Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 04:10   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Lkmthebest: Slyngelstue (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Dit budget virker ikke "gennemtænkt".

Prøv at lave en liste med hvad du har behov for, og hvad du forestiller dig at det kommer til at koste. Det ville gove dig (og os andre) et meget bedre overblik over hvad du ønsker og hvad dit budget er.

et eksempel:

maling: aa kr.

Gulvtæppe: bb kr.

receiver: cc kr.

osv osv. Dit budget på 5-7000 virker ikke realistisk. En lærredbredde på 150 cm, hvorfor så lidt?

Hvad har du af udstyr i forvejen?

farven i en bio, bør være mørk, som andre også skriver, men det afhænger selvfølgelig også af hvad du lægger vægt på.

Skråvægge er lydmæssigt ikke et problem, men det kan godt være en udfordring at placere side HT. men det kan løses ved f.eks. at montere en kile på væggen som HT så hænger på.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Oktober 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

I skal ikke tag jer af den pris jeg skrev tidligere, ved godt den er fuldstændig urealistisk

Gulvtæppe og maling osv. er ikke med i mit budget. det er udover.

Projektor. 5000kr

Lærred. 2000kr 

Er lidt i tvivl om jeg bare kan nøjes med et Hjemmebiograf Souroundsæt, eller man kan finde noget ordentlig forstærker og nogle højtalere. hvordan foregår indstillingen af sådan en forstærker?

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

jeg ville hvertfald holde mig fra samlede surroundsæt(HTIB) og istedet købe brugt og måske bare starte med stereo, du får efter min mening meget bedre lyd med noget ordentligt brugt hifi. jeg startede personligt med noget surround og jeg brugte det hvertfald ikke nok til at retfærdiggøre den merpris det har at køre med surround end stereo, det ser jeg for lidt film til, og hvis det her anlæg primært er til "slyngelstue" kommer der vel også til at blive spillet en del musik og der kan du ikke bruge surround til noget.

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62722107
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62506773
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62315817
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62456729
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62301835
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62748031

masser af forskellige forslag til rimeligt billige højttalere man kunne bruge til front og der er tonsvis af andre på dba, på brugtsiden her på H4A, gul og gratis osv. og så evt en brugt stereoforstærker, eller hvis surround måske noget lignende den sherwood jeg linkede til i mit sidste indlæg.
Til top Vis febbe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af febbe

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Takker for det meget brugbare svar, Så vil jeg gå på jagt på DBA.dk

Sad og kiggede før og det ser ud til man kan finde nogle gode højtalere til fornuftige penge.

MRGM
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2009
Lokalitet: København
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:01 | IP-adresse registreret  

Sidder sgu og er lidt jaloux på al den plads du har.

Som de andre siger skal der en del penge til for at komme i nærheden af en ordentlig hjemmebiograf. Har selv droppet det på grund af mangel på plads.

Men for at lege lidt Rasmus-Modsat i forhold til alle de andre, vil jeg foreslå dig at starte med et stereo setup+projektor? Så har du omend ikke surround så stadig bedre lyd end med et Tv, og du kan så udbygge fra 2.0 til 7.2, i det tenpo du nu kan spare op i.

Og ja, det kan skam godt betale sig at  købe brugt, så længe du ikke skal hele landet rundt og ellers kan få demonstreret at grejet virker som det skal.

Phonar - Credo Primus m. Mundorf Silver/Oil+M-resist.
+ tilbehør fra DH-Labs, PS Audio, Solid Tech osv.
Til top Vis MRGM's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MRGM

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:21 | IP-adresse registreret  

Jaloux

Hvilken mærke højtalere skal man gå efter? er der noget man skal holde sig fra.

Sad og kiggede på det mærke der hedder dali. Der kunne man på den blå avis købe et sæt Dali Concept 1, som aldrig var blevet brugt for 5000kr. er det et fornuftigt sæt? eller skal man ud og købe lidt dyrere enkelte højtalere?

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:35 | IP-adresse registreret  

concept 1 til 5000kr??? en concept 1 koster 750kr ved hifiklubben. er det et helt surround sæt eller hva? har du ikke et link til det? men vil mene at concept er fint til noget hyggelytning osv. jeg var hvertfald glad for den concept sub jeg havde en kort overgang, men skiftede til en dali swa15 efter den og så blev jeg noget der nok minder mest af alt om verdens lykkeligste mand. så vil sige at concept er okay men vil hellere have dali's lidt ældre serier

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62499759

Det er hele sættet

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:42 | IP-adresse registreret  

Febbe

Men du har sq fuldstændig ret. jeg skal bare begynde med stereo, og så en god forstærker

Så kan jeg jo som altid bygge videre på det. når pengene er til det.

tonykart007
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Forever!

Bruger siden: 23 Januar 2009
Lokalitet: Odense
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 18:47 | IP-adresse registreret  

lkmthebest skrev:

Jaloux

Hvilken mærke højtalere skal man gå efter? er der noget man skal holde sig fra.

Sad og kiggede på det mærke der hedder dali. Der kunne man på den blå avis købe et sæt Dali Concept 1, som aldrig var blevet brugt for 5000kr. er det et fornuftigt sæt? eller skal man ud og købe lidt dyrere enkelte højtalere?

Det passer bedre med en mentor 1

Til top Vis tonykart007's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tonykart007

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:03 | IP-adresse registreret  

lkmthebest skrev:

Febbe

Men du har sq fuldstændig ret. jeg skal bare begynde med stereo, og så en god forstærker

Så kan jeg jo som altid bygge videre på det. når pengene er til det.

Mjaa, det sæt du har linket til er ganske godt. 5000 for en PJ, ja det kan sagtens lade sig gøre, og 2000 for et lærred er også bestemt muligt.

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

febbe
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

altså nu er det ikke fordi jeg er den mest vidende på projektor området men burde man ikke kunne lave et rimeligt diy fastramme lærred til en 500 mand. for så burde der jo være noget mere til projektoren eller anlægget.

til anlægget:
hvis der er en højttaler jeg er vild med så er det dali 850 de fås til ca 3000kr brugt og for satan de er fede og spiller mega højt, og så lyder de ikke værst så hvis du skal have noget der kan blæse taget af så find sådan et sæt. for efter jeg lige har studeret dit rum lidt nærmere vil jeg altså mene at standerhøjttalere og almindelige gulvhøjttalere med 6.5tommer basser bliver for småt. jeg får forresten sådan et sæt imorgen, glæder mig helt vildt, skal også nok lige prøve dem nede i fatters store stue og komme med hvordan de spiller i et rum på størrelse med dit.... for de kommer ellers bare ind på mine 20kvm.

Andvare
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

febbe skrev:
altså nu er det ikke fordi jeg er den mest vidende på projektor området men burde man ikke kunne lave et rimeligt diy fastramme lærred til en 500 mand. for så burde der jo være noget mere til projektoren eller anlægget. 
  Det er også en mulighed med det "klassiske" IKEA Tulpur mørklægningsgardin - det er billigt og ok til prisen.

Citér:

til anlægget:
hvis der er en højttaler jeg er vild med så er det dali 850 de fås til ca 3000kr brugt og for satan de er fede og spiller mega højt, og så lyder de ikke værst så hvis du skal have noget der kan blæse taget af så find sådan et sæt. for efter jeg lige har studeret dit rum lidt nærmere vil jeg altså mene at standerhøjttalere og almindelige gulvhøjttalere med 6.5tommer basser bliver for småt. jeg får forresten sådan et sæt imorgen, glæder mig helt vildt, skal også nok lige prøve dem nede i fatters store stue og komme med hvordan de spiller i et rum på størrelse med dit.... for de kommer ellers bare ind på mine 20kvm.

Jeg ville også gå efter nogle store fronter og Dali 850 klare sig også helt fint hjemme hos mig - og så skal du også kikke efter en sub. Skal det være rigtig drengerøvs, så kommer du heller ikke uden om lidt sofashake - det kan også gøre omkostningseffektivt.

med hensyn til maling, vil jeg være meget forsigtig med sort eller meget mørkt - det er ikke super nødvendigt (men dog det optimale for billedet) - men jeg synes ikke det er så fidt til et "hygge rum" eller lign. SÅ, jeg ville gå efter en 720p - gerne brugt, et sæt store fronter Dali 850 eller nogle af B&W's 600 serie - og så en reciver, gerne uden HD-lyd da de kan finde brugt til rigtig gode priser.

Jeg ahr fundet et par eksempler - bevist i den økonomiske ende:

reciver:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=130705

HT:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131413

projektor:

http://www.hifi4all.dk/ksb/Annonce.asp?id=131115

Der findes bedre af det hele, men her er man altså oppe og køre for en billig penge - Personligt er jeg også meget fokusere på en godt pris/ydelse forhold - men mine DIY subber kostede alligevel mere end de 3 ovenstående til sammen - og der findes flere af folk her på siden er har givet mere for een baghøjtaler alene .

DIY-tønde
Til top Vis Andvare's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Andvare

Thesos
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 19 Oktober 2009 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

Hvis du nu ikke vil gå hele vejen mht. maling som jeg jo selvfølgelig mener man bør

Så kan du nøjes med at male vægen bag lærredet sort og gerne en bramme på måske en meter på gulv, væg og loft bør også være sort, hhv. med evt. gulvtæppe og maling. Det ville klart være den bedste måde og opnå et ok billede, hvis du nu ikke vil male hele rummet sort/mørkt. Dette vil skabe den mørke effekt omkring lærredet og eliminere meget genskin fra gulv, væg og loft.

Til top Vis Thesos's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thesos

lkmthebest
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Oktober 2009 kl. 17:08 | IP-adresse registreret  

Andvare.

Takker for dit svar, det er lige sådan noget jeg bliver glad for. Lidt tekst og nogle links så jeg får lidt og kigge på. 

Og det er jo nogle fede ting til billige penge.

Stallerz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2008
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 14:34 | IP-adresse registreret  

Hvis du blot ønsker en Biograf effekt, men ikke vil ud og bruge i omegenen af 20000 kr på det, så er der jo andre og billigere alternativer i "saml
selv udstyr" - En forstærker skal hvis du spørger mig købes fra ny. - så man i det mindste har garantien, men højttalere kan sagtens erhverves
brugt. og til en ordentlig pris.
Nu er jeg selv en af de yngre, der ikke er fan af bulderbass, men ønsker noget flot og samtidig lyd fyldigt udstyr. Min egen hjemmebio/stue setup
ligger i en pris af godt 30000 uden projektor, Så det kan sagtens lade sig gøre.- incl gode kabler og "semi" dyrt udstyr.
Dette sæt fra jamo har jeg selv RIGTIG gode erfaringer med: - har dog solgt mit eget sæt. - da jeg havde ønske om mindre,
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=62657137
Dertil kan man sagtens finde både center og Sorround til billige penge.
Jamo er hvis du spørger mig et fint "low budget" mærke der giver dig en god effekt for en mindre bunke penge.
Til top Vis Stallerz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stallerz

Nikodk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2007
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 22 Oktober 2009 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

der er en brugt projektor til salg her, som vist passer til dit budget:
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67891&PN=1

mener også jeg så et brugt lærred til salg på samme forum den anden dag

Til top Vis Nikodk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nikodk

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes