Forfatter |
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
f**k det er blevet lækkert, WORD =)
|
Til top |
|
|
GuldLos Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 422
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 11:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det fandeme lækkert!!!
Glæder mig meget til selv at få et loft eller en kælder til rådighed...
Smukt smukt smukt...
Rune __________________ ...It's only as loud as the silence it brakes... Porcupine Tree
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den er blevet rigtig god den væg hvor du har indbygget anlæg, tv og et smart dvd skab... Kan selv godt lide når cd og dvd er gemt væk og lige til at komme til!!!
flere billeder ville være lækkert!!! __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 19:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg kan kun følge op på filmtossens indlæg, bedre kunne det ikke skrives.
Også et stort tillykke med resultatet indtil videre. Lad os endelig få en 20-30 billeder fra alle vinkler og tæt på alle de gode sager. __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for al rosen, jeg er også selv ret tilfreds. Dog er der flere ting jeg skal have ændret, samt udskiftet.
Jeg var en tur i bilka i formiddags og købe mørklægningsgardiner, men de er sq ikke mange potter pis værd. Jeg troede når det hed mørklægning, at det mørklagde 100% som en stålplade ville gøre. Jo dem til dørene dækker fint nok, men dem til veluxerne dæmper kun 80-85 % af lyset. Hvad gør i andre?
jeg kommer med nogle flere billeder og en beskrivelse en af de nærmeste dage, for nu skal jeg til at lege med min Sony HS50. Jeg har lånt et 100" hvidt lærred af en kammerat, men det er i 4:3. Det er mest for at finde ud af hvor langt eller rettere lavt over gulvet jeg kan acceptere billedet. Jo lavere det kan hænge, des bredere kan jeg jo have.
|
Til top |
|
|
Brian7500 Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 4086
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
i aftes fik jeg sat det meste grej til, samt lidt møbler jeg havde stående i forvejen. Lyden...jo, det lyder jo godt, men jeg skal have lavet noget dæmpning. SVSén spiller fantastisk, den pumper de dybeste lyde helt ned i underetagen.
Nu mangler jeg kun småting som fodlister samt alle lister rundt om TV, rack, skunkskabe mv. men med dette vejr vi har fået har det ikke lige 1 prioitet at lave fodlister. |
|
|
Hold da kæft mand hvor er det bare blevet flot. Jeg har sjældent set noget lignende.
Stort, STORT tillykke med en rigtig flot biograf. __________________ Med venlig hilsen,
Brian7500
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Tak for al rosen, jeg er også selv ret tilfreds. Dog er der flere ting jeg skal have ændret, samt udskiftet.
Jeg var en tur i bilka i formiddags og købe mørklægningsgardiner, men de er sq ikke mange potter pis værd. Jeg troede når det hed mørklægning, at det mørklagde 100% som en stålplade ville gøre. Jo dem til dørene dækker fint nok, men dem til veluxerne dæmper kun 80-85 % af lyset. Hvad gør i andre?
jeg kommer med nogle flere billeder og en beskrivelse en af de nærmeste dage, for nu skal jeg til at lege med min Sony HS50. Jeg har lånt et 100" hvidt lærred af en kammerat, men det er i 4:3. Det er mest for at finde ud af hvor langt eller rettere lavt over gulvet jeg kan acceptere billedet. Jo lavere det kan hænge, des bredere kan jeg jo have.
|
|
|
Ja nu er det jo ikke en hemmlighed at vores "bioer" ligner hinanden (indretningsmæssigt ihvertfald), så jeg kan kun sige hvad jeg har gjort...
Jeg tog konsekvensen og købte originale Velux mørklægningsgardiner, de er lyse på siden der vender ind i biffen, og så er der folio på bagsiden, og de mørklægger 99%.....er lidt dyre men kan klart anbefales..
Lyder fedt med den SONY...hvor stort lærred regner du med? (husk at tage højde for "kigge" afstanden også) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Ja nu er det jo ikke en hemmlighed at vores "bioer" ligner hinanden (indretningsmæssigt ihvertfald), så jeg kan kun sige hvad jeg har gjort...
Jeg tog konsekvensen og købte originale Velux mørklægningsgardiner, de er lyse på siden der vender ind i biffen, og så er der folio på bagsiden, og de mørklægger 99%.....er lidt dyre men kan klart anbefales..
Lyder fedt med den SONY...hvor stort lærred regner du med? (husk at tage højde for "kigge" afstanden også)
|
|
|
Vores "bioer" ligner hinanden fordi jeg nærmest kopierede dit setup. Jeg har stadig dørpartiet til at stå som skulle have siddet i endevæggen men blev biovæg istedet - tak. Konen skulle dog lige overbevises om en biovæg fremfor en ellers ganske fin udsigt med forstyrrende fuglekvidr mv. (sikke jeg rimer)
Du har ret i det med gardinerne, jeg skulle have ofret nogle org. velux fra starten, men det koster jo at lære..
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 19:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lars; jeg har været for smålig og dum, jeg kan tydeligt se jeg må ofre nogle org. velux. disse her i bilka kostede "kun" 1500,- for 6 stk. men nu har jeg desværre skåret embalagen op, så hvis der er nogen der kan bruge nogle mørklægningsgardiner der ikke kan mørklægge har jeg nogen billigt til salg.
Det er værre med mine flunkvinduer. det er jo en uligesidet trekant. Jeg har købt stoffet til dem, men hverken min kone eller jeg mestrer en symaskine. Jeg må hellere ringe til gardinbussen i den kommende uge.
Min ene vibocold minibar brændte af i går, så drikkevarene nærmer sig snart 30 grader.. øv - pakke, på posthuset, skrive, ringe, vente..
Jeg er nu glad for jeg valgte at købe projektoren hos tapeconnection fremfor et eller andet engelsk postordrefirma.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 19:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Lars; jeg har været for smålig og dum argh, det vil jeg nu ikke sige , jeg kan tydeligt se jeg må ofre nogle org. velux. disse her i bilka kostede "kun" 1500,- for 6 stk. men nu har jeg desværre skåret embalagen op, så hvis der er nogen der kan bruge nogle mørklægningsgardiner der ikke kan mørklægge har jeg nogen billigt til salg. På mine "normale" vinduer bruger jeg også Bilka og de er OK da jeg til sidst trækker et normalt gardin udover, men det lukker ikke 100% af.
Det er værre med mine flunkvinduer. det er jo en uligesidet trekant. Jeg har købt stoffet til dem, men hverken min kone eller jeg mestrer en symaskine. Jeg må hellere ringe til gardinbussen i den kommende uge. Netop derfor har min kvist i soveværelset ikke vinduer i siden. Det er ikke sådanne ligetil at lave gardiner dertil, der skal professionel hjælp til.
Min ene vibocold minibar brændte af i går, så drikkevarene nærmer sig snart 30 grader.. øv - pakke, på posthuset, skrive, ringe, vente.. Årh nej. Det er intet værre end "ventetid" som forøvrigt må være noget gud har skabt i vrede. 
Jeg er nu glad for jeg valgte at købe projektoren hos tapeconnection fremfor et eller andet engelsk postordrefirma. Ja, jeg giver også gerne lidt ekstra for sikkerheden. |
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan.
Det ser seriøst GIGANT flot ud det du har fået lavet der, jeg er hel målløs et imponerende stykke arbejde Nu er ejendomsværdién vel også steget med 100-1000vis af kroner...
Hvor i alverden har du fundet den udsigt i Århus ??
Jeg skal også selv snart i gang i Kolind det bliver dog helt fra bunden af 
|
Til top |
|
|
Mr. Sanders Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2004 Lokalitet: Norge
Status: Offline Indlæg: 109
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gratulerer, jan. Rommet ble veeeldig pent og lekkert. Takbjelkene mot det hvite rommet, skinmøblene, TV-en i veggen, SVS-en og ikke minst DIY DVD-skapet.
Helt konge!

__________________ Confidence C1 og TDAI2200
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, nogen gange går det som man ønsker - hehe.
her ved 22 tiden er der ingen probs. udover de ikke slutter tæt i siderne:

Gardin-syerske bliver jeg vidst aldrig, men dette kan lukke kvisten over 90%.

SACD/2CH mode uden mørklægning:

|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bjørn B skrev:
Hej Jan.
Det ser seriøst GIGANT flot ud det du har fået lavet der, jeg er hel målløs et imponerende stykke arbejde Nu er ejendomsværdién vel også steget med 100-1000vis af kroner... den er sikkert steget en smule i betragtning af at jeg købte den i 1992... der var det jo billigt.
Hvor i alverden har du fundet den udsigt i Århus ?? prøv at søg under skåde, eller jelshøj når du kigger efter annoncer, der er masser af lignende ejendomme til salg.
Jeg skal også selv snart i gang i Kolind det bliver dog helt fra bunden af hmm.. jeg syntes nu også mit var fra bunden af - opret en tråd med det samme så vi andre kan følge med i dit projekt. |
|
|
|
Til top |
|
|
Bjørn B Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1592
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
Bjørn B skrev:
Hej Jan.
Det ser seriøst GIGANT flot ud det du har fået lavet der, jeg er hel målløs et imponerende stykke arbejde Nu er ejendomsværdién vel også steget med 100-1000vis af kroner... den er sikkert steget en smule i betragtning af at jeg købte den i 1992... der var det jo billigt.
Hvor i alverden har du fundet den udsigt i Århus ?? prøv at søg under skåde, eller jelshøj når du kigger efter annoncer, der er masser af lignende ejendomme til salg.
Jeg skal også selv snart i gang i Kolind det bliver dog helt fra bunden af hmm.. jeg syntes nu også mit var fra bunden af - opret en tråd med det samme så vi andre kan følge med i dit projekt.
|
|
|
|
|
|
Hej Jan.
Ja self. var dit også fra bunden af, men med bunden mener jeg såmen hele huset, vi skal har lige købt en grund i Kolind, og skal så snart til at bygge, tråd kommer også men det eneste billede jeg kan vise lige nu er et af selve grunden, og det er der ikke meget sjov ved....

|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 22:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jan
Nu har jeg fået pløjet mig igennem dine 12 sider´s tråd og man må sige, at det er sjov ,spændende, fasinerende og respektindgydende læsning - stor ros herfra .
Lige et par bemærkninger:
Køleskabene fra Vibocold skal ha rimelig fri luft omkring sig ( hvad du jo nok har opdaget ) ellers kan de ikke køle ordentlig / og kan åbenbart også brænde af - surt! ( jeg havde også lukket det godt inde først og kunne så ikke forstå at l..... ikke ville køle ordentligt......dahhh - blev lige belært af Vibocold ) fordi de er kodenskøleskabe ( hvad det end betyder ).
Som filmtossen også nævner, størrelsen på dit billedet er jo meget styret af din betragtnings afstand og placering af HS-50eren i forhold til lærredet ( fortæl forresten endelig om dine erfaringer med den, når du får testet den ).
Fin bil, ligner en Karmen Gia !?
Med hensyn til akustikplader kan du evt. prøve at kontakte Ecophon, email: info_naestved@ecophon.se - eller kig på www.ecophon.dk . der fik jeg mine lydplader fra ( laver bla. til biograferne ).
Jeg vil spare dig for mit kævl om farver , da dit rum jo har flere behov, at dække ( bla. kæresten´s smag ) - men ellers stort grin/respekt over din måde at "håndterer" kæresten valg af farver på .
Sidst, men ikke mindst, kanon flot stykke arbejde du/I har lavet og det ser hammerende godt og gennemført ud + at der er en masse fede detaljer med som feks. din dvd reol. Jeg er vildt imponeret   
Fra manden med den kulsorte biobunker ( som er dybt misundelig på dit og filmtossen´s dejlige store biorum ).
__________________ dj
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hej Jan
Nu har jeg fået pløjet mig igennem dine 12 sider´s tråd og man må sige, at det er sjov ,spændende, fasinerende og respektindgydende læsning - stor ros herfra .
ja, de 12 sider kunne sikkert redukseres til 4-5 mere indholdsrige sider, men det løber jo løbsk
Lige et par bemærkninger:
Køleskabene fra Vibocold skal ha rimelig fri luft omkring sig ( hvad du jo nok har opdaget ) ellers kan de ikke køle ordentlig / og kan åbenbart også brænde af - surt! ( jeg havde også lukket det godt inde først og kunne så ikke forstå at l..... ikke ville køle ordentligt......dahhh - blev lige belært af Vibocold ) fordi de er kodenskøleskabe ( hvad det end betyder ). ja, igen skal jeg lære. Vibocold er vidst også det billigste man kan købe på minibarmarkedet.
Som filmtossen også nævner, størrelsen på dit billedet er jo meget styret af din betragtnings afstand og placering af HS-50eren i forhold til lærredet ( fortæl forresten endelig om dine erfaringer med den, når du får testet den ). Min uforbeholdne mening kommer når jeg har afprøvet den godt og grundigt.
Fin bil, ligner en Karmen Gia !? En Ghia er en fin bil, men det her er nu en Porsche Speedster 1957.
Med hensyn til akustikplader kan du evt. prøve at kontakte Ecophon, email: info_naestved@ecophon.se - eller kig på www.ecophon.dk . der fik jeg mine lydplader fra ( laver bla. til biograferne ). det vil jeg kigge på. Jeg har store planer om dæmpning som bestemt ikke er waf.
Jeg vil spare dig for mit kævl om farver , da dit rum jo har flere behov, at dække ( bla. kæresten´s smag ) - men ellers stort grin/respekt over din måde at "håndterer" kæresten valg af farver på . ja.. hehe - 
Sidst, men ikke mindst, kanon flot stykke arbejde du/I har lavet og det ser hammerende godt og gennemført ud + at der er en masse fede detaljer med som feks. din dvd reol. Jeg er vildt imponeret   DVD reolen tog 5 min. at købe i Ekea, men 10 timer at fremstille skinner til. DVDFra manden med den kulsorte biobunker ( som er dybt misundelig på dit og filmtossen´s dejlige store biorum ). ohhhhh... det er dig med bunkeren (ups).. Du har sq da ikke noget at være misunderlig over - tværtimod. Du har jo plads nok til et kæmpe lærred, hvilket er mit største problem i øjeblikket. Jeg ville jo gerne have disket op med et minimum 135,1" lærred men den går desværre ikke.
|
|
|
|
Til top |
|
|
nipmads Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 82
|
Sendt: 29 Maj 2005 kl. 23:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
damn det er, som jeg har konstateret... total fedt! ikke mere at sige om det, det er gennemfoert! kunne godt bruge en hel side paa rosende ord, men dine billeder siger mere end ord!!
men det er da en porsche 356 super b 90 roadster, ikke? __________________ Mit Surround Setup
|
Til top |
|
|