Forfatter |
|
sigaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2006 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 284
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kom ophænget til mine baghøjtalere.. (B&W DM600) Og det bliver dejligt med "rigtige" højtalere som baghøjtalere.. så der er et projekt til imorgen..

Glæder mig til at høre lyden, når de er sat op!!  
sigaard __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Goodear Forum Bruger

Bruger siden: 07 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 41
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Sigaard.
Tillykke med alt det nye,har selv fået meget nyt så der kommer snart nogle nye billeder,men h/k bliver ikke skiftet ud hehe.
Mvh
__________________ ML
|
Til top |
|
|
prse Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 918
|
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de i plastik?
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja.. men de føles ikke som alm plastik.. men de skal nok holde.. det bedste er at man kan indstille en hel del på dem.. op og ned, og fra side til side..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
flaz Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1149
|
Sendt: 18 Juni 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er de kommet op og hænge?
Billeder? - ja tak... 
Hvordan er de der Black Rhodium kabler egentlig? har selv kigget på dem faktisk.
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 26 Juli 2006 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey!!
Er faktisk glade for det Black rhodium kabel.. kan virkelig høre forskel.. Der er ikke sket meget siden jeg skrev sidst.. men der er da blevet set en 100 film eller lign siden..  
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
AM-E Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2298
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go' morgen sigaard.
Det ser godt ud. H/K sættet ser sku godt ud i sort - en skam de ikke laver det mere.
Lige et spørgsmål:
Jeg er selv til stereo, men skal hjælpe min far med at købe en prisbillig, men stadig ok surround receiver. Han har kigget på AVR 135, og den skal trække et sæt AudioPro Cinema Precision højttalere. Jeg vil bare gerne vide, om du føler, at din forstærker bliver presset med alle de højttalere sat til, når der skrues op? Kan din H/K receiver følge med, og er du tilfreds med den? På forhånd tak
__________________ "Space. It seems to go on and on forever. But then you get to the end and a gorilla starts throwing barrels at you."
|
Til top |
|
|
Eltax-Man Forum Bruger

Bruger siden: 14 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 137
|
Sendt: 10 September 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
Så kom ophænget til mine baghøjtalere.. (B&W DM600) Og det bliver dejligt med "rigtige" højtalere som baghøjtalere.. så der er et projekt til imorgen..

Glæder mig til at høre lyden, når de er sat op!!  
sigaard
|
|
|
tillykke med disse ophæng de er virkelig 100 procent prisen værd har selv nogle og de er fanta´stiske til og indstille højtalerne, med specielt bag ´halløjtaler __________________ Vi skal have noget mere SKUM!!!
|
Til top |
|
|
lockheed Forum Bruger

Bruger siden: 04 August 2006 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 244
|
Sendt: 26 September 2006 kl. 13:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fed forstærker. Jamen nej du behøves ikke noglenye baghøjttalere, de skal jo alligevel ikke lave meget andet end de lyse lyde, såå det er ikke nødvendigt efter min mening ! Flot ellers.
__________________ Barco 801 graphics Yamaha B&O Onkyo ClassA forstærker
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=46245&PN=1
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
AM-E: Undskylder det sene svar.. jeg er ovenud tilfreds med min h/k forstærker.. jeg syntes absolut ikke den halter efter.. jeg føler ikke den bliver presset til sit yderste.. det skal jo være så det er til at være i stuen også..  
lockhead: De er købt.. se på siden før.. B&W DM600, og de gør det godt.. 
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 26 September 2006 kl. 22:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Update:
Jeg har måttet pille mit anlæg ned fra væggen, og placere det i en rack.. min forstærker blev meget varm, og var bange for at den skulle svede ihjel.. Så jeg fandt en passende rack, til det sorte "look"
Samtidig er min bærbare computer blevet til en mp3 afspiller.. den bliver udelukkende brugt til det.. og den er selvfølgelig koblet til internettet.. så man kan finde det man vil høre.. 

Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 27 September 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har lige bestilt:
Depeche Mode: Touring the angel, live in milan (DTS & 5.1)
Phil Collins: Finally...The First farewell tour Live in paris (DTS & 5.1)
Glæder mig vildt til at se dem!!
Live koncerter plejer at være et hit ved mig.. Og Phil Collins koncerten har jeg læst så meget om på hifi4all.. og så har han jo lavet nogle klassiker.. var selv til touring the angel koncerten i Århus, så den glæder jeg mig endnu mere til at se!!
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 01 Oktober 2006 kl. 21:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan se/læse mig til du også elsker H/K - det samme her.  Kan godt lide at dit rack passer i farven til din H/K. __________________ Tømmer!
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|

Som I kan se, så sidder mine fronter langt ude i siderne.. de sidder faktisk lige overfor baghøjtalerne, og nu er jeg kommet i tvivl, om de skal tættere på skærmen.. Problemet er bare, at jeg ikke ved om det gør den store lydforskel.. hvad siger I??
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.s: jeg skal fandme snart have købt en brugt projektor.. men jeg kommer til at sidde 2.70 m fra lærredet, og projektoren kan heller ikke komme længere tilbage.. Er det for tæt på??
sigaard  __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 18 Januar 2007 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
P.s: jeg skal fandme snart have købt en brugt projektor.. men jeg kommer til at sidde 2.70 m fra lærredet, og projektoren kan heller ikke komme længere tilbage.. Er det for tæt på??
sigaard 
|
|
|
Hej sigaad - jeg kom lige forbi din tråd - du har jo være i min  . Mth afstand er det ofte sådan at den optimale afstand for projektor til lærred er den samme (eller tæt på) som mellem filmtosse og lærred. Hvis du vælger en af de meget populære LCD kasser som Z3,4,5 eller pana'er så får du stor fleksibilitet og det vil ikke være noget problem med placeringen.
PS: mth størelse på lærred så er et forhold på 1,5-2 mellem lærredbrede og afstand meget passende - dvs. at du skal have noget der ligner 1,35-1,8 i breden. Jeg har 1,9 til 3,5 og det er meget passende for mig. __________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 12:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tror også jeg holder øje med en projektor.. der dukker nok noget op på et tidspunkt.. ellers må jeg jo finde et andet sted at placere et lærred..
Hvad med mine fronter, skal de tættere på skærmen.. eller vil det ikke ændre det stoe i lydbilledet..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Rotel dyr Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juni 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 447
|
Sendt: 19 Januar 2007 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
dit anlæg ser mere dyrt ud når det er kommet i rack og det sort passer rigtig godt sammen
godt valg.
hvor sider du forhold til din væg = cm hvis du skal købe projektor ? der skal jo værer ca 3,5 meter hent til væggen for at det ser ud af noget...
jeg glad for min infocus big in78 men kan da godt købe in72 da den koster noget minder end min
hilsen rotel dyr
|
Til top |
|
|
sigaard Forum Bruger

|
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 11:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kommer til at sidde 2,70 m fra lærredet, med projektoren hængende lige over mig... Dvs at den kommer til at hænge 2,70 m fra lærredet..
Jeg kan ikke finde ud af, om det er mig der har fået projektor på hjernen, o at man vil sidde for tæt på, eller om det fint kan lade sig gøre..  
sigaard   __________________ Min Bio..
Min Filmsamling..
|
Til top |
|
|
Andvare Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 536
|
Sendt: 21 Januar 2007 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
sigaard skrev:
Jeg kommer til at sidde 2,70 m fra lærredet, med projektoren hængende lige over mig... Dvs at den kommer til at hænge 2,70 m fra lærredet..
Jeg kan ikke finde ud af, om det er mig der har fået projektor på hjernen, o at man vil sidde for tæt på, eller om det fint kan lade sig gøre..  
sigaard  
|
|
|
Ingen problemer (jf. tidligere indlæg) - du skal have et lærred og en projektor med lidt zoom så er du oppe at køre - ved en afstand på 270cm vil dette l ærrede og denne projektor være tiptop - du placere bare projektoren på en hylde over sofaen og lærret over det plasma - lidt kabler og så er den hjemme. På en afstand af 270cm kan den projektor lave et billede med en brede på mellem 97 og 193 cm. Ser mere her__________________ HD HjemmeBio
DIY-tønde
|
Til top |
|
|