| Forfatter |
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 16 Oktober 2004 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den var ok jeg fik det jeg kom efter , en masse nye SACDer og en ny afspiller , jeg kunne ikke stå for den nye marantz S11 S1 så er er det bare at vente en lille uges tid
Og det bedste af alt Beethoven 1 til 9 symphony på multi Sacd som skal høres i nat .
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 08:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes sgu godt nok at det var lidt tamt. En rigtig forbugermesse for Hr. og Fru Danmark med alt i ghettoblastere, kameraer osv. Der var ikke meget high-end og alt for mange mennesker. Nå, men jeg vil nu alligevel uddele et par "priser":
Bedste og mest seriøse rum går klart til Studiosound. Det var sgu godt, flot sat op og musikken kørte bare 
Bedste surround-rum var Rotel, det var sgu knald på derinde 
Mest useriøse rum var Bose.......for fanden ...hvordan kan folk hoppe på sådan noget crap . Det lød sgu næsten bedre da ham idioten satte de der små plastrør nedover højttalerne. Da vi skulle se imponeret ud over ham den lille irreterende konfirmand der styrede boksen og slog rumkorrektionen til og fra på kommando fra idioten var det sgu for meget for Far . Synd og skam at vi ikke engang fik lejlighed til at høre anlægget spille, bortset fra de 2 minutter fra Eagles koncerten. For fanden hvor er det useriøst og spild af folks tid....
Mest bassede oplevelse må igen gå til Audio Pro. Der er for meget af den og den er for upræcis. Der er slet ingen tvivl om at firmaet har rødder tilbage til sudbwoofer industrien.
Største skuffelse var nu alligevel de meget omtalte JBL K-2. Dem havde jeg glædet mig til at høre, men nej da hvor de skuffede fælt. Trykket fra dem er imponerende, det må jeg jo indrømme , men de kan da slet ikke spille musik. Det er PA-udstyr til hjemmebrug...intet andet. Det gik da helt galt da man satte champagne galoppen på, flotte knald bevares....men en så indelukket top bryder jeg mig slet ikke om. Og så til en hårrejsende pris af 185k og så kan de ikke engang spille musik - det er sgu for dårligt
Igen blev jeg overbevist om at Sonus Faber har et eller andet tæppe omkring sig. Selv den meget roste Cremona lyder "tæppet", der er ikke helt hul igennem selv om de havde spændt min yndling, Wadia 861 , foran.
Jeg havde ellers disket JM Lab's ht'er men må sige, at jeg hørte nogle kvaliteter hos dem der gør at jeg nok er nødt til at give dem et seriøst lyt igen ved lejlighed.
Demoen hos Densen var fornøjelig . Det er nu rart at få vendt sit lydunivers på hovedet engang imellem, men vi fik ikke hørt hvad Densen kan med en god indspilning ....det mangler jeg.
Det skønneste indslag må være Harman-pigerne ...de var sgu søde.
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
2FAST4U Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 120
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 10:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Jeg syntes sgu godt nok at det var lidt tamt. En rigtig forbugermesse for Hr. og Fru Danmark med alt i ghettoblastere, kameraer osv. Der var ikke meget high-end og alt for mange mennesker.
|
|
|
Er så meget enig som man kan være. Dybt skuffet forlod jeg stedet kl. 13. JBL-pigerne var da heller ikke skudt helt ved siden af

|
| Til top |
|
| |
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig med Acer... Det var lidt tamt... Syens ikke det var at mærke at det var 25 års jubilæum. Får at starte med noget helt andet, så synes jeg slet ikke Koncerthus/SAS Radisson er egnet til denne form for udstilling! Det var sku en kamp at komme frem og tilbage til udstillerne i gangene. -og hvorfor skal de stille alt deres l**t (brochurer) ude på gangene? Det er det nu heller ikke lettere at komme frem. Så ALT for indeklemt.  Og så er det efterhånden lidt for meget billed på denne her messe. Det er som om de ikke har andet at vise frem... På den ene side er det da spændende at se hvor langt industrien er kommet med plasma- og LCD-teknologien. På den anden side er det skræmmende at man stadig skal betale SÅ meget for SÅ dårlig kvalitet!
Så nu skal jeg vist holde op med at brokke mig... 
Brugte et par timer der, men var meget hurtigt igennem det hele. Skal nok derover igen næste år, for man kan jo ikke lade være... 
-og ja, Harmon/Kardon-pigerne: MUMS  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
desværre finder man nok aldrig det perfekte sted til messe. men hvis man tager det i betragtning af koncerthuset ligger mindre end 800m fra banegården, så er det vel ganske acceptabelt alligevel. det andet sted i odense, der er beregnet til messer, er Odense Congress Center. Der er ikke noget der hedder små rum. og tilgengæld ligger det 4-5km fra centrum.
Dog synes jeg at flere af rummene var flot indrettet og udstillerne havde formået at udnytte den plads de har til rådighed. Især Karsten (studiosound) havde en lækker opstilling. og jeg blev lidt overrasket over hvor store de SP er..
K2 var en skuffelse.. rummet mellem K2 og Rotel, gik jeg ikke ind i.. da vi kom forbi (kl 1400) stod der "please replace projectro lamp" på skærmen. Hvis de ikke engang har formået at indstille projektoren ordentligt, hvor slemt er resten så?
og så var der jo den interessante 300.000kr's projektor fra marantz.. .. composite
Og messen højdepunkt.. Harman tøserne.. igen iår .. en god tilbagevendende tradition.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, man kommer jo nok igen næste år......måske, men både messerne i Kbh. og Århus var bedre . Kt-messen er ikke en udpræget "lytte-messe" men mere en "kigge-messe" hvis man kan udtrykke det sådan, og udover Harman pigerne var der sgu ikke meget at kigge på.....
og jo, det lykkedes sgu da at få Dynaudio til at lyde skingert selv på McIntosh grej....se det er en præstation i sig selv  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
jold Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 83
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg syntes nu alt i alt det var en ok messe.Dog måtte alle importørerne gerne tage deres tunge grej med,så man kan se hvad de også kan prestere.Syntes dog at ROTEL og JM-LAB skuffede. Der var ALT for meget bass, samt dialogen i center og front, var så ringe at man skulle tro at det var et system til 10000.
Forstår heller ikke at JAMO kunne vinde en EISA AWARD med deres E7.Der var ingen mellemtone i det system.
B&O med beolab 5 var heller ikke nogen posetiv oplevelse spillede alt for højt så lyden var ved at knække.
de mere posetive syntes jeg bl. inde hos MCINTOSH lød rigtig godt.
JBL K2 syntes jeg faktisk også godt om.Ingen tvivl om at denne højtallere kan spille Alt.Med en dynamik som ingen andre formår.Havde selv en reference cd med,med SARAH McLACHLAN og der var alle detalier med.dialogen på disse højtallere er simpelt hen eneståne. Dog måtte der godt være en andelse dybere bass efter min mening.Havde dog også gerne set,at der var noget bedere grej spændt foran K2´ne.
Men der er ingen tvivl om at alt det som var på messen ville lyde helt anderledes hjemme.Man kan ikke regne med at noget ville lyde kanon under de forhold. Der er bla.Akustik og menneseker der snakker og alt mulig der spiller ind. Så Dem jeg ikke syntes så fodt om er jeg sikker på at i hjemmlig omgivelser ville de lyde meget bedre.
JOLD
|
| Til top |
|
| |
Bond Forum Bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 619
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
HEJ !
Inden det bliver alt for sort ,en messe som denne skal vel ikke ses som andet end en "appetitvækker/samlet oversigt" og en mulighed for at se/møde personerne bag produkterne.
Hvis man bliver skuffet er det så ikke fordi man har for høje forventninger ??...... jeg mener jer/os herinde har hifi som en alt overskyggende hobby ,og møder op med en noget større indsigt i lyd og produktkendskab end de fleste ......vi skulle jo også gerne have nogle nye "nørder" ind i folden og vi skal jo alle starte et eller andet sted.
Igen igen - hvis man , seriøst , vil lytte til et bestemt produkt skal man IKKE gå på en messe , men bestille tid hos den lokale forhandler.
Med venlig hilsen og forsat god fornøjelse
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
BILLEDER NU!! 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
|
Tja, man kommer jo nok igen næste år......måske, men både messerne i Kbh. og Århus var bedre . Kt-messen er ikke en udpræget "lytte-messe" men mere en "kigge-messe" hvis man kan udtrykke det sådan, og udover Harman pigerne var der sgu ikke meget at kigge på.....
|
|
|
Der er jeg ikke helt enig.. Messen i Kbh (den hvor HIFI4ALL.DK holdt masterclasses) havde nogle elendige rum, de egnede sig bestemt ikke til demoer. Der er KTs rum noget større..
Lyd og billede hvor udemærket, men rummene var generelt ikke større end KT..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
Acer skrev:
|
|
|
|
Der er jeg ikke helt enig.. Messen i Kbh (den hvor HIFI4ALL.DK holdt masterclasses) havde nogle elendige rum, de egnede sig bestemt ikke til demoer. Der er KTs rum noget større..
Lyd og billede hvor udemærket, men rummene var generelt ikke større end KT..
|
|
|
Både ja og nej, du har ret mht. rummenes størrelse....men oplevelsen var mere "intim" i kbh.....tror sgu det er alle de mennesker der stresser mig helt vildt. Jeg kunne slet ikke nyde musikken, kun nede hos Studiosound lykkedes det at få en musikalsk oplevelse med hjem. __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
BILLEDER NU!! 
|
|
|
Det kan være vi kan lokke witzel til at skyde et par billeder af dem.....  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
er stærkt utilfreds med densen.... spille nik og jay.. jeg blev dårlig.....
men pointen i demo'en var god.....
men studio sound havde de bedste stole! dem ville jeg gerne have!
tror jensen rydde det meste hos pladekisten...
men føj de tp højttalere hos studio sound var store... sidste gang jeg tænker stander ht'ere og små ht'ere i samme ombæring... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, SP´erne var et par velvoksne fætre - de fik storebroderen til mine egne til at virke som en reol-højttaler!
Herlig ting at Studiosound havde sørget for at folk kunne sidde ordentligt....
__________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 15:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Havde kun 2 timer. KT messen er som den plejer at være, selvfølgelig med udvidelse af endnu mere dunk, dunk, dunk, og et til og et til forfra og bagfra.
Det er jo det der sælges, så kan man bebrejde det?
Nåede selvfølgelig Danmarks musikmand Pladekisten, og selvom jeg shoppede meget hos ham for 3 uger siden, kan man altid finde mere.
StudioSound kunne jeg ikke finde ud af, lyden var ret slem, masser af lyd uden musik – kan ikke få mig selv til at tro at det var højttalere og amps. – så min mistanke går på signalkilden. Men ?????
JBL var en skuffelse havde troet lidt på noget sjovt – men flytte luft har det altid kunnet, der skal vist et stort rum til.
Piega fanger øret med det samme, det er anderledes end de fleste andre rum, det virker, her er det musik, havde tiden været til det kunne en ½ times musik der have hærdet sjælen til mere dunk været fint. Tror man kan få noget rigtig godt ud af dem. Det er gode musikhøjttalere, som også vil se hammergodt ud derhjemme.
De to timer blev fine fordi jeg også var sammen med 2 andre hifi4all medlemmer, så det var en trio fra Århus-København-Odense, der havde mødtes tidligere hos Odense’s nye fine 2.hans pladeshop GP. www.GPmusik.com
Manglede 1-2 timer til at daske rundt, men er jo ikke i nød for noget.
Havde glemt noget ved Pladekisten og måtte ind søndag og fylde en pose mere, fik så dasket – den eneste nye ekstra oplevelse var at B&O kunne lægge helt låg på Hell Freezes Over, ”imponerende” at man kan lægge den koncert ned.
Så to rum med musik, nogle der prøvede på det, og så dunk, dunk, dunk. Næste års skal vi have fiskere med som udstillere, det er ren kutterlyd, så er det også naturligt at have fokus på sild og makreller.
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg blev sgu osse noget chokket over nick og gay....men jeg mangler at høre et Densen setup med en god indspilning. Syntes ham der Sillesen overdrev det ved kun at spille dårlige optagelser (konen var også ved at få det helt skidt derinde over klam og slasket country ) Helt ærligt så syntes jeg, at det var et foredrag i lydfilosofi af Herr Sillesen. Meget godt og det skulle være stoppet ved shubidua nummeret ! Der viste Sillesen af et godt hi-fi anlæg også skal kunne spille shubberne og jeg kan da kun være enig med ham heri. Men jeg ville nu hellere have haft en ordentlig demo af udstyret på en ordentlig optagelse !!! __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ville nu hellere have hørt black sabbath med "sabbath bloddy sabbath"
jeg mangler også en ordentlig demo af emilie.. både de store og små.
der var heller ikke så mange til a tilbyde kabler og den slags __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
eller "Enter Sandmen" med Metallica......så får man skilt fårene fra bukkene med det samme  . Og jeg tror sgu godt at det Densen setup kunne, især med de heftige monoblokke på, levere det hug der skal til __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle bare have fyret en gang Dream Theater af - det fanger enten opmærksomhed eller får folk til at skride!  __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer skrev:
kim olsen skrev:
|
|
|
|
Ja, jeg blev sgu osse noget chokket over nick og gay....men jeg mangler at høre et Densen setup med en god indspilning. Syntes ham der Sillesen overdrev det ved kun at spille dårlige optagelser (konen var også ved at få det helt skidt derinde over klam og slasket country ) Helt ærligt så syntes jeg, at det var et foredrag i lydfilosofi af Herr Sillesen. Meget godt og det skulle være stoppet ved shubidua nummeret ! Der viste Sillesen af et godt hi-fi anlæg også skal kunne spille shubberne og jeg kan da kun være enig med ham heri. Men jeg ville nu hellere have haft en ordentlig demo af udstyret på en ordentlig optagelse !!!
|
|
|
fik I ikke lov at høre Rammstein hos Densen?? vi hørte "Ich will" .. var det admins medbragte skive? det fandt jeg vidst ikke rigtig ud af.
|
| Til top |
|
| |