Forfatter |
|
cukdk Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 10
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa i stuen
Jeg ville da også lige vise hvad jeg har fået puttet ind i min lille 2 værelseslejlighed på 55m2
Det er et yders sparsomt setup men er faktisk godt nok tilfreds, også er der jo ikke gryn til alt her i livet…
Billedere er knap så gode… men ting tager jo tid...
 Tv : Panasonic TX32PL F DVD : Panasonic RV-32 Receiver : Panasonic SA-HE-9 Højtaler : Panasonic SB-AFC10 Tv-møbel : Panasonic et eller andet
 Panasonic SB-AFC10 højtaler, ikke prangende men spiller faktisk ok
 Panasonic SB-AFC10 højtaler, ikke prangende men spiller faktisk ok
Ok setup til en lille aften, man nå gutterne kommer forbi skal der jo andre midler i brug
 Så skal projektoren jo i gang…. Projektor : Toshiba ET1
 Projektor : Toshiba ET1
 Projektor : Toshiba ET1
 Og lærredet må rulles ned fra loftet Lærred : Quality screen ”DIPLOMAT” 99” 16:9
 Det passer lige over tv’et
 Og det virker også som mørklægnings gardin for vinduet
 Og så er der gang i dyret
 Og så er der gang i dyret
 Det lille kontrol panel
 Billed af stuen i dagslys
 Billed af stuen i dagslys
Det var hvad jeg kan præstere lige pt. Men en klæder med tilhørende hus er på ønske listen
Men første bliver det jo nok til en HD-Recorder, lige pt. er det en Pioneer DVR-720H der er i kikkerten
__________________ Vh Jan Pedersen
Min lile BIO :-)
http://seat.the-ma.dk
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Udemærket.
Ejede selv samme fjernsyn og samme sæt engang for meget længe siden, gør det godt til pengene. Specielt fjernsynet ;)
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser da ret nydeligt ud må jeg bemærke , synes det er godt integreret i stuen....kender ikke din PJ, men det ser da ud som om den laver et ret godt billede...
Kan godt lide den lyse og enkle stil i rummet (ved godt at det bio mæssigt ikke er optimalt, men nu er det jo også en stue, og så passer det ligesom bedre med de lyse farver! )
Et par forslag: Kabelbakker, og en multifjernbetjning (hvis ikke du ligefrem nyder at have mange af dem), det er en fornøjelse!
Spørgsmål: Hvor stort er dit lærred? og synes du lyden fra dit anlæg (har aldrig hørt det live) kan "matche" størrelsen på dit billede? Har du noget andet i kikkerten hvis/når du/i får et hus? __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 22:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
=> Filmtossen!
cukdk skriver 90" lærred. Er det svar nok?
- BR
|
Til top |
|
|
Eiberg Branchemedlem

Expert, Fields
Bruger siden: 08 August 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 225
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
=> Filmtossen!
- BR
|
|
|
Troede der stod 99"?
|
Til top |
|
|
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|

Ligner sgu en røgalarm i overstørrelse 
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 07:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
=> Filmtossen!
- BR
|
|
|
Ja det er det, men jeg er overbevist om at det IKKE stod i det oprindelige indlæg.....men det kan da ikke udelukkes at alderen for alvor har sat ind og midlertidigt blindet mig.....
Til top |
|
|
cukdk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
Det ser da ret nydeligt ud må jeg bemærke…, synes det er godt integreret i stuen....kender ikke din PJ, men det ser da ud som om den laver et ret godt billede...
|
|
|
Du kan se mere om den her http://www.ivojo.co.uk/toshiba-et1.htm http://www.areadvd.de/hardware/Toshiba_ET1.shtml
Filmtossen skrev:
Kan godt lide den lyse og enkle stil i rummet (ved godt at det bio mæssigt ikke er optimalt, men nu er det jo også en stue, og så passer det ligesom bedre med de lyse farver!...)
|
|
|
Det var godt, der bliver sku heller ikke malet om lige foreløbigt
Filmtossen skrev:
Et par forslag: Kabelbakker, og en multifjernbetjning (hvis ikke du ligefrem nyder at have mange af dem), det er en fornøjelse!
|
|
|
Kabelbakker JA, der er i loftet... men bagved bliver der rodet for meget til det er nogen god ide lige nu… der skal jo muligt også være muligt at koble computerne (alm og laptop) til, og det giver jo en del ekstra ledninger. Ydermere ligger der også en VHS video under sofaen hvis funktion er at lever tv signal til Projectoren
Filmtossen skrev:
Spørgsmål: Hvor stort er dit lærred? og synes du lyden fra dit anlæg (har aldrig hørt det live) kan "matche" størrelsen på dit billede? Har du noget andet i kikkerten hvis/når du/i får et hus?
|
|
|
Lærred er 99” som også er kommenteret af andre… http://www.qualityscreen.dk/Menu/Diplomat.htm
Og det er for stort til rummet, i det man kommer til at side lidt for tæt på efter min mening. Og til lyden har man ikke andet er man jo godt tilfreds… man kan selvfølgeligt godt høre forskel på det og et prof anlæg når jeg er ude, men det kan jeg jo ikke høre hjemme i den lille stue.
|
Til top |
|
|
cukdk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 08:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 13:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dejligt integreret! - Lys og brugbar stue bevaret!
Jeg bor selv i en 2½ værelses, - så bliver man sq nød til at lave en stue/bio kombination...
- Hvor meget har du givet for projektoren, og hvor gammel er den? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
cukdk skrev:
Filmtossen skrev:
Det ser da ret nydeligt ud må jeg bemærke…, synes det er godt integreret i stuen....kender ikke din PJ, men det ser da ud som om den laver et ret godt billede...
|
|
|
Du kan se mere om den her http://www.ivojo.co.uk/toshiba-et1.htm http://www.areadvd.de/hardware/Toshiba_ET1.shtml
Filmtossen skrev:
Kan godt lide den lyse og enkle stil i rummet (ved godt at det bio mæssigt ikke er optimalt, men nu er det jo også en stue, og så passer det ligesom bedre med de lyse farver!...)
|
|
|
Det var godt, der bliver sku heller ikke malet om lige foreløbigt
Filmtossen skrev:
|
|
|
Kabelbakker JA, der er i loftet... men bagved bliver der rodet for meget til det er nogen god ide lige nu… der skal jo muligt også være muligt at koble computerne (alm og laptop) til, og det giver jo en del ekstra ledninger. Ydermere ligger der også en VHS video under sofaen hvis funktion er at lever tv signal til Projectoren
Filmtossen skrev:
Spørgsmål: Hvor stort er dit lærred? og synes du lyden fra dit anlæg (har aldrig hørt det live) kan "matche" størrelsen på dit billede? Har du noget andet i kikkerten hvis/når du/i får et hus?
|
|
|
Lærred er 99” som også er kommenteret af andre… http://www.qualityscreen.dk/Menu/Diplomat.htm
Og det er for stort til rummet, i det man kommer til at side lidt for tæt på efter min mening. Og til lyden har man ikke andet er man jo godt tilfreds… man kan selvfølgeligt godt høre forskel på det og et prof anlæg når jeg er ude, men det kan jeg jo ikke høre hjemme i den lille stue.
|
|
|
OK, det vigtigste er at du er glad og tilfreds med det du har....
Ja det med lærredets størrelse og siddeafstanden, hvor langt sidder du fra det? Der er et link til en hjemmeside hvor man kan beregne min. og max. afstand til en given lærreds størrelse.....
Hva´med en multifjernbetjening (synes ikke jeg kan se at du har svaret på det, men jeg kan jo være blevet blind igen....) __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
God kompromis mellem lyd og integrationen af anlægget i stuen. Fino
|
Til top |
|
|
cukdk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Filmtossen skrev:
|
|
|
Det bliver man jo nød til at være når man ikke har/haft andet… ydermere skal der jo også tages hendsyn til naboerne, har faktisk lige i dag modtaget en klage fra en underbo.
