Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 16:28   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit DIY-projekt
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit DIY-projekt
Emne Emne: MWBRxx - stadig intet nyt (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 33
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 23 April 2006 kl. 10:25 | IP-adresse registreret  

de spikes fra hansson har pt intet med standeren at gøre.. det er til mit eget lille projekt.

Jeg har muligvis de rette spikes et andet sted på sjælland. Men det ved jeg mere om i løbet af næste uge.

lidt bonus info: på de to nederste billeder, manden i skyggen er vores svejser. Med certifikat til at svejse alt og med alle typer svejseværk, og iøvrigt ganske dygtig til det han laver.
Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 23 April 2006 kl. 10:35 | IP-adresse registreret  

Hvad er det I siger stander og højttaler kommer til at veje? Kan de udskæringer i har lavet i bundpladen godt holde det?
Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 April 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

højttaleren vejer 12kg, og på selve standeren er det pladerne der er de tunge, rørene vejer næste intet. og jeg er ret sikker på at pladen nok skal holde hvis vi fylder dem helt op med sand. Men jeg må hellere lave en lille test inden de bliver fyldt helt op

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 23 April 2006 kl. 11:04 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Hvad er det I siger stander og højttaler kommer til at veje? Kan de udskæringer i har lavet i bundpladen godt holde det?

Svært at sige - det må jo næsten komme an på en prøve. Oprindeligt skulle bundpladen heller ikke været skåret igennem til rørerne. Rørerne skulle være svejset for oven (på bundpladen), og ikke under som nu under. Det var vist noget samle teknisk der gjorde udfaldet, at bundpladerne også blev skåret igennem, således det var lettere at få rørerne til at stå lige.

Hvis det er helt i skoven, er jeg sikker på at Morten poster penge i til nogle nye

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 11:08 | IP-adresse registreret  

Nåh okay :) Ja, vi må jo vente og se... :)

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 April 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Det er ihvertfald ikke svejsningerne der ryger, det tror jeg ikke. Det er meget muligt at de 4 "flapper" hvor der skal placeres spikes måske kan bukke lidt op. Men det er trods alt 5 mm rustfri plade (så vidt jeg kan huske), og det er altså rimeligt stærkt. Men for at være sikker kan man jo altid lave to buk, så går det ihvertfald ingen steder.

/hansson
Til top Vis hansson's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hansson

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
ChristianK skrev:

Svært at sige - det må jo næsten komme an på en prøve. Oprindeligt skulle bundpladen heller ikke været skåret igennem til rørerne. Rørerne skulle være svejset for oven (på bundpladen), og ikke under som nu under. Det var vist noget samle teknisk der gjorde udfaldet, at bundpladerne også blev skåret igennem, således det var lettere at få rørerne til at stå lige.

det var nu mere for at få svejsningerne gemt væk, så de ikke var synlige.. man kan godt få lavet nogle 'graveringer' i bundpladen, så man ved nøjagtig hvor rørene skal stå, men det er dyrere, og resultatet bliver så at svejsningerne er synlige. og kønt er det jo ikke

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 20:56 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
BjarkeNR skrev:
ChristianK skrev:

det var nu mere for at få svejsningerne gemt væk, så de ikke var synlige.. man kan godt få lavet nogle 'graveringer' i bundpladen, så man ved nøjagtig hvor rørene skal stå, men det er dyrere, og resultatet bliver så at svejsningerne er synlige. og kønt er det jo ikke

Kommer an på hvem der laver dem Men det virker som en rigtig god idé den måde de er lavet på. Og rent styrke mæssigt burde det ikke være noget problem.

/hansson

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 April 2006 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jamen det var altså ikke hullerne jeg snakkede om, det skal da sikkert nok holde, det var mere de 4 arme.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 23 April 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

ChristianK skrev:
Jamen det var altså ikke hullerne jeg snakkede om, det skal da sikkert nok holde, det var mere de 4 arme.

ja er jeg godt klar over, jeg synes også mit svar ovenfor rammer meget godt.

Men som hansson skriver, så er den 5mm rustfrie plade nu ganske solid.

C K N
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

Hmm, en hel måned uden aktivitet???

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 15:51 | IP-adresse registreret  

ja, en kombination af Bjarke's eksamen, mit travle arbejde har sat en midlertidig stopper for byggeprojektet. Men vi vender snart tilbage.. dvs engang i Juni måned.

og så gøres der tanker om næste fælles projekt, som allerede nu bliver omtalt som optimistisk.. men mere om det på et senere tidspunkt. Jeg VIL lave den, men der er meget arbejde forud..

men da lige et par billeder, jeg har lånt et sæt standere af KT Radio Odense, nogle slemt grimme (synes jeg) Empire nogen.. men de virker.

Toca
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Sikke dog noget rodAngry. Det ville dog være noget bedre at der er rydet op, når I tager billeder af jeres fine dyre grej. Det fortjener det Wink.

Angående jeres næste projekt. Nu bliver det vel ikke så avanceret at I opgiver på halvvejen. Jeg syntes ikke at halvfærdige projekter ser så godt ud. Det er en af grundene til jeg venter med at komme med mit projekt ang. et spændende højttalersystem. Syncronic syntes at jeg skulle vise det til hifi4all's forum, efter at han har testet den færdige 40kg  tunge centerhøjttalerDead, men jeg vil gerne være færdig med sidehøjttalerne. Det skulle jo helst hænge sammen.

Et kanon spændende projekt I har gang i.

Til top Vis Toca's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toca

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Sendt: 19 Maj 2006 kl. 16:51 | IP-adresse registreret  

Toca skrev:

Sikke dog noget rodAngry. Det ville dog være noget bedre at der er rydet op, når I tager billeder af jeres fine dyre grej. Det fortjener det Wink.

come on mand, jeg tror ikke du har set det når det roder .. nej, det kunne være pænere, men Bjarke skulle bruge et billede asap, og jeg gad ikke lige rydde op på det tidspunkt.. og når han kunne tåle at se det, så kan I andre vel også

Toca skrev:

Angående jeres næste projekt. Nu bliver det vel ikke så avanceret at I opgiver på halvvejen. Jeg syntes ikke at halvfærdige projekter ser så godt ud. Det er en af grundene til jeg venter med at komme med mit projekt ang. et spændende højttalersystem. Syncronic syntes at jeg skulle vise det til hifi4all's forum, efter at han har testet den færdige 40kg  tunge centerhøjttalerDead, men jeg vil gerne være færdig med sidehøjttalerne. Det skulle jo helst hænge sammen.

Et kanon spændende projekt I har gang i.

nej, jeg vil ikke give op halvvejs, selvom det er en ret besværlig byggeproces jeg står foran. henrik skulle også gerne indvolveres i projektet, men han ved ikke noget endnu. Jeg vil lige have det håndværksmæssige på plads først. Men han skal da bestemt også have lidt bestemmelse med over hvilke enheder der skal i. Jeg vil have R2904 diskanten i, og gerne en basenhed i stil med 18W/8530, som der også sidder i henriks Passage. bare lidt større, nok omkring en 8".

Det bliver nok 3 vejs, eller 2vejs med aktiv sub del. og som altid, i udsøgt design.

så har jeg ikke sagt for meget

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2006 kl. 15:18 | IP-adresse registreret  

Lad os nu lige se de to små banditter færdige først

Til efteråret skal jeg også igang med nogle 3-vejs gulvhøjtalere, som skal stå i min nye lejlighed. det kunne da være sjovt hvis i finder på nogle lækre enheder mm. så jeg bare kan kopiere lige over i min konstruktion.

Men jeg synes da godt nok Bjarke har været til eksamen længe nu. Var der lige nogle smuttere fra tidligere semestre der også lige skulle klares?

/hansson

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret  

hansson skrev:

Lige præcis - ham Morten er slet ikke til at få op i gear

hansson skrev:
Til efteråret skal jeg også igang med nogle 3-vejs gulvhøjtalere, som skal stå i min nye lejlighed. det kunne da være sjovt hvis i finder på nogle lækre enheder mm. så jeg bare kan kopiere lige over i min konstruktion.

Det med lækre enheder er slet ikke noget problem - det er bare dyrt, desværre!

hansson skrev:
Men jeg synes da godt nok Bjarke har været til eksamen længe nu. Var der lige nogle smuttere fra tidligere semestre der også lige skulle klares?

Du er da ikke ked af det Mester - nej du, kom til provinsen og prøv et rigtig studie, så ville du straks få tåre i øjnene! Vi går til eksamen hvert semester - ved ikke om det er noget du kender til? Det der DTU, der skal du jo bare se tilpas nørdet ud og have programmeret din HP til bristepunktet, så kan enhver jo kommer og kalde sig civilingeniør efter 5 år. Til gengæld har jeg 3 måneders sommerferie fra 1. juni... (altsammen er selvfølgelig skrevet i en venlig let drillende tone).

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hey,

Hvordan spiller de små banditter i forhold til det i ellers har stående og haft igennem stuen ?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

Japer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005
Sendt: 20 Maj 2006 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

De ser simpelthen for fede ud

Jeg er helt vild med det.

Til top Vis Japer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Japer

hansson
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2006 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
hansson skrev:

Lige præcis - ham Morten er slet ikke til at få op i gear

hansson skrev:

Det med lækre enheder er slet ikke noget problem - det er bare dyrt, desværre!

hansson skrev:

Du er da ikke ked af det Mester - nej du, kom til provinsen og prøv et rigtig studie, så ville du straks få tåre i øjnene! Vi går til eksamen hvert semester - ved ikke om det er noget du kender til? Det der DTU, der skal du jo bare se tilpas nørdet ud og have programmeret din HP til bristepunktet, så kan enhver jo kommer og kalde sig civilingeniør efter 5 år. Til gengæld har jeg 3 måneders sommerferie fra 1. juni... (altsammen er selvfølgelig skrevet i en venlig let drillende tone).

- BR

Ganske OT, men må for god ordens skyld lige tilføje at vi skam også har eksamen efter hvert semester, også 3 ugers skolegang bagefter. så jeg må "nøjes" med 2 måneders ferie.

Men ferien skal jo bruges til arbejde, så man har råd til vinterens hifi-projekter
Og ja, det hjælper at være nørd. Men dem er der jo mangel på, så det er bare at nørde videre.

/hansson

syncroniq
Lukket konto
Lukket konto
DAT - lukket efter ønske fra bruger.

Bruger siden: 10 Maj 2003
Sendt: 14 Juli 2006 kl. 14:04 | IP-adresse registreret  

Hey,

Noget nyt omkring de små ? Noget om hvordan de spiller ?

Til top Vis syncroniq's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af syncroniq Besøg syncroniq's Websted

<< Forrige Side af 33 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes