Tilbage til HIFI4ALL.DK 29. maj 2025 | 09:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Noget nyt og noget gammelt.. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wulff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Hej med jer..

Denne version af min hjemmebio startede for nogle uger siden da jeg besluttede mig for at bygge en ny hifi reol. Jeg havde længe været på udkig efter en ny, men dem jeg kunne bruge havde jeg ikke råd til og omvendt.
Så jeg måtte selv igang. Projekt "ny reol" kan følges HER

Forhistorien:

Min interesse for HIFI og hjemmebio startede for små 10 år siden, hvor jeg hos en kammerat så min første film med surround sound. Han havde dengang en Denon AVP-A1, en røvfuld store NAD effekt blokke, og en Pioneer Laserdisk afspiller. JEG VAR SOLGT. Men ingen penge havde jeg nok af så jeg startede roligt ud med at invistere i en Sony DVP-S500 DVD afspiller og en Sony STR-DE635 reciver. Det setup spillede på et sæt DIY fronter. Det lød ikke særligt godt, men vi er jo alle startet et sted..

Med en lidt større Sony reciver og 3-4 forskellig DVD afspillere  i mellemtiden, både fra Onkyo, Marantz og Sony, er jeg endt idag med dette setup:

• Reciver: Marantz SR-9200
  • DVD/CD: Denon DVD-2900 Med Supra Trico digital kabel og QED-AV2110 scart
  • Blu-Ray: Sony BDP-S550 Forbundet med Supra Trico digital kabel og Wires HDMI
  • Front: Dynaudio Audience 52 Forbundet med Audio Quest kabel.
  • Center: Dynaudio Audience 42C Forbundet med Black Rhodium S300
  • Rear: Noget gammelt DIY Med Monacor enheder og Harald Nyborg kabel
  • Subwoofer: Dali SWA-12 Forbundet med Monacor signal kabel
  • TV: Sony KDL-40W4500
  • Xbox 360
  • 400+ DVD film

Alle signal kabler, digital som analog, er termineret med Supra PPSL stik.
Højtaler kablerne er termineret med IXOS banan stik i HT enden og ingenting ved Forstærkeren. Dette skyldes en mindre måle fejl, da jeg målte forstærkeren inden jeg tegnede min reol ( Det var tydeligvis ikke min Hultafors tommestok jeg brugte den dag  ) 

Anlægget som det står idag, synes jeg spiller rigtig godt. Og specielt mit billed er jeg rigtig godt tilfreds med. I nærmeste fremtid ønsker jeg mig en ny reciver. Muligvis en Onkyo TX-SR806 eller 876.
Jeg har ikke hørt nogen af disse to, men regner med en "hifi-dag" inden længe, så skal jeg se, og ikke mindst høre om det er noget for mig  
Desuden vil jeg gerne ha nogle nye baghøjtalere. Enten nogle nye DIY eller måske nogle brugte Dynaudio Audience 42

Billederne følger i næste indlæg

Jeg glæder mig  til at høre kommentare, ris og ros..

MVH

Morten

| Sony KDL40W4500 | Marantz SR9200 | Sony BDP-S550 | PS3 | AppleTV2 |
Til top Vis Wulff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wulff

Wulff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret  

...Her følger billederne af min hjemmebio:

Sådan her startede det for 2 uger siden, da jeg besluttede mig for at bygge en ny hifi reol. Det gamle var ikke særlig kønt og ikke særlig praktisk.

Så blev der ryddet op Listerne til den nye reol er hængt op og jeg har hængt et nyt vægophæng op til mit TV. Med det gamle ophæng hang TV'et håbløst langt ude fra væggen og det så frygteligt ud. Med det nye hænger TV'er kun 40mm fra væggen og det ser rigtig pænt ud.
Jeg har grisset lidt på tæppet kan jeg se  UPS.

Så hænger det hele på væggen, og kabler er trukker i hele reolen. Det var godt nok bøvlet, og man skal holde tunge lige i munden så man husker dem alle.

Kabel roddet inden det blev puttet i reolen..

Så er det hele sat op. Synes selv det er kommet til at se rigtig pænt ud. Jeg mangler lige at få gjort noget ved de sidste kabler og specielt routeren i hjørnet irritere mit øje

Min Denon DVD-2900. Den har gjort det virkelig godt som dvd afspiller i nogle år efterhånden. Den leverer fantastiske billed og lyd, men tiden har desværre indhentet den. F.eks. har den ikke HDMI udgang og ingen upscaler. Så idag bliver den kun brugt til Region 1 film ( indtil jeg får afkodet min BDP-S550 ) og CD afspilning.

Her er så min Marantz SR-9200. Ligesom med min Denon har den virkelig leveret varen i lang tid, og gør det for den sags skyld stadig. Den spiller en virkelig varm og blød lyd og man kan høre høj musik og film i lange perioder uden at den bliver anstrengende at høre på. Men igen har tiden indhentet den og manglen på de nye lyd formater og HDMI switcing gør at jeg gerne vil prøve noget nyt snart.

Sony BDP-S550. Prisen taget i betragtning levere den virkelig flotte billeder og lyden ( Har kun hørt standard DD og DTS ) er der heller ikke noget at sætte fingeren på. Til CD afspilning er den dog håbløs ( SURPRISE ) men det var heller ikke meningen den skulle bruges til det..

Dali SWA-12. Den er gemt under trappen lige bag var sweet spot. Det virker rigtig godt synes jeg.
Der er ikke så meget ellers at sige om den. Den spiller rigtig godt, men har tendens til at være meget en HIFI sub frem for en film sub. Så når det virkelig går løs kan den godt få lidt åndenød..
Og så skal jeg lige beklage at rengørings konen ikke har være forbi med støvsugeren endnu

Dynaudio Audience 52. De spiller rigtig lyst og gennemsigtigt og samtidig med en god bas. De her klang der ligger meget tæt på monitor højtalere og når det bliver kombineret med Marantzens meget varme lyd bliver det ren vellyd, IMO anyway..

Til sidst lige et skud af mine 400+ film de står i skabe fra IKEA. Berby tror jeg de hedder. Jeg har til dato ikke set en løsning jeg synes bedre om..

Hvis I har ønsker til flere billeder må I endelig sige til..

MVH

Morten

NoNameDesigndk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret  

Det ser da rigtigt godt ud.. jeg er vild med dit møbel, men hvor dybe skruer med mere har du brugt til at hænge dem op med, og hvad er væggen lavet af ? har længe overvejet selv at lave noget lign. af samme grunde som dig, men jeg har ikk lige haft muligheden endnu, og flytter nok også snart, så vil hellere lave et møbel der passer til de nye omgivelser..

men anyway.. kan godt li din stil, farver m.m. dog vil jeg give dig ret, den router skal pakkes væk, og de kabler under møblet skal i en hvid bakke eller lign

tillykke med et vellykket projekt

Bungi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Hold da op, det er blevet rigtig godt med det møbel, det er utroligt hvor meget det har at sige om skønheden. Det er blevet rigtig godt 

Selve anlæget er nu heller ikke værst!
Selvom jeg dog aldrig havde troet at en swa 12 kunne få åndenød? Men hifi er jo ikke beregnet til at spille højt efter min mening , igen super setup
Til top Vis Bungi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bungi

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret  

nogle fede skabe har dem selv

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret  

Det ser super godt ud, det må jeg sige....kan rigtigt godt lide det møbel du har lavet, fornemt!, hvad har du bygget den af ?

En film rulle har du selvfølgelig også....ja det skal jo til i en bio hvis du spørger mig

Lækkert synes jeg. Har du overvejet Projektor?

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Pierre
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

flot lavet..... Har du selv skåret vinklen på mdfpladerne (kanten) eller fået en snedker til det?

Dine skabe til dvdfilm som du skriver er fra Ikea, ved du om de stadigvæk kan købes. Jeg kan nemlig ikke finde dem på deres hjemme side

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

Jeg tillader mig lige at svare:

De er her: http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/38047210

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Wulff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret  

Filmtossen skrev:

Det ser super godt ud, det må jeg sige....kan rigtigt godt lide det møbel du har lavet, fornemt!, hvad har du bygget den af ?

En film rulle har du selvfølgelig også....ja det skal jo til i en bio hvis du spørger mig

Lækkert synes jeg. Har du overvejet Projektor?

Selvfølgelig skal det være en film rulle i en biograf.. ..den indeholder i øvrigt biograf traileren til filmen The Punisher..

Jeg har flere gange haft en projektor i tankerne, men jeg har besluttet mig for at vente til jeg har et decideret rum til det...

Wulff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Pierre skrev:

flot lavet..... Har du selv skåret vinklen på mdfpladerne (kanten) eller fået en snedker til det?

Jeg har fået skåret pladerne i 90gr snit på mål i bauhaus. De kunne, men deres knap 100.000 kr dyre sav ikke skære 45 gr snit  ..så jeg har selv, efterfølgende, skåret pladerne af i 45 gr..

norvig
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret  

Det er alstå bare lækkert. Får lyst til at prøve noget lignene selv.

Rigtigt lækkert!

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Jeg er meget imponeret over dit nye møbel! Man skulle næsten tro at du er maskinsnedker

Men hvordan trækker du kablerne til din Xbox, DVD osv? Er der afstand mellem væg og møbel eller har du boret hul til det?

Og fint TV du har Mine forældre har lige købt 32" udgaven og det er ret nice at gå amok med plasticspaden (GH) foran den.

sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

ligner MEGET clic møbel

Wulff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Januar 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Emi_one skrev:
Jeg er meget imponeret over dit nye møbel! Man skulle næsten tro at du er maskinsnedker

Men hvordan trækker du kablerne til din Xbox, DVD osv? Er der afstand mellem væg og møbel eller har du boret hul til det?

Og fint TV du har Mine forældre har lige købt 32" udgaven og det er ret nice at gå amok med plasticspaden (GH) foran den.

Jeg har lavet hul i siden mellem elementerne og så er kablerne trukket deri.. det var et bøvl at trække skulle jeg lige hilse

Emi_one
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret  

Ja det vil jeg gerne tro! Tak for svaret.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes