Forfatter |
|
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
Sendt: 11 Maj 2008 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dagens status (ikke at der er sket det helt vilde).
Udskiftningen af kabelbakkerne i loftet er startet, som det ses skulle der gerne være plads til lidt flere kabler nu.

Fronten begynder nu at tage lidt form, den oprindelige venstre sektion skal lige lappes lidt i morgen og så skal der ellers til at tilsluttes udstyr igen.

Når det er gjort skal kabelbakkerne så udskiftes i den bagerste ende af rummet, og så skal kablerne i loftet (inkl. HDMI) trækkes.
Mere følger.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 21:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nyt igen .
Fronten er nu blevet færdig, og kun kabelbakken mangler at blive lukket (men der skal lige trækkes lidt kabler først).

I den anden ende af rummet, er der dog stadig meget at gøre...

Og kabel der ikke ligger hvor det burde...

Nu begynder det at ligne lidt... Indrømmet at løsningen men en lille sølvfarvet DVD afspiller med 10m Coax og 5m DVI ikke holder, men det må være sådan den næste måneds tid.
Mere følger en af dagende... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Glæder mig til du er færdig.. Gør ondt at se den sådan  Men hvad er det for nogle kabelbakker?
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Men hvad er det for nogle kabelbakker? |
|
|
Der er jeg dig nok svar skyldig, der er nogle 'proffesionelle' nogle som jeg har fået af min bror (han er elektriker). Det fede ved dem er at de er meget mere solide end 'Silvan modellen', de kan skydes/klikkes sammen i længde retningen og så er der nogle små klips til at holde kablet på plads når låget ikke er på (rigtigt rart når de sidder i loftet).
Men lige hvad de hedder ved jeg ikke . __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Der er jeg dig nok svar skyldig, der er nogle 'proffesionelle' nogle som jeg har fået af min bror (han er elektriker). Det fede ved dem er at de er meget mere solide end 'Silvan modellen', de kan skydes/klikkes sammen i længde retningen og så er der nogle små klips til at holde kablet på plads når låget ikke er på (rigtigt rart når de sidder i loftet).
Men lige hvad de hedder ved jeg ikke . |
|
|
Og din bror bor vel også på sjælland ikke? Ellers kan jeg jo selvfølgelig altid finde nogle andre, men de virker ret solide at se på.
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 12 Maj 2008 kl. 23:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
De er ret fede de kabelbakker, bruger dem også som paneler hele vejen rundt i min bif. Det "klik" system til at holde ledningerne på plads er rigtig rart også selvom de bruges som paneler, og til loft montering er de uundværlige.
Jeg ved naturligvis heller ikke hvad de hedder __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
interfacelift skrev:
Ingeniøren skrev:
interfacelift skrev:
|
|
Men lige hvad de hedder ved jeg ikke .
|
|
|
Og din bror bor vel også på sjælland ikke? Ellers kan jeg jo selvfølgelig altid finde nogle andre, men de virker ret solide at se på.
|
|
|
De hedder faktisk en Tihalit kanal 4060 
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 13 Maj 2008 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Offcourse_dk26 Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1752
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 08:29 | IP-adresse registreret
|
|
|

Godt gået -Ingeniørkone 
Trumfer drengene ud på egen banehalvdel.
Håber du også kommer til at nyde biffen snart - vi andre "herude" må jo nøjes med billeder af det spændende projekt.
mvh. Offcourse
__________________ If it´s lame - i´m not to blame
|
Til top |
|
|
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den fåes lidt billigere i Reahau så er den også 40x60mm. det er den jeg brugte i Henriks 300 biograf. Godt gået det bliver spændende at følge projektet. Kabel kanalerne fåes hos en hver elektriker.
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
Til top |
|
|
Ingeniørkonen Forum Bruger

Bruger siden: 06 September 2004
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Offcourse_dk26 skrev:

Godt gået -Ingeniørkone 
Trumfer drengene ud på egen banehalvdel.
Håber du også kommer til at nyde biffen snart - vi andre "herude" må jo nøjes med billeder af det spændende projekt.
mvh. Offcourse
|
|
|
Takker 
tjaaa, den skulle efter sigende være brugbar igen efter weekenden , så det må vi jo håbe den bliver...
|
Til top |
|
|
Dief Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 1214
|
Sendt: 15 Maj 2008 kl. 23:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske lidt offtopic, men: Synes det er sejt, at Ingeniøren og Ingeniørkonen, danner sådan et godt makker-par herinde i forummet. 
Der er jo total opbakning fra Ingeniørkonens side, til den dejlige hjemmebio i har sammen. Bare kanon at se, at konen også nyder at have hjemmebiograf, og i ny og næ lægger en kommentar herinde....... Det ser man ikke tit 
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
...En lille grøn plante på hver ville hjælpe på det hyggelige look  |
|
|

