Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 15:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Sim2 D80e (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 10 December 2007 kl. 20:06 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
p.las skrev:

har p.t en sanyo z5 og lige netop konvergens plager mig meget.jeg vil ubetinget go efter en single chip dlp når jrg inden for nærmeste fremtid skal skifte,og det er ret sikker at det bliver sim2.Syntes simpelhen at de skiller sig ud blandt mængden

Jeg er heller ikke i tvivl om, at du ender med en Sim2. Så bare få den købt .

vi kan jo bytte lige over .Så skal jeg nok betale Otto for at få den kalibreret.skynd dig inden jeg fortryder

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Gerdes
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 10 December 2007 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

p.las skrev:

vi kan jo bytte lige over .Så skal jeg nok betale Otto for at få den kalibreret.skynd dig inden jeg fortryder

Når du har købt en Sim2 C3X 1080 kan vi godt bytte .

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 December 2007 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Gerdes skrev:
p.las skrev:

Når du har købt en Sim2 C3X 1080 kan vi godt bytte .

du er lige gået glip af dit livs handel

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 11 December 2007 kl. 08:27 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.

Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP

Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)

Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"

Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.

Ved hvilken nye LCD eller D-ILA har du problemer med farverne, for jeg har sjovt ikke bemærket de problemer med de nye projektore

Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)

Hilsen Jonas Bojer

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 11 December 2007 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Hej Alle..

Så har jeg bestilt d80e, den kommer hjem i denne uge.. Det bliver sgu spændende at se..

Så skal jeg bare lige have bygget biografen færdig..

John K

Til top Vis aulkjaer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af aulkjaer

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 09:00 | IP-adresse registreret  

aulkjaer skrev:

Hej Alle..

Så har jeg bestilt d80e, den kommer hjem i denne uge.. Det bliver sgu spændende at se..

Så skal jeg bare lige have bygget biografen færdig..

John K

tilykke med det.Lad os høre nærmere.Hvor har du bestilt den henne?

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 December 2007 kl. 09:11 | IP-adresse registreret  

Jeg har bestilt den hos CSO.. Ham har jeg handlet hos de seneste år.. Super service og total iorden rådgivning..

Er ved at gøre kælderen i stand, så jeg får en dedikeret hjemmebio.. Men det er et større projekt, da alt skal laves om. Me det bliver super at se i aktion. Har nemlig også et helt nyt Screen Research clearpix2 110" fastrammelærred som skal op.. Men jeg når nok ikke at blive færdig inden disneys juleshow, så efter nytår kan jeg nok læne mig tilbage og nyde en god film

John K

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2007 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

Nu var jeg også i Vejle (Tirsdag aften) og vi var flere som kunne se regnbuer på D80.

Satte mig med vilje nede bagved og det hjælper... men har afgjort med mig selv at det vil blive for trælst.... så jeg må lære at leve uden DLP

Jeg var engang generet af Rainbows men der hed det Infocus X1 og DLP til kontorbrug. Nu hedder det D80 her er jeg kun generet hvis jeg tvinger det frem ;O)

Jeg bryder mig derimod ikke om 3-chip maskiner som 3-chip-DLP, D-ILA eller LCD de døjer totalt med konvagens, gammel følsomhed da jeg har haft 3-rør. Dette betyder flere ting men de små forskelle i billedert dør samt skarheden er mindre "skarb"

Ved D-ILA og LCD farvegæteheden er lige til at prutte i, prøv at eje en god DLP et stykke tid så kan du aldrig gå tilbage.
<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ved hvilken nye LCD eller D-ILA har du problemer med farverne, for jeg har sjovt ikke bemærket de problemer med de nye projektore</span>
Men værst er hvis projektoren ikke køre den rigtige Hz det får jeg direkte hovedpine af alt det hoppen ;o) men de fleste maskiner gøre ordentlig ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jeg vil hellere sige hvilke LCD projektoere gør det korrekt? jeg har ikke set nogle, de er billige men det svare overens med kvaliteten.

Jeg har set JVC D-ILA og Sonys de har ikke farver nok til f.eks. en flydende overgang i farver eller fra sort hvid til farver det har jeg endda set i direkte test.

Men mest af alt er de gode DLP'eres evne til at vise forskelle i film materialet jeg kan lide, hvor Alle LCD og nogle D-ILA laver "glansbilleder" eller postkort billeder som min kone siger hun er nemlig amatørfotograf. Men en DLP i D80 klassen viser bare flere forskelle og hvis filmen er optaget godt kommer helt naturlige farver på ansigterne frem samt skarbheden og dybder som ikke ellers ses.

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 11 December 2007 kl. 20:58 | IP-adresse registreret  

Mads Nørskov skrev:

Hej JonasDu er så skarp: Det vil jeg da arbejde videre med. 

Nu får jeg nogle målinger tilsendt ;o) poster dem så snart de dukker op ;O)

Nu er det jo ikke for at komme efter dig men du skriver på din egen hjemmeside "Samtidig er der ingen gener fra roterende farvehjul (Rainbow effect) i det farverne genskabes via de 3 D-ILA paneler." Nu er jeg ikke af den holdning at man skal fortælle hvad andre ikke kan når man beskriver sit produkt men hellere skrive hvad ens produkts kan, ellers kan det ende med at det bliver en politiker diskution hvor man bare rakker de andre ned. Dog har jeg ikke oplevet dig sådanne ;o)

Jeg er forbruger og vil have det bedste produkt til pengene og JVC HD1 er en super god projektor jeg syntes bare et D80 gør flere ting mere rigtigt. Men nu findes der en JVC HD100 og den har et bredere farve spektrum som jeg kan læse det? så her er et af mine ankepuknter måske væk?

Jeg har en god kammy og en Fætter som begge har en Blackwing2 og de vil også gerne se en HD100 i aktion, måske til 1080P messen i KBH det kan lade sig gøre under mere optimale forhold og bedre kalibereret end på sidste messe hor HD100 lige var smidt op.

Hvem ved måske jeg ender med en HD100 kontrasten Nam NAMMMM

Hilsen Jonas Bojer
Til top Vis Jonas bojer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jonas bojer Besøg Jonas bojer's Websted

CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 12 December 2007 kl. 08:17 | IP-adresse registreret  

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

<span style="color: rgb(0, 0, 255);">Ved hvilken nye LCD eller D-ILA har du problemer med farverne, for jeg har sjovt ikke bemærket de problemer med de nye projektore</span>

Hilsen Jonas Bojer

Jeg vil hellere sige hvilke LCD projektoere gør det korrekt? jeg har ikke set nogle, de er billige men det svare overens med kvaliteten.

Jeg har set JVC D-ILA og Sonys de har ikke farver nok til f.eks. en flydende overgang i farver eller fra sort hvid til farver det har jeg endda set i direkte test.

Men mest af alt er de gode DLP'eres evne til at vise forskelle i film materialet jeg kan lide, hvor Alle LCD og nogle D-ILA laver "glansbilleder" eller postkort billeder som min kone siger hun er nemlig amatørfotograf. Men en DLP i D80 klassen viser bare flere forskelle og hvis filmen er optaget godt kommer helt naturlige farver på ansigterne frem samt skarbheden og dybder som ikke ellers ses.

Hilsen Jonas Bojer

Jonas

Jeg tror du favner for bredt når du siger alle LCD, når du ikke har set nogle af de bedre til +25K.
fordi du har set et par billige, er det for nemt at skære alle over en kam

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 December 2007 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
CSN Teknik skrev:

Jonas bojer skrev:
slate skrev:

Hilsen Jonas Bojer

Hilsen Jonas Bojer
JonasJeg tror du favner for bredt når du siger alle LCD, når du ikke har set nogle af de bedre til +25K.fordi du har set et par billige, er det for nemt at skære alle over en kam

ØP øøøøøh Hvis du kan nævne en LCD til Film brug jeg ikke har set vil du være sej ;O)

Hilsne Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 December 2007 kl. 12:31 | IP-adresse registreret  

Nu er test rapporterne kommet.

Dam det ser ikke godt ud for LCD efter 2000 timer er der tydelige spor og SXRD/D-ILA er det efter 3000timer helt galt. Folk ser det nok ikke fordi ændringerne sker langsomt ;O)

Det skal siges jeg ikke kunne finde rapporter på D-ILA men det er jo samme teknik som SXRD(Sony's D-ILA teknologi) ;o)

Raporten er lavet af et uvildigt firma ;O) som jeg forstår det.

Men rapporterne er i PDF format hvordan får jeg dem postet?

Hilsen Jonas Bojer

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 13 December 2007 kl. 20:15 | IP-adresse registreret  

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 December 2007 kl. 20:26 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Her:

http://www.gratisupload.dk/

Takker men nu er mail serveren nede kan nok først få fat i mailen i morgen men så poster jeg det lige i middagspausen ;O)

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 December 2007 kl. 21:54 | IP-adresse registreret  

Så lykkes det

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6389

http://www.gratisupload.dk/show.php?fileId=6390

Så efter 2000 timer ses det tydeligt at både LCD og SXRD lider af slid. D-ILA kukke jeg ikke få målinger af med det er jo samme teknologi som SXRD

Se dette betyder faktisk direkte at jeg har valgt en JVC HD1 fra som jeg ellers ville købe for det nytter jo ikke at en HD 1080P projekto for mig kke kan holde da jeg skal bruge projektoren i min 5-6år

Hilsen Jonas Bojer

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 13 December 2007 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

Mads Nørskov skrev:

Hej JonasDu er så skarp: Det vil jeg da arbejde videre med. 

HI hi nu kom jeg først selvom du er brance medlem

Hilsne Jonas Bojer

StarTrek
Forum Bruger
Forum Bruger

Eks. Jamwa

Bruger siden: 25 April 2007
Sendt: 13 December 2007 kl. 22:21 | IP-adresse registreret  

He, he der er faktis ikke grund til at sælge nye pære til en LCD og SXRD (D-ILA) projektor, da paneler er stået af, længe før at pæren stå af

Så en LCD og SXRD (D-ILA) projektor der har køre mere en 300 timer, er intet være og kan slet ikke sælge bruge unden et meget stor pris tab

Plus at LCD og SXRD (D-ILA) projektor ikke ville værre i stand til at gengive "x.v. Farve" (så hvis det står i reklame for en LCD og SXRD (D-ILA)
projektor, er det vel reklame gas) der er kun DLP projektor der er i stand til at gengive "x.v. Farve"

Nogle der har set InFocus IN82 overfor Sim2 D80e, for hvis det er rigtig som www.highendpalace.com, så
skulle den slå alt "The new IN82 provides a a never seen before sharpness and resolution under 10k. The picture quality this new IN82 deliver is
in a league of it's own, making this IN82 the best overall projector you can buy under $5499 period", og så koster den mindre end Sim2 D80e.

http://www.highendpalace.com/HEP%20Projectors.htm
Til top Vis StarTrek's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarTrek

Otto J
Branchemedlem
Branchemedlem

Dynaudio

Bruger siden: 04 Marts 2007
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2007 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

Nogle der har set InFocus IN82 overfor Sim2 D80e, for hvis det er rigtig som www.highendpalace.com, så
skulle den slå alt

Jeg ved ikke om du har opdaget det, men det er en forhandler, ikke en anmelder...

Jonas bojer
Branchemedlem
Branchemedlem

BIIR

Sendt: 14 December 2007 kl. 07:44 | IP-adresse registreret  

StarTrek skrev:

skulle den slå alt "The new IN82 provides a a never seen before sharpness and resolution under 10k. The picture quality this new IN82 deliver is
in a league of it's own, making this IN82 the best overall projector you can buy under $5499 period", og så koster den mindre end Sim2 D80e.

http://www.highendpalace.com/HEP%20Projectors.htm

Nu har jeg faktisk inden for kort tid set begge projektore. IN82 når ikke den Sim2 til sokkeholderen. Den crusher black, den er mere over i den bløde glansbilled retning. Jeg troede jeg skulle have en IN82 da jeg i forvejen har en Infocus jeg har været super glad for. Men hellere undvære den autoiris hvorfor fanden inføre Infocus den når det ikke fungere på en LCD hvorfor skulle det så fungere på en DLP?

Måske Otto kan lave en Infocus ws SIM duel en dag?

Hilsen Jonas Bojer

aulkjaer
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2007 kl. 08:19 | IP-adresse registreret  

Det er skægt med den test for den er jo to år gammel, og der er sket meget på projektor fronten siden.. men min almindelige logik siger mig at spejle holder længere end krystaller, derfor har jeg også valgt dlp, da jeg regner med den næste projektor skal holde sig de næste 5-6 år.. Måske med en ny lampe hvert andet år :o)

John K

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum