| Forfatter |
|
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var det en ide at smide en alu-profil på chippen, bare for at sikre dens fortsatte levetid?
Jeg tænker på dem man klistrer på eks. et grafikkort:

Hvis der nu går fest i den, kan det jo godt være at den får det rigtig varmt...
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 675
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Eftersom den skulle have en virkningsgrad på 90% og man må formode den går i shut down efter 15watt 4 ohm, så afsætter man kun 1,5w i den. (jeg har kørt min der op hvor den ikke kan mere, ja den kom til og lugte af "ny elektronik" men chippen blev ikke alamerende varm)
Hvis du skulle gøre noget godt for den, så skulle du anskaffe dig et ordentlig loddejern, og en dunk flush også gå alle lodningerne efter for de ligner noget der er løgn, altså dem der er der, da man godt kan være itvivl om de er der andre steder. Det virker ikke som noget der holder til man ryster det, eller overlever bare en smule korrosion. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm, måske et godt tip. I hver fald sidder stikket til strømforsyningen rimeligt skævt, så måske skulle man lodde det om.
|
| Til top |
|
| |
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er I ikke bange for, at garantien bortfalder ved sådan et indgreb?
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E skrev:
| Er I ikke bange for, at garantien bortfalder ved sådan et indgreb? |
|
|
Herregud, den koster en tusse 
 __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
rockforlife Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Juli 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2382
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
Eftersom den skulle have en virkningsgrad på 90% og man må formode den går i shut down efter 15watt 4 ohm, så afsætter man kun 1,5w i den. (jeg har kørt min der op hvor den ikke kan mere, ja den kom til og lugte af "ny elektronik" men chippen blev ikke alamerende varm)
Hvis du skulle gøre noget godt for den, så skulle du anskaffe dig et ordentlig loddejern, og en dunk flush også gå alle lodningerne efter for de ligner noget der er løgn, altså dem der er der, da man godt kan være itvivl om de er der andre steder. Det virker ikke som noget der holder til man ryster det, eller overlever bare en smule korrosion.
|
|
|
Jeg også prøvet, at presse den lille Trendes i længere tid. Men andet end arrogant halvkold/lun, blev den sgu aldrig. Men mine højttalere er heller ikke grådige med strømmen.
Men ok. Jeg har nu skiftet Trends ud med 2x125 watts monoblokke, og det satte det hele i perspektiv må jeg sige
Men staidig! Det vildt så meget lyd, der kommer fra en Trends  __________________ HYGGE HEJSA!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
Var det en ide at smide en alu-profil på chippen, bare for at sikre dens fortsatte levetid?

|
|
|
Der var jo nogen der monterede sådanne heatsinks, på T-amp forstærkeren: http://www.octopusamps.com/gallery/johnm.htmlhttp://www.octopusamps.com/gallery/kec.htmlMen under printet på Trends-forstærkeren, sidder en stor klat tin, og virker som ekstra køling. Om det så vil give en lydmæssig forbedring, at montere et køleprofil, er så en anden sag. Skal den monteres med en clips af en art? __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
rockforlife skrev:
Per N skrev:
|
Hvis du skulle gøre noget godt for den, så skulle du anskaffe dig et ordentlig loddejern, og en dunk flush også gå alle lodningerne efter for de ligner noget der er løgn, altså dem der er der, da man godt kan være itvivl om de er der andre steder. Det virker ikke som noget der holder til man ryster det, eller overlever bare en smule korrosion.
|
|
|
Jeg også prøvet, at presse den lille Trendes i længere tid. Men andet end arrogant halvkold/lun, blev den sgu aldrig. Men mine højttalere er heller ikke grådige med strømmen.
Men ok. Jeg har nu skiftet Trends ud med 2x125 watts monoblokke, og det satte det hele i perspektiv må jeg sige
Men staidig! Det vildt så meget lyd, der kommer fra en Trends  |
|
|
Tror du ikke at man kan få sådan et lille Rega-klistermærke, der kan sættes på ?  __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
Svend P skrev:
|

|
|
|
Der var jo nogen der monterede sådanne heatsinks, på T-amp forstærkeren:
http://www.octopusamps.com/gallery/johnm.html
http://www.octopusamps.com/gallery/kec.html
Men under printet på Trends-forstærkeren, sidder en stor klat tin, og virker som ekstra køling. Om det så vil give en lydmæssig forbedring, at montere et køleprofil, er så en anden sag.
Skal den monteres med en clips af en art?
|
|
|
Nej, den sættes på med en slags dobbeltklæbende tape (der må være varmeledende)
|
| Til top |
|
| |
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Per N skrev:
|
|
|
|
Jeg har lavet er par stikprøver som så fine nok ud, de matte lodninger er normale for blyfri loddetin.
Er der nogen der har fået mindre heldige eksemplarer bliver de naturligvis enten byttet eller omloddet uden beregning.
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 15 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Genopliver lige denne tråd.
Har lige fået den ind af døren i dag. Har lige testet den kortvarigt med min Marantz CD-16 og JMR ht´erne(91db).
Og helt på linie med Spencer, har jeg de samme lovord for denne lille "knaldperle"
Hvordan kan så meget, komme ud af så lidt? Og med en fasthed i bunden jeg ikke ville tro om sådan en "blikdåse"!! Kl. 11.00 så ville jeg ikke mere. Og hvor er s-lydene? Lydmæssigt: tjaa, skal lige vænne mig til det. Er jo vant til rørlyd til daglig eller PC/Rotel sammensætningen. Trends er mere neutral og lys i det.
Apropos Blikdåse: Det er i hvert fald ikke terminaler ect. pengene er blevet brugt på...
Nu skal den spille med nogle 87db ht´er, men der bliver ingen problemer. Skal "kun" være til hygge niveau. Med en DAB modtager __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |
Per N Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006 Lokalitet: Sydjylland
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
StudioSound skrev:
Per N skrev:
|
|
|
|
Jeg har lavet er par stikprøver som så fine nok ud, de matte lodninger er normale for blyfri loddetin.
Er der nogen der har fået mindre heldige eksemplarer bliver de naturligvis enten byttet eller omloddet uden beregning.
Hilsner,
Karsten
|
|
|
Hej ser først dit indlæg nu, det skulle egentlig ikke ses som en kritik da det er MERE end hvad man kan forvente til denne lave pris, jeg har set udstyr til 10x prisen se lige sådan ud, desvære kører mange producenter jo med den kvalitets kontrol der siger: virker det -så er det godt nok. Min anden er også fin inden i så der er nok bare et par svipsere imellem.
Ellers tak for tilbudet , dette ville jeg dog næsten ikke være bekendt og benytte mig af til den pris du sælger dem for da den er rigtig fin, og det er et større arbejde, jeg ordnede det selv i denne omgang. __________________ Den sande glæde opnåes ved at lave tingene selv!
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 16 August 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så vil jeg da sige tak for hjælpen Per 
Hilsner,
Karsten __________________ www.studiosound.dk
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg overvejer lidt at få sådan en tingest til kontoret. Ved I om den forhandles i Kbh., så man kan komme til at høre den?
|
| Til top |
|
| |

StudioSound
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Den Blå Fisk Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 629
|
| Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det kunne jeg selvfølgelig også gøre. Det er jo ikke overdrevent mange penge, man får ud at svæve ved det.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Indlæg rettet.
Mvh Mathias __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
kongruens Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006 Lokalitet: København
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den kan sandsynligvis godt trække dem, men du skal ikke forvente at kunne spille højt.
Desværre kan man ikke koble 2 sammen. Til gengæld kan den meget nemt gøres til ren effektforstærker ved at flytte nogle jumpere indeni den. Det er så vidt jeg husker både illustreret og forklaret i "manualen" der følger med og gøres uden værktøj. På den måde kan du sætte en forforstærker til den og have dine to signalkilder tilsluttet.
Mvh.
|
| Til top |
|
| |
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1405
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Findes der en "lille" forforstærker, på størrelse med den?
Mvh Mathas __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
| Til top |
|
| |
Delaney Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 801
|
| Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
MathiasFB skrev:
Jeg havde ellers håbet på at den kunne spille højt, da de har en følsomhed på: (2,83 V/1m): 91,5 dB. Den kommer vel ikke til at spille højere af, at man gør den til en ren effektforstærker? 
Findes der en "lille" forforstærker, på størrelse med den?
Mvh Mathas |
|
|
Jeg havde to stk TA-10.1 tilsluttet mine Dali 870 med en følsomhed på 91 dB, og de kunne spille pænt højt. Jeg prøvede kun en enkelt gang at max'e forstærkerne, men der var det altså også HØJT. Nogle forforstærkere har et gain på eksempelvis 10 dB. Med sådan en er du kørende. Dantimax har en, hvis du kan samle selv. Den er ret så lille. Det er den vej, jeg har valgt, men der er sikkert også andre forslag. __________________ Kælderbio
Emotiva | Vienna Acoustics | SVS | SB Duet
|
| Til top |
|
| |