Forfatter |
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
Virkelig ikke flere med billeder?
|
Til top |
|
|
NuggiFirst Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2008 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 26
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 21:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er det så vores flinke værts setup, med DIY rørforstærker (i må hellere selv fortælle detaljerne gutter ) og et sæt modificerede DT990.

Jeg kan vist ikke tillade mig at kalde forstærkeren for DIY...Medmindre de små søde kinesere laver skidtet i deres fritid!
Forstærkeren er en G&W T2.6F. Det er en hybrid forstærker hvor rørene sidder i indgangen. Den kører pt med et sæt JAN Philips 6DJ8 (E88CC / ECC88 / 6922...). Den skal parres med nogle "livlige" rør, ellers er den en kende kedelig i lyden. Forstærkerens største force er dens meget rene lyd, med en kulsort baggrund. Ligeledes er dens baskontrol på et højt niveau IMHO. Men som Solvin's amp demonstrerede, så er G&W'ens svaghed dens manglende liv og nuancer fra den øvre mellemtone og op.
DT990'erne er dæmpet både foran og bag driveren, på samme måde som DT880'eren er fra fabrikken. Hvis man laver noget modstand bag driveren strammes bassen betragteligt op, samtidig med at niveauet sænkes. Foran driveren er der monteret et cirkulært udsnit af en mikrofiberklud. Diameteren af denne bestemmer hvor meget de øvre frekvenser skal dæmpes. DT990'erens frygtede skarpe diskant, med overdrevet fokus på s-lyde, kan holdes i skak på denne måde.
CD-spillen er fra Sony og umiddelbart den eneste med CD-text. Så den konkurrence vinder jeg overlegent 
Men ellers tak for god ro og orden. Desværre for mig blev det en ren helvedes uge med et to-dages kursus i München, samt overarbejde resten af tiden... Så overskuddet lørdag var ikke ligefrem fantastisk!
|
Til top |
|
|
Claus-dk Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2007 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1852
|
Sendt: 18 Februar 2008 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
München er da ellers en dejlig by, der er bare en gigantisk lufthavn som man kan vandre rundt i i dagevis uden at nå frem til gaten....
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 10:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
NuggiFirst skrev:
Jeg kan vist ikke tillade mig at kalde forstærkeren for DIY...Medmindre de små søde kinesere laver skidtet i deres fritid! |
|
|
 ups! Jeg skulle nok have hørt bedre efter der.
NuggiFirst skrev:
Men ellers tak for god ro og orden. Desværre for mig blev det en ren helvedes uge med et to-dages kursus i München, samt overarbejde resten af tiden... Så overskuddet lørdag var ikke ligefrem fantastisk! |
|
|
Det gik da ellers fint nok. Du skal i alt fald have en enorm stor tak for at ligge lokaler til - at de så tilmed var fyldt med spændende printer gadets og storskærm var jo heller ikke sådan lige at overse
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 16:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Zorglub skrev:
Pas på! der er nørder på billederne! 

|
|
|
Er der nogen, der kan påtage sig at fylde de sidste navne ind? Kan ikke burning777 lægge billedet ind på forsiden, med liste over alle navne? Og kontrollere, om det under er korrekt, eller om jeg har jokket i det (igen)? Bagre række, fra venstre: Techtor (i gul/grøn trøje) Nuggifirst ??? (uhm - det ved jeg egentlig godt!) Darkless Techtrino (rød trøje)
Solvin Fremre række, fra venstre: ?? (ungh - det var - det var..) Claus-Dk ?? (nej, jeg er ikke den bedste med navne) bdef jakobtc På knæ foran: burning777 (var det ikke?) Bag kamera: Zorglub __________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
burning777 Branchemedlem

Konsulent ved B&O
Bruger siden: 28 Maj 2007 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1022
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hermed gjort  ..og jeg husker tilsyneladende heller ikke de samme navne som du 
|
Til top |
|
|
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham lige til højre for Claus er BjarkeJ, i ved ham med den der NAD fætter med WBT stik *tsk tsk* Ellers føler jeg mig overhovedet ikke overset, da jeg inden jeg skal sove blot skal kigge en enkelt gang på det billede, hvor jeg har en Ergo 2 på, for at gå i gulvet
|
Til top |
|
|
Techtor Forum Bruger

Bruger siden: 19 April 2006 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 190
|
Sendt: 19 Februar 2008 kl. 22:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske vi også kunne have nogle små indlagte billeder på højre siden i forgrunden av de, der ikke var med på hovedbilledet? Fotografer og sådant noget? Star Trek-fans og sådant noget kan godt lide billedecollager, har jeg hørt..
__________________ File not found. Fake it (Y/N)? _
|
Til top |
|
|
jacobtc Forum Bruger

Bruger siden: 25 September 2007 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 173
|
Sendt: 20 Februar 2008 kl. 22:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Techtor skrev:
Måske vi også kunne have nogle små indlagte billeder på højre siden i forgrunden av de, der ikke var med på hovedbilledet? Fotografer og sådant noget? Star Trek-fans og sådant noget kan godt lide billedecollager, har jeg hørt.. 
|
|
|
Det squ da derfor min storebror fik taget alle de billeder af mig med alle de høretelefoner på hovedet (plus Ergo 2'erne  ) Han ville derefter have mig til at lave en collage
|
Til top |
|
|
MartinFS Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2008 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
Sendt: 21 Februar 2008 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
--> Jakobtc Tjaeh, jo, det ender nok med en 2Move.  Står lidt og overvejer den og så iBasso D1, som jeg godtnok aldrig har hørt. Den siges jo at lyde mindre godt en Move'en, men til gengæld har den nogle features, der i sammenligning får 2Move til at virke lidt som en grej-mæssig blindgyde (her tænker jeg især på at man på D1'en skulle kunne bypasse ampen - det kunne være vældig praktisk, hvis man gerne ville prøve andre amps end den "indbyggede" uden at skulle købe en standalone DAC. Desuden har D1'en jo optisk input.) Men anyways, Moven lød i mine ører glimrende! (bare hr. Meier snart får fjernet den store skrift!!) Mht. HD650, Techtrino, så er jeg fuldstændig enig det du sagde med at det er lidt fjollet bare at købe dem uden at have prøvet dem i direkte sammenligning med HD600 og evt. den udgåede HD580, for at se om merprisen er dét værd... Det er dog vist ikke muligt og HD650 var de ørebøffer der faldt mest i min smag (mere bund, men mindre "rum" en K701, som jeg ellers ville have valgt)  Hvad er folkets dom angående 2Move vs. iBasso D1..? God weekend! /Martin
|
Til top |
|
|
Marius Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2004 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 719
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt OT.. Hvor køber I 2Move (billigst)? ( her? eller et helt andet sted) __________________ "Remember to always be yourself. Unless you suck." - Joss Whedon
|
Til top |
|
|
techtrino Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2499
|
Sendt: 22 Februar 2008 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|