Forfatter |
|
Zildjianamd Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2008 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 145
|
Sendt: 04 August 2008 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lyder måske dum, men transperant lærred, er det til bagprojektion? Eller er det så man kan have højttalere bag lærred, eller hvad er pointen? :)
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 05 August 2008 kl. 09:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zildjianamd skrev:
Jeg lyder måske dum, men transperant lærred, er det til bagprojektion? Eller er det så man kan have højttalere bag lærred, eller hvad er pointen? :) |
|
|
Sammenhængen fremgår af Emne-overskriften "Akustisk transparent", alså med mulighed for at have højttalerne placeret bagved lærredet.
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

Bruger siden: 19 Maj 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 440
|
Sendt: 03 September 2008 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
En update.
SeymourAv som sælger Sheerweave som projektionsdug, har svaret tilbage med en pris og lidt info om materialet. Prisen for materialet er 270$ + 130$ i forsendelse. De 400$ er ca 2000 Dkr, og inkl told og moms er det ca 2800 kr. Det er sgu mange penge for noget der formentlig er det samme som et dansk-solgt produkt til under 500 kr. Jeg har forespurgt om de kan sende en prøve frem.
Derudover har jeg fået svar fra Phifer (producenten af Sheerweave), som beder mig kontakte et Hollandsk firma, som står for distributionen i Europa. Holland er jo med i EU, så det er jo formentlig et posistivt tegn for prisen og forsendelsesomkostninger (ikke mindst). Jeg har forespurgt dem om info - og afventer svar.

/Bellini
|
|
|
Hej Bellini
er du kommet videre med lærredtest og fik du svar fra holland __________________ /Brian
musik skal ses live - film skal høres i hjemmebioen
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 04 September 2008 kl. 06:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
Bellini skrev:
En update.
SeymourAv som sælger Sheerweave som projektionsdug, har svaret tilbage med en pris og lidt info om materialet. Prisen for materialet er 270$ + 130$ i forsendelse. De 400$ er ca 2000 Dkr, og inkl told og moms er det ca 2800 kr. Det er sgu mange penge for noget der formentlig er det samme som et dansk-solgt produkt til under 500 kr. Jeg har forespurgt om de kan sende en prøve frem.
Derudover har jeg fået svar fra Phifer (producenten af Sheerweave), som beder mig kontakte et Hollandsk firma, som står for distributionen i Europa. Holland er jo med i EU, så det er jo formentlig et posistivt tegn for prisen og forsendelsesomkostninger (ikke mindst). Jeg har forespurgt dem om info - og afventer svar.

/Bellini
|
|
|
Hej Bellini
er du kommet videre med lærredtest og fik du svar fra holland
|
|
|
Hej der
Ja, jeg fik svar fra Holland. Desværre et kedeligt svar: de sælger ikke til private. Æv! Så hvis det SKAL være den dug, så må det blive med told og moms fra US of A.
Ang lærredstest (alt er sujbektivt vurderet, og ikke land tid er brugt på det):
- Jeg foretog en simpel lyttetest hjemme i privaten, hvor jeg pillede fronstoffet af mine HT, og lang lærredsprøverne tæt foran. Resultat: at alle dugene dæmper omtrent som alm. fronstof. Muligvis en lille smule bedre end frontstof faktisk. Alt i alt er forskellen altså minimal, og ikke noget man ikke kan EQ sig ud af hvis man vil.
Dernæst tog jeg prøve-stakken med til en demo af Benq w5000 hos Otto (AV precision). Clearpix2 var den der lavede mindst moiré, men tiltede man de andre, undgik man det stortset. Sheerweave 4500 var påtrods af grovere struktur, den hvor man mindst kunne se strukturen i lærredet på afstand - dog MEGET tæt efterfulgt af de 2 andre 2-på-2-tråde vævet duge (som faktisk er finere i strukturen). Clearpix2 var den hvor man nemmest kunne se struktur på ca 4 m afstand. Clearpix2 forekom lidt bedre i sortniveauet, men den er også kun gain 0,95 mod 1,16 for Sheerweave (de 2 andre ligger også omkring 1,16). Tilgengæld havde de andre lidt mere lys, og jeg oplevede det også som bedre kontrast. Forskellene var minimale, og umiddelbart ikke noget der retfærdiggør (for mig personligt) at jeg bruger 20k på et Clearpix2. Ang sparkhed og farver; jeg kunne ikke se nogen forskel....
Jeg tror planen er at købe projektoren, og så lege videre 1 dag eller 2 og så købe lærred på baggrund af det - og lur mig om ikke det blive en billig variant.

/Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt ærgeligt med sheerweave, men alt i alt bekrafter din test alt hvad man høre fra anden side,så for mig bliver det nok bare et spørgsmål om hvem der er billigst.
mht. Coulisse i holland så er det måske bare et spørgsmål om at henvende sig fra en arbejds emailen og få sendt vare til firmas adresse. __________________ /Brian
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
lidt ærgeligt med sheerweave, men alt i alt bekrafter din test alt hvad man høre fra anden side,så for mig bliver det nok bare et spørgsmål om hvem der er billigst.
mht. Coulisse i holland så er det måske bare et spørgsmål om at henvende sig fra en arbejds emailen og få sendt vare til firmas adresse.
|
|
|
Det er ikke utænkeligt man kunne få tilsendt til firmaet.... godt tænkt. 
Har du en projektor p.t.? Er du interesseret i at vi kigger på prøverne sammen hos dig?
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 13:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
phoeniks skrev:
mht. Coulisse i holland så er det måske bare et spørgsmål om at henvende sig fra en arbejds emailen og få sendt vare til firmas adresse.
|
|
|
Det er ikke utænkeligt man kunne få tilsendt til firmaet.... godt tænkt. 
Har du en projektor p.t.? Er du interesseret i at vi kigger på prøverne sammen hos dig?
/Bellini
|
|
|
tak men jeg har kun min gamle Z4 med over 2000timer på lampen, så det er lidt lige meget.
jeg har set og hørt SMX i USA alle 3 frontHT bag lærredet det er bare noget der virker , efter den info jeg har er sheerweaver lige så godt som SMX så....det er vist tid til at komme igang.
__________________ /Brian
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 04 September 2008 kl. 14:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
tak men jeg har kun min gamle Z4 med over 2000timer på lampen, så det er lidt lige meget.
jeg har set og hørt SMX i USA alle 3 frontHT bag lærredet det er bare noget der virker , efter den info jeg har er sheerweaver lige så godt som SMX så....det er vist tid til at komme igang.
|
|
|
Ok. Fair nok. Jeg påtænker også alle 3 ht bag lærredet. SMX har baggrund i Sheerweave, men er en patenteret (fint skal det være..  ) videreudvikling af den dug. /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 07:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
fik du testet lærred prøverne på en full HD projekter?
hvad bliver det endelige valg?
pris?
ophæng har du nogen gode ideer?
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 07:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
fik du testet lærred prøverne på en full HD projekter?
hvad bliver det endelige valg?
pris?
ophæng har du nogen gode ideer?
|
|
|
Jep det har jeg.  Mit valg udestår stadig - og dog... Sheerweave er, set med det blotte øje, mest rigtig hvid, og holdt op foran en alm hvid gain 1 dug (QS tror jeg det var), kan jeg ikke se nogen forskel på farverne. Den vævede dug fra Lissau (og Luxbest - tror de er ens i øvrigt), har (også set med det blotte øje) et lidt gulligt skær. Det gav et svagt varmere billede at se på, og i scener med sne (slutningen af filmen Shooter) var sneen ikke helt naturtro. Men altså, jeg kunne kun se det, fordi jeg kunne lave en head2head-test. Tilgengæld er vævningen i sheerweave en del grovere, og med mit falkeblik (not kidding), er jeg bange for, at jeg kan ane vævningen fra første række (3,7 meter). Det kan jeg ikke med Lissau's og Lucbest's. Sheerweave kan jeg købe i US til ca 3000 inkl forsendelse m.m., eller jeg kan købe den i Holland. Men hollænderne vil kun sælge en hel rulle (30 m), så der bliver prisen også 3000 kr. Lissau's dug kan jeg få for ca. 600 kr. Tror jeg starter med Lissau, og ser hvordan det spiller an. Tabet er minimalt hvis det ikke går.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for updaten, men det gør ikke valget nemt jeg regner med at sidde 3-3.5m fra lærred.
da du testede var det med sort baggrund? tænker på om refleksioner gør vævningen mere eller mindre tydelig. måske skulle jeg bare låne prøverne en dag .
mht sheerweave så kunne et fælles indkøb rettet op på prisen.
