Forfatter |
|
r-l-b Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2005 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 7702
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu står der noget andet og trækker højtalerne ..... I en uges tid har et sæt EAR 509 på 100 watt hver stået for lyden og nu - et sæt 549 på hver 200 watt - træls man skal sove på et tidspunkt ellers skulle der bare nydes musik (når jeg lige først har fået samlet hagen op fra gulvet er er holdt op med at nive mig i armen)
PT har jeg ikke helt ord for hvad jeg oplever med de EAR 549ere men det er et meget meget dybt lydbillede
Billeder og lytte indtryk kommer om et par dage :-))
__________________ for tiden afspiller jeg meget musik - det lyder godt
|
Til top |
|
|
rørgrej Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 134
|
Sendt: 21 Juli 2010 kl. 12:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ruben!
NU -må jeg snart til Humlebæk igen!!!
mvh
Søren
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juli 2007 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1151
|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kommer der nogle ord om EAR 549?
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke helt så mange ord på endnu - eksperimenterer lidt med en god forforstærker kombination
har kørt direkte fra min eksterne Riaa til EAR 549 og det var meget stort
Lige nu tester jeg en gammel Sansui AU 555a som Pre - har kørt en uge med en restaureret AU 555a men denne gamle i original stand lyder umiddelbart bedre - med en klart bedre mellemtone og diskant
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Her i tråden hold da kæft det er et fedt Vintage setup  der er altså noget hygge over gammelt grej det har en potion charme, hvordan er klagen på dit anlæg er dert til den musikalske eller neutrale ?
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sonic: med horn bliver det aldrig helt neutralt - men EAR 549 er ikke rør-bamse-agtige men ret kontante - med en Denon 103 pickup bliver slutligningen nok hen i mod jordbær med fløde i stedet for mælk - på den fede måde
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modtaget. Jeg håber, at du finder en tilfredsstillende løsning og kommer med lidt ord herom, såfremt det sker. Er det korrekt
forstået, at de kun er til låns imens din defekte EAR bliver reparereret, eller er det en mere permanent løsning?
|
Til top |
|
|
Sonic Udelukket fra forum

Bruger siden: 21 Februar 2010 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 754
|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uha Jordbær med fløde ikke helt af vejen kan osse anbefale Karolines vanilje crem   ja jeg kan forstå på flere at EAR er ret ikke så røragtigt men mere neutrale, den denon pu skulle være rigtig god mange Amerikaner er helt vilde med dem. Har nogle venner derover som bruger den samme pu som du har
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morten014: Oprindeligt ja - men jeg tror at det bliver 549 der bliver mens sælger beholder 861 861 lyder på alle måde mindst ligeså godt som 549 - men der er forskel på 2 x 200 watt og 2 x 32 watt og visse musikstykker skal spille meget højt Til et sæt Højtalere med en følsomhed over 95 db ville jeg ikke tøve et sekund med at anbefale 861 Sonic: Ja denon 103 er en dejlig PU (med den rette arm og den rette step up)
|
Til top |
|
|
Morten014 Forum Bruger

|
Sendt: 31 Juli 2010 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er rigtigt, lidt ekstra effekt er ikke at kimse ad. Dine kommende EAR 549, er de nye eller brugte? Jeg kunne godt tænke
mig at lytte til en EAR effektforstærker, det virker som fornuftige produkter. Jeg har selv lige købt en EAR forforstærker, så en
EAR effekt ville ikke være af vejen. Jeg synes, ikke det er noget man ser så ofte på brugtmarkedet, må jeg spørge, hvor du er
kommet til dine? Mine højttalere er ikke så følsomme, derfor vil et sæt 509 eller 549 nok være at foretrække.
|
Til top |
|
|
sosaudio Forum Bruger

Bruger siden: 02 August 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 156
|
Sendt: 09 Oktober 2010 kl. 16:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ruben
Har lige snuset lidt - dejligt at møde en nørd som mig selv- til det hifi liv du lever . Har du arbejdet med delefilteret og hvilke rør bruger du i riaa. Din lenco hvorfor er den i original kabinet stadigvæk ?
Hilsen Ole
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 00:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Delefiltret i mine duelund er der en der har pillet ved før mig - enhederne stammer fra dc4000 men jeg tror ikke det er de originale der sidder i - de lyder godt så jeg piller nok ikke ved dem
Min Riaa - bellarien - har jeg et hav af forskellige ecc83 rør til men lige for tiden bruger jeg den riaa der sidder i Luxman L12 som vikarier for L58a mens den bliver repareret - L12 er slet ikke nogen tosset pre-amp
Lenco L70erne lyder så dejligt i det originale kabinet - som er væsentlig pænere end l75erens kabinet - og det er ikke fjederophængt - så det får lov at blive som det er
jeg har en del Lenco projekter der venter på at blive gjort færdig men som jeg skrev i din Lenco tråd skal jeg lige have en Garrard 401 til spille først - men når den er klar så skal jeg nok lave mig en lenco i alt andet end original kasse
Jeg får nok desværre ikke tid før efter jul til at lave mine 15" Tannoy Monitor Gold højtalere - jeg ved endnu ikke om de skal i Open Baffle med en stor 18 bass til de dybeste toner, i et GRF horn kabinet, eller i noget helt tredje
|
Til top |
|
|
Ahania Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 632
|
Sendt: 14 Oktober 2010 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ruben.
Jeg var ikke klar over at det var 15" gold du vil bygge kasser til. Troede det var 4 stk. HPD385.
Men er det så 4 stk. gold du vil samle, eller "kun" 2 stk.
Jeg er selv igang med at bygge nye kasser til mine 15" gold. Kan godt sende dig nogle mål til dig, hvis du vil se en tredje mulighed. Og du er selvfølgelig også velkommen til at se og høre dem når de er færdige. __________________ 70ér sound
Tannoy Gold/Tannoy ST 100. Micro-Seiki RX2000/Mørch DP-6/ ATOC9ML/II. Slim/X-can v3 PSU/DAC/buffer. Audio-Classic SE.
|
Til top |
|
|
r-l-b Forum Bruger

|
Sendt: 02 Januar 2011 kl. 00:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
well
et sæt Monitor Gold 15"
og to sæt 3808 15"
Til det øverste mangler jeg tid
til det nederste skal jeg have lavet filtre
og så skal jeg lige finde penge til x-finer (jeg hader mdf)
|
Til top |
|
|