Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 19:20   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 13:57 | IP-adresse registreret  

Okay det lyder godt.. Glæder mig max meget!

Håber det sker inden for den nærmeste fremtid (5-10 minutter)

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret  

Kom lige til at tænke på en ting:

Hvad gør du når der nu en dag komme et nyt DVD format som de gamle "aflæsere" ik kan læse? F.eks. det der vidst kommer til at hede Bluedisc, og der er vidst også en anden standert på vej!

Har du degraderet dig overfor det?

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

Jeg deltager både på CES og NAB messerne og følger udviklingen nøje.

Blueray er anden optik, men kompression er stadig mpg-2. Derfor tror jeg at Windows Media HDTV har en klar fordel, der kan laves HDTV materiale på en single eller dual-layer DVD skive som vi kender den idag. Dog skal codec ned i maskinen, men det er meget billigere teknologi end Blueray.

Hvis og når Blue-Ray kommer kommercielt og med indhold, så vil der naturligvis være et sådant løbeværk i den. Indtil da nej. Upgrade service? Ja.

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Blueray er anden optik, men kompression er stadig mpg-2. Derfor tror jeg at Windows Media HDTV har en klar fordel, der kan laves HDTV materiale på en single eller dual-layer DVD skive som vi kender den idag. Dog skal codec ned i maskinen, men det er meget billigere teknologi end Blueray.

Hvis og når Blue-Ray kommer kommercielt og med indhold, så vil der naturligvis være et sådant løbeværk i den. Indtil da nej. Upgrade service? Ja.

okay det lyder fornuftig.

Men synes sq det er lidt træls at man ikke kan sætte en finger på dit project, lige gyldigt hvor meget man prøver Ej tag det som MEGET posetivt kritik. Det er utrolig dejligt at se et produkt blive udviklet og så at det er gennemført. Man ser nemlig idag at der bliver udviklet så mange ting, hvor det hele kun er halvt færdigt. Men dette har projekt har man ikke indtyk af, af dette projeckt

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret  

jow jow

det må jeg sige..

det er sku ikke hverdag man ser sådan noget og specielt ikke som DIY :) det kunne være meget fedt at have sådan en setup men det rækker penge pungen sku godt nok ikke lige helt til

ak.. ja det er så trist at være studerende når det kommer til Hifi hehe

Hvad med at intregere en Bluetooth Hub så man eventuelt kan bruge trådløst headset og måske connecte sin mobilos osv til maskinen og lege lidt på den måde

nu siger du godt nok man ikke kan instalere noget osv.. men man kan vel gå på nettet fra den og hente billeder og andet ned som kunne være relevant at se på en storskærm ? eller vil der være blokeret for lagring af andet end film osv ?

Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

AkilleuZ skrev:
ctacta skrev:

okay det lyder fornuftig.

Men synes sq det er lidt træls at man ikke kan sætte en finger på dit project, lige gyldigt hvor meget man prøver Ej tag det som MEGET posetivt kritik. Det er utrolig dejligt at se et produkt blive udviklet og så at det er gennemført. Man ser nemlig idag at der bliver udviklet så mange ting, hvor det hele kun er halvt færdigt. Men dette har projekt har man ikke indtyk af, af dette projeckt

Jo tak  Men jeg er jo nok også en lille perfektionist. Stiller selv store krav og har også store forventninger. Skal man lave noget så skal det være gennemført, både i fysisk form og teknologisk. Det er bare meget svært når man er næsten ene mand om det hele. Men jeg er god til at specificere ting og sætte andre (producenter) igang med løsninger. Det er måden at realisere det på. Ulempen er så bare den at jeg som studerende har begrænsede midler, men jeg tjener da også godt på konsulentarbejde. Og alt hvad jeg har skrabet sammen bliver (er øremærket) til dette. Nu håber jeg at der snart er nogle der vil kaste en pose penge i projektet så der kan komme turbo på. Men alt tyder også på at dette sker lige nu. Det er bare svært at tage en beslutning om hvem det skal være. For jeg vil ikke give slip på mine rettigheder som man ser mange "selvstartere" gøre det for at komme videre. De få personer jeg har vist det frem til har alle bare siddet med åben mund og intet sagt. Først troede jeg at den var helt gal, men tråden herinde har da vist at der er stor interesse og at nogle også er imponerede. Det ville være lækkert hvis der var nogen der ville skrive hvad de forventede udover at kunne tilgå film, tv, musik, billeder m.m.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 16:02 | IP-adresse registreret  

ZzZzleepY skrev:

jow jow

det må jeg sige..

det er sku ikke hverdag man ser sådan noget og specielt ikke som DIY :) det kunne være meget fedt at have sådan en setup men det rækker penge pungen sku godt nok ikke lige helt til

ak.. ja det er så trist at være studerende når det kommer til Hifi hehe

Hvad med at intregere en Bluetooth Hub så man eventuelt kan bruge trådløst headset og måske connecte sin mobilos osv til maskinen og lege lidt på den måde

nu siger du godt nok man ikke kan instalere noget osv.. men man kan vel gå på nettet fra den og hente billeder og andet ned som kunne være relevant at se på en storskærm ? eller vil der være blokeret for lagring af andet end film osv ?

DECT standarden vil være understøttet, så man kan anvende ethvert trådløst telefonrør. Jeg har leget lidt med VoiceIP så det vil nok være en vej at gå i fremtiden. Bluetooth er jeg ikke vildt begejstret for, begrænset rækkevide og sikkerhedsbrister.

Yep, man vil naturligvis kunne surfe, men det er vanskeligt at navigere rundt på alm. side med en remote. Dog kommer der en cursor-funktion a la IBM's thinkpad pegepind. Det er teknologi man kan licenserer og den er ikke dyr. Men vent og så hvad jeg oploader i meget nær fremtid når der er givet grøn lys. Jeg kan desværre ikke tillade mig at brænde det hele af på een gang, så risikere jeg bare at der er mange andre der napper nogle unike ideer. Og jeg skal jo også have noget der banker kæben i gulvet når det hele er klar og færdig

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Bruger siden: 11 Juni 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Med fare for at blive slået ned og bannet vil jeg alligevel lige hører hvad i siger til dette her?

Hvad med at kunne komprimere en DVD til DivX og på den måde spare flere GB. pr film?

Mvh Michael

Til top Vis Harritz3257's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Harritz3257

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Tja, mpg-4 og DivX er ikke ordentlige og anerkendte kvalitetsformater, og totalt uegnet til storformat som plasma, LCD og projektor i størrelser over 32". Det ligner Legoklodser

Mpg-4 er oprindelig udviklet som et lores codec, ligeledes er DivX. Windows Media Video tager dem med storm. Har lavet sammenligninger og WMV er the way to go. Kompressionen er ligeledes på fuld højde og i nogle tilfælde bedre.

Når Mpg-21 engang er færdig, så har vi det ultimative format, men der går lidt endnu før det er en realitet.

Endelig forbyder DMCA og Infosec at transkode en DVD-film til andet format, ligeledes blot at dekryptere indholdet. Men jeg kan få lov hvis jeg krypterer harddisken, hvilket jeg gør, dog i det oprindelig mpg-2 format. Det er i min bog heller ikke godt at transkode med forringet billedkvalitet til følge. No go here.

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Jeg må da ærligt indrømme at jeg har endnu ikke økonomi til at købe dvd film og derfår må jeg engang imellem downloade et par film, hvis de er fede bliver de så købt, men syntes ikke at en Xvid komprimering af en dvd ser dårligt ud på min Sony VPL ES1.

Man kan vel også bare komprimere DVD'en i større opløsning.

Jeg syntes det er et mega fedt projekt, som tilegner sig til de personer som har råd til det. Selvfølglig hvis man har råd til din "headunit" han man også råd til harddiskene

Løsningen var måske mere tilegent dem som ikke har råd til udvidelse med harddiske, og på den måde vælger at komprimere dataen, og spare lidt penge.

DVD titlerne står jo på hylden så de kan altid findes frem.

Mvh Michael

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Jo, men det er bare ulovligt. Derfor kan det ikke tilbydes som option. Lovgivningen er strammet alvorligt. Men man kan så gøre det fra sin pc'er, og overfører indholdet til htpc'en, det vil jeg ikke forhindre, der er frit slag og ansvaret er så forbrugerens 100%

Harritz3257
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. gichael3257

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Jeg må ærligt indrømme at jeg vidste ikke det var ulovligt at komprimere og rippe dvder hvis man havde dem og det var til eget forbrug.

Men jeg syntes det vil være rigtigt fedt hvis muligheden for at kopiere dem til htpc'en og afspille dem var der!

BTW. Rigtig fed detalje at man kan se film coveret

Mvh Michael

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

Det er blevet ulovligt med den nye ophavsret. Man må kun bryde en DVD-kryptering for at se filmen, man må ikke dekryptere og gemme, ej heller transkode. Når man så må med Audio-cd'ere så skyldes det ene og alene at der i redbook formatet ikke er nogen effektiv kopibeskyttelse. At branchen så lægger "støj" ind for at forvirrer servo i pc-drev er ikke en effektiv kopibeskyttelse, hvorfor det fortsat er lovligt at transkode audio-cd'ere. Lidt indviklet måske, men sådan ligger landet p.t.

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Hvad med at man kan spille spil, over den, og evt. over nettet? Eller kan man det allerede?

Hvad med en evt. mulig hed for at sætte en printer til, sådan man kan printe ud, via evt. RF, IR, Bluetooth eth. osv? Det kunne jo være man havde brug få at printe et cover, pic man har downloadet etc.

Hvad med en brænder til at brænde billeder på? Selvfølgelig en DVD-brænder sådan der er plads til mange pics i store kategorier. Og så skal brænderprogrammet selvfølgelig kunne lave menuer/kategorier til billederne, simpelt. (måske med templates, som man så kunne hente fra en af dine web-servere. eller man selv kunne lave nogle, ved at man kunne flytte rundt på "kasser/vinduerne", loader nogle af de pics der er på HTPC'en som bagrundsbilleder på den kommende slideshows-dvd)

Nu kan jeg ikke huske om du har nævnt det (Dette indlæg fylder jo groft meget efterhånden) men hvad med at man kan komme til at styre, gardiner lys, sprinkleren ude i haven, poolen osv. via HTPC'en. Dette kunne jo laves simpelt på den måde at man selv hurtigt kunne lave en bruger flade, med de nødvendige ting man ville kunne styre!

Har en masse andre ideer, men venter lidt med dem ind til jeg har set hvad du releaser her inden for den nærmeste fremtid.

btw. kan du ikke lave en film, over de ting som du MÅ fremvise? eller er dette for besværligt

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 23 Februar 2004 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Det optiske drev har DVD+/-R/RW mulighed. BIlleder kan ikke printes direkte, men sættes i "kø" så man via sin pc'er kan printer derefter. Ekstern styring af lys, persienner, alarm m.m. er også en option. Spil er bandlyst, det gør platformen ustabil, desuden er XPe et OS unden installer, så dette er praktisk umuligt.

Har overvejet en video der viser den live, venter på tilbagemeldig fra mit bagland. Der er jo en del producenter der kigger med i denne tråd, så derfor skal jeg træde lidt varsomt og ikke afslører formeget p.t. Det kommer alt sammen i små bidder og alt bliver offentliggjort lige inden release.

Venligst,

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret  

Tør man spørge hvad sådan en dyt kommer til at koste ca .. ?

Den ser nice ud ..

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 07:37 | IP-adresse registreret  

Noget ved denne nye teknologi/sammensmeltning, som dit jo også er, er: Som TiVo at man kan sætte den til at optage forskellige programmer uhyre simpelt. Er det noget der er med i din overvejelse, eller er det for nyt?

Glæder mig meget til at se mere, men er samtidig lidt nærvøs på dine vegne.....som du selv siger, med ophavsret o.s.v.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 24 Februar 2004 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

Yep, der er en meget avanceret EPG til tv, musik og radio ;-)

Thue K
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 24 Februar 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Vær iøvrigt mærke til artiklen i Metro Express som skriver at TDC er seriøst ved at gå ind til at kunne tilbyde at se Film over 1mbit forbindelser. Går ud fra at dit 'apparat' også skal kunne tilbyde dette.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 05:20 | IP-adresse registreret  

Det er rigtigt, men der kommer meget mere og noget meget interessant i nærmeste fremtid  TDC har sløjfet 1Mbit forbindelser, der er 256, 512 og 2 Mbit, så der må være en journalist der ikke har gjort sit arbejde ordentligt.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes