| Forfatter |
|
Kvistgaard Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. telnet, så er det såmænd ikke sværere at man bare skal huske at installere den bagefter. Telnet klienten følger med, men er bare ikke installeret som standard, på samme måde som at telnet server heller ikke er det.
__________________ /Kvistgaard
Pioneer PDP-LX5090H ||
Harman Kardon AVR 235 || Harman Kardon DVD 22 || AudioVector K1 Super || AudioVector K-X || AudioVector KC Super || AudioVector M Sub
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 09:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Jeg er bekendt med at det ikke er hensigtsmæssigt med "Root Priviliges" for den enkelte bruger uden kendskab til til computere. Men Group Policy/ User accounts og secondary logon har eksisteret i årevis på XP og virkede efter min bedste overbevisning perfekt. Det eneste det krævede var at man satte sig eller andre op som es standard Users. Derefter skulle man man så højreklikke og sige Run As, og indtaste et password.....Det skal man ikke end ikke med vista....man skal bare klikke ok en gang mere sikkerheden bliver jo ikke just større af dette(En del nemmere at udnytte også)..... Hvis man fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt vil disable denne funktion i Vista skal man alligevel den vej af Users og Gpedit.... So what is the point? De spassere der sidder rundt omkring og ikke fatter noget om
computere....De er jo netop spassere fordi de sidder og klikker løs
uden at læse eller forstå.....("jamen den sagde at jeg skulle
installere "All codecs pack.w32phish3.exe" hvis jeg ville se en film
fra dr. Så jeg downloadede og installerede den) Mht SecurityCenter den flasher jo "Warning" hele tiden, hvis ikke man slår den fra. De AV programmer der understøttes af security center er så fx Norton, Mcafee og alle de kæmpe sikkerheds Pakker som der kan bringe selv den stærkeste computer i knæ. MS kan self ikke lastes 3rd party software, men de kunne som minimum sørge for et intilligent system der kunne detecte en virusscanner også selvom den ikke er fra Symantec. Men hensyn til "søg og kør" det var jeg ikke bekendt med at man kunne  .....Men det kan man vel venne sig til. Ligesom man kan venne sig til Windows + r Pointen er ikke om telnet kan installeres eller ej....Det er et utillity der bliver brugt af mange til troubleshooting, router opsætning osv.....Hvorfor skal man installere det særskildt? Ja...Themes og det nyttige analoge ur + objectbar er bare flot (Nu kan man både se hvad klokken er i trayet og midt på skrivebordet....og tilmed have et slideshow kørerende: Vildt fedt!) Kunne man ikke det med Active Desktop? Desuden er det skønt at loaded på ens computer stiger betragteligt pga de nyttige funktioner. Disse funktioner er virkeligt pengene værd  mvh Anders __________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 19 Januar 2007 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
Hejsa
Mht SecurityCenter den flasher jo "Warning" hele tiden, hvis ikke man slår den fra. De AV programmer der understøttes af security center er så fx Norton, Mcafee og alle de kæmpe sikkerheds Pakker som der kan bringe selv den stærkeste computer i knæ. MS kan self ikke lastes 3rd party software, men de kunne som minimum sørge for et intilligent system der kunne detecte en virusscanner også selvom den ikke er fra Symantec.
mvh Anders
|
|
|
Avast, der er et freeware program til hjemmebrug, kører uden problemer med Vista. Og det er faktiskt et ret godt program, har ikke haft skyggen af virus eller lign, de sidste 1 1/2 år... Modsat da jeg kørte Symantec.... Så det ser jeg ikke som et problem... __________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
Patriarken Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2005 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 20 Januar 2007 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa Der er mange AV programmer der virker med Vista, selv bruger jeg F-prot (4 mb load inkl updater  ).....Pointen er at Security Center kun vil "godkende" udvalgte, og siger at computeren ikke er sikker med mindre man anvende disse...
__________________ DK's bedste HTPC Forum
|
| Til top |
|
| |
Wonderboy Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 205
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Patriarken skrev:
....Det tager en rum tid at slå alle advarsler relateret til UAC og security Center osv fra, hvilket sandt for dyden er annoying i daglig brug. Selvom man har en Business Build så som Ultimate så bliver man bombarderet med advarsler om at ens computer ikke er sikker. Popups fra systray'et kommer konstant fordi man ikke gider windows defender og firewall og det l**t kan ikke fjernes og brug af regedit.
mvh Anders
|
|
|
Hej, hvor slår man alle disse kære popups fra? De mest irriterende er dem der kommer når man skal installere noget, eller hvis man vil ind i en eller ande "setting" som menes at kunne skabe problemer at ændre..
Tak __________________ Panasonic 42PZ85, Panasonic BD30, , Onkyo TX-SR607, WDTV, Xbox 360, iMac27 i7
5X Kef KHT5001, Velodyne Spl800i
Supra HDMI+Sub, Nordost WyreWizard Spelbinder
|
| Til top |
|
| |
JRGW Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1303
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad så med hensyn til 64 bit kører det og er det en fordel.Der findes jo også en engelsk 64 bit XP duer den?
Sidste spørgsmål er sådan lige på grændsen. __________________ Hilsen JRGW
Sandheden er ikke nødvendigvis det man syntes den burde være...
DIY Thel:http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=62872
|
| Til top |
|
| |
wideover Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 50
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg må sige jeg er nogenlunde tilfreds. Havde lidt bøvl med divx film og prøvede at løse det med fddshow. Det hakkede helt vildt, så jeg gik tilbage til gode gamle mega codec pack og nu kører det. Eneste problem jeg har lige nu er at når jeg har haft maskinen i standby og starter den op igen blinker skærmen. Så skal man lukke mediecenter delen og starte den igen, så kører det....
Lars
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender en der har installeret Vista og 5.1 (DD/DTS) lyd virker fint for ham. Han bruger onboard optisk ud fra sit Asus P5B AI lifestyle bundkort. Jeg skal snart have ny PC og vil have dette board og så have købt en Vista Ultimate sammen med, så bliver det forhåbenligt det eneste OS på PC'en.  __________________ Min hjemmebio
|
| Til top |
|
| |
AkilleuZ Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1855
|
| Sendt: 26 Januar 2007 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
per_zk skrev:
Kender en der har installeret Vista og 5.1 (DD/DTS) lyd virker fint for ham. Han bruger onboard optisk ud fra sit Asus P5B AI lifestyle bundkort. Jeg skal snart have ny PC og vil have dette board og så have købt en Vista Ultimate sammen med, så bliver det forhåbenligt det eneste OS på PC'en.  |
|
|
Hvilket lydkort sidder der på det mobo? __________________ Min Hjemmebio
Mit Stereo
-AkilleuZ-
|
| Til top |
|
| |
per_zk Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 452