Filmtossen skrev:
Ja det med lærredets størrelse og siddeafstanden, hvor langt sidder du fra det? Der er et link til en hjemmeside hvor man kan beregne min. og max. afstand til en given lærreds størrelse.....
|
|
|
Stuens størelse og indretning gør at der ikke er muligt at komme længere tilbage, lige nu er sideafstanden max 3 meter det optimale ville nok være 1,5 -2,5 meter mere…
Filmtossen skrev:
Hva´med en multifjernbetjening (synes ikke jeg kan se at du har svaret på det, men jeg kan jo være blevet blind igen....)
|
|
|
Multifjernbetjening… nej det har jeg aldrig været til, syntes altid der enkel funktion eller flere man ikke kan bruge… man det kan jo også være mine informationer på dette område der er for sparsomme. __________________ Vh Jan Pedersen
|
Til top |
|
|
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pænt og fornuftig .
Og der er stadig stue tilbage..
Som jeg tit skriver til andre brugere herinde syntes jeg at dit lærred er for højt oppe når der ses film.
Forsæt det gode hjemmebio arbejde.
Mvh Hans
|
Til top |
|
|
cukdk Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 18:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
hans123 skrev:
Som jeg tit skriver til andre brugere herinde syntes jeg at dit lærred er for højt oppe når der ses film.
|
|
|
Jeg kan godt følge dig, specielt hvis man sider ret op og ned kommer nakkes muskelnatur på hårdt arbejde… men jeg tager mig den frihed at lægge på langs, nå jeg ser film og så er vi ude over de problemer
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

|
Sendt: 03 Februar 2005 kl. 22:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
cukdk skrev:
Filmtossen skrev:
|
|
|
Det bliver man jo nød til at være når man ikke har/haft andet… ydermere skal der jo også tages hendsyn til naboerne, har faktisk lige i dag modtaget en klage fra en underbo.
ja fordømt osse, men sådan er dte vel nogle gange..
Filmtossen skrev:
|
|
|
Stuens størelse og indretning gør at der ikke er muligt at komme længere tilbage, lige nu er sideafstanden max 3 meter det optimale ville nok være 1,5 -2,5 meter mere…
Mjaaaa, nu siger man jo at den optimale sidde afstand er mellem 1½ -2 gange lærredets bredde...... (afhængigt af PJ kvalitet
Filmtossen skrev:
Hva´med en multifjernbetjening (synes ikke jeg kan se at du har svaret på det, men jeg kan jo være blevet blind igen....)
|
|
|
Multifjernbetjening… nej det har jeg aldrig været til, syntes altid der enkel funktion eller flere man ikke kan bruge… man det kan jo også være mine informationer på dette område der er for sparsomme. |
|
|
Har heller aldrig selv været til det, men den jeg har købt for nyligt er efter min mening en rigtig god en af slagsen (se min tråd eller HFK SUNWAVE SRC 3000).__________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
Til top |
|
|
cukdk Forum Bruger

|
Sendt: 04 Februar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Multifjernbetjening… nej det har jeg aldrig været til, syntes altid der enkel funktion eller flere man ikke kan bruge… man det kan jo også være mine informationer på dette område der er for sparsomme. [/QUOTE] Har heller aldrig selv været til det, men den jeg har købt for nyligt er efter min mening en rigtig god en af slagsen (se min tråd eller HFK SUNWAVE SRC 3000).[/QUOTE]
Jep den bliver det bestemt ikke, hvis det skal være… Min onkel har købt en tilsvarende og den vil jeg ikke kunne enes med…
For mig skal en fjernbetjening kunne betjentes under alle omstændigheder
Fx:
• Nærmest sovende • Uden at skulle kigge på hvad man trykke på • I minere eller meget kraftig påvirkning af alkohol
Det mere jeg ikke den lever op til… men jeg kan så sandelig god se det smarte i den...
|
Til top |
|
|