Forfatter |
|
Jonas_h Udelukket fra forum

Jonas tager en pause!
Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 904
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Jonas_h skrev:
Bellini skrev:
Lynge skrev:
Der ligger en html fil i mappen C:\Programmer\Audyssey Labs\Audyssey SubEQ 3.1\certOutput med graferne |
|
|
Nope - desværre ikke hos mig. SubEQ melder ingen fejl undervejs (andet end den ikke kan åbne den ikke eksisterende cert.html fil).
/Bellini
|
|
|
Nu er det bare et skud i tågen, men hvis du kører Vista/Win7 kan det være programmet kræver admin-rettigheder for at have skriveadgang på drevet.
|
|
|
Godt bud, men jeg kører vista og er selv admin. Jeg må tage fat i SVSound.
/Bellini
|
|
|
Selvom man er admin, skal man ofte eksplicit køre programmet som admin. (Højreklik "run as admin"). Men ja, lyder til at du må have fat i dem.
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er lidt fra roomanalzer lige i sweetspot... kort efterklang i hele bas-området og ret lige frekvensgang... jeg tror vi har en vinder
Og her er hele frekvensgangen i lytteposition

__________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
2 x SVS PC12-plus + SVS as-eq1
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Her er lidt fra roomanalzer lige i sweetspot... kort efterklang i hele bas-området og ret lige frekvensgang... jeg tror vi har en vinder

|
|
|
Lige et off topic... Hvilket program bruger du til at lave ovenstående målinger?
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juni 2009 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Lynge skrev:

|
|
|
Lige et off topic... Hvilket program bruger du til at lave ovenstående målinger?
|
|
|
http://www.xtz.se/produkt.php?allmant=true&produkt=41&am p;eng=true
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
RoomAnalyzer kan bestemt anbefales. Det giver et ret godt prej om hvor eventuelle problemer med akustikken ligger, og dermed også hvor man skal sætte ind for at få rettet op på problemerne. Lynge, det ser sgu ret imponerende ud, hvad sådan en omgang FIR baseret korrektion kan gøre for frekvensgangen! Jeg venter med spænding på XTZ's fuldregister DSP forstærker, som forhåbentligt kan rette op på nogle af de værste unoder mit næsten rektangulære lytterum (  ) har, som det endnu ikke er lykkedes at placere mig ud af.
__________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
SOSFarum Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 189
|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan den købes andre steder end hos Lsound - de kan først levere engang i August.....
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 03 Juni 2009 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
Bellini skrev:
Jonas_h skrev:
Bellini skrev:
Lynge skrev:
Der ligger en html fil i mappen C:\Programmer\Audyssey Labs\Audyssey SubEQ 3.1\certOutput med graferne |
|
|
Nope - desværre ikke hos mig. SubEQ melder ingen fejl undervejs (andet end den ikke kan åbne den ikke eksisterende cert.html fil).
/Bellini
|
|
|
Nu er det bare et skud i tågen, men hvis du kører Vista/Win7 kan det være programmet kræver admin-rettigheder for at have skriveadgang på drevet.
|
|
|
Godt bud, men jeg kører vista og er selv admin. Jeg må tage fat i SVSound.
/Bellini
|
|
|
Selvom man er admin, skal man ofte eksplicit køre programmet som admin. (Højreklik "run as admin"). Men ja, lyder til at du må have fat i dem.
|
|
|
"run as admin" slipper man først for når man slår UAC fra. Så fungerer alting som på en Windows XP (om man så mener det er godt eller skidt er nok ikke en diskution for dette forum ) __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge -> Jeg er i kontakt med SVS... er det en dansk version af windows (vista?) du kører? /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3482
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
SOSFarum skrev:
Kan den købes andre steder end hos Lsound - de kan først levere engang i August..... |
|
|
det spekulerer jeg også på, men det ud som om lsound sidder på det meste af europa.
Ghump skrev:
"run as admin" slipper man først for når man slår UAC fra. Så fungerer alting som på en Windows XP (om man så mener det er godt eller skidt er nok ikke en diskution for dette forum ) |
|
|
der er vel ikke meget diskussion over det? Man disabler alle vista features for at få det til at køre som XP, ellers er det for besværligt at bruge. Vista har vel ikke rigtigt tilføjet noget af særlig nytte?
Det er muligt det vil virke hvis man kører det i en kompabilitetstilstand (f.eks. XP SP2)?? __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|

Jonas tager en pause!
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 12:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
brasch skrev:
SOSFarum skrev:
Kan den købes andre steder end hos Lsound - de kan først levere engang i
August..... |
|
|
det spekulerer jeg også på, men det ud som om lsound sidder på det meste af europa.
Ghump skrev:
"run as admin" slipper man først for når man slår UAC fra. Så fungerer alting som på en Windows XP
(om man så mener det er godt eller skidt er nok ikke en diskution for dette forum http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley2.gif"> ) |
|
|
<!-- Signature -->
der er vel ikke meget diskussion over det? Man disabler alle vista features for at få det til at køre som XP, ellers er det
for besværligt at bruge. Vista har vel ikke rigtigt tilføjet noget af særlig nytte?
Det er muligt det vil virke hvis man kører det i en kompabilitetstilstand (f.eks. XP SP2)?? |
|
|
Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Tanken bag UAC i Vista er rigtig god. Tænk hvor mange uvidende brugere rundt omkring
som glædeligt åbner filer de intet aner om. Køres disse filer som administrator vil de kunne gøre langt mere skade end hvis
de køres som normal bruger. Men giver dig nu også ret i, at Vista ikke er MS's mest succesfulde produkt:) Men tror de får
rettet op på meget af det i Win7.
(Sorry for off-topic i forhold til tråden  )
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas_h skrev:
brasch skrev:
SOSFarum skrev:
Kan den købes andre steder end hos Lsound - de kan først levere engang i August..... |
|
|
Ghump skrev:
"run as admin" slipper man først for når man slår UAC fra. Så fungerer alting som på en Windows XP (om man så mener det er godt eller skidt er nok ikke en diskution for dette forum http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley2.gif"> ) |
|
|
<!-- Signature -->
der er vel ikke meget diskussion over det? Man disabler alle vista features for at få det til at køre som XP, ellers er det for besværligt at bruge. Vista har vel ikke rigtigt tilføjet noget af særlig nytte?
Det er muligt det vil virke hvis man kører det i en kompabilitetstilstand (f.eks. XP SP2)??
|
|
|
Det vil jeg nu ikke give dig ret i. Tanken bag UAC i Vista er rigtig god. Tænk hvor mange uvidende brugere rundt omkring som glædeligt åbner filer de intet aner om. Køres disse filer som administrator vil de kunne gøre langt mere skade end hvis de køres som normal bruger. Men giver dig nu også ret i, at Vista ikke er MS's mest succesfulde produkt:) Men tror de får rettet op på meget af det i Win7. (Sorry for off-topic i forhold til tråden ) |
|
|
ja tanken bag det er fin, men udførslen er godt nok ringe. Første gang jeg fik en ny pc med vista var den utroligt tæt på at ryge ud gennem vinduet i irritation over UAC __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Ghump Forum Bruger

Bruger siden: 26 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 154
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den største forskel på Vista og Windows7 er, at UAC ikke popper op når brugeren selv laver ændringer i kontrolpanelet (undtagen hvis det netop drejer sig om at slå UAC fra). I sig selv ikke nogen stor ting, men det er alligevel den del at 99% af Vista-haderne brokker sig over.
Problemet idag er ikke så meget UAC som det er diverse programmører og deres manglende kvalitetskontrol. Der kan købes både spil og almindelige programmer der er designede direkte for Vista, og som faktisk ikke virker alligevel når UAC er slået til - selv når man siger ja til at køre som Administrator.
Bellini - prøv eventuelt at slå UAC fra for lige at teste. Det kan du gøre i brugeropsætningen i kontrolpanelet. Installer så softwaren igen og se om det gør nogen forskel. __________________ My hovercraft is full of eels...
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Lynge -> Jeg er i kontakt med SVS... er det en dansk version af windows (vista?) du kører?
/Bellini
|
|
|
Jeg kører XP. Diverse andre forum(fora?) snakker også om at vista ikke er understøttet endnu. Noget SVS amerika har bekræftet... __________________ Denon 3806+ROTEL RB 1572
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
brasch Forum Bruger

|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Bellini skrev:
Lynge -> Jeg er i kontakt med SVS... er det en dansk version af windows (vista?) du kører?
/Bellini
|
|
|
Jeg kører XP. Diverse andre forum(fora?) snakker også om at vista ikke er understøttet endnu. Noget SVS amerika har bekræftet...
|
|
|
så kunne det jo være en grund. Som jeg skrev før, prøv de forskellige indstillinger for kompatibilitet. __________________ Fars er bedst når mor rør den
|
Til top |
|
|
Nygaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 585
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Bellini skrev:
/Bellini
|
|
|
Jeg kører XP. Diverse andre forum(fora?) snakker også om at vista ikke er understøttet endnu. Noget SVS amerika har bekræftet... |
|
|
Nu er Vista jo også kun 3 år gammelt, og på vej til at blive erstattet af Win7. Så det er vel både forståeligt og acceptabelt, at Vista ENDNU ikke er understøttet    __________________ Mvh. Henrik Nygaard
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig - det må være en smutter 
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 04 Juni 2009 kl. 15:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok. Tak. Jeg prøver lige med UAC frakoblet, og ellers hvad SVS siger. De ved jeg kører Vista DK, og det er ikke noget de har bemærket i de første mails som er røget over atlanten. /Bellini
__________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:

|
|
|
Hej
hvilken opløsning kører du med når du måler?den laveste?
Mvh Kimber
ps der kommer snart en ny version af xtz,hvor der bliver lidt mere og lege med
|
Til top |
|
|
Lynge Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger bare standart, har ikke rodet med nogle indstillinger.
PS3 + Mac Mini med XBMC
Synology 508 5Tb
XTZ 99.38
XTZ 99.25
4 x Canton 650 inceiling
Pioneer 508xd
|
Til top |
|
|
kimber Forum Bruger

Bruger siden: 27 August 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 439
|
Sendt: 14 Juni 2009 kl. 11:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
Jeg bruger bare standart, har ikke rodet med nogle indstillinger. |
|
|
Så prøv at sætte alle 3 på 6ppo,og lav lige en måling igen,og smid den ind her,hvis du gider.
|
Til top |
|
|