| Sendt: 05 Marts 2005 kl. 15:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige anskaffet og installeret et Maya 5.1 MK-II lydkort.
Jeg har så prøvet at forbinde lydkortet med et optisk kabel til min Harman Kardon AVR2550 forstærker. Da jeg så prøvede at teste det software der kom med lydkortet, fik jeg dog kun lyd ud igennem front højtalerne. Samme resultat blev hvis jeg prøvede at afspille f.eks. en DVD.
Derefter prøvede jegt så et phono kabel og sætte det til den anden digitale udgang, dog med samme resultat, kun lyd igennem front højtaler.
For så at gøre det hele perfekt, prøvde jeg at sætte mine høretelefoner til den analoge udgang, og det virkede sku, hvis jeg sætter dem til rear, så hører jeg det som skal komme igennem rear, og hvis jeg sætter dem til center/sub så hører jeg også det jeg skal høre der....
Til sidst kan det så siges, at hvis jeg vælger DTS lyd da jeg afspiller en DVD, modtager forstærker det IKKE (d.v.s. DTS logo'et lyser ikk), og jeg hører ingen lyd.
help somebody ... please...
|