|
|
|
Nå ja, også selvom de sommetider ikke er helt enige, kommer de alligevel godt ud af det 
Mvh Dief __________________ Bio
Mit DIY
hj.side
|
Til top |
|
|
haspalm Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 247
|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 23:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, den er da cool.... Men kan den loftmonteres? 
Men i løbet af de seneste aftener har jeg fået ordnet de sidste kabler og kabelbakker og skulle så lige prøve det af inden jeg fik taget lidt billeder til jer.
MEN min DVD-1910 FRYSER når den bliver koblet sammen med min nye AVR-2808 via DVI/HDMI!!!
Den kan hverken slukke, afspille, åbne eller lukke skuffen... Den er DØD så længe de er koblet sammen (og kan kun vækkes ved at afbryde strømmen).
Så nu benytter jeg component mellem DVD og receiver  (og HDMI mellem receiver og projektor). Men sådan må det bare være indtil jeg får fingrende i en BD afspiller.
Nå... Billederne fik jeg ikke lige taget... De må komme i morgen...
MOOAR... Er det snart Jul(i)...  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 16 Maj 2008 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dief skrev:
Måske lidt offtopic, men: Synes det er sejt, at Ingeniøren og Ingeniørkonen, danner sådan et godt makker-par herinde i forummet. 
Der er jo total opbakning fra Ingeniørkonens side, til den dejlige hjemmebio i har sammen. Bare kanon at se, at konen også nyder at have hjemmebiograf, og i ny og næ lægger en kommentar herinde....... Det ser man ikke tit 
Ingeniøren skrev:
Ingeniørkonen skrev:
...En lille grøn plante på hver ville hjælpe på det hyggelige look  |
|
|

|
|
|
Nå ja, også selvom de sommetider ikke er helt enige, kommer de alligevel godt ud af det 
Mvh Dief
|
|
|
Jep, det ville ikke være muligt uden den bedre halvdels opbakning/forståelse . (Og det med planterne giver sig selv i en mørk kælder ) __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det hele kommet på plads .
Først et billede af fronten med lukkede kablebakker:

Som det kan ses på næste billede er alle kabelbakker nu oppe, jeg måtte desværre også til at flytte den ene lampe da den kom til at sidde i vejen:

Kabelføringen til projektoren er nu også lidt mere elegant:

Jeg brugte det meste af formiddagen på at få justeret lyden ind, resultatet er blevet fremrangende og der er (imod min forventning) en klar forbedring af lyden i forhold til min tidligere AVR-2803 .
Jeg har også besluttet mig for at skifte min to Dali SWA-15 subwoofere ud med en enkelt kraftigere subwoofer der skal kunne gå dybere ned. Umiddelbart ser SVS PB-13 Ultra lovende ud, jeg var i forvejen tæt på at skifte til en SVS under "min version 2" opgradering.
Tjecklisten for version 3 ser nu således ud:
1. ”High Definition” udstyr 1.1. Projektor med 1080p/24 (BenQ W10000) 1.1.1. Loftsbeslag samt montering 1.2. Surround receiver med HDMI (Denon AVR-2808) 1.2.1. Udvid rack skab og flyt receiver og center forstærker 1.2.2. Udskift kabelbakke hen over loftet med større udgave 1.2.3. Træk 10m. HDMI kabel til projektor 1.2.4. Flyt afspiller op under lærred 1.2.5. Fjern DD, DTS... billeder over DVD afspiller 1.2.6. Justering og kalibrering af lyd 1.3. Blue-ray afspiller (Denon DVD-2500BT) 1.3.1. HDMI kabel til receiver 1.4. Hvidt fastramme lærred (QualityScreen Frame Vision Light) 1.4.1. Justering og kalibrering af billede 2. Nyt fjernstyringssystem 2.1. RS-232 server (Moxa NPort 5610) 2.1.1. Tilkobling til ethernet netværk 2.1.2. Seriel kabler til projektor, blue-ray og surroundreceiver 2.1.3. Udvikling af software 2.1.4. RS-232 Styring af lys 2.1.5. RS-232 Trigger system til effektforstærkere, subwoofere mm. 2.1.6. Integrering med ’Børne Alarm’ og ringeklokke (DACIO 210 + Div.) 2.2. PDA 2.2.1. Udvikling af software 2.2.2. WLAN access point i tilbygning 3. Ny subwoofer 3.1. Ny Subwoofer (evt. SVS PB13 Ultra) 3.1.1. Ombygning af rack, flytning af kioshjørne, trækning af kabler (alt efter subwoofer model) 4. Forbedringer af rum 4.1. Ny popkorn maskine 4.2. Udskift skumgummi i armlæn 4.3. Opsætning af hylde til mappe med billeder 4.4. Ny udviddet reol til DVD og Blue-Ray film 4.5. (Evt.) Opsæt DTS-HD MA, DD-TrueHD... billeder ved kioskhjørne 4.6. (Evt.) Motoriseret gardin foran lærred 5. Afslutning 5.1. Opdater mappe med billeder
Næste skridt er Blue-Ray afspilleren, indtil den udkommer i DK sker der ikke mere herfra.... __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha du må være en glad man nu 
Er du tilfreds eller er der andet der står for tur ? __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Ingeniøren Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Er du tilfreds eller er der andet der står for tur ? |
|
|
Ikke helt endnu, alt der er markeret med rødt i listen ovenfor står for tur  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Maj 2008 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Henrik300 skrev:
Er du tilfreds eller er der andet der står for tur ? |
|
|
Ikke helt endnu, alt der er markeret med rødt i listen ovenfor står for tur 
|
|
|
Av for satan da jeg så billederne og læste ikke det hele..... . Det gør jeg næste gang  __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Brian321 Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2005 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 774
|
Sendt: 20 Maj 2008 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser rigtig rigtig godt ud, men det bli'r endnu bedre kan jeg forstå :)
Hvor stort er rummet egentlig?
Synes du dine SWA-15 er for fesne, eller er det "bare" lysten til at prøve nyt af, som har motiveret den udskiftning?
EDIT: Man kan godt se hvorfor du vil have et fastramme lærred på det billede - bølgerne er ret tydelige.
|
Til top |
|
|