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 05 November 2008 kl. 15:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
tak for updaten, men det gør ikke valget nemt jeg regner med at sidde 3-3.5m fra lærred.
da du testede var det med sort baggrund? tænker på om refleksioner gør vævningen mere eller mindre tydelig. måske skulle jeg bare låne prøverne en dag .
mht sheerweave så kunne et fælles indkøb rettet op på prisen.
|
|
|
Hej Nej, det var ikke med sort baggrund. Jeg holdt bare prøverne op foran det alm. lærred. Jeg prøvede både at holde det tæt op af og omkring 20 cm fra. Ingen forskel at spore. Du skal være velkommen til at låne prøverne, men jeg vil samtidig også gerne have dem igen. Jeg vil tror jeg er færdig med dem om 2 uger (jeg afventer i øjeblikket en prøve på SMX dugen - har en idé om den er
hvid-hvid som sheerweave, men tilgengæld små masker som lissau's). Hvis valget falder på sheerweave, er jeg I DEN GRAD klar til at handle sammen.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
phoeniks Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 07:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
det lyder godt mht en SMX prøve det er den jeg ved vil virke for mig, så jeg vil spændt vente på din sammenligning.
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
phoeniks skrev:
det lyder godt mht en SMX prøve det er den jeg ved vil virke for mig, så jeg vil spændt vente på din sammenligning. |
|
|
Hey Har just fået SMX leveret med posten. Desværre ligger de andre prøver - inkl. Sheerweave - i bilen, som min bedre halvdel har i dag. Frit fra hukommelsen af hvordan Sheerweave ser ud, så kan JEG OVERHOVEDET IKKE SE FORSKEL mellem de to. SMX er måske en anelse gul(ligere) ligesom Lissau m.fl. Men tag det med forbehold - om nogen timer kan jeg sammenligne dem side mod side. Jeg vender tilbage....  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 07 November 2008 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, nu har jeg fået kigget lidt mere på SMX vs. Sheerweave. It's scary how much they look alike!  Seriøst, så kan jeg ikke se eller føle nogen som helst forskel (husk dog; at jeg endnu ikke har projekteret et billede på dem). Hvis ikke det var fordi SMX hævder(!) at de har videreudviklet og patenteret deres dug, så ville jeg tro det var en Sheerweave 4500 Chalk de bruger. I øvrigt trækker jeg min udtalelse om, at SMX måske var lidt mere gul tilbage - jeg kan ikke se forskel på farven. Lad os tage en lille test - hvad er hvad? Jeg har flere lign. billeder af SMX, Sheerweave og Lissau mod hinanden. Smider dem op lidt senere.   /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 10 November 2008 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis nogen er interessede i, at få fingrene i et stykke Sheerweave 4500 Chalk dug til et AT lærred - så sig til. Der bliver købt en hel rulle hjem, og vi er p.t. kun 2 til at dele. Send en pm.  /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
Sendt: 12 November 2008 kl. 01:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror det er sheerwaeve til venstre og smx til højre
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 12 November 2008 kl. 08:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Coolzone skrev:
Tror det er sheerwaeve til venstre og smx til højre |
|
|
Nu har det jo ikke væltet ind med forslag, så jeg tør godt røbe det.... 
Og nej - du tager fejl . Det er SMX'en til venstre og Sheerweave til højre. Sheerweave'n er klippet i de 15 grader man anbefaler at hænge den op i - det har SMX ikke ulejliget sig med.
I går så jeg dem i øvrigt side om side mod Screen Research solidpix-dugen (på den nye Sim2 Domino D60) og jeg kunne ikke se forskel på de 3 duge. Forbløffende så ens de er. Demonstranten af projektoren var også enig. Lissau dugen blev også taget op, men blev så også taget ned igen ganske hurtigt - den tilføjer lidt varme til billedet (gul), og det ser forkert ud.
|
Til top |
|
|