Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2026 | 22:46   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: KNOX’ Stereo - Nærmere målet (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 23
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 07 August 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Knox, jeg var egentlig af den opfattelse, at Classé og Gryphon havde lidt den samme lydfilosofi. Hvordan beskriver du forskellen på dit gamle og dit nye setup? - hvis forudsætningerne da ikke er ændret så meget at det ikke er muligt :-)

www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 26 August 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret  

hov, denne havde jeg helt glemt...

Classe og gryphon.... tjo, som jeg husker det, så er der mere attack over gryphons lyd, den er mere ægte... det skal dog siges at den Classe CA-300 jeg havde, ikke er et match for Antileon og sammenligningen kan derfor være lidt unfair....

De har dog det tilfælles, at de søger at skaber en lidt "rør"agtig top..... hvilket jeg holder meget af.

Ellers arbejdes der på en ny cdafspiller... som forhåbentligt bliver en adagio....

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Adagio skulle også spille bedre en Tabu'en - diskret kl.A hele vejen igennem.

Ellers er der en svensker der vil sælge en Sonata Allegro her: http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.asp?annonsID=21575

Til top Vis MGPProjectS's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MGPProjectS Besøg MGPProjectS's Websted

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Det bliver nok næste step... nu må vi se....

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Til KNOXVILLE!!!!

AKUSTIKKEN MAND!!!!! A K U S T I K K E N

At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 26 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til KNOXVILLE!!!!

At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand

Spis nu liige brød til, og få styr på din Caps Lock knap.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 August 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til KNOXVILLE!!!!

Hold da op, nu dukkede den altvidende akustiker op igen.

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Til KNOXVILLE!!!!

Ta' lige trakten ud af øret og prøv igen...

jensmarius
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Tager en pause!!!

Bruger siden: 20 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret  

Så er tragten kommet ud af ørene. Men det var faktis meningen at det skulle være et OPRÅP da ikke ret mange herinde har fattet at akustikken er altafgørende for at få noget der bare minder om god lyd, og det er et absolut MUST når der tales om hifi. Så vil du SPENCER gerne ha at jeg skal slå CAPS LOOK fra. Hvorfor nu det? Der er jo en grund til at netop denne funktion findes på tastaturetWink Og SPENCER, jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI

At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste. Se der går det helt galt. Det kan godt være at forstærker, cd afspiller o.s.v kan betragtes som highend, men det kan lyden så absolut ikke. Nu ved jeg godt at nogle herinde vil påstå at der godt kan opnås god, ja moske endda hifi lyd i et rum som det viste. Det er for så vidt også ok, men samtidig også vældig afslørende

Til top Vis jensmarius's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensmarius

Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Jensmarius, kan du ikke lave en seperat tråd med tip til forbedringen af akustikken i folks stuer, og så lade denne tråd kun handle om Knox's stereo?

Jeg har selv problemer med for stor efterklangstid, og lidt hård lyd, så lidt tips ville vist være en stor hjælp til flere.

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted

Spencer
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 27 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

jensmarius skrev:

Så er tragten kommet ud af ørene. Men det var faktis meningen at det skulle være et OPRÅP da ikke ret mange herinde har fattet at akustikken er altafgørende for at få noget der bare minder om god lyd, og det er et absolut MUST når der tales om hifi. Så vil du SPENCER gerne ha at jeg skal slå CAPS LOOK fra. Hvorfor nu det? Der er jo en grund til at netop denne funktion findes på tastaturetWink Og SPENCER, jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI

At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste. Se der går det helt galt. Det kan godt være at forstærker, cd afspiller o.s.v kan betragtes som highend, men det kan lyden så absolut ikke. Nu ved jeg godt at nogle herinde vil påstå at der godt kan opnås god, ja moske endda hifi lyd i et rum som det viste. Det er for så vidt også ok, men samtidig også vældig afslørende

Så opret en tråd om hvor dårlig akustik folk har i deres lytterum.
Tråde om folks private anlæg, skal ikke bruges som skraldespand, til alle de brokkehoveder der ikke bryder sig om hvordan det er sat op, eller spiller.

Lav din egen tråd.
Til top Vis Spencer's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Spencer

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 August 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

tak for tippet.... men lav lige din egen tråd... ( kan man få fjernet det der )

Citat:

"jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI"

"At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste."

Den eneste stakel her, er vist dig !  Sikke en udtalelse uden at have været her - og som i øvrigt nok kan modsiges af flere der har....Klaphat.

Efterklangstiden her er der da, men de mange malerier der hænger i dag, hjælper lidt...

kuncha
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: København
Sendt: 27 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret  

lidt ret har han nu altså, ham supermarius

man ser alt for mange fede anlæg herinde inde, hvor rummene de spiller i ikke holder en meter.

når nu du knox har brugt flere hundrede tusinde kr. på grej, kunne du jo nok få råd til et væg til væg tæppe og et tykkere gardin foran dit vindue.

tror såmænd ikke han noget imod dit rigtig fede anlæg som sån.

jeg synes også der er rigtig mange der ikke gør så meget ud af opstillingen af anlæget herinde og andre stedet, det være sig højttalere der står tæt på sidevægge, bagvægge, bare gulve osv. osv.

ingen tvilv  herfra om at dit setup lyder kanon, men det kunne måske blive endnu bedre !

Til top Vis kuncha's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kuncha

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 27 August 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret  

Endnu bedre!!!

Det kan vel altid blive endnu bedre .... men hvis man nu skal have en god hobby til at gå bare lidt op med, at huset ikke skal ligne en stor æggebakke , så må man jo gå lidt på kompromi indtil man får så stort hus at der er plads til et dedikeret lytterum ....

Men at rummet betyder op mod 30 procent, af hvordan det i sidste ende kommer til at lyde , tror jeg ikke er helt ved siden af .... er der andre der deler min mening ???

Man kunne jo få målt rummet op og finde det akustiske centrum for højtt / lytteposition  tex . Det plejer at give store resultater

Ligefrem at lade ens lejlighed ligne tæppeland ved udsalg , syntes jeg måske er for meget , hvis man nu også bruger rummet som stue!!!

Husk at lytte til musikken ikk, så det hele ikke går tabt i den ene plade ... der bare ikke lyder helt rigtig!!!!( har jeg dog personlig aldrig oplevetLOL)

mvh 

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 August 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret  

Jeg er heller ikke uenig i, at rummet betyder meget, og vil også gøre hvad jeg kan. Det var mere tonen i indlægget der provokerede.  Det er også væsentligt at bemærke, at jeg ikke mener at tæpper på væggene m.v. hører hjemme hos mig...

Nu ber' jeg om det - men det er nok min egen skyld at dette opstår, da billederne er uaktuelle.

Jeg har som nævnt flyttet rundt, og der hænger store lærreder på alle vægge - tæppe kunne nok også gi lidt, men jeg har endnu ikke fundet noget der er designmæssigt acceptable.  

SMAJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005
Sendt: 28 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret  

Netop ... det skulle gerne gå op i en højere enhed . At rummet i al almindelighed virker indbydende og lækkert , og at man samtidig kan nyde sit anlæg.... det visuelle har jo også en vis effekt

mvh

Til top Vis SMAJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SMAJ

MGPProjectS
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret  

Knox, er det din CDP der er til salg på ebay.de?

Hvad har du i kikkerten istedet?

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 September 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret  

Der skulle gerne komme en Adagio hertil inden længe

Knoxville
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret  

Så er der landet en adagio

Scatcat
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 09 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Seriøst. For lækkert set-up En grummer powerbamse. Og nu CD dåsen. Ja, ja, ja!!

Er jeg jealous? Overhoved ikke!

Kun lidt.

<< Forrige Side af 23 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum