| Forfatter |
|
MGPProjectS Forum Bruger

Bruger siden: 04 November 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 753
|
| Sendt: 07 August 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knox, jeg var egentlig af den opfattelse, at Classé og Gryphon havde lidt den samme lydfilosofi. Hvordan beskriver du forskellen på dit gamle og dit nye setup? - hvis forudsætningerne da ikke er ændret så meget at det ikke er muligt :-) __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
hov, denne havde jeg helt glemt...
Classe og gryphon.... tjo, som jeg husker det, så er der mere attack over gryphons lyd, den er mere ægte... det skal dog siges at den Classe CA-300 jeg havde, ikke er et match for Antileon og sammenligningen kan derfor være lidt unfair....
De har dog det tilfælles, at de søger at skaber en lidt "rør"agtig top..... hvilket jeg holder meget af.
Ellers arbejdes der på en ny cdafspiller... som forhåbentligt bliver en adagio.... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 17:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 18:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det bliver nok næste step... nu må vi se....
__________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til KNOXVILLE!!!!
AKUSTIKKEN MAND!!!!! A K U S T I K K E N
At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
|
Til KNOXVILLE!!!!
At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand |
|
|
Spis nu liige brød til, og få styr på din Caps Lock knap.
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Til KNOXVILLE!!!!
At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand |
|
|
Hold da op, nu dukkede den altvidende akustiker op igen. __________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 26 August 2006 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
|
Til KNOXVILLE!!!!
At lytte til musik hos dig, må være som at ta til koncert i en idrætshal, der almindeligvis er en skrækkelig oplevelse. SÅ akustikken mand
|
|
|
Ta' lige trakten ud af øret og prøv igen... __________________ Mvh. MGP
www.MGP-ProjectS.com | High End for mindre end 50k.
|
| Til top |
|
| |
jensmarius Udelukket fra forum

Tager en pause!!!
Bruger siden: 20 November 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 302
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er tragten kommet ud af ørene. Men det var faktis meningen at det skulle være et OPRÅP da ikke ret mange herinde har fattet at akustikken er altafgørende for at få noget der bare minder om god lyd, og det er et absolut MUST når der tales om hifi. Så vil du SPENCER gerne ha at jeg skal slå CAPS LOOK fra. Hvorfor nu det? Der er jo en grund til at netop denne funktion findes på tastaturet Og SPENCER, jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI
At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste. Se der går det helt galt. Det kan godt være at forstærker, cd afspiller o.s.v kan betragtes som highend, men det kan lyden så absolut ikke. Nu ved jeg godt at nogle herinde vil påstå at der godt kan opnås god, ja moske endda hifi lyd i et rum som det viste. Det er for så vidt også ok, men samtidig også vældig afslørende
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jensmarius, kan du ikke lave en seperat tråd med tip til forbedringen af akustikken i folks stuer, og så lade denne tråd kun handle om Knox's stereo?
Jeg har selv problemer med for stor efterklangstid, og lidt hård lyd, så lidt tips ville vist være en stor hjælp til flere.
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensmarius skrev:
Så er tragten kommet ud af ørene. Men det var faktis meningen at det skulle være et OPRÅP da ikke ret mange herinde har fattet at akustikken er altafgørende for at få noget der bare minder om god lyd, og det er et absolut MUST når der tales om hifi. Så vil du SPENCER gerne ha at jeg skal slå CAPS LOOK fra. Hvorfor nu det? Der er jo en grund til at netop denne funktion findes på tastaturet Og SPENCER, jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI
At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste. Se der går det helt galt. Det kan godt være at forstærker, cd afspiller o.s.v kan betragtes som highend, men det kan lyden så absolut ikke. Nu ved jeg godt at nogle herinde vil påstå at der godt kan opnås god, ja moske endda hifi lyd i et rum som det viste. Det er for så vidt også ok, men samtidig også vældig afslørende |
|
|
Så opret en tråd om hvor dårlig akustik folk har i deres lytterum. Tråde om folks private anlæg, skal ikke bruges som skraldespand, til alle de brokkehoveder der ikke bryder sig om hvordan det er sat op, eller spiller. Lav din egen tråd.
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
tak for tippet.... men lav lige din egen tråd... ( kan man få fjernet det der )
Citat:
"jeg tror nu heller ikke at du så overbevist om at der i et rum som det viste kan opnås, ja lad os bare kalde det en "rimlig" lyd, og da slet ikke noget der kan kaldes HIFI"
"At sammenligne med en sportshal, og dennes akustik, mener jeg faktis er helt på sin plads. Det er da lidt synd for de stakler der bruger større eller mindre formuer på noget de kalder "highend", hvad noget af det sikkert også er, får det hjem og så plasere det i et rum som det viste."
Den eneste stakel her, er vist dig ! Sikke en udtalelse uden at have været her - og som i øvrigt nok kan modsiges af flere der har....Klaphat.
Efterklangstiden her er der da, men de mange malerier der hænger i dag, hjælper lidt... __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
kuncha Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 150
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
lidt ret har han nu altså, ham supermarius
man ser alt for mange fede anlæg herinde inde, hvor rummene de spiller i ikke holder en meter.
når nu du knox har brugt flere hundrede tusinde kr. på grej, kunne du jo nok få råd til et væg til væg tæppe og et tykkere gardin foran dit vindue.
tror såmænd ikke han noget imod dit rigtig fede anlæg som sån.
jeg synes også der er rigtig mange der ikke gør så meget ud af opstillingen af anlæget herinde og andre stedet, det være sig højttalere der står tæt på sidevægge, bagvægge, bare gulve osv. osv.
ingen tvilv herfra om at dit setup lyder kanon, men det kunne måske blive endnu bedre !
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 27 August 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endnu bedre!!!
Det kan vel altid blive endnu bedre .... men hvis man nu skal have en god hobby til at gå bare lidt op med, at huset ikke skal ligne en stor æggebakke , så må man jo gå lidt på kompromi indtil man får så stort hus at der er plads til et dedikeret lytterum ....
Men at rummet betyder op mod 30 procent, af hvordan det i sidste ende kommer til at lyde , tror jeg ikke er helt ved siden af .... er der andre der deler min mening ???
Man kunne jo få målt rummet op og finde det akustiske centrum for højtt / lytteposition tex . Det plejer at give store resultater
Ligefrem at lade ens lejlighed ligne tæppeland ved udsalg , syntes jeg måske er for meget , hvis man nu også bruger rummet som stue!!!
Husk at lytte til musikken ikk, så det hele ikke går tabt i den ene plade ... der bare ikke lyder helt rigtig!!!!( har jeg dog personlig aldrig oplevet )
mvh
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 09:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er heller ikke uenig i, at rummet betyder meget, og vil også gøre hvad jeg kan. Det var mere tonen i indlægget der provokerede. Det er også væsentligt at bemærke, at jeg ikke mener at tæpper på væggene m.v. hører hjemme hos mig...
Nu ber' jeg om det - men det er nok min egen skyld at dette opstår, da billederne er uaktuelle .
Jeg har som nævnt flyttet rundt, og der hænger store lærreder på alle vægge - tæppe kunne nok også gi lidt, men jeg har endnu ikke fundet noget der er designmæssigt acceptable. __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
SMAJ Forum Bruger

Bruger siden: 26 April 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 28 August 2006 kl. 21:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Netop ... det skulle gerne gå op i en højere enhed . At rummet i al almindelighed virker indbydende og lækkert , og at man samtidig kan nyde sit anlæg.... det visuelle har jo også en vis effekt
mvh
|
| Til top |
|
| |
MGPProjectS Forum Bruger

|
| Sendt: 31 August 2006 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 01 September 2006 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der skulle gerne komme en Adagio hertil inden længe  __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Knoxville Forum Bruger

|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 16:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der landet en adagio  __________________ Med Venlig Hilsen
|
| Til top |
|
| |
Scatcat Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2539
|
| Sendt: 09 September 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Seriøst. For lækkert set-up En grummer powerbamse. Og nu CD dåsen. Ja, ja, ja!!
Er jeg jealous? Overhoved ikke!
Kun lidt. __________________ Mvh Michael
"Det er underordnet hvad du har, bare du er tilfreds og det lyder godt"
|
| Til top |
|
| |