Forfatter |
|
Wulff Forum Bruger

Bruger siden: 28 September 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 59
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 14:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer..
Denne version af min hjemmebio startede for nogle uger siden da jeg besluttede mig for at bygge en ny hifi reol. Jeg havde længe været på udkig efter en ny, men dem jeg kunne bruge havde jeg ikke råd til og omvendt. Så jeg måtte selv igang. Projekt "ny reol" kan følges HER
Forhistorien:
Min interesse for HIFI og hjemmebio startede for små 10 år siden, hvor jeg hos en kammerat så min første film med surround sound. Han havde dengang en Denon AVP-A1, en røvfuld store NAD effekt blokke, og en Pioneer Laserdisk afspiller. JEG VAR SOLGT. Men ingen penge havde jeg nok af så jeg startede roligt ud med at invistere i en Sony DVP-S500 DVD afspiller og en Sony STR-DE635 reciver. Det setup spillede på et sæt DIY fronter. Det lød ikke særligt godt, men vi er jo alle startet et sted..
Med en lidt større Sony reciver og 3-4 forskellig DVD afspillere i mellemtiden, både fra Onkyo, Marantz og Sony, er jeg endt idag med dette setup:
- Reciver: Marantz SR-9200
- DVD/CD: Denon DVD-2900 Med Supra Trico digital kabel og QED-AV2110 scart
- Blu-Ray: Sony BDP-S550 Forbundet med Supra Trico digital kabel og Wires HDMI
- Front: Dynaudio Audience 52 Forbundet med Audio Quest kabel.
- Center: Dynaudio Audience 42C Forbundet med Black Rhodium S300
- Rear: Noget gammelt DIY Med Monacor enheder og Harald Nyborg kabel
- Subwoofer: Dali SWA-12 Forbundet med Monacor signal kabel
- TV: Sony KDL-40W4500
- Xbox 360
- 400+ DVD film
Alle signal kabler, digital som analog, er termineret med Supra PPSL stik. Højtaler kablerne er termineret med IXOS banan stik i HT enden og ingenting ved Forstærkeren. Dette skyldes en mindre måle fejl, da jeg målte forstærkeren inden jeg tegnede min reol ( Det var tydeligvis ikke min Hultafors tommestok jeg brugte den dag )
Anlægget som det står idag, synes jeg spiller rigtig godt. Og specielt mit billed er jeg rigtig godt tilfreds med. I nærmeste fremtid ønsker jeg mig en ny reciver. Muligvis en Onkyo TX-SR806 eller 876. Jeg har ikke hørt nogen af disse to, men regner med en "hifi-dag" inden længe, så skal jeg se, og ikke mindst høre om det er noget for mig Desuden vil jeg gerne ha nogle nye baghøjtalere. Enten nogle nye DIY eller måske nogle brugte Dynaudio Audience 42
Billederne følger i næste indlæg
Jeg glæder mig til at høre kommentare, ris og ros..
MVH
Morten __________________ MVH
Morten
| Sony KDL40W4500 | Marantz SR9200 | Sony BDP-S550 | PS3 | AppleTV2 |
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
NoNameDesigndk Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2009 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 29
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da rigtigt godt ud.. jeg er vild med dit møbel, men hvor dybe skruer med mere har du brugt til at hænge dem op med, og hvad er væggen lavet af ? har længe overvejet selv at lave noget lign. af samme grunde som dig, men jeg har ikk lige haft muligheden endnu, og flytter nok også snart, så vil hellere lave et møbel der passer til de nye omgivelser.. men anyway.. kan godt li din stil, farver m.m. dog vil jeg give dig ret, den router skal pakkes væk, og de kabler under møblet skal i en hvid bakke eller lign  tillykke med et vellykket projekt
__________________ Mvh
Stephen
|
Til top |
|
|
Bungi Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2007 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 341
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op, det er blevet rigtig godt med det møbel, det er utroligt hvor meget det har at sige om skønheden. Det er blevet rigtig godt  Selve anlæget er nu heller ikke værst!  Selvom jeg dog aldrig havde troet at en swa 12 kunne få åndenød? Men hifi er jo ikke beregnet til at spille højt efter min mening  , igen super setup
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 27 Januar 2009 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
nogle fede skabe  har dem selv __________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser super godt ud, det må jeg sige....kan rigtigt godt lide det møbel du har lavet, fornemt! , hvad har du bygget den af ?
En film rulle har du selvfølgelig også....ja det skal jo til i en bio hvis du spørger mig
Lækkert synes jeg. Har du overvejet Projektor? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Pierre Forum Bruger

