Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 00:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Digital lyd
 HIFI4ALL Forum : Digital lyd
Emne Emne: Trends TA-10.1 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 25 Maj 2007 kl. 23:20 | IP-adresse registreret  

Var det en ide at smide en alu-profil på chippen, bare for at sikre dens fortsatte levetid?

Jeg tænker på dem man klistrer på eks. et grafikkort:

Hvis der nu går fest i den, kan det jo godt være at den får det rigtig varmt...

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Eftersom den skulle have en virkningsgrad på 90% og man må formode den går i shut down efter 15watt 4 ohm, så afsætter man kun 1,5w i den. (jeg har kørt min der op hvor den ikke kan mere, ja den kom til og lugte af "ny elektronik" men chippen blev ikke alamerende varm)

Hvis du skulle gøre noget godt for den, så skulle du anskaffe dig et ordentlig loddejern, og en dunk flush også gå alle lodningerne efter for de ligner noget der er løgn, altså dem der er der, da man godt kan være itvivl om de er der andre steder. Det virker ikke som noget der holder til man ryster det, eller overlever bare en smule korrosion.

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 00:55 | IP-adresse registreret  

Hmm, måske et godt tip. I hver fald sidder stikket til strømforsyningen rimeligt skævt, så måske skulle man lodde det om.
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 06:27 | IP-adresse registreret  

Er I ikke bange for, at garantien bortfalder ved sådan et indgreb?

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 06:56 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:
Er I ikke bange for, at garantien bortfalder ved sådan et indgreb?

Herregud, den koster en tusse   

rockforlife
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske!

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 07:01 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Eftersom den skulle have en virkningsgrad på 90% og man må formode den går i shut down efter 15watt 4 ohm, så afsætter man kun 1,5w i den. (jeg har kørt min der op hvor den ikke kan mere, ja den kom til og lugte af "ny elektronik" men chippen blev ikke alamerende varm)

Hvis du skulle gøre noget godt for den, så skulle du anskaffe dig et ordentlig loddejern, og en dunk flush også gå alle lodningerne efter for de ligner noget der er løgn, altså dem der er der, da man godt kan være itvivl om de er der andre steder. Det virker ikke som noget der holder til man ryster det, eller overlever bare en smule korrosion.

Jeg også prøvet, at presse den lille Trendes i længere tid. Men andet end arrogant halvkold/lun, blev den sgu aldrig. Men mine højttalere er heller ikke grådige med strømmen.

Men ok. Jeg har nu skiftet Trends ud med 2x125 watts monoblokke, og det satte det hele i perspektiv må jeg sige  

Men staidig! Det vildt så meget lyd, der kommer fra en Trends

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 08:59 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Var det en ide at smide en alu-profil på chippen, bare for at sikre dens fortsatte levetid?

Der var jo nogen der monterede sådanne heatsinks, på T-amp forstærkeren:

http://www.octopusamps.com/gallery/johnm.html

http://www.octopusamps.com/gallery/kec.html

Men under printet på Trends-forstærkeren, sidder en stor klat tin, og virker som ekstra køling.
Om det så vil give en lydmæssig forbedring, at montere et køleprofil, er så en anden sag.

Skal den monteres med en clips af en art?

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:09 | IP-adresse registreret  

rockforlife skrev:
Per N skrev:

Jeg også prøvet, at presse den lille Trendes i længere tid. Men andet end arrogant halvkold/lun, blev den sgu aldrig. Men mine højttalere er heller ikke grådige med strømmen.

Men ok. Jeg har nu skiftet Trends ud med 2x125 watts monoblokke, og det satte det hele i perspektiv må jeg sige  

Men staidig! Det vildt så meget lyd, der kommer fra en Trends

Tror du ikke at man kan få sådan et lille Rega-klistermærke, der kan sættes på ?

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2007 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Spencer skrev:
Svend P skrev:

Der var jo nogen der monterede sådanne heatsinks, på T-amp forstærkeren:

http://www.octopusamps.com/gallery/johnm.html

http://www.octopusamps.com/gallery/kec.html

Men under printet på Trends-forstærkeren, sidder en stor klat tin, og virker som ekstra køling.
Om det så vil give en lydmæssig forbedring, at montere et køleprofil, er så en anden sag.

Skal den monteres med en clips af en art?

Nej, den sættes på med en slags dobbeltklæbende tape (der må være varmeledende)

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Sendt: 26 Maj 2007 kl. 20:22 | IP-adresse registreret  

Per N skrev:

Jeg har lavet er par stikprøver som så fine nok ud, de matte lodninger er normale for blyfri loddetin.

Er der nogen der har fået mindre heldige eksemplarer bliver de naturligvis enten byttet eller omloddet uden beregning.

Hilsner,

Karsten

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 August 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Genopliver lige denne tråd.

Har lige fået den ind af døren i dag. Har lige testet den kortvarigt med min Marantz CD-16 og JMR ht´erne(91db).

Og helt på linie med Spencer, har jeg de samme lovord for denne lille "knaldperle"

Hvordan kan så meget, komme ud af så lidt? Og med en fasthed i bunden jeg ikke ville tro om sådan en "blikdåse"!! Kl. 11.00 så ville jeg ikke mere. Og hvor er s-lydene? Lydmæssigt: tjaa, skal lige vænne mig til det. Er jo vant til rørlyd til daglig eller PC/Rotel sammensætningen. Trends er mere neutral og lys i det.

Apropos Blikdåse: Det er i hvert fald ikke terminaler ect. pengene er blevet brugt på...

Nu skal den spille med nogle 87db ht´er, men der bliver ingen problemer. Skal "kun" være til hygge niveau. Med en DAB modtager

Per N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2006
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 16 August 2007 kl. 08:34 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
Per N skrev:

Jeg har lavet er par stikprøver som så fine nok ud, de matte lodninger er normale for blyfri loddetin.

Er der nogen der har fået mindre heldige eksemplarer bliver de naturligvis enten byttet eller omloddet uden beregning.

Hilsner,

Karsten

Hej ser først dit indlæg nu, det skulle egentlig ikke ses som en kritik da det er MERE end hvad man kan forvente til denne lave pris, jeg har set udstyr til 10x prisen se lige sådan ud, desvære kører mange producenter jo med den kvalitets kontrol der siger: virker det -så er det godt nok. Min anden er også fin inden i så der er nok bare et par svipsere imellem.

Ellers tak for tilbudet, dette ville jeg dog næsten ikke være bekendt og benytte mig af til den pris du sælger dem for da den er rigtig fin, og det er et større arbejde, jeg ordnede det selv i denne omgang.

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 16 August 2007 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Så vil jeg da sige tak for hjælpen Per

Hilsner,

Karsten

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 16:18 | IP-adresse registreret  

Jeg overvejer lidt at få sådan en tingest til kontoret. Ved I om den forhandles i Kbh., så man kan komme til at høre den?

Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
StudioSound

Sendt: 13 Maj 2008 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Hej DBF,

Du kan få den her med 14 dages fuld returret: http://www.studiosound.dk/shop/index.php

Hilsner,

Karsten

Den Blå Fisk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Ja det kunne jeg selvfølgelig også gøre. Det er jo ikke overdrevent mange penge, man får ud at svæve ved det.
Til top Vis Den Blå Fisk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Den Blå Fisk

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 11:41 | IP-adresse registreret  

Indlæg rettet.

Mvh Mathias

kongruens
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2006
Lokalitet: København
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 12:16 | IP-adresse registreret  

Den kan sandsynligvis godt trække dem, men du skal ikke forvente at kunne spille højt.

Desværre kan man ikke koble 2 sammen. Til gengæld kan den meget nemt gøres til ren effektforstærker ved at flytte nogle jumpere indeni den. Det er så vidt jeg husker både illustreret og forklaret i "manualen" der følger med og gøres uden værktøj. På den måde kan du sætte en forforstærker til den og have dine to signalkilder tilsluttet.

Mvh.

Til top Vis kongruens's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kongruens

MathiasFB
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi

Bruger siden: 02 Januar 2008
Lokalitet: Fyn Syd
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Findes der en "lille" forforstærker, på størrelse med den?

Mvh Mathas

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Maj 2008 kl. 13:30 | IP-adresse registreret  

MathiasFB skrev:

Jeg havde ellers håbet på at den kunne spille højt, da de har en følsomhed på: (2,83 V/1m): 91,5 dB. Den kommer vel ikke til at spille højere af, at man gør den til en ren effektforstærker?

Findes der en "lille" forforstærker, på størrelse med den?

Mvh Mathas

Jeg havde to stk TA-10.1 tilsluttet mine Dali 870 med en følsomhed på 91 dB, og de kunne spille pænt højt. Jeg prøvede kun en enkelt gang at max'e forstærkerne, men der var det altså også HØJT.

Nogle forforstærkere har et gain på eksempelvis 10 dB. Med sådan en er du kørende. Dantimax har en, hvis du kan samle selv. Den er ret så lille. Det er den vej, jeg har valgt, men der er sikkert også andre forslag.

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes