Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 09:14   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: HFX mini uden billede (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Så kan vi konkludere at det ikke er strømforsyningen.

Begge 4pin stik SKAL være connected til dit bundkort, det er ærveligt du bor i KBH, ellers ville jeg lige være kommet forbi med lidt udstyr, så vi kunne finde fejlen.

men hvis du kommer til århus egnen, må du meget gerne henvede dig til mig.

Har du prøvet med et andet grafikkort?

Andre ram?

Anden CPU?

Jeg helder dog mest til at det er dit bundkort.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Ja så er det godt nok ærgeligt at jeg lige er flyttet fra Århus til KBH. her i sidste uge.

Min plan er nu at jeg må høre om min kammerat, der bor tæt på om jeg kan teste mine RAM og mit grafikkort i hans PC, for hvis de virker, så kan det vel næsten kun være bundkortet.
Det skulle understøtte Core 2 Duo og hvis man ser på kassen kan man se at de har klistret mærkater på hvor der står Core 2 Duo understøttet, så det er noget der er kommet senere hen. I manualen står der også Core 2 Duo understøttet. Det kan dog være at de kun har fået sat klistermærker på kassen og ikke fået opdateret Bios'en eller at der simpelthen bare er en fejl på bundkortet...

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Januar 2007 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

Det er godt nok ikke træls, har ellers svaret i tråden før, skulle dog have set du boede i Århus. Sorry.

Nej det burde passe sammen, hvis det står der, og mener ikke at chippen ville kunne få i, hvis det ikke hang sammen.

Jeg ville dog prøve hans ting i din pc også. En anden god ting er at prøve dine ting enkeltvis og samlet i hans og omvendt.

Det kunne godt være at der var 2 ting der konfliketede og det medførte fejlen. Så 2 defekte ting kan måske godt vikre individuelt og ikke sammen med den anden ting. Håber du kan følge mig, det er lidt svært at forklare

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Januar 2007 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår godt hvad du mener, tror dog bare ikke at jeg kan skille hans PC så meget fra hinanden, han er ikke lige så meget inde i det med at pille delene fra hinanden, men RAM'en og grafikkortet er ikke så voldsomt at pille ud så det må jeg lige prøve...

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 30 Januar 2007 kl. 00:53 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Sådan som jeg mener det skal være er, at 20 pins stikket fra strømforsyningen går i 24 pins adapteren som så går med 20 pins i bundkortet. Derudover sætter jeg det løse 4 pins stik i ved CPU'en.

Den gule og sorte 4-pins sidder rigtigt.

Jeg bruger det medfølgende 20/20 kabel fra strømforsyningen og et fuldt monteret 20/24 adapterkabel videre til bundkortets 24 pins stik.
Dit adapterkabel ligner mest af alt en slags 24/20+4 kabel

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:27 | IP-adresse registreret  

Ja men mit adapterkabel er bare det der fulgte med, det undrer mig bare at der så er 4 pins tilbage som så ikke bliver brugt http://www.larsennet.com/hfx1.jpg, men sådan må det jo være.
Nu håber jeg bare snart at jeg kan få fat i min kammerat, så jeg kan få testet mine RAM og mit grafikkort, så jeg kan begynde at udelukke at de fejler noget...

nonamehifi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005
Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Hej

ML

Jeg er 99% sikker på at  det enten er  Ram !,  eller de små ledninger fra kabinett som skal sidde på Bundkortet ( er du 100% sikker på de sidder/vender rigtigt?)

Prøv med noget andet ram, evt ta en stang på ad gangen ( press det hårdt ned) så det sidder rigtigt!.

Vh.

Til top Vis nonamehifi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nonamehifi

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 10:50 | IP-adresse registreret  

Hvad er det for nogle små ledninger du mener?

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Mlarsen skrev:
Ja men mit adapterkabel er bare det der fulgte med, det undrer mig bare at der så er 4 pins tilbage som så ikke bliver brugt http://www.larsennet.com/hfx1.jpg, men sådan må det jo være.
Nu håber jeg bare snart at jeg kan få fat i min kammerat, så jeg kan få testet mine RAM og mit grafikkort, så jeg kan begynde at udelukke at de fejler noget...

Det må du om, men det ser altså forkert ud.

Hvor mange pinde er der i det stik der sidder i bundkortet?
Hvis der kun er 20 så vend kablet og sæt både 20- og 4-pins stikket i bundkortets 24 pins sokkel (det er IKKE den gule og sorte 4-pins jeg tænker på her, den sidder jo hvor den skal).
Ellers tag ind til f.eks Zitech på Fredriksberg og køb et 20/24 adapterkabel (det kan vel returneres hvis fejlen ligger et andet sted).

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 13:47 | IP-adresse registreret  

Det kabel der "kommer ud af" strømforsyningen er et 20 pins han stik og det har jeg sat ind i denne adapter som følger med displayet i kabinettet. Det er en 24 hun/20+4 han adapter, men det er jo kun en 20 pins der kommer ud af strømforsyningen, deraf de fire pins der mangler. 20 + 4 kommer så i bundkortet.

Jeg har været ud og købe et adapterkabel som er 20 hun/24 han, men der sker stadig ikke noget, så det er måske en hardware del der fejler.

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2007 kl. 14:08 | IP-adresse registreret  

Jeg kendte ikke display-adateren (som selvfølgelig ikke kan vendes). Når du prøver det nye adaterkabel, så prøv i første omgang at glemme alt om display-adapter. Ellers må fejlen ganske rigtigt ligge et andet sted, sorry.

Held og lykke

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Sendt: 01 Februar 2007 kl. 08:06 | IP-adresse registreret  

Ved ikke om du har prøvet det her, men prøv at lade være med at tilslutte displayet. Prøv uden strøm adapteren som følger med displayet, så du sætter strømforsyningen direkte til bundkortet. Prøv også at tilslutte de små ledninger uden om VFD'en altså også direkte i bundkortet.

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2007 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg har samme bundkort, hvis du har et bundkort med for tidlig bios så understøtter den ikke C2D, det havde jeg problem med da jeg fik kortet med min første E6600, så jeg måtte sætte min gamle 965 i og flashe bios først.

Har du selv en 775 cpu, for så er jeg sikker på det er problemet. Bor du I KBH og hvor evt, så skal jeg se om jeg evt kan skaffe en til dig vi så kan prøve med. Kig evt lige revision nummer på bundkort eller om der står bios nummer på.

\René

QX9650 i alm + QX6700 i MCE

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700
Til top Vis Primeradk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Primeradk

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 12:47 | IP-adresse registreret  

Primeradk skrev:

Jeg har samme bundkort, hvis du har et bundkort med for tidlig bios så understøtter den ikke C2D, det havde jeg problem med da jeg fik kortet med min første E6600, så jeg måtte sætte min gamle 965 i og flashe bios først.

Har du selv en 775 cpu, for så er jeg sikker på det er problemet. Bor du I KBH og hvor evt, så skal jeg se om jeg evt kan skaffe en til dig vi så kan prøve med. Kig evt lige revision nummer på bundkort eller om der står bios nummer på.

Det ville være lækkert hvis vi kunne finde ud af noget dér. Jeg bor i Ørestaden, så det er nemt med metro herud. Jeg glæder mig så meget til jeg får det her media center til at fungere.

Jeg kan ikke lige umiddelbart finde noget versions nummer på bios'en, men revisions nummeret på bundkortet er 1.04G, hvis det siger dig noget??

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Hej michael

Jeg ser lige om jeg ikke kan finde en CPU til 775 i en af skufferne, ellers hører jeg lige i omgangs kredsen om der er nogen der stadig har nogen af de gamle pentium.

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Februar 2007 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Det lyder bare rigtigt godt...

Primeradk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2007 kl. 03:41 | IP-adresse registreret  

Hej Michael...

Jeg har desværre ikke nogen ældre cpu´er dvs andet end C2D... Og det hjælper jo ikke.

Måske andre herinde har en du kan låne, ellers vil mit bud være lige at tage den ned til en forhandler og få dem til at flasche din Bios for dig med en af deres cpuer. Prøv evt at høre. Zitech, Phønix, mulitimedia world eller måske datatel. Det må de kunne gøre på et øjeblik.

Mit bud er stadig at det er bios, hvis der ikke kommer bip lyde og alt andet starter op, så er jeg ret sikker på det er det. Har selv oplevet det som sagt samme kort med min første E6600.

Sorry jeg ikke kunne hjælpe har sku ringet rundt eller, vender dog tilbage hvis jeg skulle få en alligevel. Skriv dog lige hvis det lykkes andenvejs

\René

Pioneer 427XD

Nyt grej QX9650

Sælges 2 x QX 6700

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Marts 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg endelig fundet fejlen!!

Selvom vi kom frem til at det var en RAM fejl ifølge biiplydene, så er det altså mit grafikkort som var gået, som det bl.a. også var foreslået. Jeg havde dog desværre først testet en anden processor, som jeg fik fat i, og noget andet RAM hvilket ikke hjalp, og så prøvede jeg mit et nyt grafikkort og så var der hul igennem. Hvis jeg dog bare havde købt et bundkort med onboard grafik også så kunne jeg have testet grafikken med det samme.

Nå, men nu skal den helt op og køre og mange tak for de mange foreslag til hvad der kunne være galt... 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 3
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes