Forfatter |
|
-jan- Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 467
|
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
D.J. skrev:
Hvordan går det med at få HS50éren op at køre?........................jeg er lidt spændt på at høre lidt om billedet på den ( overvejer lidt sådan en til stuen ). Hvilket lærred har du egentlig til den?
|
|
|
Jeg har fået den monteret på et hanebånd, men har kun leget med den nogle få timer. Jeg har jo stadig lidt problemer jeg roder med. Billedet står rigtig flot. Jeg kan ikke se nogen af de fejl der er blevet nævnt på diverse foraer og det selvom den stadig står i fabriksindstilling. Den er Yderst støjsvag, den hænger lige over bordet men generer ikke det mindste. Jeg vil forsøge med nogle screenshots snarrest.
Pt. har jeg et hvidt lærred jeg har lånt af en kammerat der har nedlagt sin kælderbio ja.. nedlagt til fordel for et legerum til ungerne. Jeg skal have købt et lærred uden kasse. altså bare lærredet med en stang i hver ende så det kan rulles sammen og stilles væk (på sin dertil indrettede plads). Det er ikke en super god løsning, men sådan har jeg været nødt til at prioitere det.
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 07:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
-jan- skrev:
når jeg taster mine vindues størrelser ind får jeg oplyst en pris på 1875,- dertil kommer kontrolenhed samt fjernbetjening. Det er sikkert omkring 3000,- pr stk. x 6 ca. 18.000,- total. jeg tror jeg vælger modellen uden motor og bruger de sparede penge på noget sjovt. en playstation 3 måske. |
|
|
Forståeligt!
Imponator-effekten er høj med motoriseret gardin, men til pengene, når du skal bruge 6, kan du jo handle et ekstra effektrtrin eller andet for de penge. Havde du stadig de to NAD 218'ere eller hvordan var det på forstærkerfronten?
|
|
|
Jeps. jeg hænger stadig på mine 218ér. der kunne der også bruges lidt gardinpenge. Hvis vinduerne havde hængt i 3m højde havde det nok været en anden sag. Så måtte sommerferien aflyses til fordel for motor-gardiner.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 07 Juni 2005 kl. 08:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
L.B. skrev:
-jan- skrev:
når jeg taster mine vindues størrelser ind får jeg oplyst en pris på 1875,- dertil kommer kontrolenhed samt fjernbetjening. Det er sikkert omkring 3000,- pr stk. x 6 ca. 18.000,- total. jeg tror jeg vælger modellen uden motor og bruger de sparede penge på noget sjovt. en playstation 3 måske. |
|
|
Forståeligt!
Imponator-effekten er høj med motoriseret gardin, men til pengene, når du skal bruge 6, kan du jo handle et ekstra effektrtrin eller andet for de penge. Havde du stadig de to NAD 218'ere eller hvordan var det på forstærkerfronten?
|
|
|
Jeps. jeg hænger stadig på mine 218ér. der kunne der også bruges lidt gardinpenge. Hvis vinduerne havde hængt i 3m højde havde det nok været en anden sag. Så måtte sommerferien aflyses til fordel for motor-gardiner.
|
|
|
ja hvem har brug for sommerferie 
218 er en fed forstærker i mine øjne og endnu flere kan ikke skade...
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lå og læste lidt i brugsforviringerne i aftes og blev enig med mig selv om at jeg var nødt til at opgradere til I-Link mellem min 868 og AX5. Det var derfor med stor undren da ekspedienten forlangte 39 kroner for kablet.. øhhh hvad koster det? - det koster 39,- gentog han. Jamen... de skal jo erstatte mine fine rhodium signalkabler med 24K guld - har i ikke et der er lidt tykkere evt. med guldstik? - niks.
Jeg har nu siddet og lyttet lidt til det, og det lyder sq godt. Jeg kan ikke sige pt. om det lyder bedre, men i hvert fald ikke ringere. Dog vil jeg på jagt efter et high-end I-Link kabel som vidst er nøgagtig det samme som et firewire kabel, bare med små stik i begge ender. Hvis nogen kender et sted at købe det online så sig gerne til.

et bundt rhodium kabler udskiftet med et enkelt kabel til Kr. 39,- 
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 09 Juni 2005 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tjah, nu er det nok ikke der der vil være den store forskel, Firewire er trodsalt ikke så random.
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 10 Juni 2005 kl. 07:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 01:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter konen og sønnike gik i seng har jeg igen siddet og lyttet til mit nye 39 kroners kabel. Jeg må nok indrømme at det er en opgradering, selvom prisen er latterlig. Lyden er mere ren og har en bedre dybde end mine rhodium kabler – mystisk. Jeg syntes det er… ja hvad skal jeg kalde det? ”underligt” at forbinde 2 apparater til en værdi på ca. 20K med et kabel til 39 kroner.
Det skrider fremad med mine DIY dæmpningsplader. Hvis jeg har får tid/lyst, paster jeg et grafisk før/efter diagram af lydbilledet.
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
Sendt: 11 Juni 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig! 
Nu har jeg læst alle 15 sider igennem, og kan ikke sige andet end at jeg er grønnere end græsset - for er skide misundelig! 
Gid jeg havde sådan en fed hjemmebio! Man kan jo det hele! Se film, høre musik, være sammen med vennerne, få varme om vinteren fra kakelovnen og se fodbold på storskærm med ungen og hans gutter.. (Som er fuldstænding dybt godnat i dit alt for fede anlæg!) 
Det er sådan noget som det der, der gør Hi-Fi til en p***e fed hobby. Det at få noget som er så fedt, og noget som man kun kan glæde sig over! Også selv om mange andres kun er halvt så fedt som din! 
Det er fandme flot, og håber på en ÆGTE prøve lytning en dag...
Er selv helt vild med lydtryk fra bassen, og den der SVS er bare mums! (Hvor er den savle smiley, når man skal bruge den?)
Godt nok er jeg kun 15 år (med et l**te anlæg), men alligevel ser jeg sku op til dig, og din hjemmebio... (For det der, kan ikke kaldes andet end hjemmebio! )
Det er fandme flot! Hvad er der andet at sige? - Det er sådan som mange ønsker det, og du har det, dit heldige asen! 
Håber du finder en god lyddæmpning, og synes det er skide sjovt, det med dit I-Link kabel! 
Til sidst er der sku ikke andet end en kæmpe misundelse og en kæmpe klapsalve herfra!     FANTASTISK!      __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 14 Juni 2005 kl. 07:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Endelig! 
Nu har jeg læst alle 15 sider igennem, og kan ikke sige andet end at jeg er grønnere end græsset - for er skide misundelig! 
Gid jeg havde sådan en fed hjemmebio! Man kan jo det hele! Se film, høre musik, være sammen med vennerne, få varme om vinteren fra kakelovnen og se fodbold på storskærm med ungen og hans gutter.. (Som er fuldstænding dybt godnat i dit alt for fede anlæg!) 
Det er sådan noget som det der, der gør Hi-Fi til en p***e fed hobby. Det at få noget som er så fedt, og noget som man kun kan glæde sig over! Også selv om mange andres kun er halvt så fedt som din! 
Det er fandme flot, og håber på en ÆGTE prøve lytning en dag...
Er selv helt vild med lydtryk fra bassen, og den der SVS er bare mums! (Hvor er den savle smiley, når man skal bruge den?)
Godt nok er jeg kun 15 år (med et l**te anlæg), men alligevel ser jeg sku op til dig, og din hjemmebio... (For det der, kan ikke kaldes andet end hjemmebio! )
Det er fandme flot! Hvad er der andet at sige? - Det er sådan som mange ønsker det, og du har det, dit heldige asen! 
Håber du finder en god lyddæmpning, og synes det er skide sjovt, det med dit I-Link kabel! 
Til sidst er der sku ikke andet end en kæmpe misundelse og en kæmpe klapsalve herfra!     FANTASTISK!     
|
|
|
Tak for rosen. Jeg er også selv ved at være tilfreds, dog mangler jeg lige det sidste før det er helt færdigt. Du behøves nu ikke være misunderlig, du er kun 15 så din tid skal nok komme. Jeg kender ikke nogen på 15 der er igang med at renovere sit hus. Jeg tager nogle flere billeder når jeg er helt færdig, men jeg venter stadig på mine lyddæmpningsrammer.
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juni 2005 kl. 15:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
[QUOTE=Makrelsalat]
Du behøves nu ikke være misunderlig, du er kun 15 så din tid skal nok komme. Jeg kender ikke nogen på 15 der er igang med at renovere sit hus.
|
|
|
Renovere, og renovere...
Har lgie købt kabelbakker for 310,75kr. 
Så nu skal alle ledninger bare væk, og så skal der ellers lånes et digitalkamera...
Glæder mig til billederne! (Husk man kan ikek tage for lidt...  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 06 August 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Drenge.
Nyder i sommeren ?? (hvilken sommer ?)
Jeg har ik´fået lavet meget på biosiden, men jeg er lige blevet gift sidste lørdag hvor min søn samtidig blev døbt (Phillip).
Jeg har dog fået fat i en stor org. rockfon dæmpe plade som skal bygges over i en træramme. Som den er nu, i et stålstativ beregnet til stå frit på gulvet vejer den omkring 70 Kg.
Jeg vender tilbage med opdateringer om bioen sidst på sommeren.
Fortsat god sommer
|
Til top |
|
|
KaZZ Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
Sendt: 07 August 2005 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
vi glæder os da til billeder... og tillykke med kone og phillip...
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
Til top |
|
|
Audi A3 Forum Bruger

Bruger siden: 24 September 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 833
|
Sendt: 07 August 2005 kl. 09:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med en flot total ombygning af loft til stue/bio  , konen og navngivningen.
Det ser rigtigt flot ud, og jeg kan sagtens sætte mig ind i hvor mange timer du har brugt på loftet de sidste mange måneder  .
__________________  Audi A3
Denon/Dali Grand & Euphonia
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 07 August 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tilykke med den lille ny bio-nørd
|
Til top |
|
|
D.J. Forum Bruger

Bruger siden: 13 September 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1223
|
Sendt: 08 September 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, Tillykke med sønnen, konen og rockfonpladen
Forresten er jetski ski-de ( ) sjove, men vores klima er ikke det mest velegnede ( en god tyk vådedragt er at anbefale ) og kan de ikke også være svære at få lov til at sejle med pga. larmen ? eller har du et sted til det ?
Kender godt det med at få tiden til at slå til ( har selv fået barn, navngivningsfest forude osv. ), man må nærmest "snige" sig ind i bioén og vupi, babyvræl igen - og inden barnet er tysset til ro, er man sgu så træt, at man (næsten) ikke magter at se en film. Men pyt, lys forude - efter sigende, begynder de at sove HELE natten igennem senere ! ved ikke om din søn er blevet så gammel endnu ?
Glæder mig til billeder senere på året af din fine stue/bio og endnu en gang et stort TILLYKKE __________________ dj
|
Til top |
|
|
Hattori Hanzo Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1950
|
Sendt: 10 September 2005 kl. 01:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hatten af for den tid og energi der er lagt i projektet...ikke mange der ville orke det eller kunne "inddrive" tilladelsen fra fruen...så fem stjerner herfra rent præstations- og gennemføringsmæssigt __________________ "Everyone is entitled to their own opinion, but not their own facts"
|
Til top |
|
|
-jan- Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 07:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom jeg lidt længere. Jeg har fået fodlister, gerigter, samt andre diverse lister monteret. Det pyntede en del og rummet er nu stortset færdigt.
Jeg har også skrottet mine bilka mørklægningsgardiner, og investeret i nogle org. velux. (uden motor) men sikke en forskel, jeg kan mørklægge rummet total selvom solen står højt.

|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
-jan- skrev:
så kom jeg lidt længere. Jeg har fået fodlister, gerigter, samt andre diverse lister monteret. Det pyntede en del og rummet er nu stortset færdigt.
Jeg har også skrottet mine bilka mørklægningsgardiner, og investeret i nogle org. velux. (uden motor) men sikke en forskel, jeg kan mørklægge rummet total selvom solen står højt.

|
|
|
Fedt at have dig tilbage igen, du har været væk i en rum tid hva´? (ja det har jeg jo også selv)
Det ser super super lækkert ud , og Velux gardinerne, ja de er rigtigt gode...
Det er blevet rigtigt lækkert, fedt grej og stilfuld indretning = topdollar! __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert ser det ud  ...og ja, Velux er det eneste der duer!
|
Til top |
|
|
Makrelsalat Forum Bruger

|
Sendt: 29 November 2005 kl. 10:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man egentlig købe det stof, som de er lavet af? For ønsker selv mørklægning, men det er jo ikke velux vinduer!
- Det er godt nok blevet flot...
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
Til top |
|
|