Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. maj 2025 | 02:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Inter-Fi (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 11
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 December 2008 kl. 16:24 | IP-adresse registreret  

Men bare så jeg har forstået det hele korrekt, så vil der med PS3 som afspiller ingen forskel være på en forstærker der kan dekode Dolby TrueHD selv, og en der ikke kan?
Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2008
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 December 2008 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Nej der er ingen forskel, jo på forstærkeren , men ikke fra ps3 til forstærkeren, den kan kun bitstreme dts på dvd, mener jeg da den kan , resten er pcm , hvor ps3 pakker ud og sender info vidre til enheden.

Køber du en didekeret afspiller der kan decode og har 5.1/7.1 ud , så kan du få gælde af lyde på dem uden hdmi lyd support ellers ikke.

Men seføli skal din nye forstærker ha Hdmi, eller kan du kun sende optisk som er ned skaleret 2.0 channel som bliver matrixet til 5.1 i din forstærker. så virkelige skal du ha en forstærker der har Hdmi Lyd support, den behøver ikke kunne skalere billederne, men bare passe thoug på billede siden.
Til top Vis Henrik 1307's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik 1307

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:
Nej der er ingen forskel, jo på forstærkeren , men ikke fra ps3 til forstærkeren, den kan kun bitstreme dts på dvd, mener jeg da den kan , resten er pcm , hvor ps3 pakker ud og sender info vidre til enheden.

Men seføli skal din nye forstærker ha Hdmi, eller kan du kun sende optisk som er ned skaleret 2.0 channel som bliver matrixet til 5.1 i din forstærker. så virkelige skal du ha en forstærker der har Hdmi Lyd support, den behøver ikke kunne skalere billederne, men bare passe thoug på billede siden.

Så bliver det nok den Denon AVR 2809

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:05 | IP-adresse registreret  

Rettede lige det her , lidt mere info jeg glemte.

"Køber du en didekeret afspiller der kan decode og har 5.1/7.1 analog ud , så kan du få gælde af lyde på dem uden hdmi lyd support  som har 5.1/7.1  analog ind ellers ikke"

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:
Rettede lige det her , lidt mere info jeg glemte.

"Køber du en didekeret afspiller der kan decode og har 5.1/7.1 ud , så kan du få gælde af lyde på dem uden hdmi lyd support ellers ikke"

Den kommer helt sikkert så.

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ja det er en jungel det der Hdmi og ps3/ standalone afspiller lyd ting...

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:

Ja det er det.. Men hvilken afspiller er så bedre end PS3? Udover på HD-lyd siden der.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 December 2008 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:
Men seføli skal din nye forstærker ha Hdmi, eller kan du kun sende optisk som er ned skaleret 2.0 channel som bliver matrixet til 5.1 i din forstærker.

Øhmm er det specielt for PS3? der er da normalt ingen problemer i at sende 5.1 over optisk eller coax for den sags skyld. Skulle der være forskel på at sende det via HDMI eller optisk? er det ikke bare for at gøre det praktisk?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Henrik 1307 skrev:
Men seføli skal din nye forstærker ha Hdmi, eller kan du kun sende optisk som er ned skaleret 2.0 channel som bliver matrixet til 5.1 i din forstærker.

Øhmm er det specielt for PS3? der er da normalt ingen problemer i at sende 5.1 over optisk eller coax for den sags skyld. Skulle der være forskel på at sende det via HDMI eller optisk? er det ikke bare for at gøre det praktisk?

nej Optisk har kun 2 kanals support og mixer lyd derefter, som bliver opmixet igen af din forstærker, der er meget forskel på de 2 ting, hdmi er fuld support på til 7.1 i alle frekvenser.

Sjoenne
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 20 Oktober 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 09 December 2008 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

Henrik 1307 skrev:

Sjoenne skrev:
Henrik 1307 skrev:

nej Optisk har kun 2 kanals support og mixer lyd derefter, som bliver opmixet igen af din forstærker, der er meget forskel på de 2 ting, hdmi er fuld support på til 7.1 i alle frekvenser.

Så er der noget jeg har misset.... dvs. at du mener at coax digital heller ikke kan overlevere 5.1 ?
Til top Vis Sjoenne's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sjoenne

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:21 | IP-adresse registreret  

interfacelift skrev:

Henrik 1307 skrev:

Ja det er det.. Men hvilken afspiller er så bedre end PS3? Udover på HD-lyd siden der.

Jeg ville anbefale panasonic bd 55, sony 350/550, og denon og onkyoen... der er sikkert osse andre men kan ikke lige dem alle i hoved.

Henrik 1307
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2008 kl. 17:22 | IP-adresse registreret  

Sjoenne skrev:
Henrik 1307 skrev:

Sjoenne skrev:
Henrik 1307 skrev:

Så er der noget jeg har misset.... dvs. at du mener at coax digital heller ikke kan overlevere 5.1 ?

Optisk ( coax/ TOSLINK)

Dolby Digital (Bitstream)
DTS (Bitstream)
PCM (2 channel stereo)

Det er hvad den kan rumme grundet den limited bandwidth på optisk, fra PS3 til forstærker. og da Ps3 ikke kan sende bistream med de nye lydformater vil alle disse blive sendt som pcm , ergo nedskaleret over optisk, og matrixede op af din forstærker igen til 5.1.

Emilos88
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2007
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 15 December 2008 kl. 21:18 | IP-adresse registreret  

"ergo nedskaleret over optisk, og matrixede" Betyder det noget, jeg har i hvert fald ikke nogen problemer med surround!

Heller ikke når jeg køre true hd

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 27 December 2008 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Lækkert  setup, er død misundelig på din JVC PJ...sådan en mor gad jeg også godt ha´! )er nu temmeligt glad for min alligevel....)

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 27 December 2008 kl. 15:31 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:
Lækkert  setup, er død misundelig på din JVC PJ...sådan en mor gad jeg også godt ha´! )er nu temmeligt glad for min alligevel....)

Du får hverken min mor eller min projektor Dog er jeg utilfreds med lyden, det skal der sgu gøres noget ved snart

McNiklas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Juni 2008
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 27 December 2008 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Et rigtig , godt at sefedt setup der er flere unge der gå op i det.. Jeg er selv 16 år og så småt i gang med lave en fed lille hjemmebio med et par B&W`er og lidt Blu-ray, men har kun pt. et 32" LCD så jeg køber nok en projektor næste år Men fedt setup, måske lidt maling så er den der
Til top Vis McNiklas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McNiklas

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 28 December 2008 kl. 00:04 | IP-adresse registreret  

McNiklas skrev:
Et rigtig , godt at sefedt setup der er flere unge der gå op i det.. Jeg er selv 16 år og så småt i gang med lave en fed lille hjemmebio med et par B&W`er og lidt Blu-ray, men har kun pt. et 32" LCD så jeg køber nok en projektor næste år Men fedt setup, måske lidt maling så er den der

Egentlig undrer det mig at ingen har nævnt den malling 1000 gange før. Den er ekstremt grim, og der skal gøres noget ved det. Det er bare at få tiden til det.

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 29 December 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige fundet ud af at jeg har nogle ekstra penge liggende. De skal ryge til en sub.

www.lsound.no har pt skåret en smule ned på priserne, og jeg ligger mellem to modeller. Min første tanke er Svs pb-12 NSD, men kan det betale sig at bruge 2000 kr mere på Svs pb12-plus?

interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Lukket, eget ønske!

Sendt: 29 December 2008 kl. 22:22 | IP-adresse registreret  

iøvrigt vil jeg også gerne have bud på center. Det må gerne være brugt, men ikke annoncer netop nu. Først komme subben, senere ny center. Derfor kan i bare komme med bud på en center, der skal være sort. Og så kigger jeg til den tid på brugtmarkedet. Audiovector AC3Ci Signature er pt. højst på listen.

rskriver
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 November 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 29 December 2008 kl. 22:29 | IP-adresse registreret  

Er som de andre også lamslået. 15år og lækkert grej. Imponerende!

(Billigt) Alternativ til en CD-spille, kunne du overveje en squeezebox. Har selv en squeezebox classic og spiller flac-format
lyd direkte fra computeren. Fungerer egentlig fint, og synes dens indbyggede dac er ok. Blev træt af at rende frem og
tilbage mellem min sofa og mit anlæg for at skifte skiver .

Mvh
Til top Vis rskriver's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rskriver

<< Forrige Side af 11 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum