Forfatter |
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 20 November 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde fakrtisk set en bruge noget kunstlæder som front, her i forummet, det så dælme godt ud, men jeg har ikke rigtigt muligheden for at skjule hverken læderet eller filtet i kanterne på højttalerne, havde jeg heller ikke på det tidspunkt jeg så det. Det ville ellers have set godt ud, med læder på fronten, eller evt. filt.
Nej jeg bliver nok nød til at finde penslen frem, men tak for forslaget........ __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 05:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så har jeg besluttet mig for at dette var sidste lag lak til kabinetterne. Det er blevet væsenligt sværere at styre lakken uden at lave "helligdage" og det sidste lag her, blev så meget tyndt. Desuden blev (eller rettere sagt bliver, det står jo til tørre endnu) slutresultatet, for mig tilfredsstillende:

Så mangler jeg bare fronten, som bliver sort, dog lidt uklart endnu med mat/blankhed.
Håber i sover sødt, ved denne stund.
Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 21 November 2007 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nydeligt.
Stort arbejde = stor gevinst!
(Som regel  )
Det er du sluppet rigtigt godt fra. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak.....
lytter til dem lige nu, min kæreste spurgte om vi ikke skulle høre en af hendes cd'er. Hun fandt to frem med "Jewel, pieces of you" og Jewel, spirit", hvilket jeg slet ikke kendte til. Det er en dejlig kvindelig stemme som synger enormt smukt, til lidt akustisk guitar og nogle gange med helt band. Kan kun anbefale hendes musik, hvis man da er til en lidt rolig genré, med lidt mere go i end Norah Jones eller Katie Melua.
Mojn herfra det sønderjydske. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
torkild Udelukket fra forum

Produktionsteknikker, Dynaudio
Bruger siden: 15 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1309
|
Sendt: 21 November 2007 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Tak.....
lytter til dem lige nu, min kæreste spurgte om vi ikke skulle høre en af hendes cd'er. Hun fandt to frem med "Jewel, pieces of you" og Jewel, spirit", hvilket jeg slet ikke kendte til. Det er en dejlig kvindelig stemme som synger enormt smukt, til lidt akustisk guitar og nogle gange med helt band. Kan kun anbefale hendes musik, hvis man da er til en lidt rolig genré, med lidt mere go i end Norah Jones eller Katie Melua.
Mojn herfra det sønderjydske. |
|
|
Når kæresten ønsker at man skal lytte til hendes cd'er vil hun gerne opleve sig som en del af procesen.
Dette er meget positivt __________________ Med denne udtalelse repræsentere jeg kun mig selv, og ikke Dynaudio.
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 21 November 2007 kl. 19:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Yes - sådan Dief
Det er sku flot - og "vådt" at se på-- lækkert.
Ja - så er det blot at vælge front-finish, og pudse delefilteret af.
Mht. læder.. Hvis du evt. monteret det på et stort, tilpasset stykke karton, kan du "ombukke" kunslæderet, og lave dobbelt karton under resten hvor læderet ikke er dobbelt. På den måde får du ensartet tykkelse, og læderet lader til at "forsvinde" i kanten.. ind under "sig selv".
Jeg skulle mene det kan laves pænt. Test evt. med et lille stykke. Tricket er at finde pap/karton af læderets tykkelse, så ses ombukningen ikke.
B&W´s dyre modeller har også læder på fronten / toppen ved deres ustyrlige diamant-diskanter.
Mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
Revoc Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 110
|
Sendt: 21 November 2007 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op et superspændende projekt du har udviklet. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har læst 11 siders indlæg igennem uden at være ved at falde i søvn. Større ros uddeles ikke her i vestjylland, så jeg håber den luner lidt her i kulden
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Revoc skrev:
Hold da op et superspændende projekt du har udviklet. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har læst 11 siders indlæg igennem uden at være ved at falde i søvn. Større ros uddeles ikke her i vestjylland, så jeg håber den luner lidt her i kulden  |
|
|
Tak.... Glæder mig at høre, håber det evt. kunne inspirere  __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 21 November 2007 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Yes - sådan Dief
Det er sku flot - og "vådt" at se på-- lækkert.
Ja - så er det blot at vælge front-finish, og pudse delefilteret af.
Mht. læder.. Hvis du evt. monteret det på et stort, tilpasset stykke karton, kan du "ombukke" kunslæderet, og lave dobbelt karton under resten hvor læderet ikke er dobbelt. På den måde får du ensartet tykkelse, og læderet lader til at "forsvinde" i kanten.. ind under "sig selv".
Jeg skulle mene det kan laves pænt. Test evt. med et lille stykke. Tricket er at finde pap/karton af læderets tykkelse, så ses ombukningen ikke.
B&W´s dyre modeller har også læder på fronten / toppen ved deres ustyrlige diamant-diskanter.
Mvh. Offcourse
|
|
|
Dit forslag lyder som altid forlokkende, men ville det ikke give et problem med undersænkningen til mellemtonen? Medmindre jeg misforstår dit forslag, men har på fornemmelsen hvad du prøver at illustrere. Den anden ting er, hvis jeg bruger pap, er jeg lidt bange for at de ville suge fugt, ved en evt. flytning (fordi de måske ville stå udenfor et stykke tid).
Jeg har selv overvejet en helt ny front oven i den allerede eksisterende front. Så ville jeg fræse kanten hele vejen rundt, på bagsiden af den nye front, så læderet kunne gemmes der, når det ombukkes. Men jeg tror det bliver i et andet projekt jeg laver læderfront, vil hellere holde mig til planen og male den nuværende front sort. Jeg skulle være kommet på læderet noget før, det var desværre for sent jeg så det i en anden tråd her på H4A.
Men igen, tak for dine forslag Offcourse, du har givet mig mange idéer/hjælp igennem de 2½ måneder jeg har været igang med de højttalere. __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 22 November 2007 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
  Åh det var så lidt... Det er jo kun fordi konen min allerede synes mine kasser er rigeligt store.. og derfor må jeg være lidt "skabs-snedker" i f.eks. din tråd istedet for, indtil jeg tager mig sammen...og bare gør det... Indtil videre (det næste ½ års tid tror jeg) skal jeg nok holde mig til usynlige ting... såsom mit shakerprojekt. som i sidste ende er faldet i god jord.. Lækkert og sjovt. God vind med malingen. Kan godt forstå det. Med tiden er en lettere løsning måske et sæt "skal-fronter" en anden gang udenpå de andre "inderste" som du selv beskriver.. Hvis der fræses ud i eks.vis MDF til ombukningen kan det limes på med spraylim i løbet af en aften, og være spændsigt og flot.. det kan jo være et "weekend.projekt" en anden gang!!  ?? (Eller akryl-plade - det er ikke ret tykt, men vand-sabilt etc, og du kan undersænke kanten med en overfræser selv i 8mm.......hold da op der er mange ideer hva´!  .) Super flot. Hvad synes konen om lyden nu musikken var sporet ind på "hendes verden"?? Mvh. Offcourse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lader til at hun også er glad for højttalerne, hvilket jo er heldigt for mig .
En akryl-plade eller tonet plexiglasplade er bestemt også en spændende variante til front. Jeg har dog søgt lidt på nettet efter ultratyndt "look-a-like" læder og kan se T-hansen (du ved, der hvor jeg altid møder dig og Hans J ) har noget til 250Kr for 300 x 70cm hvilket kun er 0,6mm i tykkelsen. Det er jo ikke specielt dyrt, kunne jo være det så godt ud. Tror jeg er ved at få blod på tanden til at lave det alligevel .
Forresten ang. usynlige ting og konen.... gør da ligesom Hans J, han "sniger" på et tidspunkt en Onkyo TX-SR875'er ind i huset, uden at konen opdager det 
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 22 November 2007 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, man kan finde mange fine ting i T-Hansen  . Kunne være spændende at se det med "læder" på front. Det med at snige, det skal gøres meget meget forsigtigt. Placér nye smykker og blomster samt tøj, et andet sted end ens egne nyindkøb  . Et andet godt tricks er, lav noget af det hun går og mener du burde, ordne den forbaskede havelåge, plante blomster (lidt sent på året snart) eller mal det rum hun gerne vil have malet om. Gør det inden hun beder dig om det og gør et stort nummer ud af du går i gang af dig selv. Så går det nemmere, jeg taler af erfaring    .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2007 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 November 2007 kl. 11:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved ikke helt om jeg kan lære noget snigeri af Hans - hvordan var det lige det gik 
Eller IB-hullet.. det var noget med at "gartneren" kom forbi med et hul.. eller var det 48 huller - først!?
Ja -   vi må lave en tøffel-biograf-forum   .
"Noget for noget" hedder min biograf!!
THX-WAF trailer og det hele
Mht. Læderfront tror jeg det kan blive super flot.. og hvis vi spørger
konerne skal det vel paddes med skum så fronten bliver blød og
kramme-lækker?   
Glæder mig til billeder!
God vind alle sammen - Offocurse
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har en god og en dårlig nyhed......
Først den dårlige: Jeg sleb en ekstra gang i kabinetterne for at give dem en sidste gang (altså 5.gang) lakering. Jeg brugte korn 500 under slibningen, hvilket gav en "baby-numse" glat overflade, normalt havde jeg kun slebet med korn 240. Jeg pudser dem fint af og begynder at lakere, og finder da hurtigt ud af at det slet ikke er til at styre lakken uden at den begynder at løbe . Jeg lakerer selvfølgelig det hele færdigt, da jeg jo var kommet igang, og prøver at give det så tyndt et lag som overhovedet muligt. men jeg er ikke tilfreds med resultatet. På lang afstand ser det fint ud, men står man 1 meter fra dem, er der synlige penselstrøg og enkelte helligdage . Efterfølgende læser jeg så lige i en tråd at man kan bruge ½ lak og ½ lakfortynder, så kan helligdage undgåes.
Nå..... Men jeg har sagt til mig selv at ind til nu kan jeg leve med det, de er jo ikke grimme, når man sidder i sofaen og kigger på dem. men en dag bliver der slebet grundigt ned i lakken og det blir lavet om.
Den gode nyhed er at jeg fik læder på fronten og jeg er tilfreds med resultatet. Læderet her er ultratyndt (0,6mm) og kanten er derfor ikke særlig synlig, selv ved tættere observationer:

Det kunne gøres ret enkelt, ved at slibe lidt i udfræsningen til mellemtonen og efterfølgende blev læderet limet på under press og enhederne til sidst loddet på og skruet i igen.
Den anden højttalere er i dette øjeblik igang med lime-processen.
Dief
__________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
Drea Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 166
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt nok flot ud 
Lidt ærgeligt med lakeringen, men så må du jo på den igen
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 26 November 2007 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgi da rigtig flot ud, det der læderlook er bare rigtig lækkert.
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

|
Sendt: 26 November 2007 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker....
Jeg er efterhånden også rigtig glad for de højttaler, nu hvor man tænker 2½ måneder tilbage, da projektet blev sat igang. og det har skam kunne betale sig hele vejen igennem, alt taget i betragtning med arbejdstimer (som for mig, går ind under kategorien "hygge"), prisen og resultatet.
Næste projekt blir at få hele surround-delen i samme finish som fronterne, det blir dog først til foråret engang. Men åbner ikke en ny tråd, den kører videre her.
Hyg jer derude i selvbyggere, må succesen være med jer.....
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
priboj Udelukket fra forum

Bruger siden: 27 September 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 859
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke stort ! __________________ lyd er mit liv... musik er min dyd...
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 27 November 2007 kl. 17:22 | IP-adresse registreret
|
|
|