Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2025 | 01:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Min fremtidige hjemmebio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 27 April 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

Pinkfloyd-> ikke helt rigtigt... Der er noget med at 4800 opnår noget mere kontrast ved at slå hvid-segmentet fra på farvehjulet i "film-mode".... eller noget i den stil. Desuden følger der adapterer med til fx componentkabel, det gør der ikke hos X1.

Er kommet videre med projektet. Forhøjningen er næsten færdig:

Perkulaen var værd at rive ned.

Mit kamera er kun på 1,3mio pixles, men bare i kan se hvad det ligner.

Her til sidst ses hvor perkulaen engang har været.

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 27 April 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Hehe det ser ud som om at du kun lige gad hive det ned du skulle bruge 

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jep... gør alt for min bio

Mvh Dief

Til top Vis Dief's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dief Besøg Dief's Websted

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 April 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hehe Forståeligt :)

Verden ville være et bedre sted at leve, hvis alle bare overholdt alle standarder!
Til top Vis MonoTovarisj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MonoTovarisj Besøg MonoTovarisj's Websted

pinkfloydhomer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Sendt: 28 April 2004 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Pinkfloyd-> ikke helt rigtigt... Der er noget med at 4800 opnår noget mere kontrast ved at slå hvid-segmentet fra på farvehjulet i "film-mode".... eller noget i den stil. Desuden følger der adapterer med til fx componentkabel, det gør der ikke hos X1.

Hvidsegmentet kan også slås fra på X1. Det er bare ikke gjort fra starten. Jeg ved ikke om adapterne er prisforskellen værd, men det vigtigste er jo at du er glad :)

/David
Til top Vis pinkfloydhomer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pinkfloydhomer

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 April 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Ja.... for glad det blir jeg.... når den kommer, jeg skulle have modtaget den idag, men UPS nåede ikke at komme før jeg skulle på arbejde.

Derfor har jeg valgt at møde kl 16.00 imorgen, så burde der være en chance

Mvh Dief

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

UUuuuhhhh, den nye projektor er ankommet. Og hold da maul hvor leverer den gode billeder, selv på den bare væg.

Ja regnbueeffekten er der, men kun når man skifter blikket fra den ene ende af billedet til den anden.

Det her var det bedste billede jeg fik taget, viser desværre ikke hvor godt billedet er, man skal se det i virkeligheden.

Mvh Dief

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 April 2004 kl. 00:17 | IP-adresse registreret  

Dief skrev:

Jeg har da heller nævnt hvad der driver enhederne.

DVD-afspiller: Thomson DTH-700 Scenium

Forstærker: Sony Str-db 780 (skal have en Pioneer vsx-d 1011)

Mangler projektor: SP 5700, køber den om et par måneder.

DVD-afspilleren er jeg tilfreds med, det ikke en hi-end, men god til billige penge. Forstærkeren er god i stereo, men i surround , der leverer den ikke nok effekt til enhederne. Derfor skal den kombineres med Pioneeren, dvs Sony'en skal drive front ht, og Pioneer resten.

Undskyld mig, men den prioritering forstår jeg ikke. Du vil bruge sonyen til fronterne og Pioneer til resten?? Hvorfor ikke lade Pioneer klare det hele - den er klasser bedre end Sony´en i samtlige kanaler, og hvis du mener at Sony ikke leverer nok effekt til enhederne, er den da lige nøjagtigt det forkerte at vælge til fronterne.

Har du iøvrigt tænkt over driftseffekt osv. på højttalerne? De kan jo være så svære at trække at det kvæler det grej du sætter på!

Jeg er ret ny i hifi-verdenen, og har ikke den store erfaring. Det hele startede med at jeg gik rundt og hørte på forskellige højttalere. Jeg tænkte det må man da kunne bygge selv billigere. Mine højttalere som ses øverst på billederne, var mit første projekt, og jeg havde ikke regnet med at det blev så tilfredstillende som det blev, (det lykkedes selvføgelig ikke første gang, at få dem til at lyde godt). Men efter mange ændringer på delefilteret og afstivning af kabinettet, blev det bedre og bedre, specielt med bas og mellemtonen.

Man må sige at det er en fornem debut indenfor højttaler-bygning.

Min interesse for hjemmebioer blev større og større, tjek lige alle de fine bioer:

http://www.thx-trailer.com/Homecinema/homecinema/homecinema. htm

Min bio skal have det samme farve spil som denne her:

Mums en bif, mine ombetrukkene biostole har samme farve som forhænget på billedet ovenover, mit eget forhæng ligeså (lavet af silket). Stoffet kan ses nedenunder:

Til højre stoffet som stolene er betrukket med og til venstre forhænget til lærredet, farven på stoffet til venstre snyder lidt, den er mere mørke-rød, her ligner det den er lyserød.

Mvh Dief

Det bliver spændende at se det færdige resultat - det glæder jeg mig til. Rart at se når folk virkelig er engagerede i deres projekt, og fedt at kunne indlemme endnu et medlem i klubben af folk med fede hjemmebio´er, som der jo er en del af her på siden!

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 00:26 | IP-adresse registreret  

Ja.. du har ret Ronin. Pioneeren skal trække det hele, men i stereo spiller sony'en ok, så hvis jeg brugte de to kanaler (målt til 2 x 110W), så kunne de trække fronteren, og pioneeren kunne trække  bag og center-ht.

I surround leverer sony'en kun sølle 26W per kanal , hvor pioneren leverer 75W per kanal.

Kan du se fidusen.... men jeg opdager nok selv at Pioneeren spiller meget bedre og trækkker sikkert sony'en ud af programmet, så du får nok ret i sidste ende.

Mvh Dief

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 30 April 2004 kl. 01:19 | IP-adresse registreret  

Jeg kan ikke rigtigt se fidusen -  du kan roligt regne med at Pioneer også spiller bedre i stereo, for det gør den. 

Som jeg forstår det vil du trække pre-out fra front-kanalerne på Pioneer over i Sony´en - det er bare endnu et led i kæden, og gavner ingen steder. Hele den manøvre burde være overflødig idet du i Pioneer får en receiver der er over dobbelt så dyr i vejl. pris, og du kan være ganske sikker på at effektdelen er bedre både i stereo og surround i Pioneer. Jeg kan iøvrigt slet ikke forstå hvad der får dig til at tro at  Sony´en skulle være bedre en Pioneer´en, målt i de to kanaler. Pioneer er væsentligt mere strømstærk og kraftigere dimensioneret, og selvom Sony´en er målt til 110 watt, vil jeg spise en vissen hat på at Pioneer er mere kontrolleret når det går hedt for sig.

Så du er bedre tjent med bare at trække den ud af systemet når du får købt din Pioneer.

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Som sagt du har ret... men det jeg prøvede på at forklare var at jeg ville udnytte sony'ens 110W i surrounden. I stereo ville jeg helt klart bruge Pioneeren. Men ski' nu me' de'. Jeg trækker den ud af systemet.

Mvh Dief

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Sendt: 30 April 2004 kl. 10:59 | IP-adresse registreret  

Dief: er det ik en herlig maskine    Regnbue effekten begynder at aftage meget efter de første halvtreds timer, jeg var lidt generet af den i starten når jeg blinkede eller som dig skiftede fra side til side, men det er 97% væk nu
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 April 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Den er lækker, glæder mig til at regnbueeffekten mindskes. Nød det igår aftes i kul-mørke. Flotte farver, enorm skarphed, men dog med regnbueeffekt.

Det er lidt pga dig jeg har købt den -> Live21. Så screenshotet i din tråd... tænkte, den kan jeg da sagtens nøjes med indtil SP5700 er faldet nok i pris.

Mvh Dief

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2004 kl. 00:59 | IP-adresse registreret  

Så er jeg nået et skridt videre i projektet, og jeg har haft min første prøveopstilling.

Forhøjningen bagerst er lavet færdig. På et tidspunkt skal der tæppe på, ligesom på gulvet. Her ses iøvrigt en af mine nye ombetrukkene biostole (Armlænene mangler).

Her ses forhøjningen under lærredet, her skal der monteres spotlights, jeg tror også at motorstyringen til forhænget kan skjules inden i den. Centeren skal ligge oven på forhøjningen.

Jeg kunne jo ikke lade være med at prøve, så her får i en smagsprøve af opstillingen. En kammerat kaldte min nuværende ikke komplette bio for en "Underground-bio".

Det midlertidige lærred kan bruges, det er en smule for gråt, men kan gå an. Lyden var ikke helt værst selvom bioen er bar, men det bliver godt at få lyddæmpet med tæppe og lign.

Her det sidste billede.

Mvh Dief

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Sendt: 02 Maj 2004 kl. 09:17 | IP-adresse registreret  

Hehe, man skal altid liiige prøve at stille det hele op og se om det virker..... Kender det selv

Nu har du jo godt nok allerede lavet centeren, men du havde ikke overvejet at bygge den ind i forhøjningen?

Nu har jeg ikke fået nærlæst hele indlægget, men er "basserne", subwoofere, eller fungerer de som bund for frontsatelitterne?

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2004 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Fronterne levere rigeligt bas, selv om jeg har en subwoofer. Jeg tror ikke jeg vil have subwooferen med i opstillingen, fronternes 10" brydes ved 220Hz. Desuden ville sub'en bare fylde.

Angående centeren; jo jeg ville gerne have bygget den ind i forhøjningen, men jeg synes højttaleren står fint der, det kan godt være jeg ombestemmer mig, det har jeg det ofte med at gøre.

Så iøvrigt min første hele film med projektoren igår (Matrix reloaded), her opdagede jeg at en sub ikke er nødvendigt i det lille 18 Kvm rum.

Mvh Dief

MonoTovarisj
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Maj 2004 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Har du overvejet at bygge nye kabinetter til dine højttalere eller evt lave helt nye. Syntes næsten det er syndt når du kan bygge så flotte højttalere, som dem til din bror, at du ikke har et pænere sæt selv. 

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Maj 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Jeg har overvejet det, men det blir først et stykke ud i fremtiden, da bioen kommer i første række.

Mvh Dief

BenFi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 04 Maj 2004 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Ja nu man sku sige det begynder at ligne noget :-)

VIL SELV IGANG!!!

Til top Vis BenFi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BenFi

Dief
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Maj 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Har nu lappet alle huller til med sandspartel i bio-rummet. Så skal det tørre og imorgen vil jeg slibe det plant og se om jeg kan nå at tapesere. Så skulle rummet gerne starte med at se en tand kønnere ud. Billeder vil komme.

Mvh Dief

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes