| Forfatter |
|
hilfiger Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis penge ikke er noget problem ville de fleste nok købe en 3 chip dlp. Men synes nu at prissætningen for dlperne ikke har fulgt med lcderne. Lcd er blevet langt bedre både kontrast og farvemæssigt i løbet af dét sidste år hvor jvc´s HD1 har taget store markedsandele fra netop dlperne. Det bedste køb i et billigere leje synes jeg man får ved at købe en panasonic ae1000 fra tyskland til ca 25000. Den er både god til hd og dvd. Jeg går også og overvejer at hoppe på projektor vognen men tror jeg venter til efter den kommende cedia i januar med beslutte mig. Jeg vil ikke føle jeg køber noget som alligevel er forældet om et år, selv om der vil hele tiden kommer noget som er bedre giv os laser og LED nu!
|
| Til top |
|
| |
Coolzone Forum Bruger

Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 246
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 18:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
frOen HDCP implemented betyder bare dit grafikkort har HDCP chip
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 49
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have set HD70 i action er jeg ikke et sekund i tvivl. den er bare dejlig ^^ Og til 8.000 er der sku valuta for pengene.
ang HDCP :Ahh okay. så burde det være godt nok fremtidsikret.
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
Bruger siden: 24 November 2005 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 842
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
hilfiger skrev:
|
Hvis penge ikke er noget problem ville de fleste nok købe en 3 chip dlp. Men synes nu at prissætningen for dlperne ikke har fulgt med lcderne. Lcd er blevet langt bedre både kontrast og farvemæssigt i løbet af dét sidste år hvor jvc´s HD1 har taget store markedsandele fra netop dlperne. Det bedste køb i et billigere leje synes jeg man får ved at købe en panasonic ae1000 fra tyskland til ca 25000. Den er både god til hd og dvd. Jeg går også og overvejer at hoppe på projektor vognen men tror jeg venter til efter den kommende cedia i januar med beslutte mig. Jeg vil ikke føle jeg køber noget som alligevel er forældet om et år, selv om der vil hele tiden kommer noget som er bedre giv os laser og LED nu!
|
|
|
Der vil altid komme noget der er bedre året efter __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fr0en skrev:
|
Efter at have set HD70 i action er jeg ikke et sekund i tvivl. den er bare dejlig ^^ Og til 8.000 er der sku valuta for pengene.
Ahh okay. så burde det være godt nok fremtidsikret.
|
|
|
Så burde du få fat i en del forhandlere at få nogle lærredsprøver de er gratis, og så sammenligne dem, du vil blive overrasket hvor meget kvalitets forskel der er, et lærred er ikke bare et lærred bare fordi det er hvidt __________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Juli 2007 kl. 21:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er Lissau? Stewart og alt det er laaangt fra mit budget lige p.t har kigget på
Lissau 16:9 Plano Fastramme kontrast-gråt lærrede, 90" (200 x 112 cm)
selvom jeg har mulighed for at mørklægge værelset totalt er jeg glad for de dystre film og de skal bare være så dystre som muligt. så er 0.8 gain kontrast-gråt ikke en go idé?
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1408
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Inden du går helt i gråt , så læg mærke til datoen for den artikel du linker til (09.09.2003). Det er en ældre artikel, som er baseret på erfaringer med en LCD projektor. Ikke lige den situatuon du er i. Derudover skal du være opmærksom på at grå lærreder i den lavere pris ende oftest laver mere skade end gavn. En billig grå dug hjælper muligvis på kontrastniveauet, men falder til gengæld fuldstændig i gennem på farvegengivelsen. Med andre ord skal du ofre mere end 3-4k på et gråt lærred, hvis du beslutter dig for det. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 01:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
hilfiger skrev:
|
Hvis penge ikke er noget problem ville de fleste nok købe en 3 chip dlp.
|
|
|
Jeps .
hilfiger skrev:
|
Men synes nu at prissætningen for dlperne ikke har fulgt med lcderne.
|
|
|
Ikke enig. DLP'erne har også rykket sig nedaf prismæssigt på det seneste.
hilfiger skrev:
|
Lcd er blevet langt bedre både kontrast og farvemæssigt i løbet af dét sidste år
|
|
|
Det er muligt, men LCD projektorer opnår på papiret bedre kontrast end DLP ved hjælp af dynamisk iris, men DLP'erne viser i praksis bedre kontrastniveau, og LCD teknologien i sig selv gør at farvegengivelsen ikke når op på DLP-niveau.
hilfiger skrev:
|
hvor jvc´s HD1 har taget store markedsandele fra netop dlperne.
|
|
|
Nu er JVC HD1 og afarter af denne (fx. Cineversum Black Wing Two) ikke LCD projektorer men D-ILA/LCOS. Disse projektorer udmærker sig ved markedets pt. bedste kontrastniveau uden brug af dynamisk iris, men farvegengivelsen halter fortsat.
JVC HD1 koster vejl. 50k, Cineversum Black Wing Two koster vejl. 60k og Sim2 D80 (DLP) koster vejl. 60k.
Andre 1080P DLP projektorer koster vejl. 35k.
Jeg medgiver, at der var meget hype omkring JVC HD1, da den kom på markedet, men ud fra ovenstående har jeg svært ved at se, at JVC HD1 tager store markedsandele fra DLP. Går man ubetinget efter markedets bedste kontrastniveau ender man med en JVC HD1 eller en afart af denne. Er man blot en smule kritisk med hensyn til farvegengivelsen ender man med en DLP, hvor kontrastniveauet ikke er "markedsledende", men dog i den rigtigt gode ende.
hilfiger skrev:
|
Det bedste køb i et billigere leje synes jeg man får ved at købe en panasonic ae1000 fra tyskland til ca 25000.
|
|
|
Har man 25k til en projektor er jeg ikke i tvivl om at man pt. kommer længst med en Sim2 D10 (18k vejl.) og et rigtigt fornuftigt lærred.
hilfiger skrev:
|
Jeg vil ikke føle jeg køber noget som alligevel er forældet om et år, selv om der vil hele tiden kommer noget som er bedre |
|
|
Nu er der forskel på teknologisk forældelse og "prismæssig" forældelse. Jeg er ikke i tvivl om, at udviklingen betyder, at teknologien fra de i dag dyre og bedre projektorer på et tidspunkt er at finde i billigere projektorer. Men det betyder ikke, at en rigtig fornuftig projektor i dag til 50k og opefter bliver teknologisk forældet foreløbig. Hvis du i dag bruger 50k eller mere får du en projektor, der også om 3-4 år vil vise et "sparke-røv" billede. At du om 2,5 år kan få samme billedekvalitet til 25k gør ikke din projektor forældet. Du har tilgengæld haft et "sparke-røv" billede i 2,5 år, som de der køber til 25k ikke har haft i den periode. Det kan du jo så vælge at glæde dig over i stedet for at tænke, at du skulle have ventet 2,5 år med at købe. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jah du har ret. Da jeg så Optoma HD70 live i kolding var det på et inFocus Hvid lærred og det så altså godt ud.Jeg Får nogen lærreds prøver med hjem før jeg beslutter mig. Men syntes det hakkede lidt når f.eks personer Drejede deres hoveder hurtigt. men ved ikke om det er pga DVDen eller Projektoren.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fr0en skrev:
| Jah du har ret. Da jeg så Optoma HD70 live i kolding var det på et inFocus Hvid lærred og det så altså godt ud.Jeg Får nogen lærreds prøver med hjem før jeg beslutter mig. Men syntes det hakkede lidt når f.eks personer Drejede deres hoveder hurtigt. men ved ikke om det er pga DVDen eller Projektoren. |
|
|
Lærredsprøver er som sådan ok, men prøven er ikke speciel stor, så selv foretrækker jeg at få vist dugen live i normal størrelse. Dette er naturligvis ikke muligt alle steder, men hvis du kan få vist de(n) interessante dug(e) live, er det klart at foretrække.
Ved du hvilken DVD-afspiller der blev brugt da du så HD70 live? __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der blev brugt en HDdvd afspiller . kender ikke mærket.
|
| Til top |
|
| |
Gerdes Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 16:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fr0en skrev:
| Der blev brugt en HDdvd afspiller . kender ikke mærket. |
|
|
Gætter på det må have været den lille Toshiba uden Reon-chip. Det hakkeri du oplevede kan være udfald af mindre god de-interlacing. Det burde du ikke opleve med DVD1930. Men det må du kunne se i HFK, hvis de sætter DVD1930 til HD70. __________________ Kompromisser er for kvinder, børn og politikkere. Ikke for hjemmebif-entusiaster.
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 16:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Jeg har netop en HD70 og en Denon 1930. og det fungere franragende, jeg har i et stykke tid kørt uden lærede men ikke været tilfreds med det, men har bestilt Screen Goo, som efter jeg har set live er blevet helt vild med, så den kommende uge senest ugen efter skal jeg igang med at lave et lærrede, og det er jeg ikke itvivl om bliver godt, men det korte og lange er
Denon 1930, og Optoma HD70 er en framragende kompination,
ang støjen fra den er det ikke noget problem når filmen ruller.. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 16:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahh skide godt :) lækkert at hører den er en nice combo. Jeg vil have et fastramme lærred 90" eller sådan. men vil lige hører dem nede i HFK om der er mulighed for at se det inden. Visca. oplever du at det hakker nogen gange?
|
| Til top |
|
| |
Visca Blaugrana Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 548
|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 16:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
hakken? niks ingen hakken overhovedet, kun et glidende billede.. __________________ Mit setup Palau Blaugrana og Film
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 22 Juli 2007 kl. 17:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
okay bare iorden :) Uhhaa glæder mig :) mange tak
|
| Til top |
|
| |
Morsing Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2007 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3
|
| Sendt: 25 Juli 2007 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej allesammen!
Jeg skal også ud og købe mig en projektor for første gang nu her og har derfor med stor interesse fuldt tråden, men det undrer mig ingen har nævnt Mitsubishi HD1000U, nogen grund til det?
|
| Til top |
|
| |
Fr0en Forum Bruger

|
| Sendt: 26 Juli 2007 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe tror det var fordi jeg på forhånd havde forelsket mig i Optoma HD70 og efter at have set den live i HFK Kolding. så var jeg godt nok solgt. Har ikke set HD1000u live men ser da spændende ud på papiret.
prøv at se på http://www.projectorcentral.com/mitsubishi_hd1000u.htm lidt tør info :)
|
| Til top |
|
| |
CSN Teknik Branchemedlem

CSN Teknik
|
| Sendt: 27 Juli 2007 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gerdes skrev:
Fr0en skrev:
| Jah du har ret. Da jeg så Optoma HD70 live i kolding var det på et inFocus Hvid lærred og det så altså godt ud.Jeg Får nogen lærreds prøver med hjem før jeg beslutter mig. Men syntes det hakkede lidt når f.eks personer Drejede deres hoveder hurtigt. men ved ikke om det er pga DVDen eller Projektoren. |
|
|
Lærredsprøver er som sådan ok, men prøven er ikke speciel stor, så selv foretrækker jeg at få vist dugen live i normal størrelse. Dette er naturligvis ikke muligt alle steder, men hvis du kan få vist de(n) interessante dug(e) live, er det klart at foretrække.
Hvis man klistrer dem op ved siden af hinanden, så ses forskellen tydeligt på et godt og et dårligt lærred. Mange af de lidt billigere lærreder er bare lidt mere kedelig at kigge på, man får ikke Wav effekter.
Ved du hvilken DVD-afspiller der blev brugt da du så HD70 live? |
|
|
__________________ Mvh.Christian
Cinemania
|
| Til top |
|
| |