Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 05:47   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Højttalere
 HIFI4ALL Forum : Højttalere
Emne Emne: Opgradering til fysisk mindre højtaler (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 04 Marts 2004 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Nuværende anlæg:
HT: 2 stk JBL s312
Forforstærker: NAD116
Effekt: 2 stk NAD 216
CD Afspiller: gammel l**t(bruger primært computeren til musik)

Her er fremtiden for mit anlæg:
Step 1. Udskifning af HT'er(til fysisk mindre højtaler, men bedre lyd, eller i hvert fald ligeså suvuren, regner med at smide omkring 8000 kr. her, hvis i kan overbevise mig om noget bedre til flere penge vil jeg selvfølgelig overveje det, også gerne mindre hvis i synes 8000 kr. er for meget :-P)
Step 2. Anden CD/DVD afspiller
Step 3. Souround forstærker
Step 4. Sidste manglende HT'er til step 3

Vil meget gerne have skiftet mine JBL'er ud da de fylder meget 42 CM brede, til noget mindre men selvfølgelig ligeså velspillende til rock/dance/pop/techno og film med skrald og bang i.

Kan godt lige at man kan mærke bassen, ikke sådan at huset er ved at falde fra hinanden, men måske tæt på nogen gange.

Jeg har læst artiklen på www.hifi4all.dk omkring de DLS R 55 og ser jo godt ud(designet), og anmeldelsen er jo også helt i top, dog anbefales en Sub hvis man er til de helt store lydtryk. Synes det lyder som en feee højtaler og så fylder den ikke så meget.

Hvad med synes i?

Har kigget lidt på Dynaudio, men da Tapeconnection højst sandsynlig holder med at forhandle dem kender jeg ikke andre der sælger dem i DK omkring Århus området....

Andre hifi folks som har gode råd omrking mit første step....?

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Du kan da købe nogle sattelitter og en vild sub. Eks. Dynaudio 52 og en Dali eller B&W sub. Måske endda to subs, for at det kan blive rigtig vildt

Højttalere er ikke computere. Størrelsen har betydning for lyden, og de bliver ikke mindre og mindre med tiden med samme ydelse. Men med subs vil du ikke opleve nogen forskel, tror jeg

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

selvf har det betydning for hvor store de er, men det er ikke mange højtalere i dag der alligevel er 42 cm brede.... og det synes jeg er stort og de fylder meget.

Jeg har overvejet en Sub selvf til at dække bunden....

Ville være fedt med nogle højtalere med 6½ bass eller noget der omrking... men mangler inspiration da det jo er en jungel der slet ikke er til at se igennem, hvilket jo vil spare mig for en dell plads...

Men håber da der er nogle der kan komme med nogle gode forsalg til et bestemt mærke som de synes lyder godt og ikke fylder ligeså meget som mine nuværende...

// ouT

Til top Vis syska's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syska Besøg syska's Websted

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Jamen mit VAR et godt forslag. Hvis du køber en Dali SWA12 sub, og skærer Dynaudio'erne af i bunden, kan du spille tordnende højt i en ordentlig kvalitet
Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Det skal være kanon kvalitet, og er godt klar over det var et seriøst foreslag, jeg er bare på jagt efter et par front højtalere, som så senere også kan bruges til Souround.

Da der er mange om at lave højtalere ville jeg jo først gerne forhøre mig herinde først, jeg har læst mange af de andre, men ikke folk som står i samme situation som vil have nogle mindre fysisk og mere dynamiske, der sidder 12" i mine JBL'er.

Så jeg ville høre hvad folk foreslår og eventuelt hvad andre har.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 05 Marts 2004 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

Jeg synes du skal tage ind og høre Von Scheikert.

Det spiller hamrende godt.

Lydgalleriet i guldsmedegade har dem. Stander modellen hedder VR-1 og går ned til 40Hz koster 9000,- og spiller suværent. Så kan du suplere med en sub når du skal have surround alligevel.

Jeg tror at de kan spille højt nok,mne jeg kender jo ikke din smag.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 Marts 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Vil da overveje det men er mest opsat på en fronthøjtaler, og ikke stander højtalere endnu, måske engang når jeg bliver ældre og har størrer bolig.

Men vil give Dali 870 og SA 1750 et lyt. så er jeg oppe på 4 sæt eller noget indtil vidre, så kan jeg jo fortere fra efterhånden som jeg hører dem.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Marts 2004 kl. 01:09 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg kigget lidt mere, og...

Er der en kæmpe forskel på DALI Blue 8008 højttaler og Dali DALI Evidence 870, kan se at det er samme størrelse enheder etc. begge kan Bi-wiring, og så er det lige at de er dobbelt så dyre, men er lyder så meget bedre? Hvad synes i??

// ouT

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 01:34 | IP-adresse registreret  

Du behøver da slet ikke at spørge om hjælp, nu hvor du ikke gider at høre på hvad folkene foreslår dig alligevel

Rocco
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hejsa, hvad med noget System Audio, f.eks. deres SA1750 eller SA1730...

De skulle efter sigende kunne spille alle former for musik (også det lidt vildere).

Jeg kigger selv efter højttalere og valget står mellem noget System Audio (4 væghøjjtalere i første omgang eller 2 stk. SA1750). Den anden mulighed er et sattelithøjttaler-sæt med en god subwoofer.

Det eneste jeg er bange for i den sammenhæng er, at enten diskant eller bas går ind og bliver for dominerende, for det har jeg hørt noget om før, når vi snakker sattelithøjttalere.

Mit eneste krav er, at der skal være en voluminøs, dyb og kraftig lyd i hele rummet, selvfølgelig må højttalerne gerne være så små som muligt og se godt ud. 

System Audio SA1750:

http://www.system-audio.dk/showpage.asp?siteid=1&id=604

Pioneer sattelithøjttaler-sæt:

http://www.pioneer.dk/no/product_overview.jsp?category_id=16 1&__QSUB=1&taxonomy_id=428-442

Til top Vis Rocco's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rocco Besøg Rocco's Websted

sjorslev
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. Jumon Audio

Bruger siden: 02 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Marts 2004 kl. 09:51 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun tilslutte mig SA1730 eller 1750. Det er jo nok fordi jeg selv har 1730.

Hvis du er til 'fyfisk' Bas, så skal du nok regne med at sub hvis det bliver 1730. Med 1750 kan det være at det ikke er nødvendigt.

Og så er de dejligt nemme at drive.

syska
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

Kajkagen -> lytter da også på hvad folk siger, ved ikke lige hvor du får det fra, det at jeg så siger at jeg ikke vil have en reol højtaler er en anden ting.

Rocco -> jeg er også selv tændt på en 1750'er, en meget flot og stilet højtaler, men som de fleste siger, mangler der måske bass power, men den må min sub så tage over :-)

sjorslev -> Hvad for noget musik hører du på den?? og har du så en sub ved siden af, hvis ja, hvad for en har du så??

Jeg må ned i tapeconnection en dag jeg får tid så jeg kan høre dem, eneste ting jeg mest i tvivl om er, om de små enheder kan levere varen, men som alle siger, ned og lyt, eneste der hjælper :-)

Nogen der kender noget til de højtalere som http://www.audioconcept.dk/ sælger, jeg har ikke set andre der sælger dem, og der er ikke så mange der har skrevet noget om dem på nettet, er de noget værd eller?? Nogen der har reviews af dem, lidt langt at køre hvis det bare er nogle pap højtalere...

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes