den anden strømforsyning jeg har købt er der to 4 pins stik. Det ene kan kædes sammen med 20 pins stikket så det bliver til et 24 pins stik og så er der et løst 4 pins stik. Når jeg sætter det løse 4 pins stik til, så starter media centeret ligesom det gjorde med den org. HFX strømforsyning, altså uden billede, men hvis jeg sætter det 4 pins stik til som kan kædes sammen med 20 pins stikket så sker der ingenting. (Jeg har også prøvet at tage både 20 pins stikket og kæde det sammen med 4 pins og så sætte det i 24 pins hun stik adapteren og så sætte både 20 + 4 pins han stikket i bundkortet, der starter den op, men ingen billede stadigvæk).
Sådan som jeg mener det skal være er, at 20 pins stikket fra strømforsyningen går i 24 pins adapteren som så går med 20 pins i bundkortet. Derudover sætter jeg det løse 4 pins stik i ved CPU'en.
Mangler jeg at gøre noget, eller er der noget som er forkert??
__________________ Med venlig hilsen
Michael Larsen
|
| Til top |
|
| |