Forfatter |
|
proccen Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 18:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa,
Står overfor at skulle inv. i et nyt surround sæt :) Har udkig på dette

Ved godt mærket har været udsat for noget kritik herinde, men det passer godt til pengepungen. Ydermere har jeg meget gode erfaringer med dantax generelt, ihvertfald fjernsyn. Personligt er jeg ikke så krævende, men det skal naturligvis kunne bruges til dets formål med et fornuftigt resultat.
Anlægget har følgende specks.
Innovation Front højttalere 4 x 3" bas/mellemtone 1 x dome-tweeter Belastning 80-120 watt Mål: (BxHxD) 96x1215x102 mm Mål: Sokkel (BxD) 270x270 mm
Innovation Center højttaler 2 x 3" bas 1 x dome-tweeter Belastning 80-120 watt Magnetisk afskærmet Mål: (BxHxD) 364x96x102 mm
Innovation Baghøjttaler 2 x 3" bas/mellemtone 1 x dome-tweeter Belastning 80-120 watt Mål: (BxHxD) 96x365x102 mm Stand til baghøjttaler ekstra
Er det nogen der vil decideret anbefale eller det modsatte i forhold til at det er til husbehov.. Der er måske ligefrem nogen der kender det?
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 16 Juni 2004 kl. 23:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
3" "bass" enheder er jo ikke ligefrem vildt, men hvis det kun skal buges til film og du vil supplere med en subwoffer kan du sikkert få et hæderlig resultat ud af det. Til musik ville jeg nu nok se mig om efter noget andet.
OT: Citat: Ydermere har jeg meget gode erfaringer med dantax generelt, ihvertfald fjernsyn
Tjaaaa Suzuki laver også nogle af verdens fedeste motorcykler, jeg ved nu bare ikke rigtigt om deres biler også er det fedeste inden for bilverden ? __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
proccen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 00:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok takker for dit besyv.... Glad for det lidt mere alm. svar :) syntes ofte indlægne herinde præges af idealister, hvor kun state of art er det bedste.. Må indrømme jeg går lidt på kompromis med kvaliteten kontra prisen, ikke sagt jeg ønsker at købe det arveste crap, men højtalere tjener et formål for mig og det er at afspille lyd/musik med tilfredsstillende resultat... alt over dette er bedre givet ud på alt muligt andet der forsøder tilværelsen. Tror jeg tager chancen medmindre nogle ved om det virkeligt er noget crap det her... Igen tak for hjælpen og kan klare en ærlig vurdering uden at 
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 07:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
lyt til dem først, som før nævnt tvivler jeg seriøst på om der er noget der nærmer sig basgengivelse i de højtalere. Jeg så på et tilsvarende (muligvis dette) i Føtex og prøvede at løfte fronten og fandt ud af at mine Dali 202ere som jeg har som baghøjtalere vejer mere, hvilket ikke er betrykkende. (202=5kg).
Men hvis du ikke har de vildeste krav og ellers synes om lyden, er det jo et diskret og billigt sæt, det jeg så på kostede vist 2000 bobs. __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 17 Juni 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved nu ikke om du nødvendigt vis går på kompromis med kvaliteten, Dali udbyder et tilsvarende sæt (Piano Agile) Som koster ca. 10 gange så meget, så når man ser på "value for money" får du det vist ikke meget bedre. Jeg tvivler ihvertfald på at Dalis sæt er 10 gange så godt. Måske 1½ gang, hvad ved jeg 
Go fornøjelse med det  __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
proccen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 00:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Igen,
Ville i anbefale hellere at gå op i ..

SPECIFIKATIONER:
Front 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Front 2 x 5" passive bas Center 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Bag 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Belastning: 80-150 watt Impedance: 8 OHM Følsomhed: 87 Db Frekvensområde: 72 HZ - 20 kHz
DIMENSIONER (HxBxD) Front: 1310x274x208 mm Center: 150x435x155 mm Rear: 435x150x155 mm Stand: 605x220x210 mm
Loftet er omkring 4k for et fuld system, såfremt i mener andet er bedre til den pris.. (designet vægter også lidt) så tager jeg gerne imod råd med kyshånd :) Takker mange gange
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 369
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 05:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja, jeg ved ikke hvordan du har det med brugt, men her er en annonce fra dba.dk (Den Blå Avis).....nok bedre end de Dantax (underdrivelse), og så får du jo en sub med !
Surround højt., KEF KHT2005, sølv/sort, Satillitter (5) m.Uni-Q enh. for bedre lydspredning, sub m/ 200 W forst, kvalitetssæt der også kan spille musik, sælges evt m/ Pioneer VSX839RDS |
3.500,- |
15-06-2004 |
|
 |
|
|
 Lynge | Sjælland - Nord |
Læs mere her: http://www.kef.com/KHT/KHT2005.2/home.htm
|
Til top |
|
|
tonyax Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 2705
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
proccen skrev:
Hej Igen,

SPECIFIKATIONER:
Front 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Front 2 x 5" passive bas Center 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Bag 2 x 5” bas, 1 x Dome tweeter Belastning: 80-150 watt Impedance: 8 OHM Følsomhed: 87 Db Frekvensområde: 72 HZ - 20 kHz
DIMENSIONER (HxBxD) Front: 1310x274x208 mm Center: 150x435x155 mm Rear: 435x150x155 mm Stand: 605x220x210 mm
Loftet er omkring 4k for et fuld system, såfremt i mener andet er bedre til den pris.. (designet vægter også lidt) så tager jeg gerne imod råd med kyshånd :) Takker mange gange
|
|
|
mener jeg har set det i Bilka til 3K og baghøjtalerne vejer et ton, Det virker som virkelig godt sæt, men har dog ikke hørt det. Men det ser ud til det er kvali sæt trods prisen. Mener det var i Hundige jeg så det (muligvis A-Z i Ishøj) det var sat helt vildt ned (mener før pris var 5K) __________________ Tony
H/K & B&W snurrerundt
|
Til top |
|
|
kimhvid Forum Bruger

Bruger siden: 21 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 266
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
motorcykler, jeg ved nu bare ikke rigtigt om deres biler også er det fedeste inden for bilverden ?
|
|
|
Suzuki laver da også musik instrumenter. Så det er vel ikke en helt ukendt øvelse for dem, det med lyd... __________________ MVH Mr White Der lige nu desværre ikke længere befinder sig i Ho Chi Mihn City i selskab med en kølig White Russian og savner tilstedeværelsen af en smule HiFi ----------------------------
|
Til top |
|
|
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 115
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
x
|
Til top |
|
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 12:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.suzukimusic.com/
Ellers ingen kommentarer..
Mvh. Jens/Modifix von DCA __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvaaaa Kimhvis/modfix..... hvor knækkede filmen ???
Proccen, sæt nr. 2 (dem med 5") ville jeg klart fortrække, specielt hvis der kun er 1000,- i forskel, er de sidste 1000,- givet rigtig godt ud.
Dog kan der stadig blive behov for en Subwooffer, men den kan man jo altid købe senere....
Men prøv at give begge sæt en "lytter" til deres respektive priser ser de begge fine ud.
Men gå laaaaangt uden om satalitsystemer, eftr min mening kommer der aldrig noget godt ud af dem (det der kef-system) så hellere dit første forslag __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 22:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Hvaaaa Kimhvis/modfix..... hvor knækkede filmen ???
Proccen, sæt nr. 2 (dem med 5") ville jeg klart fortrække, specielt hvis der kun er 1000,- i forskel, er de sidste 1000,- givet rigtig godt ud.
Dog kan der stadig blive behov for en Subwooffer, men den kan man jo altid købe senere....
Men prøv at give begge sæt en "lytter" til deres respektive priser ser de begge fine ud.
Men gå laaaaangt uden om satalitsystemer, eftr min mening kommer der aldrig noget godt ud af dem (det der kef-system) så hellere dit første forslag
|
|
|
Har du overhovedet hørt eller hørt om KEF KHT2005 !?!
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 22:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu må I sgu' da lige være lidt objektive, Suzuki laver da gode gedine biler der kan alt det andre biler også kan, fragte mig, min kone og hund fra a-b ovenikøbet til en billig pris, så kom ikke her
|
Til top |
|
|
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må jeg ikke lige tilføje at Logitech har et sæt der hedder Z-680 med subwofer og 5 højttalere et såkaldt 5.1 system der er THX godkendt, det har jeg haft god fornøjelse af og det ligger også prismæssigt på den rigtige side af 4000,- det går ned til 24 Hz og spiller faktisk hæderligt også med musik.
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 10:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey hey lasse..... Så du vil også mene at Suzuki-motorcykler og Mz løser de samme opgaver.....tja en Mz kan ikke fragte mig frem med en tophastighed på 300Km/t........
"Har du overhovedet hørt eller hørt om KEF KHT2005 !?!"
Nej det har jeg ikke, det jeg skriver i mit indlæg er ikke rettet specielt på KEF,selvom det kunne fremstå sådan (beklager )
Men jeg har en generel holdning til satelitsystemer......Det bliver bare aldrig det samme..... __________________ Overtrædelse af naturlovene straffes på gerningsstedet
|
Til top |
|
|
dtomsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 12:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kedde skrev:
Hey hey lasse..... Så du vil også mene at Suzuki-motorcykler og Mz løser de samme opgaver.....tja en Mz kan ikke fragte mig frem med en tophastighed på 300Km/t........
"Har du overhovedet hørt eller hørt om KEF KHT2005 !?!"
Nej det har jeg ikke, det jeg skriver i mit indlæg er ikke rettet specielt på KEF,selvom det kunne fremstå sådan (beklager )
Men jeg har en generel holdning til satelitsystemer......Det bliver bare aldrig det samme.....
|
|
|
Hey, helt ok, det med satelitsystemer er vi jo enig i 
Men hvad er et sådan så? Det er et system som ikke kan undvære en sub, og det kan de to Dantax systemer dybest set jo heller ikke, så derfor foreslog jeg KHT2005.
|
Til top |
|
|
Ascari Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 3328
|
Sendt: 19 Juni 2004 kl. 13:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
proccen skrev:
Hej Igen,

SPECIFIKATIONER:
|
|
|
Hvis du primært vil have god surround lyd i din stuen vil dette højttaler system være et rigtigt godt køb. En af mine venner har dette system, og jeg kan sige dig der er kanon god lyd i det. Men en subwoofer er klart at fortrække, da de små passive 5" bass ikk giver noget specielt. Min ven har en 15" subwoofer fra eltax, den er ikke så dyr igen, og den er en stor hjælp til at gøre filmen realistisk. Men der er ingen der siger du behøver sådan en stor subwoofer, men læs lidt om de forskellige mærker, til du finder hvad du behøver. Men jeg mener at en subwoofer er værd at invistere i, når basserne ikke er større end som så.
Husk også at du skal have en ordentlig surround reciever før du køber dette sæt. Køb en reciever til omkring de 4000 kr på 5*100 watt. Så skulle den være hjemme. Du kan selvfølgelig også købe dem billigere, men de kan have sværere ved at styre specielt bass, har lidt det problem med mit anlæg. Håber jeg har hjulpet, mere end jeg har forvirret, held og lykke
|
Til top |
|
|
proccen Forum Bruger

|
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Takker mange gange for hjælpen :) Har netop fået lovning på en ekstra bestilling af det sidste anlæg for kun 2500!!!!!!! Super tilbud :) Har en yamaha sorround reciever der trækker fint..
|
Til top |
|
|
ThomasO Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2004
Status: Offline Indlæg: 28
|
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret
|
|
|