Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 10:31   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: DIY HTPC /ICEPower, opdateres ikke mere (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:45 | IP-adresse registreret  

kasper_lk skrev:

Du har bare ikke sådan et monster stående derhjemme?

http://www.cta.dk/hifi4all_pictures/Resize%20of%20IMG_9136.j pg

Det ser fandeme vildt ud, men okay, med det projekt du har gang i nu, så overrasker det mig faktisk ikke at du har en ½ MIG stående.

er der en der gerne ville ha' være pilot

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:48 | IP-adresse registreret  

Nej egentlig ikke, det er jo "sofa-flyvning". Det fede ved en sim er at du kan lave alt det man normalt ikke må, samt flyve under alle tænkelig/utænkelige vejrforhold. Og så det er jo ektremt spændende selv at bygge sådan en fætter
Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:52 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:
Nej egentlig ikke, det er jo "sofa-flyvning". Det fede ved en sim er at du kan lave alt det man normalt ikke må, samt flyve under alle tænkelig/utænkelige vejrforhold. Og så det er jo ektremt spændende selv at bygge sådan en fætter

øhhh ...mangler der ikke lidt bevægelse i den simulator

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 06:58 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg havde de 2,5 mill. der koster at købe en stor genereator og et 6-punkts hydraulisk system med pnaumatik-backup (komprimeret luft) samt højt til loftet, så blev det uden tvivl en Full Flight Simulator, men det jeg har desværre ikke råd til. Men måske en dag får jeg. Den bliver dog ekstremt fed anyway.

Men jeg tager bare op og besøger dem hos SAS Flight Academy hvis de kribler i hænderne for en Full Flight tur. De har 14 forskellige deroppe, herunder en Bell 212/412 helikopter sim.

http://www.itsvar.dk/articles/article.aspx?id=4607

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Hvis jeg havde de 2,5 mill. der koster at købe en stor genereator og et 6-punkts hydraulisk system med pnaumatik-backup (komprimeret luft) samt højt til loftet, så blev det uden tvivl en Full Flight Simulator, men det jeg har desværre ikke råd til. Men måske en dag får jeg. Den bliver dog ekstremt fed anyway.

Men jeg tager bare op og besøger dem hos SAS Flight Academy hvis de kribler i hænderne for en Full Flight tur. De har 14 forskellige deroppe, herunder en Bell 212/412 helikopter sim.

http://www.itsvar.dk/articles/article.aspx?id=4607

kan man til 2.5 mil. ikke få sig en SU37 med pilot ? så slipper man også for at lave simulator tilbygning.

men ok, det er nok lidt mere realistisk end logitech plastik styrepind og løse fodpedaler.

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 07:23 | IP-adresse registreret  

Jeg fik fremstillet en del plasma-skærme med NEC indmad, men har nu rettet blikket mod LCD i størrelserne fra 32" og op til 57". Har lige sendt ansøgning afsted på designbeskyttelse, så her er nogle råudkast.

Designbeskyttet. © Copyright 2004 Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.

Designbeskyttet. © Copyright 2004 Christian M. Andersen. Alle rettigheder forbeholdes.

Den fritstående model til sidst, vil have en "klient" indbygget og som kan tilgå alt indhold fra htpc'en. Ser frem til at høre hvad I syntes og mener. Der er meget mere, men jeg venter lige lidt

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 07:39 | IP-adresse registreret  

Det ser meget fedt ud - rigtig flot !

Synes dog bare at designet på den ene af dem minder en lille smule om ... hmm .. hvad er det nu ? Måske noget design fra din tidligere arbejdsplads ?

Men flotte det er de allesammen !!!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 07:52 | IP-adresse registreret  

Jeg kan godt li´ det med Børstet aluramme, men det vil nok være bedst for kontrasten, med en sort ramme.....men den kan vel også være børstet?

Umiddelbart ser det ikke så originalt ud, men tegningerne er også lidt "fattige"

Er mest til dem uden fod, da jeg mener de skal hænges op.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 07:54 | IP-adresse registreret  

Det vil jeg ikke sige  Det er jo næsten en fornærmelse  Et design skal også have en nyhedsværdi og hvis det ligger for tæt på et eksisterende så kan det ikke beskyttes. Men hvis nogen mener det ligger for tæt på et eksisterende design, så kan de anmode om en administrativ prøvelse i Patent og Varemærkestyrelsen. Alternativt en retsag.

Meget design ligger tæt på hinanden, tag bare Plasma-skærmene. Kig evt. på B&O og Loewes samt Sonys produktprogram. Det er tæt, men ikke plagiater eller kopier.

Men jeg er hverken chefdesigner eller uddannet hådnværker, men jeg har da nogle ideer og tanker om hvad godt design er. Det skal jo heller ikke bare se flot ud, det skal også være nemt at rengøre og betjene. Og forholdsvist nemt at fremtage (fremstille) og producere

Boye
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 10:37 | IP-adresse registreret  

Du har jo meget godt styr på det med design, men at anvende "lagkage"-opbygning for at få apparatet til at se slankere ud, er typisk noget, som B&O har dyrket, og med dit valg at materialer og farver, er det svært ikke at associere til deres design, men tag det ikke som udtryk for, at jeg mener, du på nogen måde kopierer.

De var jo på mange måder pionérerne, der fjernede laboratorie-looket fra hifi og fik lavet udstyr, som kunne stå fremme i et pænt hjem og tåle at blive betragtet fra alle sider. På deres egen måde har de jo sat standarden for det tidløse og diskrete design, som mange efterhånden lader sig inspirere af. Om de nye Beolab 5 og 3 vil gøre det samme, er spændende at se.

Så vidt jeg kan se, er der en manglende sammenhæng mellem plan, side- og bagsidebillede på den første tegning: Bagside buer set både i plan og sidebillede, så de aftegnede buer set på bagsiden, ser ikke ud til at være en naturlig skæringskurve mellem de krumme flader. Svært at beskrive med ord, men prøv at se det efter igen. Se det som en positiv kritik på et område, hvor jeg kan en smule, hvor jeg må se måbende til mht. meget af dit øvrige arbejde. Thumbs up herfra.

Til top Vis Boye's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Boye

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Februar 2004 kl. 10:48 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det er min SolidWorks der gør fnider når jeg eksportere, æv  Men der er konstrueret i 3D, men dem vil jeg ikke offentliggøre. Der er også nogle andre detaljer jeg har udeladt, dem må I lurer af når de første er bygget eller det offentliggøres i Designtidende fra P&V-styrelsen. Der er mange der anvender "lagkagen" om du vil, men jeg har prøvet at lave det modsatte af min "pizza-box" men har også nogle andre ting liggende i skuffen hvis det er helt katastrofe. Må se hvad de siger nede syd på til sommer når det første kuld "unger" er klar til at flyve fra reden  Tak, elsker konstruktiv kritik.

Den meste inspiration er iøvrigt hentet i SFMOMA i San Francisco som jeg besøger hver evig eneste gang jeg er derovre. Bygningen er et sandt mesterværk, den udvendige kontruktion er også "lagkage".

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 17:32 | IP-adresse registreret  

Hey ctacta... Savler stadig over stortset alle de billeder du smider op, det er super nice det hele.

Jeg går selv og overvejer lidt at kaste mig over at lave en Windows XP Embedded installation på min HTPC maskine, og da jeg kan forstå at du har valgt at bruge det, må du jo vide lidt omkring fordel og ulemper ved det, og ikke mindst hvor jeg kan få noget hjælp til det. Hvis det da er nødvendigt.

Jeg kører alm Windows XP Pro på maskinen nu, så der skulle vel kun være fordele ved at skifte over, men hvordan ser det ud med system krav og sådan til Embedded? Falder de, eller kræver den det samme som en alm XP?

Min HTPC består af et beskedent VIA EPIA M10000 Nehemiah bundkort, 512 MB DDR2700 ram, 2 stk Seagate Barracuda 120 GB diske, slim DVD drev (bruger dog min nye Harman Kardon DVD30 til dvd istedet for HTPC'en), 150W 1U strømforsyning (skal skiftes med en ekstern a la dem til laptop) og så lige en Palmbutler til at styre det hele.

Af software er der Windows XP Pro, Palmbutler frontend, PowerDVD og div codex.

Så det er jo ikke det helt store jeg skal ha smidt i XPe'en. VIA har lavet noget de kalder en Support Package til EPIA bundkortende, så den skal jeg jo nok ha med, samt selvfølgelig Palmbutler softwaren.
Der hvor jeg er lidt itvivl er omkring hvordan jeg får Palmbutler softwaren samt div codex med i XPe installationen, og hvordan med opdatering af de enkelte codex og Palmbutler?
Jeg har ikke læst så meget om XPe endnu, men kunne læse at du ikke mente at der var install under XPe, hvilket jo sådan set er okay, men hvordan får jeg så opdateres det før nævnte dele?

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg har ikke helt selv leget med Embedded endnu, men over vejer kraftigt at gå igang med det efter at have set en lille stream fra Microsoft. Her er link (Du kan downloade streamet med et program der hedder Hidownlod)

Kunne dessvære ikke lige finde linket til videon men her er nogle links til how-to og get-started!

http://msdn.microsoft.com/embedded/xp/getstart/howtos/defaul t.aspx

http://msdn.microsoft.com/embedded/xp/getstart/default.aspx

Håber det kunne hjælpe dig lidt..

