|
I forlængelse heraf kunne jeg godt tænke mig at spørge, hvilket kort der har denne egenskab?
Mit Audigy 2 kan enten sende digitalt via SPDIF (en kanal) eller Ja... men i det lille mini-jack stik til S/PDIF gemmder der sig faktisk 3 S/PDIf udgange du kan nemlig indstille Audigy2 til at køre passtrough, hvor den netop ikke encoder signalet! denne løsning kræver dog at du har 3 eksterne stereo D/A konvertere som du derefter kobler ind på receiverens analoge indgange! Jeg har desværre endnu ikke set andre end lige Creatives egne computer højtalere, hvor det gøres på den måde, og der er vel ikke rigtig nogen der gidder lytte til computerhøjtalere i længden... dekode lyden og sende den via tre kanaler, der så forbindes til recieverens diskrete indgange.
Hvilket vil være at foretrække:
- Det "komprimerede"?? SPDIF-signal
- Det dekodede signal der skal føres i tre analoge kanaler
Kommer helt an på hvor god D/A konverteren er der sidder i din receiver! Den D/A konverter der sidder på Audigy2 (Wolfson WM8770IFT) er rigtig god, sammenlignet med andre lydkort, men rent hifi messigt er det ikke noget at råbe hurra for!
Jeg har prøvet med begge og foretrak den enkelte digitale forbindelse, pga. kun et kabeltræk og at det var billigere end at købe 3 phonokabler af god kvalitet, hver på 15 meter. Herudover kan der vel også være forskel i resultatet, hvis der er forskel på chippen på lydkortet og i recieveren.
???? |