Forfatter |
|
kappen Udelukket fra forum

Rabu Acoustics
Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1401
|
Sendt: 06 Marts 2008 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser rigtig godt ud, tror bestemt de har noget potentiale. Men skal du ikke have dem målt og brugt noget mere energi på filter?
Tror heller ikke at du kan justere på filteret inden de kommer oven på hinanden, det vil ændre filterets forudsætninger totalt, men hvis det alligevel bare er noget midlertidigt gætteværk er det selvfølgelig ligemeget..
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

Tidl. Branchemedlem - Dobb.prof. MWB1977
Bruger siden: 05 April 2006 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1463
|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Haha, ja kanon billede med knægten. Og det lyder jo til at du har styr på kattene . Skal de have en gang maling eller noget? eller har du tænkt på noget andet som finish? |
|
|
Nej kattene har de farver de skal have . Finish skal lillebror bestille, enten skal de bajses eller males, det bestemmer han, og han kikker forbi her i morgen. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
www.busk-audio.dk Opdateret 18.Jan 2010
--------------------------------
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 07 Marts 2008 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Ser rigtig godt ud, tror bestemt de har noget potentiale. Men skal du ikke have dem målt og brugt noget mere energi på filter?
Tror heller ikke at du kan justere på filteret inden de kommer oven på hinanden, det vil ændre filterets forudsætninger totalt, men hvis det alligevel bare er noget midlertidigt gætteværk er det selvfølgelig ligemeget..
|
|
|
Hvis du med energi mener at der skal rodes mere med det end bare at bruge det jeg er kommet frem til via mit program, så ja, men som du selv siger jeg jeg ikke gøre det før jeg får dem stavlet ordentligt ovenpå hinanden, drt eneste jeg har rodet med ind til videre er dæmpeled for at de var til at høre på mens de nu står sådan her. Glæder mig til min lillebror kommer forbi i morgen, hans mors mand er med så med 3 mand håber jeg det går.
Har selv noget måle udstyr jeg aldrig har fået prøvet, så det for chancen nu. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så skette det store øjeblik hvor lillebror så dem for første gang, en glad mand, både han og kæresten måbede over størelsen, men syntes de var for fede.

Her er den kommende glade ejer, når alt er færdigt, han er 193cm høj .

Har fået lyttet lidt efter, min tilretning af niveau på diskant er næsten lige i øje, og delefrekvenser vil jeg pt. ikke røre ved, men med højttalerene placeret på denne måde kunne jeg undgå det kedelige dæmpeled på bassen, det blev den også endnu bedre af.
Busk Audio __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
jazzman Udelukket fra forum

Sven tager en pause!
Bruger siden: 07 Januar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 3787
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, Busk, jeg havde overset det men et dæmpeled på bassen er absolut no-no! Al den elektriske kontrol over bassen fra forstærkeren ryger ad H til. Så godt det røg ud!
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 14:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg viste det godt men bassen var simpelthen for voldsom på simuleringen, men nu er den død og borte  . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
LouBP Forum Bruger

Bruger siden: 29 Oktober 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2428
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
LouBP skrev:
Jeg håber ikke din lillebror bor i lejlighed |
|
|
Hvis jeg har forstået det rigtigt bor han og kæresten i underetagen i et hus, så de har overboer . __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
syncroniq Lukket konto

DAT - lukket efter ønske fra bruger.
Bruger siden: 10 Maj 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1715
|
Sendt: 08 Marts 2008 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey,
Det ser godt ud.
Det må man sige er selvbyg i stor format 
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 09:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker for alle de pæne ord.  __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Takker for alle de pæne ord.  |
|
|
Hvilken finish skal de ende op i? DEn rå of uspolerede mdf plade eller? Hvordan er de to kabinetter monteret oven på hinanden? mvh __________________ mvh
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 09 Marts 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
mn1974 skrev:
Busk skrev:
Takker for alle de pæne ord.  |
|
|
Hvilken finish skal de ende op i? DEn rå of uspolerede mdf plade eller?
Hvordan er de to kabinetter monteret oven på hinanden?
mvh
|
|
|
Lige nu står de bare ovenpå hinanden, med der kommer en speciel fod på med sider på, hvor højttaler sektionerne spændes op i mellem. Finish, de skal højklans lakeres, lillebror og kæreste skal dog lige bestemme sig for en farve.

Ca. sådan her, hvilket også kommer til at øge vægten , som om de ikke var tunge nok, der skulle to mand til at løfte og en til at styre, da vi løftede den sidste og øverste sektion op igår.
Intet erstatter membran areal og bas skal have plad. (citat fra krølle). Fornuftige ord som er blevet religion. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Selvbyggeren1 Forum Bruger

Bruger siden: 09 Maj 2006 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 198
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fuuuck mand! De er store. (Det sagde hun også i går.......)
Det er nice at se så store højttalere i en stue, når højttalere efterhånden skal have så meget WAF at man ikke får øje på dem når man træder ind i folks hjem nu om dage! Kanonflot.
Godt at høre at lyden også er god, skal du justere noget på delefiltrene overhovedet? Skal du have foretaget en måling?
Men tillykke til den lillebror i hvertfald!
Venligst, __________________ Troels F. Rasmussen - Selvbyggeren.
Mine HT'ere
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 19:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selvbyggeren1 skrev:
Det er nice at se så store højttalere i en stue, når højttalere efterhånden skal have så meget WAF at man ikke får øje på dem når man træder ind i folks hjem nu om dage! Kanonflot.
Godt at høre at lyden også er god, skal du justere noget på delefiltrene overhovedet? Skal du have foretaget en måling?
Venligst,
|
|
|
Mange tak.
Efter at have brugt de sidste par dage på at lytte, er det blevet til at jeg har fjernet alle dæmpeled på nær en enkelt modstand på diskanterne ellers har jeg ikke haft behov for at ændre på andet.
På et tidspunkt når jeg er ved at have lyttet mig tilfreds så skal jeg have lavet målinger.
Busk __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
Selvbyggeren1 skrev:
Venligst,
|
|
|
Mange tak.
Efter at have brugt de sidste par dage på at lytte, er det blevet til at jeg har fjernet alle dæmpeled på nær en enkelt modstand på diskanterne ellers har jeg ikke haft behov for at ændre på andet.
På et tidspunkt når jeg er ved at have lyttet mig tilfreds så skal jeg have lavet målinger.
Busk |
|
|
Så kommer du jo til at starte forfra til den tid.
|
Til top |
|
|
Roky Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2007 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1974
|
Sendt: 12 Marts 2008 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 06:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Busk skrev:
Selvbyggeren1 skrev:
Venligst,
|
|
|
Mange tak.
Busk
|
|
|
|
|
|
Hvorfor kommer jeg til at starte forfra? jeg kommer til at skulle lytte niveauer ind når jeg kommer over til hans rum, men ellers ikke. Hvis jeg syntes det lyder perfekt, og bruger min reference at lytte op i mod, for at høre om der er noget der stikker af i nogen retning eller om der er noget der mangler. Hvis det nu var at der var noget der peakede voldsomt så er det helt perfekt med en måling og så skal man selvfølgelig lave om efter det. Men denne højttaler skal ikke være frekvens linær da det ikke lyder særligt fedt. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 06:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

Rabu Acoustics
|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Busk skrev:
kappen skrev:
Busk skrev:
Selvbyggeren1 skrev:
Venligst,
|
|
|
Mange tak.
Busk
|
|
|
|
|
|
Hvorfor kommer jeg til at starte forfra? jeg kommer til at skulle lytte niveauer ind når jeg kommer over til hans rum, men ellers ikke. Hvis jeg syntes det lyder perfekt, og bruger min reference at lytte op i mod, for at høre om der er noget der stikker af i nogen retning eller om der er noget der mangler. Hvis det nu var at der var noget der peakede voldsomt så er det helt perfekt med en måling og så skal man selvfølgelig lave om efter det. Men denne højttaler skal ikke være frekvens linær da det ikke lyder særligt fedt. |
|
|
Der er mere end frekvensgang der skal være iorden, det er selvfølgelig op til dig selv om den skal være liniær, det har jeg ikke sagt den skal være. Nu hvor du siger at du ligger inde med måleudstyr, kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke bruger det i udviklingsfasen for det vil uden tvivl give det bedste resultat.
|
Til top |
|
|
Busk Udelukket fra forum

|
Sendt: 13 Marts 2008 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
kappen skrev:
Busk skrev:
kappen skrev:
Busk skrev:
Selvbyggeren1 skrev:
Venligst,
|
|
|
Mange tak.
Busk
|
|
|
|
|
|
Hvorfor kommer jeg til at starte forfra? jeg kommer til at skulle lytte niveauer ind når jeg kommer over til hans rum, men ellers ikke. Hvis jeg syntes det lyder perfekt, og bruger min reference at lytte op i mod, for at høre om der er noget der stikker af i nogen retning eller om der er noget der mangler. Hvis det nu var at der var noget der peakede voldsomt så er det helt perfekt med en måling og så skal man selvfølgelig lave om efter det. Men denne højttaler skal ikke være frekvens linær da det ikke lyder særligt fedt.
|
|
|
Der er mere end frekvensgang der skal være iorden, det er selvfølgelig op til dig selv om den skal være liniær, det har jeg ikke sagt den skal være. Nu hvor du siger at du ligger inde med måleudstyr, kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke bruger det i udviklingsfasen for det vil uden tvivl give det bedste resultat.
|
|
|
Måleudstyret har aldrig været igang og der mangler en mikrofon, selvfølgelig er det et godt udviklings værktøj, men ind til jeg lære det at kende stoler jeg på mine øre. Og måleudstyr giver ikke nødvendigvis det bedste resultat, men det er godt at finde fejl med som man ikke lige kan finde med ørene, det er vi enige om. __________________ Marantz SA-7S1
Marantz SC-7S2
Marantz MA-9S2
B&W Nautilus 800 Sig. TE
Vestsjællands HiFi-Klub
www.vshk.dk
|
Til top |
|
|