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 25 Februar 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret  

Jeg var nu heller ikke ment som en fornærmelse, mener bare at designet leder tanken hen på B&O .. på den gode måde !
Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 01:51 | IP-adresse registreret  

Er ikke så meget for embedded men har også kun set et enkelt produkt med embedded software. Nemlig vores lyspult Maxxyz fra Martin, de har åbenbart ret mange problemer med det men det kan også ret meget, så det kan godt være et enkelt tilfælde.

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret  

XPe er en platform uden installer. Skal du opdatere så laver man en ny CD/DVD med det hele på og opdaterer hele dyret på een gang. XPe udviklingsdelen består af en designer og profiler. Designeren udpeger man mere end 10.000 forskellige dele i XP Pro i, hvad man skal anvende og hvad der skal være tilgængeligt, herunder ens egen kode. Når dette er gjort har man en projektfil. På target platformen afvikler men en "profiler" - Target Analyzer - der snuser til hardwaren så hw-drivere findes frem ect. Når dette er gjort kompiler man en build af sit projekt med profilen (XML-fil) og vupti, så har man en CD/DVD man kan preloade maskinen med.

Du kan fra de angivede links foroven downloade en trial af det hele der virker i 30 dage. Både udvikling og runtime-delen. Skal man købe så mener jeg det koster omkring 14K samt ca. 89 US$ pr. runtime-licens og dem køber man mindst 5 stk. af ad gangen. Køber man mange så findes der storaftaler og priser ned til under 40 US$ ved meget store styktal.

Til helt små platforme og enheder og processor-familier udenfor X86'er kompabilitet, der skal man anvende Windows CE .NET. Den kan køre på mange forskellige arkitekturer, men er også meget afgrænset.

Jeg tror ikke du opnår nogen gevinst herved hvis du lægger 3-parts programmer ind, især ikke Palmbutler der er så bug-befængt at ethvert OS går ned på et tidspunkt. Den har mange memoryleaks og derfor går maskinen før eller siden ned. XPe er godt når man vil lave en "sikker" platform med egen kode og 3.parts komponenter der dur.

Der er også mange andre ting at tage højde for, men det må I selv finde ud af. Jeg har brugt knap 2 år på det. Der findes dog nyhedsgrupper og lidt information rundt omkring på nettet om XPe udvikling, brug Google

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 08:15 | IP-adresse registreret  

Azo^ skrev:
Jeg var nu heller ikke ment som en fornærmelse, mener bare at designet leder tanken hen på B&O .. på den gode måde !

Det ved jeg godt  Fornærmelsen kunne jo være den anden vej, der kunne jo være nogen der mente at det var godt nok lige sa****

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Ud fra det du skriver om XPe, forstår jeg det sådan at: XPe er den bedste løsning til en HTPC, hvis man er villig til at ofre pengene på det.

Er det godt at have en  XPe, med codecs og evt noget der ligner myHTPC2? Ville ens HTPC så være godt kørende?

Eller skal man vælge et andet OS?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Det kan jeg af gode grunde ikke svarer på, XPe er genialt hvis man vil have et OS der er tilpasset ens applikation og platform. myHTPC er jo "bare" en pc applikation, du vil ikke umiddelbart hente noget ved at lægge den på en XPe. XPe kan trimmes så det kører så man tror det er løgn, altså booste performance gevaldigt op. XPe er ikke noget man går igang med med mindre du vil til at udvikle.

kasper_lk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er fordelen vel at det kan komme til at køre mere stabilt, fylde mindre, og vel også kræve mindre af computeren, da man jo kan vælge en masse af de services fra som kører i baggrunden, hvis man alligevel ikke vil benytte sig af dem. Derudover er der jo også en del sikkerheds mæssige fordele, efter som der ikke er mulighed for installation.

Ulemperne er så selvfølgelig at man ikke kan opdatere direkte pga den manglende installations mulighed, men alt afhængig af hvor automatisk man kan lave den installations cd, så skulle det jo nok ikke være det store problem.

Jeg tror ihvertfald min weekend skal gå med at prøve XPe, og hvis der ikke er de større problemer omkring at ligge opdateringer ind, så vil jeg da helt klart prøve det.

Palmbutlers stabilitet kan jeg jo ikke gøre meget ved, og det har da heller ikke givet mig de helt store problemer, men det ville da være rart om de snart begyndte at optimere deres kode lidt.

Til top Vis kasper_lk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kasper_lk

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes