Forfatter |
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 20 Januar 2009 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flot arbejde Bellini. Hvem der bare havde dine håndværksmæssige talenter.
Jeg håber også at Oppo'en får tekstflytningsfaciliteten
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 21 Januar 2009 kl. 15:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Keywordet var "beregnet" - synes jeg du skal gøre.
Se evt her: Riser height. |
|
|
Er så småt ved at planlægge sådan et plateau, og har netop beregnet vha. denne Riser Height Calculator - den mener jeg skal 47 cm op - så skal jeg jo næsten have en elevator installeret 
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 26 Januar 2009 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Offcourse_dk26 skrev:
Super flot.
Det der afmaskning - kan det ændre størrelse, eller er det fast?
Mvh. Offcourse
|
|
|
Det er såkaldt fixed-width (aka. constant-width) afmaskning. Dvs. lærredet i mit tilfælde er altid 222,5 cm bredt (diagonal ca. 100"), men så kan jeg variere rammen i højden, således at den altid omslutter selve billedet tæt - uanset om det er 1,78:1, 2,35:1 eller 2,40:1 materiale. Det giver en utrolig god effekt, at man ikke skal se de sorte bælker projektoren displayer.
Mit kommer til at køre efte dette princip:

/Bellini
|
|
|
Når man skifter fra 16 x 9 til 185:1 / 235 :1 strækker den så ikke i billede vandret også og ikke kun lodret..????? Eller har jeg misforstået noget... Super rum ellers..  især når man selv sidder med stue bio, Damn Henrik
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik du ISF kalibreret bioen?
hvad gav det? __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
Når man skifter fra 16 x 9 til 185:1 / 235 :1 strækker den så ikke i billede vandret også og ikke kun lodret..?????
Eller har jeg misforstået noget...
Super rum ellers.. især når man selv sidder med stue bio, Damn
Henrik
|
|
|
Du har misforstået noget Billedet/lærredet er konstant bredde, så det er KUN over- og underligger der flyttes på - det er alene for at undgå, at skulle se på de black-bars projektoren projekterer.
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
fik du ISF kalibreret bioen?
hvad gav det?
|
|
|
For at gøre en lang historie kort... nej! 
Claus (CSO) og Henrik (Bigture) var der begge i går, men efter 2 timers hårdt slid med at få installeret softwaren til at få opgraderet firmwaren (sim2) måtte de opgive. De forsøgte på hver deres bærbar, men begge meldte fejl. De vender tilbage når de har fået det til at virke.
Dog blev favetemperaturen skruet nærmere målet - og alene det gav en forbedring. Billedet var lidt koldt (blåligt) før.
Glæder mig til det er helt på plads.
I øvrigt; firmware opdateringen er nødvendig, idet den eksisterende har en bug der gør den sletter kalibrerings-instillingerne. Smart feature... 
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 15:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jep jep, har set det med fast bredde, men har man 100" i 16 x9 er der så ikke et breder billede med 100" i 235:1
Zomer du så ud og ind at efter hvad format der komme igenne din PJ..
Har set flere automatiske løsninger , hvor der ændres på det vertikale plan også, når det blev skiftet imellem formaterne.
I denne video fra avfoum.com
http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=68
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik 1307 skrev:
Jep jep, har set det med fast bredde, men har man 100" i 16 x9 er der så ikke et breder billede med 100" i 235:1
Zomer du så ud og ind at efter hvad format der komme igenne din PJ..
Har set flere automatiske løsninger , hvor der ændres på det vertikale plan også, når det blev skiftet imellem formaterne.
I denne video fra avfoum.com
http://www.avforums.com/tv/index.php?videoid=68
|
|
|
Hvis du har 100" 16:9, så er bredden jo ikke ens med 100" 2,35....  Billedet er konstant 222,5 cm bredt, mens højden ændres efter formatet. Ergo skal der hverken zoomes eller noget på proj. /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Henrik 1307 Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak
Ja jeg ville bare lige høre omkring hvordan det hang sammen, med hvad jeg hade læst andre steder da jeg aldrig selv har rodet med divers formater på en projector..
Men klart en fed feture hvis der er sådan man ikke skal zoome ind eller noget.
Henrik
|
Til top |
|
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 10:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtigt flot arbejde med din hjemmebio!
Har ikke læst alle indæg i tråden, så beklager hvis der er blevet spurgt om det før. Men hvilket stof bruger du til dit lærred?
Og er der en lydmæssig forskel når det er foran højttalerne? Og hvordan ser det ud mht. billedet?
Jeg går selv med tankerne om lignende løsning med højttalere bag et lærred :)
|
Til top |
|
|
søren N Forum Bruger

Bruger siden: 25 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1475
|
Sendt: 28 Maj 2009 kl. 10:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da Kæp hest det er en fed bio du bygger dig der  Elsker at sidde og følge de her projekter hvor folk virkeligt går op i detaljen.. Jeg er helt vild med din løsning til at kunne skifte mellem de forskellige størrelser lærred. Flere billeder...
__________________ "Musikken frem for alt"
Mit Anlæg, kig forbi
Er du hifi-kræsen?
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 06:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Har ikke læst alle indæg i tråden, så beklager hvis der er blevet spurgt om det før. Men hvilket stof bruger du til dit lærred?
Og er der en lydmæssig forskel når det er foran højttalerne? Og hvordan ser det ud mht. billedet?
Jeg går selv med tankerne om lignende løsning med højttalere bag et lærred :) |
|
|
Tak.  "Stoffet" er en screendug fra Phifer (Sheerweave 4500 hedder den). Jeg har masser tilbage på rullen (købte en hel rulle i sin tid), så sig til hvis du er interesseret. Tror ikke jeg må liste prisen her, så du må lige sende en pb. Rullen er 249 cm bred og regn med minimum 3 meter til et lærred på 100" (dugen skal tiltes omkring 15 grader). Du kan selvfølgelig se dugen i aktion med en Sim2 D60. Du kan læse mere i denne tråd, som jeg selv oprettede da jeg skulle købe: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66588&P N=1&TPN=1/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 06:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
søren N skrev:
Hold da Kæp hest det er en fed bio du bygger dig der  Elsker at sidde og følge de her projekter hvor folk virkeligt går op i detaljen.. Jeg er helt vild med din løsning til at kunne skifte mellem de forskellige størrelser lærred. Flere billeder... 
|
|
|
Tak tak  . Bio'en har faktisk været meget tæt på færdig i ½ år, og jeg bruger den i stor stil. Desværre har jeg bare ikke lige kunne tage mig sammen til, at tage de endelige resultatbilleder. Når jeg har fået kalibreret EQ'en endeligt, og har fået ryddet op igen, skal jeg nok tage nogle billeder. Måske allerede i den kommende weekend. /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Jonas_h skrev:
|
|
Tak. "Stoffet" er en screendug
fra Phifer (Sheerweave 4500 hedder den). Jeg har masser tilbage på rullen (købte en hel rulle i sin tid), så sig til hvis du er
interesseret. Tror ikke jeg må liste prisen her, så du må lige sende en pb. Rullen er 249 cm bred og regn med minimum 3
meter til et lærred på 100" (dugen skal tiltes omkring 15 grader). Du kan selvfølgelig se dugen i aktion med en Sim2 D60.Du
kan læse mere i denne tråd, som jeg selv oprettede da jeg skulle købe: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=66588&P N=1&TPN=1/Bellini |
|
|
Spændende læsning i din anden tråd! Troede faktisk det var meget meget dyrere når vi snakkede AT-lærreder. Men dejligt
at blive positivt overrasket :)
Der går dog lidt tid før det bliver aktuelt for mig - kan ikke rigtigt se hvordan det skal kunne lade sig gøre i min nuværende
lejlighed (statig studerende, så ikke alverdens plads  ). Overvejede en periode at "bygge væggen ud" en halv meter
hvor alt udstyret er nu så det kunne stå inde bagved.. Men den idé blev hurtigt trampet ihjel af kæresten  .
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Bellini skrev:
Jonas_h skrev:
|
|
Tak. "Stoffet" er en screendug
fra Phifer (Sheerweave 4500 hedder den). Jeg har masser tilbage på rullen (købte en hel rulle i sin tid), så sig til hvis du er
interesseret. Tror ikke jeg må liste prisen her, så du må lige sende en pb. Rullen er 249 cm bred og regn med minimum 3
meter til et lærred på 100" (dugen skal tiltes omkring 15 grader). Du kan selvfølgelig se dugen i aktion med en Sim2 D60.Du
kan læse mere i denne tråd, som jeg selv oprettede da jeg skulle købe: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?
TID=66588&P N=1&TPN=1/Bellini |
|
|
Spændende læsning i din anden tråd! Troede faktisk det var meget meget dyrere når vi snakkede AT-lærreder. Men dejligt
at blive positivt overrasket :)
Der går dog lidt tid før det bliver aktuelt for mig - kan ikke rigtigt se hvordan det skal kunne lade sig gøre i min nuværende
lejlighed (statig studerende, så ikke alverdens plads ). Overvejede en periode at "bygge væggen ud" en halv meter
hvor alt udstyret er nu så det kunne stå inde bagved.. Men den idé blev hurtigt trampet ihjel af kæresten .
|
|
|
Det er jo det jeg har gjort...  Men det er selvfølgelig i et dedikeret rum. /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 11:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ifht. format-sprøgsmålene.. kan man så ikke forstå det således, at et 16:9 billede er "flere tommer stort" / større ifht. billedareal, end fx. 2.35:1.. bredden er fast, højden forskellig, og derfor er diagonalen også variabel. Men bredde og zoom / fokus er fast.. Stadig - Lækker løsning. Og relativt overkommelig i pris også   ifht. et full-auto-steward setup etc... Mvh. - og glæder mig til nye billeder Offcourse __________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 11:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2009 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:
Ifht. format-sprøgsmålene.. kan man så ikke forstå det således, at et 16:9 billede er "flere tommer stort" / større ifht. billedareal, end fx. 2.35:1.. bredden er fast, højden forskellig, og derfor er diagonalen også variabel.
Men bredde og zoom / fokus er fast..
Stadig - Lækker løsning. Og relativt overkommelig i pris også ifht. et full-auto-steward setup etc...
Mvh. - og glæder mig til nye billeder
Offcourse
|
|
|
Helt rigtigt - konstant bredde. Den store gevinst (i mine øjne) er selvfølgelig at man får en sort ramme om billedet. "Giver" dybde og bedre farver.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt billeder.... (sorry, den dårlige kvalitet - jeg kan ikke skyde i "mørke" åbenbart). Her er kalibreringen i gang af SVS EQ1'eren.  Et par billeder af rummet:   Og til sidst et af en god idé; al udstyret er sluttet til sin egen gruppe i el-tavlen, kører på 2,5 kvmm kabel - OG så har jeg sat én afbrydeer til det hele lige ved døren, og hævet den over de andre afbrydere. Så er der mindre chance for man uheldigvis kommer til at slukke når man tænder lys, og det er dejligt man kan slukke for hele skidtet på sin vej ud.  Ved lejlighed vil jeg prøve at tage bedre billeder (eller få en ven til det).  God pinse.  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
smølf Forum Bruger

Bruger siden: 07 Februar 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 67
|
Sendt: 31 Maj 2009 kl. 09:24 | IP-adresse registreret
|
|