Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. maj 2025 | 07:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: byggebio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 11 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hva skal der på????

Der skal smæk på ... som man siger på Fyn

Nå langt om længe kom der nyt grej i Byggebioen. Jeg har her til aften hentet en lille ny til familien, og den hedder SVS.

Hele navnet er SVS PB10-NSD

http://www.lsound.no/eng/index.php?side=info&group=240&a mp;subgroup=799&id=1432

Nå ja billeder siger jo mere end ord. Den fylde sq lidt mere i horisonten end jeg havde regnet med :-)

Er så småt gået i gang med lidt lytteprøver, men kan tydelig mærke der er nogle timers justering inden den er helt på plads.

Jeg synes jo indtil nu, at jeg havde en fint lydbillede og, at 604'erne gjorde det meget godt i bunden af lydbilledet..... Næh om ikke der lige kom smæk på da jeg fik sat strøm på den nye kasse. Woof nu kan man mærke ildkuglerne lande i Gladiators indledende scene. Nå mere om indtrykkene senere.

musashi

Til top Vis musashi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af musashi

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 August 2008 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Nåja synes lige der skulle et billeder mere på hvor man bedre får indtryk af den fysiske størrelse.

musashi

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 12 August 2008 kl. 01:26 | IP-adresse registreret  

Lækkert med en ordenlig sub i hus.. Jeg skal sgu også have SVS når jeg engang skal have en sub.
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 22:46 | IP-adresse registreret  

Lidt mere om indtrykkene efter en god aftens kiggen en masse scener igennem.

Først og fremmest vil jeg sig "hvordan kunne jeg leve uden indtil nu".

Der er bare så meget mere helhed i lydbilledet, når man får sat subwoofer på. Man kan tydelig mærke hvor der tidligere har manglet noget.  Et godt billede er ex. Olifanter i LOTR - Kongen vender tilbage, hvor man pludselig kan mærke det i sofaen når de vælter om. Man sidder tilbage ,efter godt et par timers fimkiggen, med oplevelsen af Wouw den her investering har virkelig bragt lydindtrykket op på det næste niveau. Der er helt sikkert en del justeren til endnu inden den rigtig er kommet på plads, men nøj hvor er jeg glad

musashi

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 August 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret  

Smider lige et link her til en liste af film som er fede at teste subwoofer med

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=67122

musashi

Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 15 August 2008 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

hej du der med hjemmebif

er selv igang med et lignende projekt, har dog lidt overvejelser igang mht projector ophæng. Synes dit ser lille og solidt ud. Hvor har du købt det og hvad kan du max hænge op i det da min projector vejer henaf 15kg. Ja også lige hvad hedder det....

ellers lækker bif fede gardiner, havde selv samme plan med de gardiner. Men jeg venter lidt med dem da jeg er ved og være godt træt af alt byggeri incl hjemmebif, trænger sku til en pause.

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 August 2008 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Forbrugsfest skrev:

hej du der med hjemmebif

er selv igang med et lignende projekt, har dog lidt overvejelser igang mht projector ophæng. Synes dit ser lille og solidt ud. Hvor har du købt det og hvad kan du max hænge op i det da min projector vejer henaf 15kg. Ja også lige hvad hedder det....

ellers lækker bif fede gardiner, havde selv samme plan med de gardiner. Men jeg venter lidt med dem da jeg er ved og være godt træt af alt byggeri incl hjemmebif, trænger sku til en pause.

Hej

Mht. beslaget, så er det korrekt, at det ikke er så stort. Til gengæld må jeg sande, at det ikke er særlig stabilt, da det let "kommer ud af kurs". Det er svært at spænde det helt, uden at rykke på retningen. Det er købt i KT-radio (odense) sammen med projektoren. Mit råd er, at finde et godt kvalitets beslag og så betale lidt ekstra.

Gardinerne omkring lærredet er "bare" noget rødt velour som Fruen i huset har lukket enderne på. SÅ har jeg selv "monteret" det med en hæfte pistol.... Det ser pænt ud, bare man ikke skal hive i det.

musashi

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2007
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 August 2008 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Uha flot bio du er endt med.

Jeg savner selv et dedikeret rum og en proj... men håber det med Proj. kommer, på trods af stue-kompromisset.

God vind fremover.

Mvh. Offcourse

Forbrugsfest
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 18 August 2008 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hej

Mht. beslaget, så er det korrekt, at det ikke er så stort. Til gengæld må jeg sande, at det ikke er særlig stabilt, da det let "kommer ud af kurs". Det er svært at spænde det helt, uden at rykke på retningen. Det er købt i KT-radio (odense) sammen med projektoren. Mit råd er, at finde et godt kvalitets beslag og så betale lidt ekstra.

Gardinerne omkring lærredet er "bare" noget rødt velour som Fruen i huset har lukket enderne på. SÅ har jeg selv "monteret" det med en hæfte pistol.... Det ser pænt ud, bare man ikke skal hive i det.

musashi

[/QUOTE]

Tror jeg prøver med noget DIY har fået lavet en tyk alu plade så den passer med hullerne til min BQW5000 tænker på og ofre et af mine dynaudio vægbeslag da jeg ikke bruger dem længere som justerings beslag. KOmmer lidt an på hvordan det færdige resultat bliver, skal nok lade høre fra mig. Ellers må jeg lige spare lidt op til et super duper beslag

mvh forbrugsfest

Til top Vis Forbrugsfest's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Forbrugsfest

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret  

Forbrugsfest skrev:

hej du der med hjemmebif

Hej

Fandt lige et link til beslaget:

http://www.avconnection.dk/?PGr=628&ML=550

Kig lidt på Vogels. SYnes der er nogle som ser lige så "små" ud som mit.

musashi

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 19 August 2008 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

Har du fået set lidt flere film med din nye dybvands-bombe af en sub?
Og spiller den også til musik - hvis du har prøvet det?

mvh. Offcourse

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 August 2008 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Offcourse_dk26 skrev:
Har du fået set lidt flere film med din nye dybvands-bombe af en sub?
Og spiller den også til musik - hvis du har prøvet det?

mvh. Offcourse

Jow lidt mere er det blevet til. Jeg er fortsat meget glad :-) Til film kører det bare derudaf, og jeg bliver mere og mere tilfreds med investeringen.

Til Musikken er jeg dog rendt ind i et mindre problem som bliver tydeligt når musikken kommer på. I min iver for at få denne fine kasse, fik jeg ikke satg mig godt nok ind i justeringsmuligheder. Der er ikke en indstilling for crossover på subben, og heller ikke på forstærkeren. Det betyder jo desværre at den spiller med langt op i spekteret - og lapper en del over på fronterne. Til film er der ikke umiddelbart problemer. Dog synes jeg den spiller "for meget" med til musikken. Tænker der helt sikkert skal noget mere lytten/justering til så skal det nok blive bedre.... Men en ny forstærker som kan "cutte" (hedder det det ?) vil nok h´jælpe lidt på den noget anmassende "brummebas". Monstro der er andre måder at komme rundt om den problematik..

Lytteindtrykket "kun" med fronterne, er efter min mening relativ lys, med en kontant afvikling i den nederste del af spekteret. Når subben kommer i spil går der lidt mudder i den allerede i den nedre mellemtone.

Et lille pift kunne npk være, at kigget lidt på det Phase indstilling. Er ski ik helt på hjemmebane der.

Har lyttet en del til "Nick Caves Murder ballads", som jo er et mørkt album, og man kan virkelig mærke hvor den sub træder i karaktér. Lækkert

musashi

Offcourse_dk26
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 August 2008 kl. 11:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du kigger på min tråd - fra side 11 og frem, kan du læse lidt om EQ af subwoofer.
Du kunne overveje at investere 800,- kroner i en Behringer, og slå 2 fluer med 1 smæk - båd delefilter til din sub samt rumtilpasning så du får super-lineær bas i netopp dit rum. Der er næsten garanteret områder der kan justeres, hvis du har muligheden.

Blot et forslag - jeg ved ihvertfald at bl.a. ingeniøren herinde, og sidst Drescott er blevet meget glade for den "special-tilpasning" en god parametrisk EQ kan give.
Og så kan du netop lave cross-over etc. hvor du har lyst!

Spørg bare ind til det hvis du kunne være interesseret og mangler lidt info.
Ellers er der også miniguide på Lasounds hjemmeside omkring setup/faseindstilling etc.
Du får bare SÅ MEGET MERE ud af det med en EQ - efter min ydmyge mening      

Mvh. Offcourse

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Grej info opdateret, på side1

Jeg har fået sat nogle nye kabler på fronterne.

Vdh Clearwater, som jeg p.t. leger en del med. Der er virkelig sket noget med lyden på fronterne. Det er endnu lidt svært at beskrive, da jeg mine øre jo er vant til en noget anden lyd med de gamle kabler. Bixer lidt med single / Bi / dobbelt wire opsætninger. En ting er sikkert - det lyder meget anderledes med Vdh kabler end de gamle taralabs. Synes umiddelbart der er kommet lidt mere styr på bunden... mere bas end brum, og mellemtonen har fået en større klarhed. Mere om det når jeg har fået lyttet og testet opsætning af kablerne.

musashi

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 15 Oktober 2008 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

bliver jo bedre og bedre nu skal du vel også snart have nyt forstærker grej

musashi
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 September 2009 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Nårh der sker ikke så meget på udbyggefronten i bioen pt. Har dog fået ryddet hjørnet op og murer det store vindue til, så varmen ikke fiser ud :-).

Ville såmænd bare smide et billede af, et lille projekt i stuen, som jeg synes er faldet helt pænt ud.

Synes faktisk det er blevet helt godt eftersom det er lavet af rester/stumper som bare stod og stod

musashi

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 6
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes