Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 11:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Vista DK (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 3
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 16:55 | IP-adresse registreret  

Akilleuz,

Nu siger du godt nok billig løsning. Min kollega har fundet ud af, at Xbox'en bruger omkring 200Watt NÅR DEN ER I STANDBY.. eller rettere sagt så er det strømforsyningen der står og brænder 200watt af uden at lave noget som helst... Er der andre der har oplevet/målt på den?

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

Akilleuz,

Nu siger du godt nok billig løsning. Min kollega har fundet ud af, at Xbox'en bruger omkring 200Watt NÅR DEN ER I STANDBY.. eller rettere sagt så er det strømforsyningen der står og brænder 200watt af uden at lave noget som helst... Er der andre der har oplevet/målt på den?

Jeppe

Det er faktisk rigtigt, og det gør alle andre spillekonsoler også, det var i nyhederne her den anden dag.

Tror det er en sammensværgelse mellem ALLE spilproducenter og elselvskaber

Hvis jeg fik en, ville jeg hurtigt få modificeret standby kredsløbet med et hjemmelavet, det er i teorien ikke så svært.

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Faldt i snak med nogle kollegaer i dag omkring vista, så jeg tænkte at jeg lige ville læse den her tråd. Har også læst lidt af den artikkel der linkes til - for mig lyder det som om det meste af arbejdet er gået med, at gøre det sværere at piratkopiere osv i den dur? Er det rigtigt forstået? Er ikke den store ekspert her .

Det skal Gates da nok få stående klapsalver fra underholdningsindustrien for - men han får da ikke solgt mange vista'er af det...

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:33 | IP-adresse registreret  

Jow det var sådan set meningen at det skulle være svære at kopiere, men der findes allerede mange metoder på nettet til at omgåes det. Men MS har jo også alle verdens crackere imod sig. Så det var bare et spørgsmål om tid.

tunghør
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 19:49 | IP-adresse registreret  

Har de så nærmest ikke arbejdet på at gøre vista mere brugervenligt, og yde bedre end xp? Det må da kunne et eller andet, andet end at lægge hindringer i vejen. Ellers ville jeg nok sælge mine microsoft-aktier nu, hvis jeg ellers havde haft nogen..

S.R
Til top Vis tunghør's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tunghør

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 10 Januar 2007 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Selvfølgelig er der hjerneblødninger i Vista. (fx. hvorfor skal man over i administrator mode for at få lov til at ændre skærmens font størrelse?), men det er da et kæmpe gennembrud, at det nu stort set er muligt at køre alle programmer some almindelig bruger (altså ikke administrator). Det er et stort sikkerhedsproblem i XP, at man stort set ikke kunne bruge computeren, hvis man ikke var administrator. Lad mig lige høre hvor mange af jer der kører XP fra en almindelig brugerkonto, nej vel.

Er Vista mere brugervenlig end XP? Det er et rigtig godt spørgsmål, som jeg synes er svært at svare på, men husk at enhver ændrig vil opleves som en forringelse for den erfarne bruger. Mindes at have læst noget UX forskning om det en gang.

Mht Xbox strørforbrug... Jeg havde en strømmåler hjemme da jeg fik min xbox360 og jeg blev ikke synderligt overrasket over boxens standby forbrug, så jeg kan ikke forstå det skulle være 200W. Husker det nærmere som under 20W - hvilket jo også er ganske højt. Må ind forbi elselskabet og låne en forbrugsmåler igen.

Mvh
/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Januar 2007 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

S.R Vaughan skrev:
Har de så nærmest ikke arbejdet på at gøre vista mere brugervenligt, og yde bedre end xp? Det må da kunne et eller andet, andet end at lægge hindringer i vejen. Ellers ville jeg nok sælge mine microsoft-aktier nu, hvis jeg ellers havde haft nogen..

S.R

Selvfølgelig er der positive ting ved Vista. Jeg synes f.eks. at det ser rigtig godt ud, men man skal vende sig til det, kan i huske da man gik fra win2k til xp, det er som nævnt en tilvænningssag.

men jeg synes nu man skal klikke trykke og alt muligt for at bare installere et program, man skal sågar kille og trykke efter noget er installeret, for at fortælle at det blev installeret okay, hvilken man ikke ved lige efter insatallationen.

Har ikke sat mig så meget ind det med brugeren men det lydersmart at man kan vælge mere konkret hvad brugere må og ikke må.

Peter_MS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 16:28 | IP-adresse registreret  

Har kørt med Vista på Media Centeret derhjemme i et par måneder nu og er rigtigt godt tilfreds med det efter det indledende driver-bøvl. Dette løser dog nok sig selv i løbet af ret kort tid efterhånden som de store producenter frigiver drivers - de fleste er vel sagtens klar kort efter launchen her i slutningen af måneden.

Det gode ved Vista til Media Centeret er for mig først og fremmest at stabiliteten er blevet bedre. Jeg har stort set ikke oplevet en fejl på det siden jeg installerede den endelige udgave (på dansk tilmed!). Organiseringen af musik er jeg også ret glad for - og efter jeg spyttede noget mere RAM i maskinen åbner den også acceptabelt hurtigt (men der er rum for forbedring der).

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 12 Januar 2007 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke udpræget imponeret, men vil give det en chance de næste par måneder. Er der nogle der har præsteret at få spidf ud? Jeg er villig til at ofre et nyt lydkort for det (hvis blot det er billigt)
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2007 kl. 09:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har spdif ud, men ikke DTS/DD endnnu, det kommer først når creative for udviklet device control center til mit lydkort, og en driver som ikke påstår det er et andet kort

Hvilket kort har du?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 14 Januar 2007 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Jeg har installeret Vista i dag. Den fandt selv drivere til Hauppauge DVB-T PCI kort, lydkort og Radeon 9800pro m.m. Men kan kun få stereo lyd ud og ikke DD/DTS

Gik herind for at se om der var nogle lydkort der virker, men ser ikke ud til det?

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 21:02 | IP-adresse registreret  

per_zk skrev:

Jeg har installeret Vista i dag. Den fandt selv drivere til Hauppauge DVB-T PCI kort, lydkort og Radeon 9800pro m.m. Men kan kun få stereo lyd ud og ikke DD/DTS

Gik herind for at se om der var nogle lydkort der virker, men ser ikke ud til det?

Hvilket lydkort har du?

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2007 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har Audiotrak Maya 5.1 MKII (Via Envy24 chip).

Cancerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 00:22 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Derudover er der ingen telnet klient

Derudover er driversupport for ringe Imho, specielt halter det på...

... selv de mest simple ting blevet besværligt med Vista.....

mvh Anders

Jo, den er bare ikke installeret som default, de kan slåes til under Programs/Features i controlpanel.

Det er jo ikke ligefrem Vistas skyld, det er HW producenterne der halter baggud.

Mere sikkert = mere besværlig, sådan er det altid :-)

Peter

Til top Vis Cancerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cancerman

Patriarken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Januar 2007 kl. 00:41 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Sikkert? Telnet.exe er en klient. Selvom den nok kan udnyttes via en trojan eller lignende så er den næppe mere farlig end  "svchost"....eller "alg" "inetinfo" "rundll32.exe"bla bla bla....  .....?!? Og den kan installeres særskildt ja....det ved jeg tak.....det kan putty også.....Min pointe er at en ultimate udgave ikke skal have alle de besværligheder.......

Nej mht Drivere er det jo ikke Vistas skyld at alle skal til at gå væk fra Wdm arkitekturen som er blevet lovprist og promoveret af Microsoft optil den dag hvor vista officielt blev annonceret....WDM arkitekturen er  fremragende og UHAAAA arkitekururen bringer absolut intet udover besværligheder for alle hardware producenter(og en ekstra advarsel under installation i advanced non UAP, med control panelet sat til classic og Automatic Updates og Security Center og BitDefender , system restore og det hele slået fra gør.......)

Mere sikkert = mere besværligt...Jaja en udemærket lommefilosofisk betragtning(vel nærmest en cliché), men altså, hvis man skal klikke igennem så mange menuer og se på så mange bells and whistles så tager jeg mine chancer.....

mvh Anders

petsch
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 17 Januar 2007 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har selv opgraderet til Vista på mit mediacenter og er egentlig ret godt tilfreds, men jeg har lige et spørgsmål til jer af jer, der kører Vista.

Har i gjort noget specielt i opsætningen eller med et specielt program vedr. quick resume ?

For at få maskinen hurtigst muligt ud af standby mode - jeg syntes maskinen virkede hurtigere i MCE 2005 med en quick resume patch eller lign.

/Peter
Til top Vis petsch's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af petsch

mice
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2005
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Tror mest Anders er uenig i sikkerhedsfilosofien i Vista, altså "Start sikkert og åben så op for de huller du har brug for." Det er der ellers mange som mener er en bedre filosofi en den XP blev født med.

Nu bliver det spændende at se hvor mange sikkerheds fejl der bliver oprettet på vista og hvor hurtig de kan lukkes.

/Mice

Til top Vis mice's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mice

Cancerman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2006
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Man kan også godt være uenig i filosofien i Vista, men det er den eneste vej frem. Det hjælper ikke noget, nu om dage og lancere et system hvor man har root privilegier fra start.  Jeg er selv en af dem der slår UAC osv. fra med det samme. Tilgengæld så er der ikke en eneste af de brugere som jeg administrere på arbejdet der nogensinde får lov til det. Brugere er dumme, 90% af dem ihvertfald, og derfor er det nødvendigt at lukke Vista af som det er, ellers så får de f**ked det up i løbet af nul komma fem.

Hvis man er så meget haj, så man absolut skal være root osv. så er det nok heller ikke det store problem, lige og lave et script eller rette lidt en i group policy således al beskyttelsen mod dumme brugere er slået fra. Eller lave et nyt .wim hvor telnet er installeret fra start.

Peter

Til top Vis Cancerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Cancerman

Demo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 00:47 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

Jeg er ikke imponeret.....Det tager en rum tid at slå alle advarsler relateret til UAC og  security Center osv fra, hvilket sandt for dyden er annoying i daglig brug. Selvom man har en Business Build så som Ultimate så bliver man bombarderet med advarsler om at ens computer ikke er sikker. Popups fra systray'et kommer konstant fordi man ikke gider windows defender og firewall og det l**t kan ikke fjernes og brug af regedit.

Jeg har forståelse for at ikke alle kan have indgående viden om sikkerhed.....Men så kan disse brugere købe Home premium eller en anden build hvor alt dette l**t kan få lov at køre for fulde gardiner.....Jeg kan ikke forstå at det hører hjemme i Ultimate.... Næppe nogen virksomheder der tør at binde an med decentrale SW firewalls på alle clienter fx.

Derudover er der ingen telnet klient(Telnet er fremragende til debugging og bruges af mange "online-supportere" netværksadministratorer osv.....og har man en router fra cybercity hvor ip nat loopback skal aktiveres.....så er opskriften Putty eller andet...), og "Run" er flyttet væk fra startmenuen og over i accessories....Ved godt at man kan trykke Windows+r men altså bare et billede af latterlige omrokeringer i brugerinterfacet.

Derudover er driversupport for ringe Imho, specielt halter det på lydkort siden. Jeg mener også at selve MCE delen er blevet klart dårligere(Dvs mindre overskuelig). Jeg vil desuden mene at mange unødvendige services giver et tåbeligt højt memory load. Sidstnævnte er et problem, da de fleste services i langt højere grad er blevet afhængige af hinanden, hvilket gør at man end ikke har muligheden for at slå dem fra man ikke anvender.

Den lyddel der lagt ind med KS og uafhængig vol control er fin på parpiret, men jeg er ikke imponeret over den måde det fungerer i praksis.

Nu kan man lyde som en sur mand der er træt af at skulle sætte ind i endnu et operativssytem. Men dette er ikke tilfældet, jeg elsker det. Men såvidt mine erfaringer er selv de mest simple ting blevet besværligt med Vista.....

mvh Anders

Ja - alle de sikkerhedsadvarsler er irriterende, men de kan jo forholdsvist nemt slås fra. Tager ikke mere end 2 min og så skal man ikke besværes med det mere!

Gå ind i security center og slå det hele fra. Gå derefter ind i det link til venstre hvor der står:

"Skift måden hvorpå sikkerhedscentret giver mig besked" (noget i den stil i hvert fald:) ) sæt instillingen til: "giv ikke besked og vis ikke ikon"

Derefter går man ind i brugerkonti og slår brugerkontistyring UAC fra!

Derefter er man helt fri for irriterende advarsler og beskeder fra MS....
Personligt er jeg MEGET begejstret for det nye system. Det ser hammergodt ud og kører super dejlig og flydende. De fleste ting går betydeligt hurtigere end i xp.

MC synes jeg også har fået et godt løft. Ser bedre ud og virker mere anvendeligt nu. Alt i alt synes jeg det er kanon. Det kræver dog en smule tilvænning når man har kørt xp de sidste 4-6 år....

Til top Vis Demo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Demo

per_zk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Januar 2007 kl. 07:47 | IP-adresse registreret  

Patriarken skrev:
Hejsa

og "Run" er flyttet væk fra startmenuen og over i accessories....Ved godt at man kan trykke Windows+r men altså bare et billede af latterlige omrokeringer i brugerinterfacet.

mvh Anders

Du skriver jo bare hvad du vil køre i søgefeltet?

<< Forrige Side af 3 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes