Forfatter |
|
peter_biofreak Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 22
|
Sendt: 16 Oktober 2009 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Og så til de første spørgsmål: Ja det er en suuuperfed bio du har lavet der... Jeg har selv lavet
afmaskning, men hvordan løser du problemet når den ene halvdel af teksten står nede i det sorte? Det er til irritation for flere..
Vh Peter Biofreak
Jeg er igang med at udarbejde en plan over det el-arbejde jeg skal lave/have lavet. Jeg påtænker selvfølgelig samtidig, at
trække samtlige HT-kabler og HDMI-kablet i vægge og loftet. Men hvad skal jeg trække dem i - og hvordan skal jeg afslutte
dem på væggen? De røde 50 mm flexrør der findes, er de ikke nærmest umulige, at trække (nye) kabler igennem - altså¨hvis
man en dag tli skifte?
Ang afslutningen, så har jeg set, at nogen bare fører kablerne ud af væggen og hen til ht'eren. Andre afslutter dem i et par
ht-terminaler, hvorfra de så trækker nye kabler til selve ht'eren. What to do....? 
/Bellini |
|
|
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 490
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 06:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
peter_biofreak skrev:
Og så til de første spørgsmål: Ja det er en suuuperfed bio du har lavet der... Jeg har selv lavet
afmaskning, men hvordan løser du problemet når den ene halvdel af teksten står nede i det sorte? Det er til irritation for flere..
Vh Peter Biofreak
|
|
|
Tak tak. 
Jep - det er til irritation. Jeg løser det desværre ikke... min BDafspiller kan ikke flytte teksterne (der findes en Philips-model der kan). Enten undvære jeg teksterne hvis jeg er alene i biffen, og er min bedre halvdel med flytter jeg maskerne.
peter_biofreak skrev:
Jeg er igang med at udarbejde en plan over det el-arbejde jeg skal lave/have lavet. Jeg påtænker selvfølgelig samtidig, at
trække samtlige HT-kabler og HDMI-kablet i vægge og loftet. Men hvad skal jeg trække dem i - og hvordan skal jeg afslutte
dem på væggen? De røde 50 mm flexrør der findes, er de ikke nærmest umulige, at trække (nye) kabler igennem - altså¨hvis
man en dag tli skifte?
|
|
|
Jeg har trukket mine kabler i 46 mm røde tomrør. Og nej, det var ikke det store besvær - brug en søgefjeder, og træk gerne en "dummy leder" med første gang - brug fx en 1,5 kvmm installationsleder. Så er det rimelig nemt at trække igennem. Alt efter hvor mange knæk du har, og hvor skarpe de selvfølgelig. Ved enkelte passager skulle jeg selv trække så hårdt, at jeg frygtede for kablernes ve og vel - men de overlevede.
peter_biofreak skrev:
Ang afslutningen, så har jeg set, at nogen bare fører kablerne ud af væggen og hen til ht'eren. Andre afslutter dem i et par
ht-terminaler, hvorfra de så trækker nye kabler til selve ht'eren. What to do....? 
|
|
|
Direkte til HT'er!! Du er ikke interesseret i unødig modstand og deraf følgende signaltab.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

Bruger siden: 25 Maj 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2285
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 10:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er bare blevet superflot  , håber min bliver halvt så flot, når jeg en gang kommer i gang
 . Men hvordan dælen kan du holde dig på så få m2, er den ikke mere end 2x3m ? __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
HD-DVD: Fordi livet er for kort til regionskoder
PS3 fordi Bluray 24fps og HD-lyd er nice
|
Til top |
|
|
Wymax Udelukket fra forum

Bruger siden: 08 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 3399
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Det er bare blevet superflot , håber min bliver halvt så flot, når jeg en gang kommer i gang .
Men hvordan dælen kan du holde dig på så få m2, er den ikke mere end 2x3m ? |
|
|
Taget fra trådens første side: "ca 2,2 * 3,1 * 6,2 meter" 
Jeg har et rum på 3 x 5 meter til formålet - det er faktisk netop lige den sidste meter jeg mangler for at have lige så god siddeplads.
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Hans J skrev:
Det er bare blevet superflot , håber min bliver halvt så flot, når jeg en gang kommer i gang .
|
|
Jeg har et rum på 3 x 5 meter til formålet - det er faktisk netop lige den sidste meter jeg mangler for at have lige så god siddeplads. |
|
|
jamen på side 3 står der 3,1x6,2 - det passer også bedre billederne - som i øvrigt er lækre  __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Andvare skrev:
Wymax skrev:
Hans J skrev:
|
|
Jeg har et rum på 3 x 5 meter til formålet - det er faktisk netop lige den sidste meter jeg mangler for at have lige så god siddeplads.
|
|
|
jamen på side 3 står der 3,1x6,2 - det passer også bedre billederne - som i øvrigt er lækre |
|
|
De 2,2 der er nævnt er nok højden 
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
[
De 2,2 der er nævnt er nok højden 
|
|
|
Upsedasse, jeg læste det som 2,2*3,1=6,2 meter (regnestykket stemmer så heller ikke).
Nu var jeg intereserret i størrelsen, da jeg er løbet ind i problemer med størrelsen på min egen hjemmebio, byggemyndigheden har sagt nej , den skulle så også være 7,2*4,8m __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Nu var jeg intereserret i størrelsen, da jeg er løbet ind i problemer med størrelsen på min egen hjemmebio, byggemyndigheden har sagt nej , den skulle så også være 7,2*4,8m |
|
|
Med "byggemyndigheden" mener du ikke din kone, vel? 
Du kommer måske for tæt på skel? Mindre kan også gøre det, men det er nogle gode mål du har sigtet imod - det ville jeg synes kunne være blevet en noget nær perfekt størrelse.
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 16:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
Hans J skrev:
Nu var jeg intereserret i størrelsen, da jeg er løbet ind i problemer med størrelsen på min egen hjemmebio, byggemyndigheden har sagt nej , den skulle så også være 7,2*4,8m |
|
|
Du kommer måske for tæt på skel? Mindre kan også gøre det, men det er nogle gode mål du har sigtet imod - det ville jeg synes kunne være blevet en noget nær perfekt størrelse.
|
|
|
Spot on med konen . __________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 18:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans J skrev:
Wymax skrev:
Hans J skrev:
|
|
|
|
|
Spot on med konen . |
|
|
Nice størrelse ellers... altså rummet. Din kone kan jeg ikke udtale mig om...  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
PillyWilly Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 279
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 18:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan kun tilslutte mig de andre !  FLOT OG GENNEMFØRT  Farvevalg, indretning, hardware, det hele spiller. Jeg er særlig misundelig på din SVS AS-EQ1, sådan en kunne jeg godt bruge til at få styr på subberne, men det må vente til finanskrisen er drevet over  Med hensyn til dit problem med underteksterne, så kan MediaPortal (som jeg selv bruger i min HTPC) vist "flytte" underteksterne, men om det virker har jeg aldrig prøvet, jeg har aldrig taget mig sammen til at lave et afmaskningssystem
__________________ Mvh
Jan Nielsen
Minibio tager form
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 18:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Philips har nu 3 modeller med subtitleshift. Det fungerer perfekt og er en stor bekvemmelighed. Til min "overraskelse" er betjening, opstartstider, billed- og lydkvalitet fremragende. Og priserne særdeles fornuftige. Hvornår vågner de andre mærker op m.ht. subtitleshift? (Der er jo nogen der ikke vil ha' Philips indenfor dørene  )
|
Til top |
|
|
Hans J Forum Bruger

|
Sendt: 25 Oktober 2009 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Faktisk kan man få subtitleshift på BDP-3000 og BDP7300 også via firmware update  .
__________________ Fanatisme er den største trussel mod mennesket.
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1271
|
Sendt: 10 Januar 2010 kl. 22:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvis du ikke allerede ved det, kan oppoen nu flytte teksterne op og ned
fed bio rum
|
Til top |
|
|
Bellini Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for Jeres henvendelser mht. subtitleshift-modeller. Philips kendte jeg godt til, og har selv for +1 år siden adspurgt Oppo - dengang var svaret "vi kigger på det". Jeg var ikkeklar over featuren var ankommet. Tak for info.  /Bellini __________________ Work in progress...
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bellini skrev:
Tak for Jeres henvendelser mht. subtitleshift-modeller. Philips kendte jeg godt til, og har selv for +1 år siden adspurgt Oppo - dengang var svaret "vi kigger på det". Jeg var ikkeklar over featuren var ankommet. Tak for info.

/Bellini
|
|
|
faktisk kan man på oppoen flytte både tekster, men også generelt info ,væk fra black bars , så som lydspor kapitel og div
|
Til top |
|
|
Batman Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 September 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1524
|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er subtitleshift oficielt implementeret på Oppo'en eller er det stadig en beta-test der kører?
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 12 Januar 2010 kl. 19:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Batman skrev:
Er subtitleshift oficielt implementeret på Oppo'en eller er det stadig en beta-test der kører? |
|
|
det er blevet en officiel firmware
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 08:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
p.las skrev:
Batman skrev:
Er subtitleshift oficielt implementeret på Oppo'en eller er det stadig en beta-test der kører? |
|
|
det er blevet en officiel firmware |
|
|
Er der mon nogen idé i at installere den officielle hvis man "kun" har beta'en?
|
Til top |
|
|
p.las Forum Bruger

|
Sendt: 13 Januar 2010 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wymax skrev:
p.las skrev:
Batman skrev:
|
|
det er blevet en officiel firmware |
|
|
Er der mon nogen idé i at installere den officielle hvis man "kun" har beta'en?
|
|
|
ja
jeg har bemærket at auto på audio ikke fungerede med beta. Det gør den nu
jeg har ikke observeret noget ang subtitle shift, på beta og officiel
|
Til top |
|
|