Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 17:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: Dief Speakers (nu med video) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 16
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 16 November 2007 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

Godt nok et ordentligt skrummel den forstærker! Tillykke med den!  Tror du ikke den kommer til at samle for meget støv dernede på gulvet??
Det med målemikrofon er faktisk en ganske udemærket ting. Måler den også hele frekvensområdet på højttaleren, eller er kun niveauet, den måler?

Min ydmyge Denon måler forresten på mine højttalere til at ligge inden for 2½ dB (kun niveau-forskel) Det er vel ok...  Nu glæder jeg mig bare til at få min sub færdig... Har du egentligt en sub i dit setup? -eller planer om én?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 16 November 2007 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

CKN-> I brugervejledningen stod der at Recieveren også måler på frekvensområdet på højttalerne. Jeg har en sub i kælderen, men den bruger jeg ikke, tror heller ikke det er nødvendigt i den lille stue jeg har i lejligheden, det klarer højttalerne fint alene. Kan være den bliver brugt i det hus jeg engang køber ud i fremtiden.

Kæresten har spurgt om det samme, ang. om recieveren ikke samler støv på gulvet, kunne være jeg skulle flytte den.......

Mvh

Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Kæresten har spurgt om det samme, ang. om recieveren ikke samler støv på gulvet, kunne være jeg skulle flytte den.......

Jeg tænker som en kvinde...

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Hmmmm...... Det er derfor du har bygget WAF-højttalere

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Ja, for mit højttalerprojekt gik i gang, FØR der kom kæreste til...

har forresten lige set min første film med de nye højttalere... Vil ikke sige jeg mangler de gamle højttalere...

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret  

Glæder mig at høre, så var det jo værd at bygge dem. Jeg nyder også min nye reciever.

Forresten, har du tænkt dig at sælge dine gamle højttalere?? Eller skal de bruges i et stereo-setup??

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Forresten, har du tænkt dig at sælge dine gamle højttalere?? Eller skal de bruges i et stereo-setup??

Ja, det var planen... Men de bliver nok solgt som løsdele... Altid svært at sælge selvbyg...

-og selvom kabinetterne ser flotte ud, så har de skader... Den ene højttaler er helt falmet af solen, samling (syning) af finer på den ene højttaler ser ikke for godt ud, og der er også nogle slagmærker... Men der sidder jo nogle ganske udemærkede enheder i...

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

OK. Det er jo svært at se på billederne, men jeg kan godt se at den ene side af højttalerne ser lidt "bleget" ud. Skyldes det bejdsen? For jeg har jo købt den samme bejdse som du har brugt. Ellers skal man vel bare sørge for højttalerne ikke står direkte i sollys??

Plenty
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007
Sendt: 16 November 2007 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

Hej Dief

Det ser sku godt ud det du har gang i... Glæder mig til at se dem bejdset!!!

Keep up the good work

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:
OK. Det er jo svært at se på billederne, men jeg kan godt se at den ene side af højttalerne ser lidt "bleget" ud. Skyldes det bejdsen? For jeg har jo købt den samme bejdse som du har brugt. Ellers skal man vel bare sørge for højttalerne ikke står direkte i sollys??

Nej, jeg går ikke ud fra at det skyldes bejdsen. Den venstre højttaler har stået ved et Velux-vindue (efterhånden i små 5 år) hvor eftermiddagssolen bager ind fra 11-16... Tror ikke der er så meget at gøre der... Der er endda "solfilter" i den lak, de er lakket med...

Men enhederne er Dynaudio D260 diskant, ScanSpeak 8546 (den gule) og ScanSpeak 8545.

priboj
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 November 2007 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Det må jeg sige det ser godt ud og er det muligt at høre en dag så ville det være fedt ... cool respekt her fra selv byg er velbyg 

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 November 2007 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

Takker for alle roserne.

CKN-> Ja selvbyg er svært at sælge, man har jo bygget det efter ens egen smag, og det er jo ikke sikkert det falder i andres smag. Men må nu indrømme at de ville passe godt ind i mit setup, hvis man kun ser på udseendet. Men lyd-mæssigt er der sikkert forskel på dem kunne jeg forestille mig??

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 19 November 2007 kl. 13:40 | IP-adresse registreret  

Du mangler kun liiige en skinne til ledningerne op til dit TV.

Det ser lidt ufikst ud med den gang tang der hænger ned fra akvariet lige nu!
(Har forresten en DVD med akvarie og pejs.. sjovt!.. offtopic!)

Du kan købe en smart alu-skinne, eller fræse det ind i væggen.. eller købe en billig hvid plastik-kabel-bakke og lime på væggen!. Frit valg.. men et eller andet vil glæde øjet, når nu resten er så flot.

Hvordan spiller det forresten i surround med "alle generationerne"?

Mvh. Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 November 2007 kl. 23:59 | IP-adresse registreret  

Det spiller skam rigtig fint, specielt surround synes jeg er bedst, hvilket jeg også helst vil have. Jeg nyder at lægge en musik-DVD/ film i afspilleren og læne mig tilbage i sofaen, og efter at Onkyo'en er kommet hjem, så er det endnu mere nydelse. Men glæder mig til at se om der kan hentes mere ud af den, med de nye lydformater.

Fik prøvet at opscalere mine DVD-film til fjernsynet, det virker fantastisk. Billedet fik pludselig mere skarphed og farverne brillierede. Men min DVD-afspiller er heller ikke den bedste på markedet (en Thomson Scenium DTH-700, tror jeg nok).

Er kommet lidt videre med højttaler-byggeriet. De har fået mahogni-bejdse og det første lag lak. Lige nu står de til tørre, hvorefter de skal slibes og have en gang lak mere. Jeg bliver ved med at lakere ind til jeg synes de gir en OK skinne-effekt .

Billedet ovenover uden blitz, nedenunder med blitz:

Her ser man lakken tydligere, som ikke er blevet slebet endnu. Nedenunder kan man ane åretegningerne bedre:

Synes det tegner sig til at blive rigtig pænt, jeg er vild med den mørkbejdsning, og jeg håber jeg bliver vild med lakken, men der mangler lige nogle mellemslibninger og flere lag lak.

Alt for nu.

Dief

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Sendt: 20 November 2007 kl. 08:23 | IP-adresse registreret  

Uuhh - det bliver nogle helt andre højtalere at se på - meget flot.
Jeg syntes ellers de var flotte i lys - men hold da op hvor den bejdse får årerne til at træde frem..

så ja -slib - lak - slib - lak...........slib!

De er bare super flotte.
Godt at de også lyder godt.

Får de "små gamle" lov at blive i stuen så?
Skal de evt. slibes ned (så de ikke er hvide) og så mahogni-bejdses som fronterne?

Hvor er det lækkert de spiller nu!!

Har du testet det med fase-forskydningen frem for ændring af vinkel på enhederne endnu?
Lyder da dejligt hvis det kan fikses i delefilteret istedet for med fysiske ændringer!

God slibning
Offcourse

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 13:59 | IP-adresse registreret  

Offcourse-> Jo tak skal du ha. De andre højttalere i surround-systemet, skal også slibes ned og have samme tur. Jeg har ikke fået studeret nærmere ang. faseforskydning gennem delefilteret og jeg har heller ej prøvet at vinkle enheder anderledes. Kan da godt være jeg ser på filteret senere engang, lige nu får de to "store nye" al opmærksomhed på finish og look

Og her er også de næste billeder, hvor 2. episode af lak-påførslen er overstået. Det står i dette øjeblik til tørre og skal selvfølgelig slibes om 4 timers tid. Nu kan man rigtig se lakken og årerne er blevet endnu tydligere:

Synes det blir pænere og pænere.... glæder mig til 3. gang lak. Kan være der kommer et billede senere i aften/nat.

Dief

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Så er der kommet endnu et lag lak på kabinetterne, og de gløder så smukt efterhånden. Er begyndt at opdage, hvor svært det er at undgå "helligdage"), da træet jo ikke længere suger, men det nu er lak på lak. Så mit næste lag, skal nok være ret tyndt:

Jeg tror næste lag er det sidste, så er det vist nok til min smag. Synes (hvis jeg skal være ærlig), at det snart ligner et sæt højttalere til 100.000 kr . Men det skal man vel sige som DIY'er

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

De ser også flotte ud, kan da godt forstå du er stolt .

Hvad finish skal du have på fronten ?

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 November 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

Det skal helt sikkert være sorte fronte, men jeg ved bare ikke endnu, om det skal være mat eller blank (eller måske en mellemting)? Planen var mat, for ellers tror jeg den bliver for "blitze"-blank at se på.

Men er nu lidt vild med det blanke også........ hmmm der er noget at tænke over der.

Hans J
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Det skal helt sikkert være sorte fronte, men jeg ved bare ikke endnu, om det skal være mat eller blank (eller måske en mellemting)? Planen var mat, for ellers tror jeg den bliver for "blitze"-blank at se på.

Men er nu lidt vild med det blanke også........ hmmm der er noget at tænke over der.

Hvad med noget sort filt af en slags, det skal selvfølgelig om bag enhederne, hvis du forstår.

Til top Vis Hans J's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hans J

<< Forrige Side af 16 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes