Forfatter |
|
Lux550 Freak Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 392
|
Sendt: 11 Februar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
daniels skrev:
Jeg venter også spændt på @Lux550 Freaks erfaringer med de filtre han har lånt af mig.
|
|
|
ja, det var nogle hyggelige timer, Daniel 
Nå - men travl hverdag, arbejde, træning, en syg kæreste og børn.. Hvordan får I andre tid til at lytte? 
Jeg har faktisk ikke haft tid til at få lyttet på dem i denne uge. Men jeg havde faktisk osse regnet med, at delefilter-processen var en lidt langsommere process end selve ombygningen..
Nu får Daniel sine filtre tilbage igen, men jeg regner med at få fat i lidt stumper så jeg kan lave tilsvarende filtre og så lytte lidt mere ind imellem over det næste stykke tid.
|
Til top |
|
|
Runetheman Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2005 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 28 Juni 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke sket noget nyt, her?
|
Til top |
|
|
redfox Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 629
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 00:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
ekstremt fedt projekt, og en ekstravagant finish, som man vist skal lede meget meget langt efter, for at kunne finde hor en købe-højtaler. For ikke at tale om alle de andre arbejder indvendigt.
Jeg er i hvert fald meget spændt på at se lidt nyt, når din og din families tid tillader det.
Hilsen Red Fox.
|
Til top |
|
|
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
Sendt: 29 Juni 2006 kl. 02:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Lux550 Freak
Son nogen er inde på, så er det Avance / Scan - Speak OEM enheder du har købt hos DAT.
Egentlig meget skægt at tænke på...
Nå men bas/mellemtonen og diskanten er fra en Avance Magnum Super.
At lave et filter til dem er ikke noget man sådan bare lige gør. Det er udviklet af en yderst kompetent højttaler konstruktør, så et filter som passer til enhederne er allerede udviklet. Dog er der jo en aktiv bas mere på den oprindelige konstruktion, så hvis man vil bruge det filter så skal der sættes en baffelstep kompensation ind, og diskanten skal dæmpes en smule.
Det er muligt at Avance ligger inde med nogle originale Magnum Super filtre som du kan købe, og modificere. Med dem vil du opnå en langt bedre lyd, end du ellers vil kunne nå frem til.
Skægt at se en så gammel højttaler genoplivet.
Extreme makeover - Speakers edition!
Mvh Kim
|
Til top |
|
|
spril Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 40
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey jeg har nettop fået fat i en Avance z501 total renoveret class A fra 80'erne
du skulle høre den __________________ Denon 2910
Sony STR-DB870
Bell 5005
Avance Delta 3 piano
Avance concrete 170-190
Avance pyramide 150
Avance Z504 Class A
JBL CM52V Control.
B&W DM601S3
Technics 1210 MK2
AB Precedent
|
Til top |
|
|
Fiddoo Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 838
|
Sendt: 21 August 2006 kl. 22:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
spril skrev:
Hey jeg har nettop fået fat i en Avance z501 total renoveret class A fra 80'erne
du skulle høre den |
|
|
Sån en har jeg haft      __________________ Mvh. Frank K.
|
Til top |
|
|
Sveske Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2337
|
Sendt: 25 August 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var godt jeg allerede sidder ned, for ellers var jeg da gået baogver. Det er nok den flotteste finér jeg nogensinde har set! Hvilket så gør kabinetterne til de flotteste jeg nogensinde har set... wow...
|
|
daniels Forum Bruger

Bruger siden: 26 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3704
|
Sendt: 28 August 2006 kl. 00:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og billederne lever slet ikke op til dem i det virkelige liv...
De er virkelig flotte.
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 16:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor døde denne fantastiske tråd?  Og hvordan gik det videre med projektet?  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt spørgsmål...
__________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
og svaret er... der er ikke sket så meget.. Højttalerne står stadig hvor de stod i februar sidste år, efter de havde været et år undervejs.
men de skænker stadig megen glæde, både for øje og øre - kan man sige at jeg er "i gang" med at spille dem til?? 
Jeg må nu sige, at det var en forløsning dér for et år siden, og jeg er ikke i tvivl om at der på et tidspunkt - måske når dagene bliver længere og Danmark er faldet på plads med de nye regioner - blir tid, energi og motivation til at få delefiltrene væk fra gulvet..
Nå ja - jeg har jo forresten osse mødt en fantastisk pige - det tager tid alt sammen...
I'll be back... 
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen, til lykke med pigen.
Godt at høre at du stadig nyder dine højttalere.
|
Til top |
|
|
NADali Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 434
|
Sendt: 05 Februar 2007 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det må du sgu garantere, for mage til øjeguf skal man lede længe efter. Faldt over tråden lidt tilfældigt da jeg søgte på Avance Concrete (som jeg tilfældigt huskede fra 80érne og blev lidt nysgerrig efter) og vupti dit projekt dukkede op. Jeg sad og savlede en time over billederne i tråden!! Kom med mer - snart.  __________________ KUBIKKENS VIDNER AF 3. SEPTEMBER 2007
|
Til top |
|
|
spril Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 07:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan så lige fortælle, at jeg har fundet et par Advance Concrete 190, som jeg skal have sat i stand, nu må vi se hvor lang tid det tager :-) så nu har jeg 4 sæt stående.
__________________ Denon 2910
Sony STR-DB870
Bell 5005
Avance Delta 3 piano
Avance concrete 170-190
Avance pyramide 150
Avance Z504 Class A
JBL CM52V Control.
B&W DM601S3
Technics 1210 MK2
AB Precedent
|
Til top |
|
|
spril Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 07:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Og til Lux550 dame jammen så er dine højtalere jo snart til salg..  __________________ Denon 2910
Sony STR-DB870
Bell 5005
Avance Delta 3 piano
Avance concrete 170-190
Avance pyramide 150
Avance Z504 Class A
JBL CM52V Control.
B&W DM601S3
Technics 1210 MK2
AB Precedent
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
spril skrev:
Jeg kan så lige fortælle, at jeg har fundet et par Advance Concrete 190, som jeg skal have sat i stand, nu må vi se hvor lang tid det tager :-) så nu har jeg 4 sæt stående. |
|
|
hmm.. er der snart basis for en ekslusiv klub?? Og hverken pigen eller højttalerne ryger ud, hvis jeg har noget at sige 
Er jeg den eneste der har ligget lidt stille, rent hi-fi-mæssigt? Har du fået styr på dine stumper, højttalere og sub-woofere, Daniels?
|
Til top |
|
|
Dyne Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 47
|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du er ikke den eneste der har stået stille - selv har jeg kun fået indkøbt lidt smådele til mit næste stereo-setup og en eq til at hjælpe det nuværende til at få lidt mere bas ud af mine Avance Concrete...
Men, må indrømme at jeg godtnok også går med drømmen om at lave et eller andet ved dem - mit store problem, og det der til stadighed holder mig tilbage, er at jeg ikke har den fjerneste indsigt i det at konstruere delefiltre... Og, så at jeg godt kunne tænke mig på en eller anden måde også at få lidt mere liv i mellemtonen end med de enheder der sidder i mine nu; den falder totalt ud. Men - ok, med ombyg, så skulle der også nye basser til; diskanten vil jeg nok beholde da det er den originale, og umiddelbart er det ikke den der sætter begrænsningen.
Men, skulle jeg så igang med at ændre enheder m.v. så tror jeg da nok det er det org. filter der stadig sidder i mine, hvis nogle skulle bruge dem - det er Avance Concrete 180. __________________ Mvh Lars Larsen
|
Til top |
|
|
daniels Forum Bruger

|
Sendt: 06 Februar 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
@Lux550 Freak
Styr på det? Aldrig
Har fortsat med målinger og tests, hvor jeg har kunnet få tid til det.
Indtil videre har jeg ikke nogle endelige højttalere at kunne vise frem
Men konstruktionerne er på plads, men det er udførelsen der svigter. Kan ikke få lavet konstruktionerne i den kvalitet jeg gerne vil have lavet... Og top-pro assistance er for dyrt (møbelsnedker).
Men jeg arbejder på sagen. __________________ DanielS - Alkohol tager toppen af ubehagen ved livet - Der findes ikke dårlige ideer, kun mangel på vilje til at udføre dem!
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 13:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har fundet et pa avance concrete 120 - små paramider uden top ller hvad det nu hedde - havde det været en kegle havde de været en kegle stub - hedder det pyramide stub ?? anyway kende i dem og kan det betale sig at gøre noget ud af dem ?
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
spril Forum Bruger

|
Sendt: 31 Marts 2007 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja da jeg har også et par Avance pyramide 150 som jeg har moddet med en Seas W18NX 6" enhed, + skiftet alle kondensatore til auidyn cap kondensatore, og nu spiller de godt igen.  __________________ Denon 2910
Sony STR-DB870
Bell 5005
Avance Delta 3 piano
Avance concrete 170-190
Avance pyramide 150
Avance Z504 Class A
JBL CM52V Control.
B&W DM601S3
Technics 1210 MK2
AB Precedent
|
Til top |