Tilbage til HIFI4ALL.DK 25. juni 2026 | 23:37   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
HTPC
 HIFI4ALL Forum : HTPC
Emne Emne: Maya spiller kun digital front (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Paint Me Dry
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Januar 2005
Status: Offline
Indlæg: 80
Sendt: 05 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige anskaffet og installeret et Maya 5.1 MK-II lydkort.

Jeg har så prøvet at forbinde lydkortet med et optisk kabel til min Harman Kardon AVR2550 forstærker. Da jeg så prøvede at teste det software der kom med lydkortet, fik jeg dog kun lyd ud igennem front højtalerne. Samme resultat blev hvis jeg prøvede at afspille f.eks. en DVD.

Derefter prøvede jegt så et phono kabel og sætte det til den anden digitale udgang, dog med samme resultat, kun lyd igennem front højtaler.

For så at gøre det hele perfekt, prøvde jeg at sætte mine høretelefoner til den analoge udgang, og det virkede sku, hvis jeg sætter dem til rear, så hører jeg det som skal komme igennem rear, og hvis jeg sætter dem til center/sub så hører jeg også det jeg skal høre der....

Til sidst kan det så siges, at hvis jeg vælger DTS lyd da jeg afspiller en DVD, modtager forstærker det IKKE (d.v.s. DTS logo'et lyser ikk), og jeg hører ingen lyd.

help somebody ... please...

Til top Vis Paint Me Dry's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Paint Me Dry
 
Seeker
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 Februar 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 12:19 | IP-adresse registreret  

Driver, codec, afspiller. Det kan være noget hest at få digital pass-throu på en PC fordi tingene kan indstilles 1000 forskellige steder. Sørg for at der alle steder står Signal pass-throu (og ikke PCM eller lign.)
Til top Vis Seeker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Seeker
 
Jokerman
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Marts 2005
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 412
Sendt: 10 Marts 2005 kl. 13:24 | IP-adresse registreret  

ac3 codec r1,1 kan man instille til at smide det hele igennem til forstærkeren.
Og så er det vigtigt at man vælger i driveren at alt skal sendes ud digitalt.

Men ja, det kan være noget af en jungle at finde ud af :/
Held og lykke, eventuelt PB hvis jeg kan hjælpe mere


__________________
---> Lige børn leger bedst..
Mit Stereo Setup
Til top Vis Jokerman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jokerman
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes