Forfatter |
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 15 Maj 2006 kl. 07:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så sker der lidt igen...
Den nye rack sektion er blevet malet, og hylden fra den øverste center højtaler er nu væk. Desuden er receiveren blevet flyttet ned i selve rack'et og effekten til fronterne er flyttet over på den anden side (hvilket krævede at ALT skulle splittes ad) hvor der er plads til en mere når der skal bi-ampes:

Min Behringer DSP1124P har også fundet sin plads:

Og endelig (ikke det mest ophidsende billede) har jeg fået bi-wired mine fronter, så er der gjort klart til bi-amping nu jeg alligevel havde det hele skilt ad:

Det var det for nu, lige nu går jeg og venter på mit 15m subwoofer kabel fra TapeConnection, og så skal der ellers skilles kabelbakker ad hen over hele loftet ...
Men bagefter skal der leges (kalibreres). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Bruce Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 370
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for infoen iøvrigt! Pyha, jeg tror ikke jeg har tålmodigheden, men det lyder utroligt interessant og ikke mindst nyttigt! Keep us posted  __________________ Setup: JVC HD1, Denon AVR-3806, Toshiba XE1, B&W: 2 x 804S, HTM4S, PV1, 4 x DS6 S3
Nu har Avatar snart solgt 1/3 af Gone With The Winds billetter
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et alternativ til Beringeren, kunne være Velodynes SMS-1 - den er klart mere brugervenlig / smart ( medfølger målemikrofon, sweep-generator og så viser den frekvenskurverne direkte på skærmen ) og så virker den suverænt - kender ikke Beringer´s pris , men SMS-1´eren er nok dyrere , gætter jeg på, men hver en krone værd !
__________________ dj
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 22:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
ManicMiner Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3488
|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 28 Maj 2006 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket, jeg har tidligere kigget på det. Men jeg syntes faktisk det er nemmere/mere overskueligt at gøre det manuelt.
Men som ingeniør er man vel også lidt teknik gal . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 29 Maj 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
man kan jo ikke slippe denne tråd når først man har læst den    __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 31 Maj 2006 kl. 21:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så blev kablerne til den bagreste subwoofer også lige fikset :

Heldigvis kunne kablet lige masses ind i de eksisterende kabelbakker (hen over loftet).
Så nu skal der snart kalibreres.... Hold udkig efter grafer . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2006 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så skete der atter lidt i kælderen .
Jeg "faldt" lige over et sæt 602 S3, så nu køres der 6.2 (mangler centeren). Men der er sku rart at få 'lukket hullet' bagtil (rent lydmæssigt ).

Syntes lige jeg ville lave en lille status, så her er den bagerste subwoofer (men kalibreringen har jeg endnu ikke nået ):

Og så lige fronten med B&W 603 S3 og 4 POA2200 effektforstærkere. Der er dog fortsat plads til en mere .

Så lige nu mangler der "kun" en B&W LCR600 S3 center højtaler og en POA2200 effektforstærker (samt lidt "småtterier") så skulle den være der .
Inden det går løs med HD altså .... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 12 Juni 2006 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
ser lækkert ud __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Flames of Fire Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2005
Status: Offline Indlæg: 24
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej ingensinør!
Jeg var int. i at vide hvor store dine rammer til plakaterne er? og hvor du finder plakaterne for har fundet ud af, at plakater ikke findes i en standart størrelse. Og det gør det besværligt at finde nogle rammer som passer til.
er det evt. 70 * 50??
 __________________ Er vild med Klipsch Reference serien.
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 172
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 14:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
For satan hvor ser det lækkert ud! Den har du klaret godt! Det er lækkert at se at du er gået ned i de helt små detaljer (som f.eks. skerene til slikket!) 
Jeg har fået fortalt at det er en dum idé at sætte sin subwoofer i centrum, har du haft nogle problemer med dette?
Jeg kan se du har to subwoofers, men normalt har man jo kun en subwoofer indgang, hvordan har du fået ordnet dette? Kører de over samme udgang, og spiller ens eller hvordan? 
MVH.
Henrik
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Flames of Fire skrev:
Jeg var int. i at vide hvor store dine rammer til plakaterne er? og hvor du finder plakaterne for har fundet ud af, at plakater ikke findes i en standart størrelse. Og det gør det besværligt at finde nogle rammer som passer til. |
|
|
Ja, de passer nu heller ikke helt perfekt. Plakaterne er et par centimeter højere og et par centimeter smallere end rammerne.
Det første løses ved at skære lidt af plakaterne ( ), og det sidte skjules ved at male bagbeklædningen i rammen sort. Men man ligger nu ikke mærke til det "når musikken spiller" . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Jeg har fået fortalt at det er en dum idé at sætte sin subwoofer i centrum, har du haft nogle problemer med dette? |
|
|
Det har aldrig lydt bedre, kig evt. på det dokument jeg linker til tidligere på denne side, det forklare hvorfor det netop er det optimale med en center placering.
Men lad mig gætte på at du har hørt at en hjørneplacering er det bedste, det er det også hvis du KUN går op i hvor højt den lyder. Der er ingen garenti for at det lyder godt i et hjørne, kun højt...
Henrik N skrev:
Jeg kan se du har to subwoofers, men normalt har man jo kun en subwoofer indgang, hvordan har du fået ordnet dette? Kører de over samme udgang, og spiller ens eller hvordan?  |
|
|
De køre på samme udgang, det løses med et simpelt Y-split kabel. Men de køre over hver sin kanal i min PEQ så de kan kalibreres individuelt, så rent praktisk for de ikke 100% det samme signal. Men principielt gør de .
Kig evt. i nævnte dokument for yderligere detaljer om flere subwoofere. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 21:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Henrik N skrev:
Jeg har fået fortalt at det er en dum idé at sætte sin subwoofer i centrum, har du haft nogle problemer med dette? |
|
|
Det har aldrig lydt bedre, kig evt. på det dokument jeg linker til tidligere på denne side, det forklare hvorfor det netop er det optimale med en center placering.
Men lad mig gætte på at du har hørt at en hjørneplacering er det bedste, det er det også hvis du KUN går op i hvor højt den lyder. Der er ingen garenti for at det lyder godt i et hjørne, kun højt...
Henrik N skrev:
Jeg kan se du har to subwoofers, men normalt har man jo kun en subwoofer indgang, hvordan har du fået ordnet dette? Kører de over samme udgang, og spiller ens eller hvordan?  |
|
|
De køre på samme udgang, det løses med et simpelt Y-split kabel. Men de køre over hver sin kanal i min PEQ så de kan kalibreres individuelt, så rent praktisk for de ikke 100% det samme signal. Men principielt gør de .
Kig evt. i nævnte dokument for yderligere detaljer om flere subwoofere.
|
|
|
Ja jeg fik at video det var bedst i et hjørne og specielt i højre hjørne, men jeg vil da lige prøve at rykke lidt rundt på den 
Jamen så har jeg jo fået lidt læse stof Det kunne da være lækkert at hå tilsluttet to subwoofere..
Kan du forklare lidt nærmere hvad din PEQ gør? 
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 22:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik N skrev:
Ja jeg fik at video det var bedst i et hjørne og specielt i højre hjørne, men jeg vil da lige prøve at rykke lidt rundt på den  |
|
|
At højre hjørne genereelt skulle være bedst lyder som det rene vodoo . Prøv du bare at rykke rundt på den...
Henrik N skrev:
Kan du forklare lidt nærmere hvad din PEQ gør?  |
|
|
Prøv at gå tilbage til side 59, og læs frem til her igen. Der er skrevet en del om det på disse sider, men spørg bare hvis du har yderligere spørgsmål. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Henrik N Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tusind tak! Så har jeg også lidt at lege med 
Det lyder spændende! Det kunne være man skulle invistere i sådan en 
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sidste nyt fra kælderen...
Jeg har fået kalibreret subwooferne, resultatet er jeg godt tilfreds med. Ingen buldren mere og lyden er meget ensartet på alle pladser.

Den sidste effektforstærker er også kommet til, så nu er fronterne bi-amped. Det har givet et ekstra kvalitets løft af lyden, specielt ved højere volumener .

Nu mangler kun centeren.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|