Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:37   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Reparer eller købe nyt? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 April 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 22:24 | IP-adresse registreret  

Hej.

Nogen her der kan bringe et godt bud på en hjemlig problemstilling?

Vi har et 21" B&O MX4000 på omkring 12 - 14 år i soveværelset. Det har gennem den seneste tid lavet en del besvær, idet der indtil tv'et har kørt mellem 10 og 90 minutter er løbestriber mv på skærmen. Jeg har haft skilt det ad og bevæget printplader inde i tv'et et par gange. Det hjælper for en stund. Men nu er dele af fjernbetjeningsmodulet også begyndt at strejke, så jeg ikke kan skifte om til dvd eller video.

Vi kan så vælge at sende det til reparation, hvilket sansynligvis vil løbe op i flere tusind, eller købe et 22" lcd tv i stedet?
Hvad vil I mene vil være en god beslutning? Både billede og lyd på det gamle tv er umiddelbart af høj kvalitet, så det vil vi gerne bibeholde. Især at lyden er ok.

Og hvis vi skal ud at se på nyt lcd, så vil vi max bruge 3000,- på dette (Det er mere end vi vil ofre på en reparation). Men hvilke seriøse bud vil der så være på et godt lcd med god lyd/billede?

Beklager de mange spørgsmål. Men jeg håber på et godt bud.

Hilsen
Lars
www.larchris.dk

Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

butkus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 13 Juni 2008 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Hold dig langt væk fra at købe nyt hvis du ikke vil bruge flere penge..

Hvis du ikke vil bruge mere end 3000 kr på et nyt tv!? ville jeg klart vælge at enten få det repareret, eller at købe et andet brugt..

Enten det her Beovision 1 til salg for kun 4500kr : http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55350919

Ved godt det er 1500kr over dit budget, men du får virkelig meget for pengene, både billedmæssigt og især lydmæssigt.. Ville være mit klare 1. valg..

Ellers kan du købe et Beovision MS6000 til kun 2500 kr: http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=55159868

Også et glimrende fjernsyn..

Jeg vil vove og påstå at du ikke kan finde noget nyt tv til 3000 kr der overhovedet er i nærheden af disse 2, især Beovision 1..

Til top Vis butkus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af butkus

zirio
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Inde på recordere har din en lille "annonce" hvor der står beskrevet, at Zepto sælger et 32" for meget billige penge!..Om kvaliteten så er derefter, skal jeg ikke kunne sige, men jeg kunne godt være tilbøjelig til at tro dette!..
Til top Vis zirio's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zirio

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 11:57 | IP-adresse registreret  

Hvordan er de der løbestriber?

Nogen TV kan have striber på skrå normalt højest i høre side og med vel 6 til 4 cm mellemrum ned over skærmen, disse plejer dog være stillestående.

Rune|WildChild
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 12:01 | IP-adresse registreret  

Jeg ville helt klart kontakte Best Buy på frederiksberg eller TV Butikken på Østerbro og få en uforpligtende overslag på hvad det vil komme til at koste, nogen gange bliver man overrasket over hvor billigt det er.. Hvis du er heldig kan du slippe med omkring 1000 kr.. Synes ihvertfald det skal prøves..

Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 12:41 | IP-adresse registreret  

osprey skrev:

Hvordan er de der løbestriber?

Nogen TV kan have striber på skrå normalt højest i høre side og med vel 6 til 4 cm mellemrum ned over skærmen, disse plejer dog være stillestående.

De er nærmest som gråsorte skygger, der kan løbe fra 1 - 3 cm til højre for mørkere dele af billedet. De følger så hvad der foregår på skærmen.

Hilsen
Lars
www.larchris.dk

Til top Vis Larchris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Larchris Besøg Larchris's Websted

Larchris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Juni 2008 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Rune|WildChild skrev:
Jeg ville helt klart kontakte Best Buy på frederiksberg eller TV Butikken på Østerbro og få en uforpligtende overslag på hvad det vil komme til at koste, nogen gange bliver man overrasket over hvor billigt det er.. Hvis du er heldig kan du slippe med omkring 1000 kr.. Synes ihvertfald det skal prøves..

Jeg har overvejet dette. Men der er langt til København fra Fanø

Jeg har ikke kendskab til nogen her i nærheden, der laver sådan noget billigt.

Hilsen
Lars
www.larchris.dk

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 19:48 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det er helt vildt at begynde at reparere på et 12-14 år gammelt TV. Du riskerer at skidtet står af på en anden komponent end den som er blevet repareret kort tid efter du har fået den nuværende defekt udbedret. Køb nyt eller et godt brugt TV, "gammeldags" CRT TV foræres nærmest væk i dag brugt fordi alle vil have fladskærm  

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Juni 2008 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Helt enig med Acer. Find et brugt CRT tv til 1000 kr i stedet, eller spar op til eks. et Panasonic PX80 tv.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes