Forfatter |
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Online Indlæg: 3644
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da et rigtig træls sted du har det første dyk. Hvor deler du til fronterne? Det ser da lidt mærkeligt ud ved 80Hz
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må du da også have effekt nok 
Ser rigtig lækkert ud.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
der mangler vist ikke effekt  __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
wrong skrev:
Det er da et rigtig træls sted du har det første dyk. Hvor deler du til fronterne? Det ser da lidt mærkeligt ud ved 80Hz |
|
|
jeg deler ved 60Hz. Jeg har prøvet flere ting, men dykket ved de 80Hz ser ud til at være uomgængeligt. Jeg vil tro at min gipsvæg eller podie resonere ved denne frekvens. Men det er egentlig ikke det store problem, så længe den er flad under de 60Hz hvor jeg skær. __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
wrong Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003 Lokalitet: Sydjylland
Status: Online Indlæg: 3644
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
wrong skrev:
Det er da et rigtig træls sted du har det første dyk. Hvor deler du til fronterne? Det ser da lidt mærkeligt ud ved 80Hz |
|
|
jeg deler ved 60Hz. Jeg har prøvet flere ting, men dykket ved de 80Hz ser ud til at være uomgængeligt. Jeg vil tro at min gipsvæg eller podie resonere ved denne frekvens. Men det er egentlig ikke det store problem, så længe den er flad under de 60Hz hvor jeg skær.
|
|
|
OK. Den eneste måde at komme uden om dykket på er nok at ændre på selve højttalerplaceringen. Jeg har bøvlet meget med dette problem men har efterhånden fundet en fornuftig placering. Bare 5cm kan betyde op til 6 db i mit rum.
MVH WRONG __________________ Vinyl er hyl!
Skateboarding kicks ass...
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

Bruger siden: 03 Juni 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1669
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
wrong skrev:
|
|
jeg deler ved 60Hz. Jeg har prøvet flere ting, men dykket ved de 80Hz ser ud til at være uomgængeligt. Jeg vil tro at min gipsvæg eller podie resonere ved denne frekvens. Men det er egentlig ikke det store problem, så længe den er flad under de 60Hz hvor jeg skær.
|
|
|
Har du prøvet at måle kun med fronterne? Som Wrong er inde på, kan det måske være placeringen af dem der er problemet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
Til top |
|
|
HAK! Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2006 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 209
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
angående hvis du skal have en blu-ray afspiller ville jeg vente til playstation 3 udkommer (der er nemlig blu-ray afspiller i)... __________________
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 25 August 2006 kl. 23:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
mathias 2 skrev:
angående hvis du skal have en blu-ray afspiller ville jeg vente til playstation 3 udkommer (der er nemlig blu-ray afspiller i)...
|
|
|
Nu er en afspiller jo ikke bare en afspiller... Jeg tvivler på at en Playstation 3 giver det bedste billede i forhold til prisen, og lige NU (i dette øjeblik) virker HD-DVD langt mere lovende...
Designmæssigt vil jeg også foretrække en klassisk 43 cm bred sort afspiller . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 23:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
enig, en Playstation skal ikke bruges som dvd afspiller, den er kun til spil, __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 26 August 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej, det var dog en imponerende lækker biograf du har fået dig der..
Din frekvensgang i bassen er utrolig flot og lineær uden toppe. Jeg tror ikke det lille dyk ved 56Hz betyder noget. Har du målt frekvensgangen ved flere af siddepladserne? Der vil altid være punkter i rummet, hvor lyden er væk ved bestemte frekvenser, det hedder vist "modes" på engelsk. Flytter man så mikrofonen ½ meter ser det helt anderledes ud. Mikrofonmålinger af dybe toner i lukkede rum kan kun bruges til at finde og fjerne resonnanstoppe. I øvrigt er de ikke en skid værd! __________________ Bas er en dejlig ting!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu engang tak for de pæne ord .
Jeg er på ingen måde foruroliget over dykket, processen har handlet om at komme af med toppene. Det gør ikke den store forskel at måle fra de andre pladser eller flytte mikrofonen ½ meter, dette skyldes at jeg køre med to subwoofere forest og bagerst i rummet. Denne opstilling minimere variationen i rummet.
Målingerne er kun udført for at fjerne resonanstoppe, jeg ved ikke hvad du mener med at "De ikke er en skid værd", målingerne har gjort det muligt at få en meget mere flad frekvensgang, og det har gjort en KÆMPE forskel! __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
mathias 2 skrev:
angående hvis du skal have en blu-ray afspiller ville jeg vente til playstation 3 udkommer (der er nemlig blu-ray afspiller i)...
|
|
|
Nu er en afspiller jo ikke bare en afspiller... Jeg tvivler på at en Playstation 3 giver det bedste billede i forhold til prisen, og lige NU (i dette øjeblik) virker HD-DVD langt mere lovende...
Designmæssigt vil jeg også foretrække en klassisk 43 cm bred sort afspiller .
|
|
|
fair nok...  __________________
|
Til top |
|
|
mathias 2 Forum Bruger

|
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sHaCk_kO skrev:
enig, en Playstation skal ikke bruges som dvd afspiller, den er kun til spil,
|
|
|
den var nu også ment som en Blu-Ray afspiller ... __________________
|
Til top |
|
|
svdi Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 268
|
Sendt: 27 August 2006 kl. 00:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej ingeniør, det har du misforstået, de to subwoofere placeret overfor hinanden mindsker tilbøjeligheden til resonnansdannelse mellem de to vægge, de står ved, idet de udsender modsat rettede bølger ved resonnansfrekvensen. Bølgerne vil dog stadig naturligvis være sinusformede og tilbøjeligheden til dødpunkter i rummet vil være det samme, det afhænger af rummets form, når vi taler om bas. __________________ Bas er en dejlig ting!
|
Til top |
|
|
Meier Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1447
|
Sendt: 27 August 2006 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Sidste nyt fra kælderen...
Den sidste effektforstærker er også kommet til, så nu er fronterne bi-amped. Det har givet et ekstra kvalitets løft af lyden, specielt ved højere volumener .

Nu mangler kun centeren....
|
|
|
Den ekstra effekt gør vel også et varmeapparat unødvendigt  
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
svdi skrev:
hej ingeniør, det har du misforstået, de to subwoofere placeret overfor hinanden mindsker tilbøjeligheden til resonnansdannelse mellem de to vægge, de står ved, idet de udsender modsat rettede bølger ved resonnansfrekvensen. Bølgerne vil dog stadig naturligvis være sinusformede og tilbøjeligheden til dødpunkter i rummet vil være det samme, det afhænger af rummets form, når vi taler om bas. |
|
|
Prøv at læse det dokument jeg linket til et par gange tidligere. Det er nu også underordnet om jeg har misforstået det eller ej, for jeg kan konstatere at effekten er minimal når jeg sætter mig og lytter efter... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|