Forfatter |
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 01 Marts 2009 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
prøv at kig på Troels Gravesens konstruktioner med 15W. Han finder store afvigelser.
Mine 22W havde ikke 0.3, men 0.4 i Qt......
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 382
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...

Malerfætteren fik ikke lige det bedste ud af sprøjten i denne omgang..Eller også havde han ikke lige forstået vigtigheden af, at resultatet skulle være godt.
Hold da kæft noget L... Nå, men sådan er det...Bare rigtig ærgerligt, da de 2 fronte var lavet super præcist til kasserne, og det bliver hunde svært, at lave dem 100% igen...
Nå men det er så bare lige forfra med 2 stk af dem...
Men der er jo ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget... Så det giver jo lige tid til eftertanke.... Er sort/blank virkelig den rigtige farve/overflade til fronten...
Jeg synes det faktisk ikke.......
Nu yder billederne dem heller ikke retfærdighed, da de faktisk er noget pænere når man ser dem "live"
Har lige hægtet fronten på med enhederne skubbet løst ind i..

Go' Mandag fra en slukøret mand, som troede at han var ved kunne se lys for enden af tunellen..
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det giver et meget godt indtryk af højttalerene.
Har du nogle farver du leger lidt med til fronten, istedet for en sort?
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 18:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-T, du kan da sagtens genbruge fronterne! Afslibning, ny spartel (grundig) og så silkemat professionel lakering,
som du ser på mine tre-vejs scanspeak  - det kostede ikke en herregård og ser rigtig godt ud.
Det var maleren, der varetog spartelarbejdet. Han siger "når jeg laver toppen, vil jeg også være ansvarlig for bunden".
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jazzman skrev:
C-T, du kan da sagtens genbruge fronterne! Afslibning, ny spartel (grundig) og så silkemat professionel lakering, som du ser på mine tre-vejs scanspeak - det kostede ikke en herregård og ser rigtig godt ud. Det var maleren, der varetog spartelarbejdet. Han siger "når jeg laver toppen, vil jeg også være ansvarlig for bunden". |
|
|
Hey jazzman..
Han får også lov til at lave det om.... Han fik fronterne rå, og har selv grundet og spartlet.. Han har bare kommet at for meget på og det har resulteret i at der nærmest hænger en laaaaaang dråbe langs alle kanterne.... Det er ikke godt nok...Men samtidig er der også kommet rigtig meget maling ned i undersænkningen, så der ikke er plads til enhederne... Selvfølgelig kan det jo med møje og besvær, slibes væk igen, men vil jo unægteligt resultere i et "ikke cirkel-rundt hul", og hvis han så yderligere maler ovenpå, bliver det jo bare værre...
Ydermere er der lavet en skade på undersiden, som resulterer i et hak som ses på siden.... Den bliver rigtig svær at få pæn igen...
Kunne godt lige nu godt sidde og fortryde, at der overhovedet skal være en front... Kassen havde faktisk været rigtig ok, hvis enhederne var blevet monteret/undersænket direkte på den.. Men det er ihvertfald for sent :-)
Men du ved.... Havde gjort klar til at kunne samle hele skidtet færdig i aften... så er det bare lidt surt med "grus i maskineriet"... Men sådan er det....
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 20:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Det giver et meget godt indtryk af højttalerene.
Har du nogle farver du leger lidt med til fronten, istedet for en sort? |
|
|
Hey daniels..
Jamen den oprindlige tanke var faktisk at fronten skulle være alufarvet... Kontrasten havde ihvertfald været bedre imellem den og det lyse træ...
Overvejer lidt at lave den i samme materiale som fødderne ... Noget stavlimet ask, som er bejdset og lakeret.... Det kan jeg selv finde ud af, og kan derfor selv bruge den fornødne tid, indtil jeg er helt tilfreds.. Det virker også mere "levende" istedet for den super bling boing blanke sorte farve...
mvh
chris-torb
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
C-T, sorry, det er surt at enhederne ikke kan være der, men havde du aftalt med maler hvor meget det måtte fylde?
Hvor meget spil var der før malingen?
Hmm, der må være nogen der har bud på hvordan fronterne kan reddes? Brun sæbe fjerner maling, men MDF og vand...
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 2655
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis du spør mig kan du godt droppe den maler, han kan øjensynlig ikke, ellers havde han ikke leveret det sådan med løbere og fuld af maling i alle kanter - medmindre han har sat sin "sliber" til at udføre jobbet, hvad ved jeg, men hvis han selv har malet det bliver det næppe anderledes næste gang 
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 02 Marts 2009 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ikke beklæde fronterne med sort filt eller læder ? Måske det vil gavne lyden, da reflektionerne bliver mindre. Iøvrigt en helt fantastisk smuk finer
__________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 09:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Drop den maler, han skal ikke ødelægge vores højtalere, ja for det er vel vores alle sammens højtalere, de står bare hjemme hos Chris På den igen Chris, jeg er ikke i tvivl om at du kan få rettet op på den fejl
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
PHN2 Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 09:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er lidt tricky, men du kan prøve at vandslibe fronterne, kort 800 eller derover. Det vil også medføre at de får et mere mat look. Du skal nok bruge en klods, hvor du kan komme til for buer mv. Bare et forslag. Du skal nok kun bruge et par ark, så køb dem evt. hos ham klamphuggeren...
mvh. Per.
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 10:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg forstår at problemet også er at enhedernes "undersænkning" er fyldt med maling som gør at enhederne ikke vil ligge plant på baffelen, og at der er så meget maling at undersænkningen er blevet for lille til enhederne - det er mindre godt og kan kun ordnes med brug af overfræser
Men det er rigtigt at grundig vandslibning og efterfølgende klarlak kunne løse problemet - med mindre der er så meget grunder at du sliber igennem den sorte farve
Kan man styre en pensel så kan klarlak "lægges" lige så flot som ved sprøjtning - det største problem er skidt og støv
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey alle..
Det er en skidt situation.. Som musicus rigtigt skriver, så er der lagt alt for meget maling på, og også i udfræsningerne... Det ville teoretisk kunne klares med overfræseren, men det skal foregå med en påskruet klods i hullet, og en næsten umulig præcis opmærkning af centrum af hullet... X 6 huller... Så go' er jeg ikke.. :-)
Jeg laver nye... har "fabrikeret" 2 nye i noget stavlimet træ, som jeg vil forsøge at bejdse og lakere... Så må vi se hvordan det ser ud, og hvis det ikke er ok, laver jeg 2 nye i MDF som bliver sendt til en anden maler..
Tak for opmuntrende bemærkninger :-)
Mvh
chris-torb
|
Til top |
|
|
musicus Forum Bruger

|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 21:57 | IP-adresse registreret
|
|
|

EN ting vi i hvert fald lærer i denne "hobby" er ALDRIG at give op 
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvorfor giver du ikke fronterne den samme smukke finer som kabinetterne - ved godt det er svært men man godt finere noger der buer - så bliver ht mindre dominierende -
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
ZaiFeR Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 87
|
Sendt: 03 Marts 2009 kl. 22:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må jeg sige det er utroligt flot håndværk  NICE!! __________________ Hilsen Thomas
|
Til top |
|
|
chris-torb Forum Bruger

|
Sendt: 04 Marts 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
r-l-b skrev:
hvorfor giver du ikke fronterne den samme smukke finer som kabinetterne - ved godt det er svært men man godt finere noger der buer - så bliver ht mindre dominierende - |
|
|
Hey...
Så har jeg fabrikeret nogle fronte i hhv bejdset stavlimet bøg og finéret MDF...
Nåede ikke at fræse huller i MDF'en.... Ved ikke rigtigt om det ser godt ud.. Det bliver jo lidt meget "det samme", når fronterne er i samme træ som højttaleren..( skal lige huske at sige, at det ikke var nemt. For h......det var noget af en prøvelse med alle de skæve vinkler, men det tog faktisk "kun" 5 timer at lave 2 stk.. med udskæring af MDF og finéring.. :-)
Men jeg kan nu også godt li' den bejdsede front.. Ikke så bling boing som den blank sorte, men farve-matcher stadig enhederne, så de ikke " stikker for langt ud"
Ja.. det er ikke det lette valg synes jeg.....

Go' Onsdag aften
chris-torb
|
Til top |
|
|

Sven tager en pause!
|
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 08:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Konen har ret. Det matcher fjernsynet. Og du har ret: enhederne "stikker ikke ud" på den sorte. Gem den flotte finerfront til senere. Og nu matcher front + fødder! Kanon!
|
Til top |
|
|
m@dsen Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 718
|
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Brug de sort, de ser bedst ud. Gem de andre til et senere project, for jeg er ikke i tvivl om at der kommer et.
m@dsen __________________ Øvelse gør ikke kun mester, det giver også viden!
Sandheden er der ude, man skal bare lede!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 05 Marts 2009 kl. 09:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
mal enhederne så de passer til finéren  så forleden en annonce med en pige der solgte nogle højtalere - med bemærkningen "jeg har salv lavet den flotte "decoupage" på frontstoffet - hvordan det så lød..... men ellers kan man jo lave små runde rammer med lyst frontstof der passer til finéren så det hele blive mindre dominerende og sort at se på nuvel - drøn flot arbejde uansethvad du ender med at bruge
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|