| Forfatter |
|
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu er der en tråd til hvilken hardware folk bruger ...
Min hardware (minus tv-kort) ligger fast så jeg er mere intrasseret i hvad folk køre af programmer.
jeg har i løs vægt prøvet lidt forskellige frontends.
og læst lidt om de forskellige ..
Mediaportal - xlobby osv.. .
Er der nogle der vil bruge lidt tid på og forklare deres setup ?
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 13 Marts 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Et lille råd med på vejen...
Undgå Meedio. Det ser tilsyneladende godt ud og har mange plugins, men kernen er meget ringe og et ordentligt TV modul er stadig langt væk.
Jeg bruger Media Portal, som opfylder alle mine behov og det er i hastig udvikling.
MCE kommer i en dansk version til efteråret. Det bliver interessant.
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Paint Me Dry Forum Bruger


Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 80
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 00:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
MCE er selvfølgelig mægtig interisant, især da dette er et MS prdukt.
Jeg har prøvet MediaPortal og Meedio i en kortere periode. Selv ser jeg ikke nogen problemer med kernen som lenny100 taler om, og så synes jeg den er meget smuk at se på.
MediaPortal er også helt ok, dog synes jeg at den er lidt besværlig at finde ud af til tider.
xlobby, meget grim og meget nem at få at fungere som den skal, og min erfaring siger også meget stabil :)
|
| Til top |
|
| |
lenny100 Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 131
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 09:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ang Meedio, så har du ikke prøvet deres beta TV modul. Det stinker nemlig.
Det jeg mener med at kernen er dårlig, er at den er bygget på noget gammeldags teknik/programmering. Det var først i går at der kom en update til deres musikplayer, som bevæger sig lidt i den rigtige retning. Og den indbyggede DVD afspiller er slet ikke noget at råbe hurra for.
Fraværet af et DirectX interface er også en stor ulempe. Man kan ikke ret meget spændende med det GDI+ interface Meedio kører på nu. Det ser gammeldags ud.
Meedio er skam stabil nok, men er simpelthen ikke godt nok designet. Og så er det ikke Freeware. Meedio incl TV modulet koster næsten det samme som MCE!
/Lennart
|
| Til top |
|
| |
Jokerman Forum Bruger


Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 412
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 10:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har brugt MyHTPC i en lang overgang, og det har jeg været vældig
tilfreds med. Der er mange muligheder for at ændre på alt hvad man
skulle have lyst til, og det synes jeg er vigtigt. :-) synes også det
er bedre end Meedio, Mediaportal o.a
__________________ ---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
|
| Til top |
|
| |
FoxBat Forum Bruger

Bruger siden: 08 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 43
|
| Sendt: 14 Marts 2005 kl. 14:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Beyond Media / Beyond TV3 - fra Snapstream.
Se mere på http://www.snapstream.com/
Jeg har selv kørt med Beyond TV3, siden november. Jeg har ikke brug for Media delen, og derfor kun testet den kort i en beta version.
Mvh: Martin
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 15 Marts 2005 kl. 22:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg bruger Showshifter. Showshifter er ret stabil og kan bruges som en overall frontend. Det er ikke verdens bedste brugergrænseflade men den virker og har epg guide indbygget.
Jeg overvejer kraftigt Mediaportal da jeg godt kan se fidusen i at den er opensource. MEN jeg er ikke sikker på at den er stabil nok endnu og at ting som:
standby efter optagelse.. standby efter hentning af epg data.. automatisk opdatering af epg.. timeshifting.. brug af remote.. crash og reboot..
virker som det skal. Så hvis nogle herinde kan bekræfte mig i den slags så vil jeg blive glad.
Jeppe & nbsp; & nbsp;
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
epg ?
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 16 Marts 2005 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uden at have hovedet på blokken mener jeg at EPG står for: Electronic Program Guide (populært sagt: TV-guide)
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 17 Marts 2005 kl. 03:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeps Mikkel du har helt ret. Det den gør er at den henter data fro TV2 så du kan kigge på et "skema" og bare ved at trykke på programmet så har du nu mulighed for at optage det en gang, flere gange og i nogle programmer hver gang uanset hvilken kanal det kommer på.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
beol Forum Bruger


Bruger siden: 29 Oktober 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 75
|
| Sendt: 20 Marts 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige som XMLTV ?
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 21 Marts 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja lige som xmltv, jeg bruger dog o2grabber fra Sverige da den er MEGET lettere at bruge da den har en GUI og alle kanaler forprogrammeret. Men ja den bruger jeg og henter så den xmlfil ind i SS, ganske som du ville gøre i MCE, MEdiaportal og andre frontends.
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
Klabo Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 511
|
| Sendt: 22 Marts 2005 kl. 16:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
paqi skrev:
|
ja lige som xmltv, jeg bruger dog o2grabber fra Sverige da den er MEGET lettere at bruge da den har en GUI og alle kanaler forprogrammeret. Men ja den bruger jeg og henter så den xmlfil ind i SS, ganske som du ville gøre i MCE, MEdiaportal og andre frontends.
Jeppe
|
|
|
Det gør jeg også og det virker 100% perfekt, det er som sagt ikke en frontend til alle funktioner og snapstream's media er ikke særlig lækker da tv funktionen ikke er integreret i media programmet men man skal mere eller mindre lukke media ned ao åbne beyond op...ikke så fedt som fx MCE.
Jeg bruger netremote pro fra proximis her er alle knapper lavet i forvejen til phillips pronto fjernbetjeningen og kan super nemt ændres. Og ikke mindst er det girder understøttet til at sende ir signaler med. Jeg bruger en 10,4" touchscreen som interface på skærm udgang 2.
|
| Til top |
|
| |
paqi Forum Bruger


Bruger siden: 16 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 617
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
mine planer inkluderede faktisk også en touchscreen men jeg tror 10" bliver for småt. HAr en 15" stående som jeg har lånt men synes alligevel den er lidt for stor da selve kassen fylder ret så meget omvendt så kunne jeg jo også bruge den som alm. tv. Måske bliver den sat op når jeg flytter til feb da jeg har planer om at lave tingene mere integreret i mit hjem.. Men så skal der da vist ske noget set i forhold til media extendere da jeg ikke helt kan se fidusen i det lige pt. men det er vist en ny tråd eller.....
Jeppe
|
| Til top |
|
| |
FunkyDK! Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 23 Marts 2005 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det smarteste jeg har hørt om er TV Central som snart kommer i en dansk version på www.tvcentral.dk
Virker perfekt til parabol, antenne og kabeltv!
De nye Dign kabinetter med indbygget touchscreen kommer snart i DK, lidt dyre men al for fede!
|
| Til top |
|
| |