Forfatter |
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 13 September 2007 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved ikke med Sonos analoge lyd... den har jeg slet ikke prøvet at anvende - jeg kører digitalt direkte i min dac... og det lyder rigtigt godt !
__________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
nicoleif Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 723
|
Sendt: 13 September 2007 kl. 14:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Jeg ved ikke med Sonos analoge lyd... den har jeg slet ikke prøvet at anvende - jeg kører digitalt direkte i min dac... og det lyder rigtigt godt ! |
|
|
Har du udført en direkte sammenligning af lyden ved brug sono'en ift squeezebox'en?
/nicoleif
|
Til top |
|
|
JoeConsultant Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 494
|
Sendt: 13 September 2007 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
JoeConsultant skrev:
Jep, man kan køre Slimserver på NAS. Men det er ikke standard funktionalitet - medmindre du bruger en Synology Diskstation, hvor du kan bruge SSODS pluginet skal du selv hacke firmwaren på din NAS.
Derudover - fandt jeg ud af - kan din NAS ikke gå i dvale, hvis du har slimserver programmet kørende på enheden - heller ikke selvom der ikke er nogle klienter logget på Slimserver.
På en NAS kører Slimserver desuden noget langsomt - der kan være ventetid i menuerne på Squeezeboxen.
Samtidig bruger Squeezeboxen et eksisterende netværk og det er altså bare ikke helt stabilt - og jeg har en rigtig, rigtig god wifi-router. Men stadig var der udfald af og til. Sonos opretter sit eget, dedikerede wifi-netværk - har ikke oplevet udfald endnu.
Det har for mig meget at gøre med følelsen af "Pas-kram"; Min Squeezebox var jeg vildt glad for, men der var hele tiden et eller andet der skulle ordnes eller fixes for at den kørte som jeg gerne ville have det; Sonos virker bare uden besvær.
Mvh Jonas
EDIT: Men det er absolut en smagssag, hvad man kan lide! For du har ret i, at Sonos koster en bondegård. Men jeg har nu musik i to rum for 8000, hvilket jeg personligt synes er ok.
|
|
|
God pointe.
Jeg søger nemlig selv et alternativ til min Squeezebox v3. Ikke fordi jeg er utilfreds, men som du selv skriver, skal man tit ind og "pille" på softwaren, og da jeg er træt af at have min pc tændt konstant, vil jeg gå nye veje. Planen var så at købe en NAS-disk, men det ser vist ud til, at det ikke er så ligetil.
Sonos er bestemt en overvejelse nu. Dog har Squeezeboxen imponeret mig meget med sin interne Burrbrown DAC og sin utrolige alsidighed. Jeg synes det er fedt, at man kan konfiguere den, som man lyster, og at den understøtter de mest udbredte lydformater. Jeg elsker den faktisk så meget at jeg solgte min cd-afspiller, som var VÆSENTLIG dyrere! :)
Som sagt, bruger jeg Sboxens analoge udgange. Desuden har jeg samme intg. forstærker som dig. Jeg vil helst ikke give afkald på den lyd, mit stereo formår at skabe, men hvis Sonos lyder ligeså godt (eller bedre) end en SB v3, så vil jeg bestemt overveje den! Men spørgsmålet er så: Lyder den bedre end en Squeezebox, og kan den afspille FLAC? Hvad med brugerfladen - kan man indstille den på alle leder og kanter?
|
|
|
I rækkefølge:
Jeg bruger de analoge udgange på Sonos. Har svært ved at vurdere, om det lyder bedre eller dårligere end Squeezeboxen.. mine ører er simpelthen ikke gode nok, hvilket jo må betyde at det er tæt på. Men jeg anskaffer mig nu nok snart en DAC til min SDAi2175 eller sælger den og køber en TDA2200 istedet.
Jep, den kan afspille FLAC.
Nej, man kan ikke indstille brugerfladen sønderligt. Den er fastlagt - man kan fravælge enkelte menupunkter (så vidt jeg husker, har jo kun haft den en enkelt aften).
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
nicoleif skrev:
Knoxville skrev:
Jeg ved ikke med Sonos analoge lyd... den har jeg slet ikke prøvet at anvende - jeg kører digitalt direkte i min dac... og det lyder rigtigt godt ! |
|
|
Har du udført en direkte sammenligning af lyden ved brug sono'en ift squeezebox'en?
/nicoleif
|
|
|
Nej ikke direkte, men dens digitale udgang blev blandt andet i stereophile sammenlignet med et Ayre drev i superklassen. Jeg vil give en mere fyldig anmeldelse af dens lyd kontra rega apollo / linn unidisc sc når indtrykkene har bundfældet sig.
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 529
|
Sendt: 13 September 2007 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville, hvad har du af udstyr? Jeg mindes at have set et sæt B&W Nautilus 800/801 og noget ML? Eller er det fortid?
Hvad har du i dag?
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har senest haft Nautilus 802N og Gryphon Antileon, Prelude og Adagio CD, dette afløste Tact 2.2xp og ML 332.5.
I dag har jeg digitale højttalere, og har netop solgt min Linn Unidisc... hvad det hele ender med holder jeg for mig selv lidt endnu men noget ganske andet end ovenstående ... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
jeg har senest haft Nautilus 802N og Gryphon Antileon, Prelude og Adagio CD, dette afløste Tact 2.2xp og ML 332.5.
I dag har jeg digitale højttalere, og har netop slogt min Linn Unidisc... hvad det hele ender med holder jeg for mig selv lidt endnu |
|
|
Lyder spændende! Digitale højttalere? Kan du præcisere dette?
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke digitale højttalere er det du har?
Mvh Jonas __________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 17:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
det skal I nok få at vide - I tråden om mit anlæg... men jeg vil gerne afvente den afsløring lidt ...
De accepterer dog 24bit 96 khz input så en streaming løsning vil være oplagt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 September 2007 kl. 18:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm... Meridian?
__________________ Sonos :-)
Nyt på vej....
|
Til top |
|
|
gæst Forum Bruger

|
Sendt: 17 September 2007 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå Knoxville, hvordan går det så med din Sonos?
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2007 kl. 10:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det går strygende, jeg har i weekenden haft mulighed for at sammenligne direkte med Rega Apollo som rent drev. Denne sammenligning gav følgende hovedklnklusioner:
1. Betjening; Regaen læser cderne fejlfrit og hurtigt, og den medfølgende fjernbetjening fungerer fint. Sonos systemet tager ca. 10 min at få op og køre første gang, (plus rippe tid ) - men herefter er det cdafspilleren klart overlegent.
2. Lyden - det vigtigeste punkt. Her vil jeg gerne starte med en Ros til Regaen om drev... Den lyder rigtigt godt, og bedre end Linn Unidisc SC som drev i mit setup...(sammenligning er sket direkte med samme strøm og digitalkabel, og direkte i DAC - evt. sammenspilsproblematik mellem drev/dac har jeg ikke taget højde for )
Regaen spiller hvis man kan sige det ret varmt og sammenhængende - selv som drev... god rytmisk timing og drive. Stemmer er kun svagt "grynede" og står klart i lydbilledet. Til prisen er den absolut et fornuftigt bud på et drev - i mit system og ører anyhow.
Sonos systemet besidder dog en størrere ro, og lidt mere luft mellem de udøvende og de forskellige lag i musikken (højde, brede og dybde) - og så er bassen bare herligt kontrolleret og lidt dybere end jeg tidligere har hørt.
Det er klart at digital kabler, og evt. en jitter-buster vil kunne synliggøre forskellene endnu tydligere, men da denne test kun er udført for at afdække det bedste valg i MIT system, giver den A/B sammenligning værdi for mig.
NB: Sonos streamede FLAC compression level 8 trådløst i denne sammenligning.
|
Til top |
|
|
mooens Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 12
|
Sendt: 18 September 2007 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
gæst skrev:
Desuden så udvikler Slimdevices i skrivende stund en ny controller til Squeezebox/Transporter samt et program, så kan kan styre enheden med f.eks en Harmony fjernbetjening.
|
|
|
Hvor har du læst om dette?
Jeg synes at det lyder spændende. Jeg har både Squeezebox, og en Harmony fjernbetjening. Jeg bruger fjernbetjeningen til at styre ALLE mine enheder. Det lyder dog spændende hvis der kommer en synergieffekt ud af salget af Slimdevices til Logitech.
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 18 September 2007 kl. 13:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man kan kun håbe at controlleren til Squeezebox bliver god - det er min største anke mod det system... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
marott Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 6
|
Sendt: 26 September 2007 kl. 12:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
mooens skrev:
gæst skrev:
Desuden så udvikler Slimdevices i skrivende stund en ny controller til Squeezebox/Transporter samt et program, så kan kan styre enheden med f.eks en Harmony fjernbetjening.
|
|
|
Hvor har du læst om dette?
Jeg synes at det lyder spændende. Jeg har både Squeezebox, og en Harmony fjernbetjening. Jeg bruger fjernbetjeningen til at styre ALLE mine enheder. Det lyder dog spændende hvis der kommer en synergieffekt ud af salget af Slimdevices til Logitech.
|
|
|
Gå ind på Slimdev. forum og søg på Jive (en platform til udvikling af Remote SW) og remote. Du kan se Jive UI her:
http://wiki.slimdevices.com/index.cgi?JiveUI
'M'
|
Til top |
|
|
Boie Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2007 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 31
|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Svende
Håber det er ok at jeg lige trænger ind på Jeres tråd. Men jeg er ved at blive vanvittig mht. valg af udstyr.
Jeg står og skal vælge imellem et komplet Sonos system med tilhørende B&W DM 685 højtalere. Det andet alternativ er Denon AVR 2807 med Denon ASD 1R Ipod dock, og samme højtalere som nævnt.
Det ssvar jeg ønsker er, om Sonos med FLAC format vil spille bedre end en god forstærker med MP3 format?
Der er naturligvis stor forskel på mulighederne i de to setup. Men det jeg primært gerne vil høre er om lyden vil være mærkbart forskellig (underforstået at begge skal spille via B&W DM 685 højtalerne)
Håber I kan hjælpe en forvirret Hifi amatør
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 28 September 2007 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
sonos med flac vil jeg tro er bedre end Mp3 ja... forstæren i Sonos systemet er ikke high end med ganske udemærket.
Der kan også meget nemt tilsluttes en bedre forforstærker eller lignende som fremtidig opgradering... __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
zaboom Forum Bruger

Bruger siden: 13 December 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rabatten på DR1 har Sonos på testbænken på torsdag d. 18/11 - glæder mig til at se hvad han kan få ud af den. Om ikke andet vil dette produkt pludselig løfte sig ud af mørket (nørd) og ind i stuerne hos hr. og fru Danmark  __________________ ...længe efter glæden over den billige pris, huskes den dårlige kvalitet!
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tja... ved ikke lige hvor saglige Rabatten er ... men sjovt at se skal det da nok blive...
håber det betyder at vi ser mere af det også på brugt markedet på sigt - da jeg så kan få købt nogle flere zoner  __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 12 Oktober 2007 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
FYI - High Fidelity har jo også lige testet Sonos dimserne i nummer 6.
|
Til top |
|
|