Forfatter |
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Af dekorations- og indretningsmæssige årsager, overvejer jeg at skifte mit 7,5 meter lange Supra HDMI ud med et tilsvarende på 15 meter. Den direkte vej for kablet er langt kortere, men fra det sted hvor kablet 'slipper' væggen, der skal det løbe i en alm. kabelbakke hen til projektoren. Derfor ser jeg heller have det kommer bagfra end forfra på projektoren. Det øger så afstanden fra ca 7 meter til 15 meter. Supra lover jo 1080P selv på 15 meter, men holder det vand? Kablet skal i mit tilfælde løbe sammen med 2 ht-kabler, (bag højtallere) og passere 6-8 230v halogen spots på vejen (de er dog slkket når filmen kører). Kan jeg gøre det uden bekymring?  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 568
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Du kan få 15 meter fra MIT, men det koster lidt ekstra MIT bruger forstærker på midten og så er det retningsbestemt med et rødt stik i den ene ende og sort i den anden. Forstærkeren er bare en lille klump på midten af kablet, ved ikke hvordan det fungerer rent teknisk, men har selv et 10 meter fra MIT med forstærker på og det virker bare
M.v.h. Strong
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
....og jeg synes de 1200 kr for et Supra fra riiigeligt.  Jeg håber nogen byder ind med at "Supra fint klarer 15 meter - selv i en ormegård af højspændingskabler..", så jeg ikke skal slippe 4k.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
strong Forum Bruger

|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fair nok
M.v.h. Strong
|
Til top |
|
|
erla Udelukket fra forum

Bruger siden: 29 Juli 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1081
|
Sendt: 24 Februar 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, Kan desværre kun melde om Supra 12 meter... men det fungerer upåklageligt i min ormegård af signal-, højtaler- og 220v-kabler... Hos av-connection er det iøvrigt noget billigere end den pris du har fundet. /erla
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2008 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
erla skrev:
Hej,
Kan desværre kun melde om Supra 12 meter... men det fungerer upåklageligt i min ormegård af signal-, højtaler- og 220v-kabler...
Hos av-connection er det iøvrigt noget billigere end den pris du har fundet.
/erla
|
|
|
Det lyder godt . Og det er 1080P du overfører?
Det var i øvrigt prisen fra av-connection jeg havde fat i (1179,-).
/Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 26 Februar 2008 kl. 07:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
En Booster bør placeres mellem 1/3 eller halvt inde på kablet, dvs. så den booster det bedst mulige signal op. F.eks. 5-8 meter inde på et 15 meter samlet kabeltræk.
Supra garanterer i øvrigt 1080p/24 med 24 bits farver på 15 meter kabel. Vi anbefaler dog normalt at man stadig prøver det af inden man trækker det gennem rør eller kanaler. Med hensyn til tæk med strøm har vi endnu ikke haft nogen kunder der har haft problemer med det, hvad jeg er klar over eller fået tilbagemeldinger omkring. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
En Booster bør placeres mellem 1/3 eller halvt inde på kablet, dvs. så den booster det bedst mulige signal op. F.eks. 5-8 meter inde på et 15 meter samlet kabeltræk.
Supra garanterer i øvrigt 1080p/24 med 24 bits farver på 15 meter kabel. Vi anbefaler dog normalt at man stadig prøver det af inden man trækker det gennem rør eller kanaler. Med hensyn til tæk med strøm har vi endnu ikke haft nogen kunder der har haft problemer med det, hvad jeg er klar over eller fået tilbagemeldinger omkring. |
|
|
Ok. Det lyder jo meget godt mht supra. Er det en standard længde, så man kan returnere hvis det ikke går?  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 03 Marts 2008 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige investeret i en hdmi over cat5e kabel til 59$ købt på nettet i hongkong. Den er lige kommet ind ad døren og har ikke noget med hdmi ud endnu så har ikke lige mulighed for at teste den, den kommer med dansk stik og skal kun have strøm i receiver enden. Både transmitter og receiver er meget små og lette at skjule, ikke meget større end en tændstiksæske. Kan købes her: http://videogame.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00506
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
MonoTovarisj skrev:
Jeg har lige investeret i en hdmi over cat5e kabel til 59$ købt på nettet i hongkong. Den er lige kommet ind ad døren og har ikke noget med hdmi ud endnu så har ikke lige mulighed for at teste den, den kommer med dansk stik og skal kun have strøm i receiver enden. Både transmitter og receiver er meget små og lette at skjule, ikke meget større end en tændstiksæske.
Kan købes her: http://videogame.brando.com.hk/prod_detail.php?prod_id=00506
|
|
|
Det var billigt 
Vil du være så venlig, at vende tilbage hvis og såfremt du får testet den på et tidspunkt?
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 08:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan bare anbefale bluejeanscable.com, har aldrig set se fede hdmi kabler og så til ingen penge.
http://bluejeanscable.com/articles/how-long-can-hdmi-run.htm
jeg bruger dem selv, se evt mit setup for billede af kablet.
Tommy
__________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok - det ser tykt ud . Har godt læst om dem på avsforum. Hvad landede prisen på i dk (told, moms, bestikkelse, etc.)?
/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Tommy21 Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 597
|
Sendt: 04 Marts 2008 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bestile 5-6 kabler samtidigt, der var ingen told eller moms, men jeg bor i sverige.
Jeg er meget begejstret for bluejeanscable, deres tilgang til tingene er at lave kabler til gode priser uden at de skal pakkes fint ind for at man kan tage 5x mere for dem, alle deres kabler er super.
Jeg er fuldstændigt overbevist om at det er verdens bedste hdmi kabel. de har kørt 1080p på 50meter kabel uden brug af forstærker.
Tommy __________________ Setup
MartinLogan Vantage, Motif, Fresco i, encore TF
Parasound A21
Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95
Ps3, xbox 360, Wii, PsP
|
Til top |
|
|
MonoTovarisj Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1487
|
Sendt: 09 Maj 2008 kl. 19:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har desværre stadig ikke fået testet min lille cat5e extender.. men har fået noget der kan spytte hdmi ud nu og har et lcd der kan modtage det, jeg kan dog kun lave en 720p test, men er nu ganske sikker på det virker som det skal .. jeg skal nok test med 720p indenfor den nærmere fremtid.
Dog vil jeg sige at supra plejer at være tro mod det de siger så 15m burde ikke være noget problem men extender løsningen er dog noget billigere .. der skal dog strøm til modtager enden men det er bare en lille elektronisk trafo så den burde man altså godt kunne gemme bag projektoren ..
__________________ MonoTovarisj
Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
|
Til top |
|
|