Bruger siden: 28 Januar 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 3547
|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 09:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
flot lavet..... Har du selv skåret vinklen på mdfpladerne (kanten) eller fået en snedker til det?
Dine skabe til dvdfilm som du skriver er fra Ikea, ved du om de stadigvæk kan købes. Jeg kan nemlig ikke finde dem på deres hjemme side  __________________ Vin & Vinyl
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 10:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Det ser super godt ud, det må jeg sige....kan rigtigt godt lide det møbel du har lavet, fornemt! , hvad har du bygget den af ?
En film rulle har du selvfølgelig også....ja det skal jo til i en bio hvis du spørger mig
Lækkert synes jeg. Har du overvejet Projektor? |
|
|
Selvfølgelig skal det være en film rulle i en biograf..  ..den indeholder i øvrigt biograf traileren til filmen The Punisher..  Jeg har flere gange haft en projektor i tankerne, men jeg har besluttet mig for at vente til jeg har et decideret rum til det... __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2009 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pierre skrev:
flot lavet..... Har du selv skåret vinklen på mdfpladerne (kanten) eller fået en snedker til det?
|
|
|
Jeg har fået skåret pladerne i 90gr snit på mål i bauhaus. De kunne, men deres knap 100.000 kr dyre sav ikke skære 45 gr snit  ..så jeg har selv, efterfølgende, skåret pladerne af i 45 gr.. __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
norvig Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2008 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 280
|
Sendt: 30 Januar 2009 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er alstå bare lækkert. Får lyst til at prøve noget lignene selv.
Rigtigt lækkert!
__________________ Ethvert elektrisk apparat indeholder en masse røg. Hvis denne røg slipper ud, virker apparatet ikke mere.
|
Til top |
|
|
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 17:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er meget imponeret over dit nye møbel!  Man skulle næsten tro at du er maskinsnedker
Men hvordan trækker du kablerne til din Xbox, DVD osv? Er der afstand mellem væg og møbel eller har du boret hul til det?
Og fint TV du har  Mine forældre har lige købt 32" udgaven og det er ret nice at gå amok med plasticspaden (GH) foran den. __________________ Tømmer!
|
Til top |
|
|
sHaCk_kO Forum Bruger

Bruger siden: 17 Januar 2006 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1488
|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 18:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
ligner MEGET clic møbel
__________________ Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
|
Til top |
|
|
Wulff Forum Bruger

|
Sendt: 31 Januar 2009 kl. 21:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Emi_one skrev:
Jeg er meget imponeret over dit nye møbel! Man skulle næsten tro at du er maskinsnedker
Men hvordan trækker du kablerne til din Xbox, DVD osv? Er der afstand mellem væg og møbel eller har du boret hul til det?
Og fint TV du har Mine forældre har lige købt 32" udgaven og det er ret nice at gå amok med plasticspaden (GH) foran den.  |
|
|
Jeg har lavet hul i siden mellem elementerne og så er kablerne trukket deri.. det var et bøvl at trække skulle jeg lige hilse __________________ MVH
Morten
|
Til top |
|
|
Emi_one Forum Bruger

Bruger siden: 08 August 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 298
|
Sendt: 01 Februar 2009 kl. 01:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det vil jeg gerne tro!  Tak for svaret. __________________ Tømmer!
|
Til top |
|
|