Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
DIY/Selvbyg
 HIFI4ALL Forum : DIY/Selvbyg
Emne Emne: Hjælp medlemmer imellem... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2007
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 02:49 | IP-adresse registreret  

(Måske en lidt skør idé skrevet lidt for sent på natten - men jeg prøver alligevel)

Jeg har efterhånden været her på hifi4all noget tid. Det virker til, at her sidder rigtig mange venlige mennesker der brænder for hobbyen og også har en stor viden Jeg ved også, at nogle har været behjælpelige med blandt andet måling af højttalere og konstruktion af delefiltre og andre tjenester medlemmer imellem.
Ideen slog mig da jeg for noget tid siden tilbød at hjælpe med en løs forbindelse i et par høretelefoner. Medlemmet boede en 60 km væk men valgte alligevel at komme forbi for at få en klat loddetin på sine høretelefoner. Helt sikkert hyggeligt og billigere end at betale for en reperation - men jeg er helt sikker på at en anden i nogle kilometer nærmere kunne have gjort det på samme tid som jeg

Jeg kom derfor på den tanke om ikke det var muligt lave en lille liste over folk i landet og hvilken hjælp man kan tilbyde. Det ville da være lækkert om naboen lige lå inde med den iden/erfaring man stod og manglede.

Er ideen helt tosset? Det ville i hvert fald være en fin måde at møde lidt andre hifi-interesserede på

Jeg skal gerne starte:

Geografisk område: Nordsjælland, nærmere bestemt Espergærde.

Jeg giver gerne en hjælpende hånd med følgende:

Lodning

Simple målinger (jeg har dog begrænset erfaring), kan evt. teste filtre på digitalt delefilter (Behringer).

Visualisering af projekter i 3d, kan bruges til test af f.eks. farver/materialer - eller blot for at se hvordan et specifikt design nogenlunde vil se ud.

Når jeg lige er færdig med mine nuværende projekter og får kalibreret lidt udstyr osv:
digital room correction. Om det så er hjælp til opsætning eller blot for at prøve effekten af det i eget rum.

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

heltedellen
Lukket konto
Lukket konto

Tak for indsatsen, Nicolai!

Bruger siden: 07 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 23 Marts 2009 kl. 06:50 | IP-adresse registreret  

ville gerne finde en der evt ku komme her og måle mine ht og hjælpe med at sammensætte et bedre filter på mine hjemmebyggede ht

der vil selvfølgelig være kaffe ad libitum og en sikkert også en kage (er ret glad for kage)

i gamle dage ku man jo bare beregne et filter men ikke nu til dags ifølge alle herinde nææææ det skal måles og derefter udregnes

ps mine ht står færdige her til april

mvh nicolai

Til top Vis heltedellen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af heltedellen Besøg heltedellen's Websted

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2009 kl. 20:42 | IP-adresse registreret  

heltedellen skrev:

ville gerne finde en der evt ku komme her og måle mine ht og hjælpe med at sammensætte et bedre filter på mine hjemmebyggede ht

der vil selvfølgelig være kaffe ad libitum og en sikkert også en kage (er ret glad for kage)

i gamle dage ku man jo bare beregne et filter men ikke nu til dags ifølge alle herinde nææææ det skal måles og derefter udregnes

ps mine ht står færdige her til april

mvh nicolai

Tråden var mere ment som værende information hvis man skal bruge hjælp til noget specifikt. Jeg tror tit man kører meget længere for at få hjælp end det egentlig er nødvendigt - og som ofte bliver der smidt lidt penge efter en reperation eller lign. som et medlem formegentlig kunne gøre for en kop kaffe :)

Det ser dog ikke ud til at her er så stor opbakning om ideen - men jeg prøvede da

Til top Vis Dennis Frie's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dennis Frie Besøg Dennis Frie's Websted

mollecon
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 04:22 | IP-adresse registreret  

Jamen, ideen er osse god, Dennis. Problemet er vel det organisatoriske? At få informationen på rette tid & sted.
Til top Vis mollecon's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mollecon

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 04:30 | IP-adresse registreret  

mollecon skrev:
Jamen, ideen er osse god, Dennis. Problemet er vel det organisatoriske? At f informationen på rette tid & sted.

Ja jeg ved godt det nok er lidt urealistiskt at få til at fungere  - men man har lov at håbe...

By the way - det var da imponerende så aktiv du er her om natten, inden for de sidste par minutter har jeg set dig svare på en 4 tråde (klokken er halv fem)... God stil

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Ideen er da glimrende.

Jeg er selv i byggerod for tiden, men så snart tingene er faldet lidt til ro, så er jeg klar til at assistere i diverse målinger etc. på Sjælland.

Kunne godt tænke mig et "måle-træf", hvor alle os med måleudstyr kunne udveksle erfaringer og få garanteret at man rent faktisk gør det rigtige når man måler.

Skal til et træf hos Holm Acoustic i Påsken, og det bliver nok ret sjovt.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 17 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

jeg er god til at lodde og ligger inde med et spl meter

får en bias rite fra tad senere på året

og kan hjælpe med bias justering af rørslæder og instrument forstærkere

mvh frede fra horsens

Til top Vis frede4500's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af frede4500

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 13:08 | IP-adresse registreret  

Vi er da nogle stykker rundt omkring, der gerne vil hjælpe. Men som @mollecon er inde på, så bliver administration og koordinering nok lidt indviklet/besværlig.

Men jeg så gerne lidt flere hifi-træf, hvor entutiaster kan mødes og snakke hifi, og gerne uden det der tomme blik i øjnene, som konen får, når jeg prøver at forklare hende baffeldiffraktion

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

kunne det ikke organiseres gennem et standard phpbb forum på nettet ,jeg kan godt lægge webhotel til og hoste et domæne mere hvis det er

Dennis Frie
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

frede4500 skrev:
kunne det ikke organiseres gennem et standard phpbb forum på nettet ,jeg kan godt lægge webhotel til og hoste et domæne mere hvis det er

At bruge et standard phpbb forum kunne selvfølgelig være en mulighed - den løsning tror jeg dog hurtigt bliver så besvælig, at det ikke vil blive brugt (jeg tror de færreste ville gide logge ind på et seperat forum osv). For at det skal blive brugt vil jeg mene, at det bør holdes på siden hifi4all...
Hvis det virkelig skal laves som en ekstern løsning vil et smartere interface nok være nødvendigt. Det kunne f.eks være et simpelt danmarks-kort hvor der er placeret prikker/nåle whatever hvor de forskellige hifi-folk holder til. Det har jeg set brugt flere steder.

Det letteste vil efter min mening være en tråd, hvor første post bliver opdateret i takt med at flere og flere medlemmer (forhåbentlig) melder sig. Det er ganske simpelt - og bliver den en success, ja så kan man jo altid overveje at lave det på en lidt smartere måde 

Chris Cornell
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2008
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

pc-nørd.

Ved næsten alt hvad der er værd at vide om hardware (læs: IKKE software).

Jeg hjælper gerne hvis folk har problemer med at samle mediecenter eller lign.

MVH Christian

København (Amager)

Til top Vis Chris Cornell's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chris Cornell

AkilleuZ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Marts 2009 kl. 18:03 | IP-adresse registreret  

Jeg synes ideen er god.

Hvis folk skriver hvad folk gerne vil hjælpe med så kan de enkelte bruge vel bare søge i tråden, og aftale med vedkommende tid og sted osv.?

Til top Vis AkilleuZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af AkilleuZ

daniels
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 18:11 | IP-adresse registreret  

Man kan jo også selv være aktiv, som jeg også ofte oplever at folk er, og melder sig selv i diverse tråde, hvor man så tilbyder hjælp.

Det synes jeg bestemt en del er gode til.

frede4500
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 25 Marts 2009 kl. 21:24 | IP-adresse registreret  

man kunne vel få hifi4all til at oprette en permanent tråd .ude i overskrifterne

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes