Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 01:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Delaneys kælderbio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 17
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jala
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2008
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

det var da også noget kedeligt grej at vise frem på en demoaften :o

hvorfor ikke vise nads master serie frem på nogle af de bedre dali serier f.eks.

nå det må være deres problem men helt sikkert vil jeg meget hellere til demoaften hos dig end hos HFK :)
Til top Vis jala's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jala

floe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Maj 2007
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:29 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:
Jeg var inde til hjemmebio demoaften i hifi-klubben i torsdags. De spillede på Dali concept højttalere (6700,-), en Dali Ikon sub (5700,-) og en NAD T775HD (17000,-). Det giver en pris på 29400. I kan tro at jeg gik hjem med et smil på læben - med tanke på hvad mit udstyr kan præstere, til en mindre pris.

Virkelig underlig prioritering af økonomien i det demo setup

Floes gamle vin på nye flasker
Til top Vis floe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af floe

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 December 2007
Lokalitet: Odense
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

jala skrev:
det var da også noget kedeligt grej at vise frem på en demoaften :o

hvorfor ikke vise nads master serie frem på nogle af de bedre dali serier f.eks.

nå det må være deres problem men helt sikkert vil jeg meget hellere til demoaften hos dig end hos HFK :)

floe skrev:
Delaney skrev:
Jeg var inde til hjemmebio demoaften i hifi-klubben i torsdags. De spillede på Dali concept højttalere (6700,-), en Dali Ikon sub (5700,-) og en NAD T775HD (17000,-). Det giver en pris på 29400. I kan tro at jeg gik hjem med et smil på læben - med tanke på hvad mit udstyr kan præstere, til en mindre pris.

Virkelig underlig prioritering af økonomien i det demo setup

Ja jeg syntes også at det var helt skørt. De skulle have rykket et par klasser op i højttalere for at det havde fungeret. Men forstærkeren virkede også underligt presset. Han skruede den op til -2 på skalaen fra -60 til 0, og det var ikke engang vandvittig højt. Den eneste effekt det havde var at højttalerne begyndte at skære i ørene fordi de var så skingre. Det var virkelig chokerende dårligt. Subben imponerede mig dig. Den havde virkelig et godt punch uden at være boomy.

sonny73
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2009
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 12:28 | IP-adresse registreret  

0 burde være referance lyd så der er ikke hel hved side at de forsøgte med -2 ... men problem er at man skal kune haver højttelere der kan spile på referance nivå på ca 75db... hvis de ikke kan så lyder der meget anstrengende og skarp ... og hel klar førsterker skal også haver overskud....

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

sonny73 skrev:
0 burde være referance lyd så der er ikke hel hved side at de forsøgte med -2 ... men problem er at man skal kune haver højttelere der kan spile på referance nivå på ca 75db... hvis de ikke kan så lyder der meget anstrengende og skarp ... og hel klar førsterker skal også haver overskud....

Hej Sonny73.

Jeg er lidt usikker på hvad du mener med ovenstående.
Det der med 75 dB referenceniveau, hvad mener du?
I forhold til forstærkerens volumenindstilling, tror jeg ikke man kan tage udgangspunkt i, at 0 dB er "referanceniveau", men blot at den så ikke kan presses til at afgive yderligere strøm.

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Jonas_h
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: København
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Brok skrev:

sonny73 skrev:
0 burde være referance lyd så der er ikke hel hved side at de forsøgte med -2 ... men
problem er at man skal kune haver højttelere der kan spile på referance nivå på ca 75db... hvis de ikke kan så lyder der
meget
anstrengende og skarp ... og hel klar førsterker skal også haver overskud....

Hej Sonny73.Jeg er lidt usikker på hvad du mener med ovenstående.Det der med 75 dB referenceniveau, hvad mener
du?
I forhold til forstærkerens volumenindstilling, tror jeg ikke man kan tage udgangspunkt i, at 0 dB er "referanceniveau",
men
blot at den så ikke kan presses til at afgive yderligere strøm.Hygge,Brok

Når der indstilles kanalniveau, skal alle højttalere indstilles så de giver et lydtryk på 75db med den pink noise testtone
forstærkeren genererer når den er sat ved 0db volumen.

Det er kriterier opsat af THX (Eller dts/Dolby... Er ikke sikker) og derved angiver "reference-lydstyrken" når der ses film. Jeg
ville dog ikke, som Sonny, være bange for, at højttalerne ikke kan klare at spille de 75db, hvilket jeg tror de fleste kan. De
peaks på 105db er dog et helt andet problem som ikke mange højttalere kan uden forvrængning
Til top Vis Jonas_h's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas_h Besøg Jonas_h's Websted

Brok
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Marts 2004
Sendt: 01 Marts 2010 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Tak, Jonas!
Det giver en anelse mere mening

Hygge,
Brok

Der findes 3 slags mennesker, dem som kan tælle og dem som ikke kan tælle
Til top Vis Brok's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Brok Besøg Brok's Websted

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2010 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jeg har lavet nogle absorbater til bagvæggen. Hver indeholder 10 cm 30 kg/m3 rockwool. Jeg har lavet tre stk.:

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 Marts 2010 kl. 15:54 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt en Sanyo Z3000. Så snart kommer jeg til at bade i Full HD glory 

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2010 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Så er Sanyo Z3000 blevet sat op og afprøvet. Sikke et dejligt apparat. Den er væsentligt bedre en Z5. Og det er ikke kun i kraft af den højere opløsning. Selv ved afspilning af samme SD-materiale eller 720p-materiale, er der en langt bedre dybde i billedet - og jeg har ikke engang kalibreret den endnu

Desuden kan jeg melde at der er blevet malet sort på alle vægge og loftet, samt at jeg og en kammerat har været i gang med at konstruere superchunks til at hjælpe med at tæmme bassen i rummet. Den ene superchunk er færdig, og den anden følger snarest. Jeg skal nok se at få lagt nogle billeder op af rummet som det former sig.

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 01 April 2010 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

Flere billeder....bitte!

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Fimpe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2010 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

Det ser s.. godt ud

- og ja tak flere billeder og indtryk, også gerne mere af din UMC-1.

Hvordan går det med akustik projektet?

Har lige købt nogle rockfon plader til min egen kælderbio, - lige nu står de bare placeret i siderne  

Lige et par hurtige UMC-1 spørgsmål, (du burde få lidt bidrag fra Emotiva nu da vi bruger dig som konsulent :-)

Når EQ ikke virker i subwooferne, - er det så den automatiske indstilling, eller kan det heller ikke stilles manuelt?

Overvejer selv kraftigt en UMC-1, leveringstid er lige nu Maj, - så det kan jo være en del af SW problemerne er løst der, men man bliver ldit nervøs for at forudbetale, når de står med risiko for at folk sender maskinerne retur, men som en på deres forum konstaterede, han var egentlig gået fra denne box på grund af de problemer der er, men efter en del søgen var han tilbage igen, der var efter hans mening ikke meget til prisen der kommer i nærheden:-)

Til top Vis Fimpe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fimpe

polmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 August 2007
Sendt: 03 April 2010 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Har du fået lyttet til din UMC-1? Hvordan klarer den sig i stereo brug sammenlignet med USP-1?

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 14:49 | IP-adresse registreret  

Fimpe skrev:

Det ser s.. godt ud

Tak for rosen. Indtil videre er der ikke gjort så meget ud af udseendet, men jeg er sikker på at det bliver rigtig fint.

- og ja tak flere billeder og indtryk, også gerne mere af din UMC-1.

Ja ja. Skal nok

Hvordan går det med akustik projektet?

Har lige købt nogle rockfon plader til min egen kælderbio, - lige nu står de bare placeret i siderne

Kan du fornemme nogen effekt af dem? Jeg har tænkt mig at male mine med vandfarve (ligesom man brugte i børnehaven) og montere dem med noget montagelim

Lige et par hurtige UMC-1 spørgsmål, (du burde få lidt bidrag fra Emotiva nu da vi bruger dig som konsulent :-)

Når EQ ikke virker i subwooferne, - er det så den automatiske indstilling, eller kan det heller ikke stilles manuelt?

Det virker overhovedet ikke. Men skulle gerne blive fikset i den opdatering, som er blevet lovet i slutningen af denne uge. Jeg skal nok fortælle hvad jeg synes om det når jeg får min UMC-1 opdateret.

Overvejer selv kraftigt en UMC-1, leveringstid er lige nu Maj, - så det kan jo være en del af SW problemerne er løst der, men man bliver ldit nervøs for at forudbetale, når de står med risiko for at folk sender maskinerne retur, men som en på deres forum konstaterede, han var egentlig gået fra denne box på grund af de problemer der er, men efter en del søgen var han tilbage igen, der var efter hans mening ikke meget til prisen der kommer i nærheden:-)

Hvad mener du med at du er "nervøs for at forudbetale, når de står med risiko for at folk sender maskinerne retur"? Du kan jo vente og se hvad stemningen er på lounge når næste SW-opdatering har været på gaden et par dage. Og hvis der endelig skulle blive en decideret defekt med din UMC-1, er de flinke til at sende reservedele. Jeg oplevede at min LMC-1 gik i stykker, og efter at have beskrevet problemet over for Emotiva sendte de min en erstatning for den defekte printplade.

Jeg står lige og er på vej til Paris, men når jeg kommer hjem skal jeg nok bruge lidt mere tid på min tråd herinde. Den er jo helt underernæret mht. billeder. Men seneste nye er at akustikbilleder er blevet monteret på bagvæggen, og jeg har været i gang med at lave nogle højttalerstandere. Når jeg kommer til DK og har fået lavet standerne færdige, kommer der nogle billeder op.

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2010 kl. 14:58 | IP-adresse registreret  

polmann skrev:
Har du fået lyttet til din UMC-1? Hvordan klarer den sig i stereo brug sammenlignet med USP-1?

Jeg har ikke fået lavet en decideret sammenligning endnu Men jeg kan da sige at jeg synes det er sjovere at høre musik i kælderen end i stuen. Det siger altså også noget om kvaliteten af Emotivas højttalere sammenlignet med mine Vienna Acoustics

Emil W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2009
Sendt: 25 April 2010 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hej Morten.
For det første, virkelig fedt setop du har dig!
Vi er to unge gutter som stærkt overvejer os at anskaffe os en Emotiva UMC-1 surroundprosessor, hver, til vores efterhånden
ret dyre hifisystemer.
Men vi kunne rigtig godt tænkte os at prøve at se og høre sådan en "krabat" i virkeligheden, inden vi bestiller dem hjem fra
USA, som vi kan se du også har gjort.
Er det noget du kunne være interesseret i at hjælpe Os med?

Med venlig hilsen
Emil og Chris.

Du kan evt. kontakte os på telefon 28 43 91 03.
Til top Vis Emil W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil W Besøg Emil W's Websted

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

Så har jeg fået taget nogle billeder. Det er godt nok svært at tage billeder i et sortmalet rum når solen er ved at gå ned  Rummet skrider fremad, men der arbejdes stadig i det, som det også fremgår af billederne.

Oversigtsbilleder:

Der er blevet lavet superchunks af Rockwool på begge sider af lærredet. Hér ses den ene:

Nye hjemmelavede højttalerstandere:

Sweetspot:

Min Sanyo Z3000 projektor. Den er virkelig lækker. Et markant løft i forhold til Z5'eren:

Emotiva tårnet:

Der løber en del kabler langs sidevæggene. Hér tre stk. højttalerkabler, et stk subwooferkabel og et stk antennekabel:

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

Emil W skrev:
Hej Morten.
Vi er to unge gutter som stærkt overvejer os at anskaffe os en Emotiva UMC-1 surroundprosessor, hver, til vores efterhånden
ret dyre hifisystemer.
Men vi kunne rigtig godt tænkte os at prøve at se og høre sådan en "krabat" i virkeligheden, inden vi bestiller dem hjem fra

Med venlig hilsen
Emil og Chris.

Hej med Jer.

Tak for rosen Vi skulle nok kunne finde ud af en fremvisning. Som i kan se af billederne er der ikke ligefrem tale om showroom finish endnu, men lyden er i top

Delaney
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2010 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Der er også blevet foretaget frekvensmålinger efter at bagabsorbanter og superchunks er kommet op, samt UMC-1 er blevet opfateret. Jeg synes selv at det ser en del bedre ud end hvad jeg tidligere har vist. Især er den store peak omkring 53 Hz stort set væk. De dyk der er, er bølgeknuder. Og de afhænger af hvor i rummet der måles. Jeg er ikke sikker på at der kan gøres så meget ved dem.

Emil W
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2009
Sendt: 29 April 2010 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

Delaney skrev:

Emil W skrev:
Hej Morten.
Vi er to unge gutter som stærkt overvejer os at anskaffe os en Emotiva UMC-1 surroundprosessor, hver, til vores
efterhånden
ret dyre hifisystemer.

Med venlig hilsen
Emil og Chris.

Hej med Jer.Tak for rosen Vi skulle nok kunne finde ud af en
fremvisning. Som i kan se af billederne er der ikke ligefrem tale om showroom finish endnu, men lyden er i top

Hej igen Morten.
Det lyder da rigtig godt, vi har faktisk netop sendt en ordre afsted på 2 stk UMC-1'er (de er dog først klar til afsendelse sidst
i Maj)
Tænkte på om vi kunne få lov til at medbringe et sæt af vores egne højtalere i forbindelse med en fremvisning (et sæt Elac
247 Floor Standers).
Hvis du ved hvornår du har tid og lyst til det, er du velkommen til at skrive på mobilen ;D vi kan nemlig ikke sende dig
privat-beskeder herinde åbenbart.

Mvh
Emil og Chris
Til top Vis Emil W's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Emil W Besøg Emil W's Websted

<< Forrige Side af 17 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes