Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 22:07   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Frontend / Programmer til HTPC (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Nu er der en tråd til hvilken hardware folk bruger ...
Min hardware (minus tv-kort) ligger fast så jeg er mere intrasseret i hvad folk køre af programmer.

jeg har i løs vægt prøvet lidt forskellige frontends.
og læst lidt om de forskellige ..

Mediaportal - xlobby osv.. .

Er der nogle der vil bruge lidt tid på og forklare deres setup ?
Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret  

Et lille råd med på vejen...

Undgå Meedio. Det ser tilsyneladende godt ud og har mange plugins, men kernen er meget ringe og et ordentligt TV modul er stadig langt væk.

Jeg bruger Media Portal, som opfylder alle mine behov og det er i hastig udvikling.

MCE kommer i en dansk version til efteråret. Det bliver interessant.

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100
 
Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret  

MCE er selvfølgelig mægtig interisant, især da dette er et MS prdukt.

Jeg har prøvet MediaPortal og Meedio i en kortere periode. Selv ser jeg ikke nogen problemer med kernen som lenny100 taler om, og så synes jeg den er meget smuk at se på.

MediaPortal er også helt ok, dog synes jeg at den er lidt besværlig at finde ud af til tider.

xlobby, meget grim og meget nem at få at fungere som den skal, og min erfaring siger også meget stabil :)

 

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry
 
lenny100
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 131
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret  

Ang Meedio, så har du ikke prøvet deres beta TV modul. Det stinker nemlig.

Det jeg mener med at kernen er dårlig, er at den er bygget på noget gammeldags teknik/programmering. Det var først i går at der kom en update til deres musikplayer, som bevæger sig lidt i den rigtige retning. Og den indbyggede DVD afspiller er slet ikke noget at råbe hurra for.

Fraværet af et DirectX interface er også en stor ulempe. Man kan ikke ret meget spændende med det GDI+ interface Meedio kører på nu. Det ser gammeldags ud.

Meedio er skam stabil nok, men er simpelthen ikke godt nok designet. Og så er det ikke Freeware. Meedio incl TV modulet koster næsten det samme som MCE!

/Lennart

Til top Vis lenny100's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lenny100
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har brugt MyHTPC i en lang overgang, og det har jeg været vældig tilfreds med. Der er mange muligheder for at ændre på alt hvad man skulle have lyst til, og det synes jeg er vigtigt. :-) synes også det er bedre end Meedio, Mediaportal o.a

__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 
FoxBat
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret  

Beyond Media / Beyond TV3 - fra Snapstream.

Se mere på http://www.snapstream.com/

Jeg har selv kørt med Beyond TV3, siden november. Jeg har ikke brug for Media delen, og derfor kun testet den kort i en beta version.

Mvh: Martin

Til top Vis FoxBat's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FoxBat
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret  

Jeg bruger Showshifter. Showshifter er ret stabil og kan bruges som en overall frontend. Det er ikke verdens bedste brugergrænseflade men den virker og har epg guide indbygget.

Jeg overvejer kraftigt Mediaportal da jeg godt kan se fidusen i at den er opensource. MEN jeg er ikke sikker på at den er stabil nok endnu og at ting som:

standby efter optagelse.. standby efter hentning af epg data.. automatisk opdatering af epg.. timeshifting.. brug af remote.. crash og reboot..

virker som det skal. Så hvis nogle herinde kan bekræfte mig i den slags så vil jeg blive glad.

Jeppe         & nbsp;         & nbsp; 

 

 

 

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

epg ?
Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 13 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 460
Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret  

Uden at have hovedet på blokken mener jeg at EPG står for: Electronic Program Guide (populært sagt: TV-guide)

Vh, Mikkel

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 17 Marts 2005 kl. 03:45 | IP-adresse registreret  

Jeps Mikkel du har helt ret. Det den gør er at den henter data fro TV2 så du kan kigge på et "skema" og bare ved at trykke på programmet så har du nu mulighed for at optage det en gang, flere gange og i nogle programmer hver gang uanset hvilken kanal det kommer på.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
beol
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 29 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 75
Sendt: 20 Marts 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret  

Lige som XMLTV ?
Til top Vis beol's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af beol Besøg beol's Websted
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 21 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret  

ja lige som xmltv, jeg bruger dog o2grabber fra Sverige da den er MEGET lettere at bruge da den har en GUI og alle kanaler forprogrammeret. Men ja den bruger jeg og henter så den xmlfil ind i SS, ganske som du ville gøre i MCE, MEdiaportal og andre frontends.

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 511
Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:

ja lige som xmltv, jeg bruger dog o2grabber fra Sverige da den er MEGET lettere at bruge da den har en GUI og alle kanaler forprogrammeret. Men ja den bruger jeg og henter så den xmlfil ind i SS, ganske som du ville gøre i MCE, MEdiaportal og andre frontends.

Jeppe

Det gør jeg også og det virker 100% perfekt, det er som sagt ikke en frontend til alle funktioner og snapstream's media er ikke særlig lækker da tv funktionen ikke er integreret i media programmet men man skal mere eller mindre lukke media ned ao åbne beyond op...ikke så fedt som fx MCE.

Jeg bruger netremote pro fra proximis her er alle knapper lavet i forvejen til phillips pronto fjernbetjeningen og kan super nemt ændres. Og ikke mindst er det girder understøttet til at sende ir signaler med. Jeg bruger en 10,4" touchscreen som interface på skærm udgang 2. 

Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo
 
paqi
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 617
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

mine planer inkluderede faktisk også en touchscreen men jeg tror 10" bliver for småt. HAr en 15" stående som jeg har lånt men synes alligevel den er lidt for stor da selve kassen fylder ret så meget omvendt så kunne jeg jo også bruge den som alm. tv. Måske bliver den sat op når jeg flytter til feb da jeg har planer om at lave tingene mere integreret i mit hjem.. Men så skal der da vist ske noget set i forhold til media extendere da jeg ikke helt kan se fidusen i det lige pt. men det er vist en ny tråd eller.....

Jeppe

Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi
 
FunkyDK!
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline
Indlæg: 1
Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret  

Det smarteste jeg har hørt om er TV Central som snart kommer i en dansk version på www.tvcentral.dk

Virker perfekt til parabol, antenne og kabeltv!

De nye Dign kabinetter med indbygget touchscreen kommer snart i DK, lidt dyre men al for fede!

 

Til top Vis FunkyDK!'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af FunkyDK!
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes