Forfatter |
|
gx55 Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 523
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ulrik77 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1339
|
Sendt: 29 September 2007 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er fedt di prøver at lave det selv og endnu bedre deler det med os andre...
dit arbejder ser virkeligt godt ud..
MVH ULRIK77
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
Bruger siden: 02 Januar 2008 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 1404
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 11:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig fint ud, og er jo samtidigt en billig løsning  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det er det. men det er dov ud skift igen. til et masiv kobber kabel men bomuld isolering __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom da med nogle billeder  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 19:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan se dem her __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
MathiasFB Forum Bruger

Tidl. BOWA HiFi
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
De ser flotte ud  __________________ Mvh Mathias Boesgaard
|
Til top |
|
|
hifihuset.dk Udelukket fra forum

Hifihuset.dk
Bruger siden: 24 December 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 312
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan være et godt udgangspunkt at lave kabler som du gør her. Du får en "okay" lyd og det er svært at slå til prisen.  Men du laver altså det vi kalder singecore i signalkabler og 3-cores i HT. Det giver typisk en kontant og nøgtern lyd. Lige lovlig "kort" og livløs vil nogle sige, men uden de fejl (som forvrængede diskanter som du selv hentyder til). Så udmærket op til 75,- kr meteren!  Og så er det jo hyggeligt og man føler sig som opfinder, ikke?
__________________ Forhandler af Pathos, Gamut
WEBSIDE:http://www.hifihuset.dk/Velkommen.html
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fede kabler, har selv længe gået med tanken om at bruge antenne kabel til signal, vi har da også tit i Hi-Fi Klubben brugt det dyre antenne kabel når folk skulle bruge ekstra lange sub kabler eller signal kabler i vilde længder, og der har altid være positiv respons på dette. Bare klø på al hi-fi er fed at rode med selv, og man finder også tit svar på ens underlige ideer og fordomme.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
hifihuset.dk skrev:
Det kan være et godt udgangspunkt at lave kabler som du gør her. Du får en "okay" lyd og det er svært at slå til prisen. Men du laver altså det vi kalder singecore i signalkabler og 3-cores i HT. Det giver typisk en kontant og nøgtern lyd. Lige lovlig "kort" og livløs vil nogle sige, men uden de fejl (som forvrængede diskanter som du selv hentyder til).Så udmærket op til 75,- kr meteren! Og så er det jo hyggeligt og man føler sig som opfinder, ikke?
|
|
|
er det antenenkabel du mener __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 20:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Fede kabler, har selv længe gået med tanken om at bruge antenne kabel til signal, vi har da også tit i Hi-Fi Klubben brugt det dyre antenne kabel når folk skulle bruge ekstra lange sub kabler eller signal kabler i vilde længder, og der har altid være positiv respons på dette. Bare klø på al hi-fi er fed at rode med selv, og man finder også tit svar på ens underlige ideer og fordomme.
Busk |
|
|
antenne kabel lød rimlig godt men det kan ikke slå mit masiv kobber kabel men bomuld isolering det lyder meget meger naturli  slår kabler til 250kr m __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
KrammeAcoustics Forum Bruger

Bruger siden: 20 Marts 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1443
|
Sendt: 28 Marts 2008 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale solidcore installationsledning 2,5 kvadrat, til højttalerbrug. Skræl yderisoleringen af og brug de 3 eller 5 ledere, afhængig af hvilken type man køber ....voila. 
Dog er jeg hoppet fra at bruge det ( brugte det i bi-wiring sammenhæng ) ....jeg vil kun anbefale det til basområdet, da toppen ikke er så frigjort ved solidcore ( i mine ører ), som ved blød core.
Men man gør ikke sådan her: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8227&n=10 ....det er alt for dyrt. 
Køb det et sted hvor du kan nøjes med at købe de få meter du skal bruge. 
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 05:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
KrammeAcoustics skrev:
Kan anbefale solidcore installationsledning 2,5 kvadrat, til højttalerbrug. Skræl yderisoleringen af og brug de 3 eller 5 ledere, afhængig af hvilken type man køber ....voila. 
Dog er jeg hoppet fra at bruge det ( brugte det i bi-wiring sammenhæng ) ....jeg vil kun anbefale det til basområdet, da toppen ikke er så frigjort ved solidcore ( i mine ører ), som ved blød core.
Men man gør ikke sådan her: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=8227&n=10 ....det er alt for dyrt. 
Køb det et sted hvor du kan nøjes med at købe de få meter du skal bruge. 
|
|
|
Instalationskabel i enkeltleder har jeg brugt meget tit, flettet eller snoet med de farver man har lyst til, jeg lagde da mit Aegento kobber kabel på hylden pga det. Nu er det godt nok et par år siden jeg sidst har experimenteret med et sidst, men dengang valgte jeg NKT fordi deres kobber kvalitet var meget bedre end de billige mærker. Om det er blevet bedre nu hvor tingene ikke indeholde bly er jo så noget man på experimentere med.  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 29 Marts 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg køber kobber her de har fra 0.3-5mm det er meget rener en Instalationskabel
de her også sølv rør i 4mm til bananstik __________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
Boogieman Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2006 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 25
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 11:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
GX55 - Det ser rigtig fedt ud, du har vist et talent der
Du kan nok gøre det endnu billiger med en tur på din lokal genbrugsstation. Jeg lagde mærke til en kontainer som var fyldt med ALT mulig forsellige slags kabler. Det er ved bare et spørgsmål om at rod rundt i rullene ( og der var mange ruller med mange meter) og finde noget du kan brug.
På den måde, sparer du indkøb af ledere.
Glæder mig til at se flere af dine opfindelser
G __________________ Marantz CD17,
Fors. - Sherwood R-963R,
Front HT - B&W Nautilus 803S
Center HT - B&W Nautilus HTM4s
Bag HT - 805S
Sub B&W ASW3000
|
Til top |
|
|
gx55 Forum Bruger

|
Sendt: 03 April 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Boogieman skrev:
<SPAN style="FONT-FAMILY: Arial">GX55 - Det ser rigtig fedt ud, du har vist et talent der <?:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:shape id=_x0000_t75 stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" o:preferrelative="t" o:spt="75" coordsize="21600,21600"><v:stroke joinstyle="miter"></v:stroke><v:ulas><v:f eqn="if lineDrawn pixelLineWidth 0"></v:f><v:f eqn="sum @0 1 0"></v:f><v:f eqn="sum 0 0 @1"></v:f><v:f eqn="prod @2 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="prod @3 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @0 0 1"></v:f><v:f eqn="prod @6 1 2"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelWidth"></v:f><v:f eqn="sum @8 21600 0"></v:f><v:f eqn="prod @7 21600 pixelHeight"></v:f><v:f eqn="sum @10 21600 0"></v:f></v:ulas><v:path o:connect="rect" gradientshapeok="t" o:extrusionok="f"></v:path><?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><o:lock aspectratio="t" v:ext="edit"></o:lock></v:shape><v:shape id=_x0000_i1025 style="WIDTH: 24pt; HEIGHT: 24pt" ="#_x0000_t75" alt=""></v:shape><v:shape id=_x0000_i1026 style="WIDTH: 24pt; HEIGHT: 24pt" ="#_x0000_t75" alt=""></v:shape><o:p></o:p></SPAN>
tak skal du have
<SPAN style="FONT-FAMILY: Arial">Du kan nok gøre det endnu billiger med en tur på din lokal genbrugsstation. Jeg lagde mærke til en kontainer som var fyldt med ALT mulig forsellige slags kabler. Det er ved bare et spørgsmål om at rod rundt i rullene ( og der var mange ruller med mange meter) og finde noget du kan brug.<o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-FAMILY: Arial">På den måde, sparer du indkøb af ledere.<o:p></o:p></SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">Glæder mig til at se flere af dine opfindelser</SPAN>
<SPAN style="FONT-SIZE: 12pt; FONT-FAMILY: Arial; mso-fareast-font-family: 'Times New Roman'; mso-ansi-: DA; mso-fareast-: DA; mso-bidi-: AR-SA">G</SPAN> |
|
|
__________________ Rigtige mænd kører A-klasse
|
Til top |
|
|
dali1288 Forum Bruger

Bruger siden: 19 September 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 149
|
Sendt: 03 April 2008 kl. 16:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
En af mine bekendte har et "Hifi firma" (Vil ikke nævne navnet). Han lavede for nogle år siden et signalkabel af tyk 75 Ohms antennekabel, "pakkede" kablet ind i en "kabelstrømpe" - påloddede "fine/dyre" kvalitetsstik, og kontaktede High Fidelity (bladet), og spurgte dem efter om de var interesserede i at få kablerne tilsendt til test, og eventuelt om de ville omtale dem i bladet.
De sagde jatak, hvorefter de kontaktede ham igen efter at de havde haft kablerne et stykke tid.
Deres konklusion på testen var; at de var begejstrede, havde næsten kun godt at sige om kablerne. Min bekendt "afslørede" så, hvilket slags kabel der var tale om!.. Deres reaktion på dette var, at de så naturligvis IKKE ville bringe hverken test eller omtale i bladet af det i deres øjne "billige fusk lavede kabel".. De var vel på en måde bange for at save grenen over de selv sad på! - For hvem vil efterfølgende læse tests mv. af andre betydeligt dyrere, og eksotiske kabler når et "billigt fusk lavet kabel" tilnærmelsesvis viser sig at være næsten lige så godt  
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rigtig spænende tråd  Prøver selv at lave et signal kabel af antennekabel- så må vi se hvor godt det er
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 04 April 2008 kl. 14:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dali1288: Fedt med sådan et input
|
Til top |
|
|
larssc Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2007 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 107
|
Sendt: 05 April 2008 kl. 05:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er en variant av Thorsten Loesch som jeg har prøvet, og den er virkelig god.     Og til slutt, hele artikkelen: http://www.tnt-audio.com/clinica/ubyte2e.html Lars
|
Til top |
|
|