Forfatter |
|
MC_Disko Forum Bruger

Bruger siden: 09 August 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 383
|
Sendt: 14 Maj 2007 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Tja, jeg har lige købt et tv på 40". Jeg gav 13500, men det var tilbud. Er ikke klar over hvad det koster rigtigt. Det er et sony kdl 40.. Resten kan du se nede i bunden af mit indlæg Men jeg ville tage ind i en butik, måske expert, for de har faktisk ret mange gode skærme, og i kan sikkert finde ud af en god pris, men kig på skærmene, og hvis der er et du kan lide, så tjek det lidt mere ud. Og om der er tilbud på nettet, for du har ret, det er ofte billigere Nu ved jeg ikke helt med butikker osv. På tors, og fre, men det ville være nogle gode dage. ( da du har fri right ? ) |
|
|
nu det ik fordi jeg her helt ukendt på fladskærms markedet, har da haft kiggerten ude i et stykke tid, og har da os kigget på op til flere forskellige LCD skærme (vil ik ha plasma). og som du siger så er expert en rigtig go butik, og de har et forholdsvis stort udvalg af fladskærme, dog har jeg endnu ikke kunne få et så godt tilbud som jeg har kunne få det til på nettet (vel og mærke hos en netbutik jeg kender for god service). men det selvfølgelig os logisk nok at de ikke kan havde de samme lave priser som på nettet, da de har lokale, personale udgifter m.m. jeg har i et stykke tid haft et godt øje til Philips top modeller 9830 serien. rigtig lækre LCD skærme, men selvfølgelig os i den dyre ende. har os kigget lidt på Samsungs nye Full HD skærme, hvilke jeg faktis syntes rigtig godt om, og stadig overvejer kraftigt. men venter dog stadig lidt med at købe, bliver først en gang sidst i sommerferien skærmen bliver indkøbt, da jeg der flytter hjemmefra, og forhåbentlig får lidt mere plads (dog det kun er et kollegieværelse til at starte med  ).
Hattori Hanzo skrev:
Kompakt setup må man sige  |
|
|
ja det ik pladsen jeg har mest af, men sådan er det at bo hjemme på et værelse på omkring de 12-13 kvm (tror jeg det er)   men drømmen er da en udskiftning af højtalere, til noget Ikon og så ellers en ordenligt rum man kan få indrettet til hjemmebio  __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
interfacelift Lukket konto

Lukket, eget ønske!
Bruger siden: 07 Oktober 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2224
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen altså, jo længere tid du venter jo flere skærme kommer der på markedet, som måske er pænt gode. Men det er ihvertfald vigtigt at du køber en med indbygget digital modtager, eller køber en seperat. Men som folk altid siger til mig : Hop op på cyklen, få snavs under neglene, pointen er at du skal ud og kigge
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Satanion skrev:
Jamen altså, jo længere tid du venter jo flere skærme kommer der på markedet, som måske er pænt gode. Men det er ihvertfald vigtigt at du køber en med indbygget digital modtager, eller køber en seperat. Men som folk altid siger til mig : Hop op på cyklen, få snavs under neglene, pointen er at du skal ud og kigge  |
|
|
Det råd følger du sjældent selv hehe 
Men ellers er det fede ved at vente at tingene bliver billigere... Når jeg engang føler mig klar til en fladskærm vil de garanteret næsten være gratis 
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 12:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ascari skrev:
Satanion skrev:
Jamen altså, jo længere tid du venter jo flere skærme kommer der på markedet, som måske er pænt gode. Men det er ihvertfald vigtigt at du køber en med indbygget digital modtager, eller køber en seperat. Men som folk altid siger til mig : Hop op på cyklen, få snavs under neglene, pointen er at du skal ud og kigge  |
|
|
Det råd følger du sjældent selv hehe 
Men ellers er det fede ved at vente at tingene bliver billigere... Når jeg engang føler mig klar til en fladskærm vil de garanteret næsten være gratis 
|
|
|
joah joah da Jeg skal da ud og lytte i morgen 
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
i har begge ret, og har da os været ude og kigge mange gange  bare gået rundt og savlet lidt over mange af de fede fladskærme man kan få  det skal selvfølgelig helt klart været med indbygget dvb T tuner, og hvis meget gerne dvb C, hvilket der dog ikke er mange skærme som har  lige meget hvad så bliver der først købt fladskærm engang sidst i sommerferien, starten af september, kommer an på så meget, for skal flytte til Lyngby efter sommerferien, så må vi se hvad der blir plads til (der ik meget plads på kollegier, hvis det ik blir til en lille lejlighed). os lidt derfor jeg vil have mig nogle mindre HT'er, der Ikon kommer ind i billedet   Hilsen Michael
__________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|

Lukket, eget ønske!
|
Sendt: 17 Maj 2007 kl. 18:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lyder godt, især også med ikon 
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2007 kl. 10:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
så er mit anlæg kommet i nye omgivelser, hvertfald hovedparten af det. jeg er ved at flytte hjemmefra, så det hele skal lige ordenlig på plads, så kommer der flere billeder  men indtil videre  Det var alt for denne gang, kommer sikkert flere billeder i weekenden, når jeg forhåbentligt har det hele på plads. (starter på min videregående uddannelse mandag, så der skulle det helst være færdigt) Hilsen Michael
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
uuhe det blev vist lidt mere end en weekend men nu jeg os nået en helt del længere, har os fået lavet mig et DIY hifi Rack, følg processen her er selv ganske godt tilfreds med resultatet, liger langt fra noget hjemmebyg
men mangler stadig den fladskærm men hva, den kommer nok snart. (red. har købt bil samt jeg jo er flyttet hjemmefra, så pengene er ik de store for tiden, men de kommer snart )
men her er lidt billeder:
sådan så det ud da jeg var flyttet ind, uden det nye rack:

og nu med det nye rack.

Smallville ? go serie  

der er selvfølgelig plads så forstærker og evt effektforstærker kan stå siden om side med luft imellem
og lige et af mine baghøjtalere (alle kabler skjult)

det var alt for denne gang. den fladskærm må snart komme op på vægen 
Hvad syntes i så om min nye bolig ? 
Hilsen Michael __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Plenty Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 194
|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey...
Det er super fint dit nye DIY rack.... men hvorfor har du ikke lavet plads til centeren med det samme ? __________________ Min NAD + DALI "Stealth Bio"
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser mega godt ud, der er sgu nogle enheder der kan flytte noget luft der, godt at se  @Plenty, jeg tror han satser på at centeren kommer ned hvor tv'et står nu når han får sit nye tv :-) MC Disko, har du i grunden et bestemt tv i tankerne?
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 19:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Puuuuuuh en telefon på højtaleren  Det ser jo rigtig godt ud(= med forsyninger lige ved siden af sengen. Hvordan lyder det, når dine concept 1 hænger lige over hovedt på dig? Spørger fordi jeg skal til at hænge min baghøjtalere op, og det er nemlig også et par concept 1. Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Plenty:
ja havde jeg os overvejet, men som Ascari skriver, så havde jeg tænkt mig at centeren skal være øverst, og en fladskærm på vægen. (red. os derfor fjernsynet står på karklude, for at undgå risser )
Ascari:
ja og nej. der har været nogle ind og vende, men nej har ik lagt mig fast på et bestemt. jeg har hørt at fladskærme skulle falde drastisk i pris i første kvartal næste år. så nu må vi se. men kom meget gerne med forslag.
Morten014:
ja telefonen havde ik lige andre steder at stå og ja drikkelse er jo nødvendigt. det fungere helt fint med mine bag højtalere, de fungere helt fint, de er jo vinklet så de pejer ned mod lytte positionen.
hilsen Michael __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 02 Oktober 2007 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja uden mad og drikke banker man tjeneren(= ok det var godt, mine højtalere kommer nemlig også til at hænge lige over hovedt på mig.
Mvh. Morten
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 18:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så der sket lidt mere i min lille su bio. min NAD Receiver er gået hen og gået i stykker. så den blev sendt til reperation, men viste sig at det ikke kunne laves. så jeg måtte finde mig en ny.. så måtte betale en lille mer pris, så nu står der en NAD T765 i hifi racked. samtidig har jeg os fået købt mig en ny spille computer til en formue.. så nu har jeg da fået købt årets julegaver til mig selv. her er lidt billeder.

undskyld billedkvaliteten, men har ik lige fået taget nogle ny bedre.
i må ha en rigtig go jul og et godt nyt år med massere af hifi
mvh / Michael
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
kan godt li det nye design på NADs recievere, det virker betydeligt mere lækkert end den netop udgåede serie __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2007 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
tonyax skrev:
kan godt li det nye design på NADs recievere, det virker betydeligt mere lækkert end den netop udgåede serie |
|
|
ja det ser meget pænt ud. men syntes dog det er lidt underligt når teksten på displayet skal stå helt ude til venstre nogen som ved om man kan flytte teksten ind på midten ? jeg har prøvet at kigge i menuen, men kan ik rigtig finde nået __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er hovedparten af anlæget skiftet ud, nu med den nye Nad T765 Receiver samt Ikon 6 (Bi-ampet på T765 med Dali Silver Wave kabel) og Vocal 2 center. lækket udstyr som jeg nok skal / er blevet glad for 

Det blev godt nok til en del billeder. smid gerne en lille kommentar. og meget gerne nået Ris eller Ros
Hilsen Michael __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser godt ud, de ser faktisk store ud på dit værelse, jeg troede I første omgang det var Ikon 7.
Du må i grunden mangle noget bulderbas? Men tilgengæld fået en hel del mere pondus samt stram bas, det må være lækkert. En mindre højttaler passer også meget bedre ind på dit værelse. Så tillykke med det nye setup 
|
Til top |
|
|
MC_Disko Forum Bruger

|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja billederne snyder nok lidt ja bulderbassen den mangler jeg jo lidt ;-) hehe.. men de her klare det os HELT fint.. blev overrasket over hvor godt de entelig klare de dybe toner. har samtidig valgt at Bi-ampe dem til min receiver, da den jo har mulighed for det. og syntes da man kan mærke at de har fået lidt mere punsh og kraft.
og ja de passer lidt bedre ind på mit 12 kvm Kollegieværelse  __________________ Se min lille bio her.
|
Til top |
|
|
Audioholic Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 208
|
Sendt: 04 Januar 2008 kl. 17:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan har du bi-ampet dem? Der er vel kun kanalerne tilbage, som er er beregnet til surround side-kanaler i 7.1 setups? Det er måske den du har brugt?
__________________ Dali Evidence surround, Marantz SR7000
Marantz DV7010
DIY 12" SLS cylindersub
3 x BassPump III i sofaen
+ diverse gode sager ..
|
Til top |
|
|