Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 01:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Ingeniørens biokælder - Nu er det SLUT! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 86
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 24 April 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes godt du kunne give os billeder af dit mareridt

GLAD FORDI DIT BIO PROJEKT IKKE TOG SKADE.

Det er bare en home bio der vil noget !

Mictor Sweet Thunder & Galeforce powerkabler
longyu powerconditioner
Mictor Clearwater MKII sølv signakabler RCA, Mictor Visibility MKII
Til top Vis kjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kjaer Besøg kjaer's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 25 April 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

kjaer skrev:
Jeg syntes godt du kunne give os billeder af dit mareridt

Beklager, men de eksisterer ikke. Jeg er ikke masukistisk nok til at tage billeder af mit værste mareridt .

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 25 April 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Beklager, men de eksisterer ikke. Jeg er ikke masukistisk nok til at tage billeder af mit værste mareridt .

Fjernet

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

-Fjernet-

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret  

Det beklager jeg. Det var ikke ment i den ånd.

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Bruce skrev:
Det beklager jeg. Det var ikke ment i den ånd.

Alt forladt .

Bruce
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 April 2005 kl. 21:58 | IP-adresse registreret  

Takker

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 April 2005 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Hvis jeg må komme med en anbefaling

Ønsk dig den "gamle" analoge Radio Schack Meter DB-måler, den er ihvertfald, efter min personlige mening, bedre at arbejde med ( og prismæssigt et fint niveau for en fødseldagsgave - lytter du ? Ingeniørkone ) end de fleste "fancy" digitale lydmålere.

Det eneste farlige ved at erhverve sig en sådan en, er at alt hvad man troede og syntes lyder rigtigt, måler helt forkert

Din bio er blevet superflot og det er et ekstremt flot og gennemført arbejde I har lavet ( stor respekt og hatten af for det  ) , det eneste jeg måske kunne få en lille følelse af ( det er sikkert bare mig og min smag, men nu nævner jeg det alligevel, tag det venligst ikke ilde op -ok!?  og i såfald undskylder jeg på forhånd ) , er at den næsten er blevet FOR biograf-agtig og lidt for lidt personlig ( du ved, sådan lidt slyngelstue-agtig, hvor man hygger sig og føler sig hjemme )  - kan du følge mig?! eller er jeg helt ude i tågerne ( sandsynligt, da min egen "bio" jo nærmest, ihvertfald på billederne, ligner en "bunker" )

måske billederne snyder mig lidt eller at du foretrækker det sådan !?  ( jeg forventer næsten, at der kommer en med en lille lommelygte og lyser mig i ansigtet og spørger, om jeg nu HAR sat mig på den rigtige plads ).  Ellers kan jeg kun sige, at jeg er imponeret over din ildhu og sans for detaljer ( men du er vel  heller ikke blevet ingeniør for ingenting) samtidig med,  at arbejdet ser meget profesionelt ud - feks.  ser stolene nærmest spritnye ud - flot lavet.

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Sendt: 26 April 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

Ønsk dig den "gamle" analoge Radio Schack Meter DB-måler, den er ihvertfald, efter min personlige mening, bedre at arbejde med ( og prismæssigt et fint niveau for en fødseldagsgave - lytter du ? Ingeniørkone ) end de fleste "fancy" digitale lydmålere.

Vi har allerede købt hans gaver  - datteren og jeg. Men ellers tak.

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

feks.  ser stolene nærmest spritnye ud - flot lavet.

Takker  - det har også kostet blod. 10 tommelfingre og masser af nåle passer ikke så godt sammen

Til top Vis Ingeniørkonen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ingeniørkonen

KaZZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004
Sendt: 26 April 2005 kl. 16:11 | IP-adresse registreret  

[/QUOTE]

10 tommelfingre og masser af nåle passer ikke så godt sammen

[/QUOTE]

Hah det tror jeg gerne!! Men flot arbejde...

B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
Til top Vis KaZZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KaZZ

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 18:51 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Hvis jeg må komme med en anbefaling

Jamen du skal da være mere end velkommen .

D.J. skrev:

Det eneste farlige ved at erhverve sig en sådan en, er at alt hvad man troede og syntes lyder rigtigt, måler helt forkert

Den står skam allerede på ønskelisten, og jeg er spændt på at få målt det hele igennem (køber den selv hvis jeg ikke får den ).

D.J. skrev:
Din bio er blevet superflot og det er et ekstremt flot og gennemført arbejde I har lavet ( stor respekt og hatten af for det  ) , det eneste jeg måske kunne få en lille følelse af ( det er sikkert bare mig og min smag, men nu nævner jeg det alligevel, tag det venligst ikke ilde op -ok!?  og i såfald undskylder jeg på forhånd ) , er at den næsten er blevet FOR biograf-agtig og lidt for lidt personlig ( du ved, sådan lidt slyngelstue-agtig, hvor man hygger sig og føler sig hjemme )  - kan du følge mig?! eller er jeg helt ude i tågerne ( sandsynligt, da min egen "bio" jo nærmest, ihvertfald på billederne, ligner en "bunker" )

måske billederne snyder mig lidt eller at du foretrækker det sådan !?  ( jeg forventer næsten, at der kommer en med en lille lommelygte og lyser mig i ansigtet og spørger, om jeg nu HAR sat mig på den rigtige plads ).  Ellers kan jeg kun sige, at jeg er imponeret over din ildhu og sans for detaljer ( men du er vel  heller ikke blevet ingeniør for ingenting) samtidig med,  at arbejdet ser meget profesionelt ud - feks.  ser stolene nærmest spritnye ud - flot lavet.

Jamen kom du bare med din kritik, den har indtil nu altid været konstruktiv .

Det kan vel næppe overraske at jeg har lavet det som jeg gerne vil have det (). Hvilket betyder at jeg gerne vil have et rum med 'rigtig biografstemning', men det betyder ikke at jeg ukritisk kopiere en biograf (bla. har jeg ikke kopieret benpladsen ). Men måske skulle man overveje en lille lommelygte....

Jeg har STOR respekt for din 100% kompromiløse 'biobunker' men det er ikke lige den stil jeg er efter, men sådan er vi jo alle så forskellige .

Men tak for de rosende ord (og jo, det er nok ikke tilfældigt at jeg blev ingeniør).

Mikael10
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004
Sendt: 26 April 2005 kl. 19:19 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

Det er ved at være meget langtid siden jeg har været på.  Men jeg må sige, at I har fandme gjort et flot stykke arbejde.

Det er blevet en imponerende kælderbio med massser af flotte detaljer.

Nu er det bare at nyde filmene, og ikke tænke på hvilken komponenter der kunne gøre det bedre,

Stort tillykke med den. Den kan du være meget stolt af.

Mikael

Til top Vis Mikael10's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mikael10

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Sendt: 26 April 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Hvor kan den købes, den gamle "radioshack" dbmåler? Den må jeg da eje, nu jeg er flyttet.

Kepp up the good work Ingenør´!

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 21:15 | IP-adresse registreret  

Mikael10 skrev:
...Nu er det bare at nyde filmene, og ikke tænke på hvilken komponenter der kunne gøre det bedre,

Det er nok ikke så let som det er sagt, når først hi-fi virussen er kommet i blodet (nogen der kender en pille mod det?). Men seriøst, så er jeg meget tæt på målet nu, og resten af året skal bio'en bare nydes.

Næste år derimod.... (mere følger til den tid ).

DonJensen skrev:
Hvor kan den købes, den gamle "radioshack" dbmåler? Den må jeg da eje, nu jeg er flyttet.

Om det er den 'gamle' skal jeg ikke kunne sige (de skriver at det er et helt nyt design), men den er analog:

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=7& ; ;emne=visprodukt&Gruppenr=40&ID_infoside=45645 #

D.J.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 April 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

Ingeniørkonen skrev:
D.J. skrev:

Takker  - det har også kostet blod. 10 tommelfingre og masser af nåle passer ikke så godt sammen    hmm, hvis du har 10 tommelfingre, efter at have vurderet dit arbejde på billederne, så kan jeg kun udlede to ting: 1. vi andre må være født med 20 tommelfingre og 2: hvis du kun have haft to "tomler" ville du dælme´blive skrap.  Hvordan med maven? den må da også snart komme lidt i vejen ?

Ingeniøren
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:
Ingeniørkonen skrev:
D.J. skrev:

Takker  - det har også kostet blod. 10 tommelfingre og masser af nåle passer ikke så godt sammen    hmm, hvis du har 10 tommelfingre, efter at have vurderet dit arbejde på billederne, så kan jeg kun udlede to ting: 1. vi andre må være født med 20 tommelfingre og 2: hvis du kun have haft to "tomler" ville du dælme´blive skrap.  Hvordan med maven? den må da også snart komme lidt i vejen ?

Hvis jeg skulle sidde med mine fingre omkring den nål der på det nærmeste torpedere op og ned, ville jeg være glad hvis jeg havde ti fingre bagefter (tommelfingre eller ej).

Jeg har set arbejdet udført og nærstuderet resultatet. Det er TOP PROFESSIONELT , intet spor af ti tommelfingre og ingen grund til unødig beskedenhed (som ingeniørkonen er kendt for). Og jeg kan godt skamrose det fordi jeg ikke har lavet denne del af arbejdet  (vi kender alle janteloven ).

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

D.J. skrev:

hmm, hvis du har 10 tommelfingre, efter at have vurderet dit arbejde på billederne, så kan jeg kun udlede to ting: 1. vi andre må være født med 20 tommelfingre og 2: hvis du kun have haft to "tomler" ville du dælme´blive skrap.  Hvordan med maven? den må da også snart komme lidt i vejen ?

den var god. Men tak for de fine ord

Det går fint med maven, men jo, den er godt nok ved at være i vejen for mange ting og det bliver kun værre endnu. 1 mdrs. tid mere og det er slut med at køre bil vil jeg tro. Men tak fordi du spørger

Ingeniørkonen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 April 2005 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Hvis jeg skulle sidde med mine fingre omkring den nål der på det nærmeste torpedere op og ned, ville jeg være glad hvis jeg havde ti fingre bagefter (tommelfingre eller ej).

Jeg har set arbejdet udført og nærstuderet resultatet. Det er TOP PROFESSIONELT , intet spor af ti tommelfingre og ingen grund til unødig beskedenhed (som ingeniørkonen er kendt for). Og jeg kan godt skamrose det fordi jeg ikke har lavet denne del af arbejdet  (vi kender alle janteloven ).

tak tak -men jeg ved nu ikke med den beskedenhed du skriver om. Kender jeg ikke noget til

Men jeg er glad for at jeg kunne hjælpe til, selvom det blev til nogle flere timer end jeg regnede med

Clive
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 April 2004
Sendt: 05 Maj 2005 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Ingeniøren skrev:

Jo, alt er optimeret efter forreste række. Bagerste række må man tage som den er...

Men hvis ens gode hjerte løber af med en kan man jo køre 5.1 selv om det er en 6.1 film (hvis der altså sidder nogen på bagerste række) .

Hvordan skifter du så mellem om dine LSR og RSR skal køre sammen med LS og RS (5.1) eller om de skal køre i en monokanal (6.1)?

Mvh. Clive

Til top Vis Clive's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Clive

<< Forrige Side af 86 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum